تولید لید یک فرآیند تجاری است که فروش و بازاریابی را با هم ترکیب می کند تا افراد را به سمت یک برند و آنچه ارائه می دهد جذب کند. هدف از تولید سرنخ این است که:
- علاقه مردم را به محصولات و خدمات خود پرورش دهید.
- آنها را به مشتریان پولی تبدیل کنید
با ظهور بازاریابی دیجیتال ابزارها و استراتژیها، تولید سرنخ چیزی فراتر از تماس سرد است. این شامل استفاده از ابزارهای اتوماسیون فروش و بازاریابی و انواع آنلاین و آفلاین است کانال های بازاریابی برای جذب مخاطب.
مهارتهای تولید رهبر میتواند منجر به یک شغل پربار شود. شما ممکن است به عنوان یک متخصص تولید سرنخ، متخصص فروش داخلی، یا شغلی پیدا کنید نماینده فروش در یک سازمان، یا از مهارت های تولید سرنخ خود برای ایجاد شرکتی برای خودتان استفاده کنید.
مزایای تولید لید
یک سیستم تولید سرنخ خوب می تواند رشد کسب و کار شما را آسان تر کند. شما می توانید در بازار در معرض دید قرار بگیرید، بالقوه های همسو را جذب کنید و آنها را به راحتی به سمت خرید راهنمایی کنید و در عین حال زمان و انرژی بیشتری را برای تصور بهترین نسخه بعدی کسب و کار خود آزاد کنید. مزایای دیگر شامل افزایش دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی و لیست مشترکین ایمیل شما است. ، جمع آوری نظرات مشتریان بیشتر، جمع آوری داده های ارزشمند در مورد مشتریان بالقوه، اجرای کارآمدتر کسب و کار و افزایش درآمد شما.
برای شنیدن اصول اولیه تولید سرنخ، این ویدیو را تماشا کنید، بخشی از گواهینامه حرفه ای نماینده توسعه فروش نیروی فروشسپس، برای ایدههای بیشتر در مورد تولید سرنخ، ادامه مطلب را از سایت جواد یاسمی بخوانید.
انواع تولید لید
قبل از اینکه وارد شویم چگونه برای ایجاد سرنخ، داشتن درک دقیق از چیستی سرنخ و انواع مختلف سرنخ هایی که کسب و کار شما ممکن است جذب کند، مهم است. به این ترتیب، میتوانید در جایی که سرنخها هستند ملاقات کنید و در هر مرحله از سفر آنها به سمت مشتری شدن، پشتیبانی و تجربیات ارائه دهید.
- سرنخ های سرد افرادی هستند که هنوز به محصولات و خدمات شما ابراز علاقه نکرده اند، اما بر اساس مشخصات دموگرافیک و روانشناختی با مشخصات مشتری ایده آل شما مطابقت دارند (که در بخش بعدی بررسی می شود).
- سرنخ های گرم افرادی هستند که با کسب و کار شما آشنا هستند و حتی ممکن است با محتوا یا جنبه های دیگر تجربه مشتری شما درگیر شوند، اما هنوز خریدی انجام نداده اند. تعامل ممکن است شامل دنبال کردن شما در رسانه های اجتماعی، اشتراک در وبلاگ یا خبرنامه یا شرکت در رویدادهای شما باشد.
- سرنخ های داغ افرادی هستند که به محصولات و خدمات شما ابراز علاقه کرده اند، شاید با تماس مستقیم برای پرسیدن سؤال یا رزرو جلسه برای کسب اطلاعات بیشتر. با سرنخ های داغ، فوریت بیشتری در مورد پاسخ به نیازهای آنها و هدایت آنها به خرید وجود دارد.
سرنخ در مقابل مشتری بالقوه در مقابل فرصت فروش
در تحقیقات خود در مورد تولید سرنخ، ممکن است با عبارات مشابهی در آینده و فرصت فروش برای توصیف مشتریان بالقوه ای که هنوز اقدام به خرید نکرده اند، برخورد کنید. این اصطلاحات ممکن است به جای هم استفاده شوند، بسته به منبع، اما در اینجا برخی از تمایزات وجود دارد که ممکن است مفید واقع شوند:
- رهبری است کسی که ممکن است به برند شما و پیشنهادات آن علاقه مند باشد اما هنوز واجد شرایط نیست.
