تخصص ما: سئو و فروش اینترنتی = رشد کسب و کار آنلاین شما (۰۹۰۲۰۹۱۴۵۷۰)

موفقیت در سئو با انتشار چند مقاله در هفته امکان پذیر است؟

موفقیت در سئو با انتشار چند مقاله
آنچه در این مقاله می خوانید:

موفقیت در سئو با انتشار چند مقاله در هفته ممکن است؟ در هفته چه تعداد مقاله منتشر کنیم تا جایگاه مناسبی کسب کنیم؟ اگر به تازگی اقدام به یادگیری سئو کرده باشید احتمالا با سوالاتی از قبیل سوالات مطرح شده در بالا مواجه خواهید شد.

تولید و مدیریت محتوای با کیفیت بی‌شک نیاز به صرف زمان و داشتن یک تیم محتوای حرفه‌ای خواهد داشت. مشخص کردن این که قرار است در یک ماه چه تعداد مقاله روی وب سایت شما منتشر شود به عوامل مختلفی از قبیل توانایی تیم محتوا، ماهیت وب سایت، برنامه ریزی و غیره وابسته است.

بگذارید یک بار برای همیشه به این سوال که تولید چه تعداد محتوا در هفته لازم و ضروری است پاسخ مناسبی دهیم.

 

چه تعداد مقاله در هفته منتشر کنیم

ماهیت وب سایت یکی از اصلی‌ترین مواردی است که نقش زیادی در تعیین کردن تعداد محتوای قابل انتشار دارد. بگذارید با مثالی این مفهوم را بهتر بررسی کنیم.

فرض کنید شما یک وب سایت خبری دارید و قصد دارید در زمینه سئو روی این وب سایت کار کنید. به دلیل اهمیت داشتن خبر و به روز بودن اخبار نیاز است که شما پس از به وجود آمدن یک اتفاق یا خبر در هر زمینه‌ای پستی در رابطه با آن خبر روی وب سایت خود منتشر کنید.

ماهیت این گونه از وب سایت‌ها مشخص است. کاربران آنچه را از وب سایت‌های خبری می‌خواهند خبر است و این دسته از وب سایت‌ها نیاز دارند که میزان محتوای بالایی برای جذب کاربران تولید کنند.

مشاهده این مطلب  رازهای ساخت قیف بازاریابی محتوایی عالی

برخی از وب سایت‌های خبری در دقیقه بیش از 10 ها محتوا منتشر می‌کنند. خیره کننده است، نه؟

آیا تولید کردن این حجم از محتوا برای وب سایت‌های فروشگاهی منطقی و درست است؟

+ جواب مشخص است خیر.

پس تا به این جای مقاله فهمیدیم که هر وب سایت وابسته به ماهیتش میزان محتوای مشخصی می‌خواهد.

چرا منتشر کردن محتوا در روز و ساعتی خاص اهمیت داشته است؟

موتورهای جستجوگر تاریخ و  به ویژه زمان انتشار هر مقاله یا هر آپدیت را به خوبی در دیتابیس خود نگهداری می‌کند پس اگر شما هر هفته روز شنبه ساعت 4 بعد از ظهر محتوایی را در وب سایت خود منتشر کنید، پس از ادامه داشتن این سیکل و منظم بودن در این ساعت انتشار محتوا، گوگل هر هفته شنبه ساعت 4 بعد از ظهر منتظر ارسال محتوایی از جانب شما خواهد بود تا آن را به سریع‌ترین روش ممکن ایندکس کند.

را منتشر کردن محتوا در روز و ساعتی خاص اهمیت داشته است؟

آیا نیاز است که گوگل زمان انتشار محتواهای ما را بداند

در گذشته روشی وجود نداشت که شما به صورت دستی بتوانید گوگل را از منتشر کردن محتوای خود آگاه کنید. به همین دلیل سئوکاران و وبمستران مجبور بودند خزندگان گوگل را به زمان انتشار محتوای خود عادت دهند.

