09339159432 (مشاوره با تیم فروش) 09155249420

خودکارسازی ایمیل‌های فروش شاپفای

آنچه در این مقاله می خوانید:

افزایش فروش در فروشگاه شاپيفای با کمپین‌های خودکار ایمیل مارکتینگ

 

man sitting reviewing and comparing orders from a web page on his laptop with what he wrote down in his notebook

در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید و مشتریان شما ارزش بیشتری دریافت می‌کنند.

بیایید با مثالی شروع کنیم که به روشن شدن کارکرد اتوماسیون و بخش‌بندی ایمیل در دنیای واقعی کمک می‌کند.

باب مشتری احتمالی است که از فروشگاه شما بازدید می‌کند.

متاسفانه باب خیلی خسیس است و قبل از خرید، به تمام جزئیات نیاز دارد. بنابراین، وقتی باب بالاخره به وب‌سایت شما می‌رسد و با احتیاط ایمیل خود را در یکی از فرم‌های شما (صفحه فرود، خبرنامه، کوپن و غیره) وارد می‌کند، با پیام خوشامدگویی گرمی روبرو می‌شود.

البته، او پیام را می‌خواند. هشتاد و دو درصد (عده‌ای این کار را می‌کنند!) چیزی به سبد خریدش اضافه می‌کند (و بعد از آن شک می‌کند) و بی‌صدا می‌رود.

فردای آن روز، باب با ایمیلی بیدار شد که یادآوری می‌کرد کالایی را در سبد خریدش جا گذاشته است. ۶۸ درصد هستند (عجب!)

او تصمیم به خرید می‌گیرد! آفرین! حالا باب مشتری رسمی شده و یعنی ایمیل «تشکر» را دریافت خواهد کرد!

هفته‌ی دیگری گذشت و باب ایمیلی جدید دریافت کرد. این ایمیل، باب را از محصول جدیدی باخبر می‌کرد.

اتوماسیون ایمیل یکی از ابزارهای قدرتمند برای افزایش فروش و حفظ مشتریان در فروشگاه‌های شاپفای است. با خودکارسازی ایمیل‌های فروش، می‌توانید به‌صورت هوشمند با مشتریان خود در ارتباط باشید و از لحظات کلیدی برای ارسال پیام‌های مناسب استفاده کنید. این ایمیل‌ها شامل یادآوری سبد خرید رهاشده، خوشامدگویی به مشتریان جدید، ارائه پیشنهادهای شخصی‌سازی‌شده، و پیگیری پس از خرید هستند که به بهبود تجربه مشتری و افزایش نرخ تبدیل کمک می‌کنند.

مشاهده این مطلب  چگونه مطالب خود را برای خواندن و درک آسان نگه دارید

اگر فروشگاه شما بر پایه وردپرس ساخته شده و از طراحی سایت وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید با ادغام ابزارهای مناسب، از امکانات خودکارسازی مشابه بهره ببرید. همچنین با بهره‌گیری از خدمات سئو وردپرس، می‌توانید نرخ باز شدن و تعامل ایمیل‌های خود را بهبود دهید. این ترکیب می‌تواند یک تجربه بازاریابی جامع و کارآمد را برای تجارت شما به همراه داشته باشد.

روی آن کلیک نمی‌کند.

یعنی دیگر ایمیل‌های توضیحی بیشتری درباره محصول دریافت نخواهد کرد (این شامل همه کسانی می‌شود که روی لینک کلیک کرده‌اند).

هفته‌ی بعد ایمیل دیگری دریافت می‌کند. این بار درباره کنسرتی در شهر است که قرار است محصولات شما را آنجا بفروشند! چه عالی!

هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.

هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.

باب ایمیل‌های بسیار مرتبطی دریافت می‌کندمراحل بحرانیدر مسیر خرید خود

این نمونه‌ای از خودکارسازی و بخش‌بندی بازاریابی است.

این فقط نمونه‌ای از اصول تقسیم‌بندی بازاریابی است؛ می‌توانید با استفاده از معیارهای ساده مانند مشخصات جمعیتی و همچنین معیارهای پیچیده‌تر مثل نوع محتوای مشاهده‌شده و تعاملات وب‌سایت — و هر چیزی بین این دو — برای مشتریان ایمیل ارسال کنید.

اتوماسیون ایمیل قدرت زیادی دارد. تمام داده‌های مشتریان (تعاملات، کلیک‌ها، مشارکت‌ها و غیره) را می‌توان برای ایجاد کمپین‌هایی بر اساس محرک‌های مشتری به‌کار برد که بسیار فراتر از مثال بالا می‌رود. همه این داده‌هایی که مشتریان شما در وب‌سایتتان تولید می‌کنند، به گنجینه‌های کوچکی تبدیل می‌شوند که می‌توانید جمع‌آوری و از آن‌ها استفاده کنید.