- چشم انداز است یک سرنخ که با مشخصات مشتری ایده آل شما مطابقت دارد و برای خرید واجد شرایط است. به بخش زیر در مورد سرنخ های واجد شرایط مراجعه کنید.
- مانندفرصت آلس یک سرنخ یا مشتری بالقوه است که به خرید بسیار نزدیک است.
سرنخ های باکیفیت
یک هدف مهم این است که واجد شرایط شدن سرنخ های شما، یعنی اطمینان حاصل کنید که آنها برای کسب و کار شما و محصولات و خدماتی که ارائه می کنید مناسب هستند. از این چهار نوع برای بررسی سرنخ های واجد شرایط در کسب و کار خود استفاده کنید:
- یک سرنخ واجد شرایط اطلاعاتی در مرحله تحقیق راه حل برای یک مشکل است و ممکن است اطلاعاتی را در مورد خود با کسب و کار شما به اشتراک بگذارد، مانند پر کردن فرم تماس.
- یک سرنخ واجد شرایط بازاریابی به احتمال زیاد بر اساس فعالیت و تعامل آنها با یک کسب و کار، مانند دانلود مگنت های رایگان، بازدید از صفحات خاص سایت، و تعامل با پست های اجتماعی خاص، مشتری می شود.
- یک سرنخ واجد شرایط فروش کسی است که احتمالاً آماده است تا از تعامل با یک تجارت به فرآیند فروش پیش برود.
- یک سرنخ واجد شرایط محصول کسی است که از یک محصول استفاده کرده یا از خدماتی بهره برده است، شاید با یک آزمایش رایگان، و اکنون نشانه هایی از آمادگی برای خرید نشان می دهد.
فرآیند تولید لید یا سرنخ
در اینجا نمونه ای از تولید سرنخ آنلاین و سفر مشتری که آن را آغاز می کند آورده شده است.
- یک مشتری بالقوه کسب و کار شما را از طریق یک کانال بازاریابی مانند رسانه های اجتماعی یا یک تبلیغ دیجیتال کشف می کند.
- در مرحله بعد، مشتری بالقوه با پاسخ به یک تماس برای اقدام، مانند کلیک کردن روی دکمه ثبت نام یا پیوند به صفحه فرود که منبعی رایگان در ازای یک آدرس ایمیل ارائه می دهد، به کسب و کار شما علاقه نشان می دهد.
- سپس، مشتری بالقوه آدرس ایمیل خود را در فرمی وارد می کند، بنابراین منبع رایگان خود را دریافت می کند و در تلاش های بازاریابی آینده کسب و کار شما شرکت می کند.
- هنگامی که یک مشتری بالقوه انتخاب می کند، سپس یک سری محتوای ارزشمند را شروع می کنید تا آنها را به سمت خرید راهنمایی کنید.
چگونه برای کسب و کار خود سرنخ ایجاد کنید
اکنون که میدانید تولید سرنخ چگونه کار میکند و انواع مختلفی از سرنخها ممکن است یک کسبوکار با آن مواجه شود، از استراتژیهای زیر برای جذب مشتریان بالقوه جدید و ایجاد سرنخ برای کسبوکار خود استفاده کنید.
1. اهداف کسب و کار خود را شناسایی کنید
- خود را مرور کنید طرح کسب و کار و برای روشن کردن اهداف خود روی سؤالات زیر فکر کنید:
- دوست دارید کسب و کارتان در سه ماهه، شش ماه و سال آینده چگونه باشد؟
- چه چیزهای خاصی باید تغییر کند تا این رشد اتفاق بیفتد؟
- چه پیشنهادهای فعلی یا جدیدی را می خواهید بفروشید؟
- برای رسیدن به اهداف درآمدی خود باید چه تعداد فروش داشته باشید؟
- برای تبدیل به مشتری به چند سرنخ نیاز دارید؟
آیا می دانستید؟
Statista گزارش می دهد که هزینه تبلیغات دیجیتال برای تولید سرنخ به تقریبا 2.6 میلیارد دلار در ایالات متحده در سال 2019 رسیده است و پیش بینی می کند که تا سال 2023 به 3.24 میلیارد دلار برسد.
2. یک پروفایل مشتری ایده آل ایجاد کنید
برای اینکه بتوانید سرنخ ایجاد کنید و آنها را برای خرید راهنمایی کنید، باید مشتری ایده آل خود را بشناسید. به این ترتیب، می توانید تلاش خود را بر جذب افرادی متمرکز کنید که بیشترین احتمال خرید از شما را دارند، مشتریان وفادار شوید و حتی محصولات و خدمات خود را به دیگران توصیه کنید.