اما در حال حاضر و با وجود ابزارهای معرفی شده در سرچ کنسول گوگل شما به راحتی می‌توانید محتوای خود را ایندکس دستی کنید و نیازی نیست که محتوای شما در یک تایم مشخص از ماه یا روز روی وب سایت بارگزاری شود.

از طرف دیگری اگر می‌خواستید سرعت ایندکس محتوای شما در گوگل بیشتر شود باید می‌توانستید درک عمیقی از بودجه خزش گوگل در وب سایت خود داشته باشید.

مشاهده این مطلب  اطلاعیه‌های فوری برای فروش‌های تعطیلات

مفهوم بودجه خزش زمانی از درجه اهمیت بالایی برخوردار خواهد شد که شما در روز بیش از 30 مقاله منتشر کنید و یا بیش از 50 محصول در وب سایت شما بارگزاری شود.

در این زمان بود که ما نیاز به برنامه دقیق برای بودجه خزش داشتیم. چرا که به صورت دستی امکان ایندکس کردن این حجم از محتوا را نداریم!

اما اگر وب سایت شما دارای حجم کمی از محتوا است نیاز به درگیر شدن با این موارد را نداریم و می‌توانیم تمام محتواها را به صورت دستی ایندکس کنیم.

کیفیت محتوا مهم تر از تعداد محتوا است

در حال حاضر دیگر برای گوگل مهم نیست که شما چه تعداد محتوا در روز منتشر می‌کنید. منتشر کردن 3 الی 4 محتوای حرفه‌ای و با کیفیت جایگاه بهتری را برای شما در گوگل به بار خواهد آورد در مقابل تولید 100 محتوای بدون کیفیت و نا مناسب در طول روز!

آنچه که حجم محتوای قابل انتشار شما را در هفته یا ماه مشخص می‌کند گوگل نیست! توان تیم تولید محتوای شما و ماهیت وب سایت شما است.

اگر شما یک تیم تولید محتوای 5 نفره دارید تولید کردن 5 محتوای مناسب و حرفه‌ای در طول هفته فارغ از ماهیت وب سایت شما می‌توان مناسب و خوب باشد.

اما اگر یک نفر کار تولید محتوای وب سایت شما را برعهده دارد تولید کردن 2 محتوا در هفته می‌تواند از کیفیت محتوای شما بکاهد. پس اولین موردی که نیاز است به آن توجه داشته باشید توانایی تیم تولید محتوای شما است.

مشاوره سئو  با جواد یاسمی!

کیفیت محتوا مهم تر از تعداد محتوا است

تعداد محتوا را زمانی بیشتر کنید که …

آنچه در رابطه با توانایی تیم تولید محتوا و تعداد محتوای منتشر شده مطرح کردیم مربوط به وب سایت‌هایی بود که در حوزه آموزش یا از این دست موارد فعالیت داشتند. اما اگر وب سایت خبری داشته باشیم آیا تولید 3 الی 4 محتوا در هفته کافی خواهد بود؟

مشاهده این مطلب  آیا دارید قوانین طلایی بازاریابی را زیر پا می‌گذارید؟

+ خیر!

این دسته از وب سایت‌ها همان گونه که گفته شده اهمیت ویژه‌ای دارد که در سریع‌ترین حالت ممکن خبر اتفاق افتادن هر موضوعی را پوشش دهند. پس می‌توان گفت که در این گونه از وب سایت‌ها آنچه بیش از کیفیت اهمیت دارد، کمیت محتوا است!

برای کاربری که به دنبال خواندن خبر فوت یک خواننده است اهمیت ندارد که محتوای شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد همین که خبر منتشر شود کافی است!

کیفیت را در کنار کمیت حفظ کنید

گاهی اوقات هدف از تولید محتوا صرفا سئو نیست! مقالات مختلفی در دنیای سئو وجود دارد که پاسخ دادن به آن باعث ایجاد حس رضایت در کاربران می‌شود. اما شاید همین مقالات میزان کاربران چندانی برای شما به همراه نداشته باشد.

به عنوان مثال در همین وب سایت جواد یاسمی، من به موضوعات مختلفی پرداخته‌ام که میزان ورودی بالایی ندارد ولی جزو سوالاتی است که پاسخ به آن برای کاربران لازم و ضروری است.