می‌توانی از آن طلای آب‌شده برای فرستادن ایمیل مفصل و ارزشمندی به آن‌ها استفاده کنی.

مشاهده این مطلب  از مشتریان خود در برابر کلاهبرداری محافظت کنید

بیایید نگاهی به برخی از آمارهای اتوماسیون و بخش‌بندی بازاریابی بیندازیم که ممکن است به تقویت این نکته کمک کند.

  • ایمیل‌های خودکار 114 درصد بیشتر نرخ کلیک بالاتر از ایمیل‌های پخش عمومی (که همه پیام یکسانی دریافت می‌کنند)
  • شرکت‌هایی که از خودکارسازی بازاریابی استفاده می‌کنند، ۱۱۳ درصد بیشتر احتمال دارد که در طول چرخه فروش با مشتریان ارتباط برقرار کنند.
  • ایمیل‌های بخش‌بندی‌شده و شخصی‌سازی‌شده تولید می‌کنند ۱۸ برابر درآمد بیشتر بهتر از ایمیل‌های گروهی!
  • شرکت‌هایی که از قبل از خودکارسازی استفاده می‌کنند، تا شش برابر درآمد بیشتر اگر ایمیل‌های خود را بخش‌بندی کنند.

نتیجه نهایی این است که اتوماسیون و تقسیم‌بندی بازاریابی جواب می‌دهد.

یک اندازه برای همه مناسب نیست. وقت آن است که تجربه‌ای حمایتگرانه‌تر را برای خریداران خود فراهم کنید.

اما چگونه؟

از چه ابزارهایی برای اتوماسیون و تقسیم‌بندی بازاریابی استفاده می‌کنید؟

klaviyo vs mailchimp

میل‌چیمپ در برابر کلاویو

وقتی صحبت از ابزارهای خودکارسازی و بخش‌بندی ایمیل می‌شود، میل‌چیمپ نامی آشناست.

از سوی کسب‌وکارهای کوچک، شرکت‌های بزرگ، سازمان‌ها و حتی… فروشگاه ساز شاپيفای کسب‌وکارها

اما ما میل‌چیمپ را توصیه نمی‌کنیم برای فروشگاه ساز شاپيفای مالکان

چرا کلاویو را ترجیح می‌دهیم؟

کلایو ابزار خودکارسازی ایمیل محبوبی هم هست، اما مخصوص شاپفای است که همین موضوع چند گزینه را برای صاحبان کسب‌وکاری که از شاپفای استفاده می‌کنند، در اختیارشان می‌گذارد که MailChimp ندارد. فروشگاه ساز شاپيفای .

از پایه ساخته شد تا ابزاری برای کمک باشد فروشگاه ساز شاپفای صاحبان فروشگاه‌ها فروش بیشتری را رقم می‌زنند. میل‌چیمپ طوری طراحی شده که ابزاری چندمنظوره و تقریباً برای همه مناسب باشد.

هر دو پلتفرم اتوماسیون ایمیل، همه چیزهایی را که برای خودکارسازی ایمیل‌ها، بخش‌بندی داده‌ها، ایجاد محرک‌های سفارشی مشتری و ایجاد کمپین‌های بازاریابی به‌راحتی و به‌صورت آنی نیاز دارید، در اختیار شما قرار می‌دهند؛ همه این موارد بسیار حیاتی هستند.

مشاهده این مطلب  Pogo sticking چیست؟

اما اگر شما آشپزی بودید که می‌خواستید یک ماهی مرغوب را فیله کنید، آیا می‌خواستید این کار را با یک چاقوی چند منظوره و همه کاره انجام دهید؟

یا شاید چاقویی خوش‌ساخت و مخصوص برش دقیق فیله‌ها را ترجیح می‌دهید؟

دلیلی که ما توصیه می‌کنیم کلاویو برای مشتریان ما، ادغام یکپارچه داده‌ها با کلاویو اهمیت دارد. فروشگاه ساز شاپيفای .

ما در مورد داده‌های بسیار جزئی صحبت می‌کنیمهرتعامل، مرور، خرید، مشارکت و نقطه تماس که به‌طور آنی به‌روزرسانی می‌شود و به‌طور شهودی به شما مرتبط است شیپ‌افی سکو

با این همه داده چه کار می‌توان کرد؟

به جای ارسال ایمیل سبد خرید رهاشده‌ی معمولی، می‌توانید ایمیل‌هایی براساس رفتارهای خرید، ارزش سبد خرید، سابقه‌ی خرید و سایر اطلاعات ارسال کنید.