چه به مصرفکنندگان منفرد (B2C) خدمات دهید یا به دیگران مشاغل (B2B)یک نمایه مشتری ایده آل را به عنوان نمایشی فرضی از انواع مشتریانی که می توانید به بهترین نحو می توانید خدمت کنید، در نظر بگیرید.
در اینجا چند سوال اساسی برای ایجاد یک پروفایل مشتری ایده آل وجود دارد:
- چه نوع مصرف کنندگان فردی (B2C) یا سایر مشاغل (B2B) بیشتر به محصولات و خدمات شما نیاز دارند؟ چه کسی می تواند بیشترین سود را از آنها ببرد؟
- جمعیت آنها چیست (به عنوان مثال، سن و موقعیت جغرافیایی مصرف کنندگان، یا صنعت، اندازه شرکت، و درآمد سالانه سایر مشاغل)
- روانشناسی آنها از جمله ارزش ها و باورها، اهداف و خواسته ها، چالش ها و موانع چیست؟
براساس پاسخهایتان به سؤالات بالا، داستانی در مورد مشکلی که مشتری ایدهآل شما تجربه میکند، آنچه میخواهند در عوض تجربه کنند و اینکه چگونه محصول یا خدمات شما میتواند نیازهای آنها را برآورده کند، بنویسید.
بیشتر بخوانید: بازار نیچ چیست؟ و چگونه برای رسیدن به یک بازار نیچ
3. استراتژی های تولید سرنخ در صنعت خود را بررسی کنید
استراتژیهای تولید سرنخ و بهترین شیوهها ممکن است از صنعتی به صنعت دیگر متفاوت باشد، بسته به نحوه رفتار مصرفکنندگان صنعت، انواع محصولات فروخته شده و روند بازاریابی در صنعت. بیایید به یک مثال نگاه کنیم:
شما می توانید در مورد چگونگی ایجاد سرنخ املاک تحقیق کنید و استراتژی های خاصی را که بازاریابان و متخصصان فروش در این زمینه ها برای دستیابی به مشتریان بالقوه استفاده می کنند، کشف کنید. خرید املاک و مستغلات یک سرمایه گذاری بزرگ برای مصرف کنندگان است، بنابراین مشتریان ممکن است تا چندین سال برای خریدهای بعدی برنگردند. با مشتریان تکراری کمتر، همیشه به یک جریان ثابت از سرنخ های جدید نیاز دارید. برای ایجاد سرنخ املاک و مستغلات، میتوانید از رسانههای اجتماعی استفاده کنید، در جامعه محلی خود شبکهسازی کنید، از مشتریان خوشحال درخواست معرفی کنید و در رسانههای چاپی محلی تبلیغ کنید.
در زیر، استراتژیهای متداول تولید سرنخ را میبینید که کسبوکارها از آنها برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان پولی استفاده میکنند. در نظر بگیرید که کدام یک از آنها برای اهداف تجاری شما، صنعت شما و مشتری ایده آلی که می خواهید به آن خدمت کنید، بهترین کارایی را دارند. از هر ترکیبی از آنها برای جمعآوری اطلاعات تماس سرنخها استفاده کنید تا بتوانید آنها را در یک توالی پرورش دنبال کنید.
آفلاین شوید.
حتی در عصر دیجیتال، تولید سرنخ آفلاین همچنان می تواند موثر باشد، به خصوص در حوزه B2B. در اینجا سه نمونه از تولید سرنخ آفلاین آورده شده است:
در رویدادهای شبکه شرکت کنید برای ملاقات حضوری با مشتریان بالقوه، مستقیماً با آنها در مورد نیازها و اهداف آنها صحبت کنید، اطلاعات مربوط به کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید و اطلاعات تماس را مبادله کنید.
از رویدادهای سازمان های دیگر حمایت مالی کنید قرار دادن نام تجاری خود در مقابل شرکت کنندگانی که ممکن است به پروژه ها و خدمات شما علاقه مند باشند.