انجام سئو سایت در اینجا دنبال کنید.

وب سایت خود را مرجع محتوای تخصصی کنید

منظور از مرجع تخصصی محتوا آن است که در یک زمینه خاص اقدام به تولید محتوا کنید و تمام جوانب آن محتوا را به خوبی بررسی کنید.

به عنوان مثال داشتن محتوای تحلیلی در یک وب سایت فروشگاهی می‌تواند کارساز باشد. تولید محتوای ویدیویی می‌تواند علاوه بر سئو رضایت کاربران شما را به میزان بالایی جلب کند.

به عنوان مثال تولید محتوا برای وب سایت‌های فعال در حوزه خدمات سئو در هفته 2 الی 6 مقاله کافی است.

تولید و انتشار دست کم 4 الی 15 محتوا ماهیانه می‌تواند برای اکثر وب سایت‌ها مناسب و جواب گو باشد. هرچند با تولید محتوای با کیفیت و مناسب می‌توان رسیدن به اهداف سئوی را کوتاه‌تر کرد.

مشاهده این مطلب  هارو مدتی است که مرده است
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات

۱۹ روش افزایش فروش که از سایت‌های بزرگ تجارت الکترونیک می‌توانید الگوبرداری کنید

به دنبال افزایش فروش و ارتقای کسب‌وکار الکترونیک خود به سطح بالاتر هستید؟ بهترین راه برای شروع، یادگیری...

چگونگی تولید درآمد قابل پیش‌بینی و مقیاس‌پذیر با تبلیغات گوگل

شکی نیست که گوگل ادز یکی از بهترین کانال‌های بازاریابی دیجیتال برای جذب مشتری و افزایش سرنخ‌های تجاری...

12 روش قدرتمند برای افزایش نرخ تبدیل صفحه فرود B2B شما

افزایش نرخ تبدیل، آرزوی بزرگ اکثر سازمان‌های بخش تجارت با تجارت است. شرکت‌هایی که برای جذب مشتری بیشتر...

راهنمای نهایی امتیازدهی به سرنخ‌ها - چگونه با امتیازدهی مؤثر به سرنخ‌ها، فروش خود را به حداکثر برسانید

امتیازدهی به سرنخ‌ها می‌تواند میزان علاقه‌ی افراد به کسب‌وکار شما را مشخص کند و در نتیجه تعاملات مرتبط‌تر...

CCPA و تاثیر آن بر تجارت الکترونیک

قانون حفاظت از حریم خصوصی مصرف کنندگان کالیفرنیا (CCPA) از سال ۲۰۲۰ به اجرا درآمد و سطح حفاظت از حریم...

از نظرات مشتریان برای افزایش فروش در شاپفای خود استفاده کنید

چگونگی استفاده برندهای تجارت الکترونیک از نظرات آنلاین در شاپفای   داشتن نظرات آنلاین شیپ‌فای محصولات...

آیا شاپيفای سریع‌ترین پلتفرم تجارت الکترونیک است؟

کدام پلتفرم تجارت الکترونیک سریع‌تر است؟ شاپفای در برابر ووکامرس در برابر ماژنتو اگرچه شاپيفای ویژگی‌های...

شیپای: کلید موفقیت فروشگاه

Shopify: مکمّل گمشده‌ی فروشگاه آنلاین شما برای اینکه فروشگاه آنلاین شما با استفاده از Shopify به بهترین...

تجارت الکترونیک در مد و زیبایی

آینده تجارت الکترونیک در صنعت مد و زیبایی در سال ۲۰۲۰ چه خواهد بود؟ در دنیای تجارت الکترونیک در مد و...

افزایش فروش تجارت الکترونیک با تبلیغات هدفمند

چگونه با بهینه‌سازی نرخ تبدیل، فروش را افزایش دهیم   اگر در افزایش فروش تجارت الکترونیک خود مشکل...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

در گوگل دیده شوید و اینترنتی بفروشید.

ثبت سفارش > 09020914570