نتیجه‌ی کار، پیامی شخصی‌تر است که برای هر مشتری ارسال می‌شود.

ما هیچ مشکلی با MailChimp نداریم. سرویس فوق‌العاده‌ای است، فقط Klaviyo بهتر کار می‌کند. فروشگاه ساز شاپيفای و این باعث می‌شود که استفاده از داده‌های مشتری بسیار آسان‌تر شود.

چند نمونه

پس با این همه داده‌ی مشتری چه کارهایی می‌توان انجام داد؟ در اینجا چند نمونه از کمپین‌های بخش‌بندی که می‌توانید اجرا کنید آمده است.

  • براساس میزان خرید مشتریان، ایمیل‌های هدفمند ارسال کنید. بنابراین، ایمیل‌های معرفی محصولات جدید و انحصاری را برای مشتریانی که خریدهای بزرگتری داشته‌اند بفرستید و ایمیل‌های حاوی کوپن‌های تخفیف ویژه را برای مشتریان با خریدهای کم‌تر ارسال کنید.
  • به مشتریان محتوایی مرتبط با سابقه خریدشان ارسال کنید. مثلا اگر برخی از مشتریان شما سابقه خرید ساعت از وبسایت پوشاک شما دارند، نرم‌افزار اتوماسیون ایمیل می‌تواند ایمیل‌هایی با معرفی ساعت‌های حراج شده برای آنها ارسال کند.
  • ایمیل‌هایی برای مشتریانی که چند ماهی است چیزی نخریده اند، همراه با یک کوپن تخفیف ارسال کنید.
  • برای خریداران پرتکرار ایمیل بفرستید و از آن‌ها نظرخواهی کنید. هرچه بیشتر خرید کنند، احتمال اینکه بخواهند نظر بدهند بیشتر است.
مشاهده این مطلب  Bounce rate چیست؟ از نرخ پرش چه می‌دانید؟

با خودکارسازی و بخش‌بندی ایمیل‌ها، می‌توانید کارهای بسیار بیشتری انجام دهید. این‌ها فقط چند مثال سریع بودند.

نتیجه‌گیری

نرم‌افزار خودکارسازی و بخش‌بندی ایمیل می‌تواند همه ایمیل‌های شما را به ایمیل‌های موفق تبدیل کند.

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی به منظور بهتر شدن شرایط سایت و بهبود تعامل مخاطبان انجام می‌شود. در عصر دیجیتال...
خدمات تیک آبی اینستاگرام

خدمات تیک آبی اینستاگرام | هزینه گرفتن تیک آبی اینستاگرام

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده که در شبکه اجتماعی اینستاگرام دنبال اکانت واقعی یک شخصیت مشهور و...
پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
افزایش بازدید گوگل بالا بردن سایت

افزایش بازدید گوگل

امروزه گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در دنیا از لحاظ رتبه بندی سایت ها و کسب و کار های اینترنتی...

سمراش در مقابل اهرفس در سال 2022: کدام ابزار سئو برای آژانس‌های دیجیتال بهتر است؟

سمروش در مقابل اهرفس در سال ۲۰۲۲: کدام ابزار سئو برای آژانس‌های دیجیتال بهتر است؟ هر کسی که حتی کمترین...

گرایش‌های بازاریابی دیجیتال در سال 2024: چه انتظاراتی باید داشته باشیم و چگونه آماده شویم؟

روندهای بازاریابی دیجیتال در سال 2024: چه انتظاراتی باید داشت و چگونه آماده شویم؟ در این مقاله، آژانس...

آژانس دیجیتال چیست؟

یک آژانس بازاریابی دیجیتال چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ آماده شوید، چون قرار است سفری سریع و هیجان‌انگیز...

چگونه نرخ رها کردن سبد خرید را کاهش دهیم - 12 روش قدرتمند برای افزایش نرخ تبدیل در مرحله تسویه حساب

سبدهای خرید رها شده یکی از بزرگترین مشکلاتی است که همه فروشندگان تجارت الکترونیک با آن دست و پنجه نرم...

12 راه برای تقویت سئو با کنسول جستجوی گوگل

به دنبال ارتقای رتبه و افزایش ترافیک هستید؟ در این صورت، کنسول جستجوی گوگل (GSC) ابزاری ضروری برای سئو...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو + طراحی سایت = 09376996070

خدمات گوگل، تبلیغات، هدایا تبلیغاتی و … = 09339159432