از مشتریان راضی خود برای معرفی بخواهید برای استفاده از قدرت اثبات اجتماعی هنگامی که مخاطبین شخصی برند شما را توصیه می کنند، مشتریان بالقوه بیشتر از شما خرید می کنند
روی بیلبوردها یا بروشورهای اشیاء فیزیکی، از طریق پست مستقیم یا در نشریات چاپی تبلیغ کنید. کسب و کار خود را به صورت بصری یا تاکتیکی تبلیغ کنید تا توجه مشتریان بالقوه را هنگامی که درگیر فعالیت هایی هستند که شامل اینترنت نمی شود، جلب کنید.
میزبان رویدادها
برای تقویت نسل لید آنلاین و محلی خود، میزبانی رویدادها را در نظر بگیرید. انجام این کار میتواند مشتریان بالقوه را به سمت تجربههای ارزشمند بکشاند و آنها را به فکر خرید محصولات و خدمات بیشتری که کسبوکار شما ارائه میدهد، سوق دهد.
در اینجا دو مثال وجود دارد:
تجارب رایگان یا کمهزینه مانند کلاسها، کارگاههای آموزشی، وبینارها و کنفرانسها را برای آموزش مخاطبان خود در مورد موضوعات مرتبط با پیشنهادات پولی اضافی ارائه دهید.
اجراها، مهمانی ها و جشنواره ها را برای سرگرم کردن مخاطبان خود و جذب آنها به رویدادهای آینده، کالاها و محصولات مرتبط ترتیب دهید.
نکته میزبانی رویداد:
شما می توانید اطلاعات تماس شرکت کنندگان را از طریق برنامه های ثبت رویداد مانند ملاقات و Eventbriteو همچنین از طریق برنامه کنفرانس ویدیویی Zoom.
دنبال کننده رسانه های اجتماعی بسازید
محتوایی، از جمله ویدیوهای آموزشی، پستهای وبلاگ از سایت خود، تصاویر، میمها، اینفوگرافیکها یا نظرسنجیها ارسال کنید تا دنبالکنندگان را جذب کنید و آنها را برای برند، محصولات و خدمات خود محبوب کنید.
از آنجایی که محتوای شما افراد زیر را به خود اختصاص می دهد، می توانید به روش های مختلفی سرنخ ایجاد کنید، از جمله:
- دعوت از دنبال کنندگان برای نظر دادن در مورد پست ها، ارسال پیام مستقیم یا تماس از طریق ایمیل
- ارسال پیوندهایی به وب سایت و/یا صفحات فروش برای افزایش ترافیک در آنجا
- ارسال پیشنهادات آهنربای سربی مقاومت ناپذیر
- میزبانی هدایا و مسابقات برای ایجاد سر و صدا بیشتر
- بازنشر مطالب از طرفداران خود و نشان دادن حمایت شما
- درخواست از فالوورها برای پست مجدد، اشتراک گذاری یا ریتویت کردن مطالب در صفحات خود
- ایجاد یک گروه فیس بوک پیرامون یک موضوع یا هدف خاص برای تقویت جامعه
- شرکت در سایر گروه های فیس بوک یا انجمن های آنلاین
- بیشتر بخوانید: بازاریابی فیس بوک: راهنمای استراتژی 2024
- وب سایت خود را به یک ماشین تولید سرنخ تبدیل کنید
در اینجا چند راه برای بهینه سازی وب سایت شما برای تبدیل افرادی که در آن وارد می شوند به سرنخ آورده شده است:
- با ارزش انتخاب کنید، محتوای سئو پسند در سایت شما که بازدیدکنندگان سایت را مطلع می کند، در مورد چالش ها و اهداف آنها صحبت می کند و علاقه آنها را به محصولات و خدمات شما جلب می کند.
- محتوای رایگان و «دریافتشده» را در قالب یک آهنربای سرب، مانند کتاب الکترونیکی، آموزش ویدیویی، گزارش، مسابقه، یا آزمایش محصولی که بازدیدکنندگان میتوانند به آن دسترسی داشته باشند، ارائه دهید. از طریق ایمیل مشترک شوید.آ
- مراحلی را که بازدیدکنندگان سایت باید در یک صفحه وب برای اشتراک از طریق ایمیل یا خرید انجام دهند، به حداقل برسانید.
- دکمههای فراخوان، مانند «ثبت نام برای پیوستن به وبینار بعدی ما» یا «دانلود کتاب الکترونیکی ما برای دریافت بهترین هکها» را به هر بخش اضافه کنید تا بازدیدکنندگان سایت را تشویق به اقدام کنند.
- فرم های دریافتی ایجاد کنید که نام و آدرس ایمیل مخاطبین جدید را جمع آوری می کند. محدود کردن فرم ها به این دو اطلاعات ممکن است افراد بیشتری را تشویق به ثبت نام کند. درخواست اطلاعات دقیق تر ممکن است منجر به منصرف شدن افراد مشتاق کمتر شود. افرادی که مایل به وارد کردن اطلاعات بیشتر هستند، بینش های ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهند که می توانید از آنها برای تقویت کمپین های بازاریابی خود استفاده کنید.
آیا در مورد بهینه سازی موتور جستجو و نقش آن در جذب مشتریان بالقوه بیشتر کنجکاو هستید؟ مشاهده: بازاریابی سئو: چیست و چگونه شروع کنیم و سئوی تجارت الکترونیک: چگونه ترافیک بیشتری را به فروشگاه آنلاین خود هدایت کنید
4. خدمات تولید سرب دامپزشکی
اپلیکیشنهای زیادی وجود دارند که میتوانند فرآیند تولید سرنخ را خودکار کنند و تعداد کارهایی را که باید به صورت دستی انجام دهید کاهش دهند. به طور کلی، این فرآیندها می تواند شامل موارد زیر باشد:
- جمع آوری سرنخ ها از رسانه های اجتماعی، صفحات فرود و سایر کانال ها
- ذخیره اطلاعات در مورد سرنخ ها برای تیم های فروش و بازاریابی برای استفاده در بستن معاملات
- ارائه یک دنباله پرورش از طریق ایمیل
نرم افزارهای محبوب تولید سرنخ عبارتند از:
- پرش کردن، یک سرویس صفحه فرود که ارزش پیشنهادی و تخصص شما را با یادگیری ماشین ترکیب می کند تا تبدیل را افزایش دهد
- ناوبر فروش لینکدین، که به شما امکان می دهد لینکدین را بر اساس عناوین شغلی، شهرها، صنایع و سایر شرایط جمعیت شناختی جستجو کنید.
- نیروی فروشیک ابزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) که به شما امکان میدهد با سرنخها درگیر شوید، درآمدزایی کنید و خدمات خود را در یک پلتفرم ارائه دهید.
بسته به جایی که در مسیر توسعه کسب و کار خود قرار دارید، ممکن است انتخاب یک شرکت تولید کننده پیشرو گزینه مناسبی باشد. برخی از شرکتهای تولید سرنخ پایگاههای اطلاعاتی مصرفکننده بزرگی را نگهداری میکنند، دادههای مصرفکننده را در مقیاس جمعآوری میکنند، محتوای شما را از طریق کانالهای متعدد توزیع میکنند و سرنخهایی را که آماده خرید هستند شناسایی میکنند.
5. یک کمپین تولید سرنخ طراحی کنید
هنگامی که اهداف کسب و کار، مشخصات مشتری ایده آل، بهترین استراتژی و برنامه یا خدمات خود را شناختید، مراحل بعدی طراحی و اجرای کمپین تولید سرنخ است:
- محصولات و خدمات خود را اصلاح کنید
- یک آهنربای سربی ایجاد کنید
- روش جذب سرنخ خود را با استفاده از ترکیبی از استراتژیها، مانند صفحه فرود، رویداد زنده، یا تبلیغات چاپی تنظیم کنید.
- خود را تنظیم کنید سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای سازماندهی داده ها
- دنباله پرورش خود را تنظیم کنید تا مشتریان بالقوه را برای خرید راهنمایی کنید
- هنگامی که همه چیز در جای خود قرار گرفت، ترافیک را به سمت آهنربا هدایت کنید
- نتایج کمپین را تجزیه و تحلیل کنید و آن را بهبود بخشید
واژه نامه اصطلاحات تولید سرنج
عبارات زیر می توانند درک شما را از تولید سرنخ و فرآیندهایی که از آن پشتیبانی می کنند افزایش دهند:
- قیف فروش: مفهومی که به سفر مشتری از آگاهی از برند تا تصمیم گیری برای خرید اشاره دارد.
- بازاریابی درونگرا: رویکردی به بازاریابی که مستلزم ایجاد تجربیات و محتوای ارزشمندی است که مصرف کنندگان می خواهند.
- تست A/B: همچنین به عنوان تست تقسیم شناخته می شود، به فرآیند آزمایش با دو یا چند نسخه از یک صفحه وب، خط موضوع ایمیل، یا سایر محتواها برای تعیین عملکرد بهتر اشاره دارد.
- نرخ تبدیل: به درصد افرادی اشاره دارد که در مورد یک دارایی خاص، مانند فرم انتخاب، از مجموع افرادی که واقعاً روی دارایی قرار می گیرند، اقدام می کنند.
- مسیریابی سرب: فرآیند تخصیص بر اساس عواملی مانند قلمرو یا تجربه نماینده فروش یا اندازه معامله منجر به نمایندگان فروش متفاوتی می شود.
سوالات متداول (سؤالات متداول)
آیا تولید سرنخ بخشی از بازاریابی دیجیتال است؟
تولید سرنخ باید در خط مقدم هر رویکرد بازاریابی از جمله بازاریابی دیجیتال باشد. بازاریابی دیجیتال به طور کلی همه چیز را در سفر خریدار از آگاهی و توجه گرفته تا تصمیم گیری پوشش می دهد. مؤلفه تولید سرنخ در بازاریابی دیجیتال میتواند شامل تاکتیکهایی مانند ارسال محتوا در رسانههای اجتماعی یا اجرای کمپینهای تبلیغاتی پولی موتور جستجو برای هدایت ترافیک به صفحه فرود جذب سرنخ باشد.
بیشتر بخوانید: دیجیتال مارکتینگ چیست؟ انواع، مهارت ها و مشاغل
تولید سرنخ در تبلیغات فیسبوک چیست؟
تولید سرنخ یکی از اهداف کمپین است که می توانید هنگام تنظیم تبلیغات فیس بوک انتخاب کنید. هدف تبلیغات باید بر اساس آنچه می خواهید افراد پس از دیدن تبلیغ انجام دهند مشخص شود. تعیین هدف به شما این امکان را می دهد که مشخصات آگهی را برای آن هدف بهینه کنید. سایر اهداف کمپین تبلیغاتی فیس بوک شامل تعامل، بازدید از ویدیو، ترافیک و تبدیل است.
انتخاب تولید سرنخ به عنوان هدف کمپین به شما امکان می دهد اطلاعاتی را از افراد علاقه مند به کسب و کار خود جمع آوری کنید. هنگامی که تبلیغ تولید سرنخ شما ظاهر می شود، مشتریان بالقوه با فرمی به نام «فرم فوری» مواجه می شوند که از قبل با اطلاعات تماس آنها پر شده است. هنگامی که آنها فرم را ارسال می کنند، تبدیل به سرنخ می شوند.
چگونه با استفاده از رسانه های اجتماعی سرنخ ایجاد کنم؟
راه های مختلفی برای ایجاد سرنخ با استفاده از رسانه های اجتماعی وجود دارد. روشهای تولید سرنخ ارگانیک شامل ارسال ویدیوها، تصاویر و پیوندهایی به مقالات وبلاگ به حسابهای رسانههای اجتماعی شما میشود تا مخاطبان هدف خود را درگیر کنید و آنها را به پیشنهادات خود علاقه مند کنید. روشهای تولید سرنخ پولی شامل راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی از طریق کانالهای رسانههای اجتماعی مختلف، از جمله فیسبوک و اینستاگرام، لینکدین، و تیکتاک، و انتخاب «تولید سرنخ» بهعنوان هدف کمپین است.
بهترین راه برای تولید سرنخ با استفاده از بازاریابی محتوا چیست؟
راه های مختلفی برای ایجاد سرنخ با استفاده از بازاریابی محتوا وجود دارد. این کار با درک نیازها، اهداف و علایق مخاطب هدف شما و ایجاد محتوایی که با آنچه مخاطب هدف شما در جستجوی آن است مطابقت داشته باشد شروع می شود. به عنوان مثال، اگر مقالات در صفحه اول نتایج جستجوی مخاطبان هدف شما رتبه بندی شوند، نوشتن مقالات مناسب سئو و ارسال آنها به وب سایت شما ممکن است باعث ترافیک سایت شما شود. بازدیدکنندگان سایت می توانند اطلاعات تماس خود را در فرمی برای اشتراک از طریق ایمیل وارد کنند. نمونه دیگری از بازاریابی محتوا شامل ارسال ویدیوهای آموزشی در رسانه های اجتماعی برای آموزش محصولات و خدمات شما به مخاطبان، و قرار دادن صفحه فرود جذب سرنخ در پست برای جمع آوری اطلاعات تماس افراد است.