فول سرویس خدمات دیجیتال مارکتینگ و بیلبورد = ۰۹۳۳۹۱۵۹۴۳۲

نیچ مارکت چیست و چگونه به یک بازار نیچ دست پیدا کنیم؟

نیچ-مارکت-چیست؟ -
آنچه در این مقاله می خوانید:

بازارهای نیچ بخش های بسیار ویژه ای از مصرف کنندگان هستند که ویژگی ها و کیفیت های خاصی را با یکدیگر به اشتراک می گذارند. برخلاف بازارهای انبوه، که همه مصرف‌کنندگان ممکن را در بر می‌گیرد، بازارهای تخصصی از مصرف‌کنندگان بسیار محدودتری تشکیل می‌شوند که از نظر تعداد کمتر از بازارهای انبوه هستند اما ممکن است احتمال خرید یک محصول یا خدمات خاص بسیار بیشتر باشد.

در این مقاله، در مورد اینکه بازارهای نیچ چیست، بیشتر یاد خواهید گرفت، نمونه هایی از آنها را در دنیای واقعی کاوش خواهید کرد و راهنمای گام به گامی را پیدا خواهید کرد که به شما کمک می کند تا بازارهای نیچ هدف خود را تعریف کرده و به آن برسید. با جواد یاسمی همراه باشید تا به صورت کامل در بازارهای کوچک نیچ را بشناسید.

تعریف بازار نیچ

بازار نیچ بسیار خاص است بخش مصرف کنندگانی که ویژگی های مشترکی دارند و به دلیل آن ویژگی ها، احتمالاً محصول یا خدمات خاصی را خریداری می کنند. در نتیجه، بازارهای خاص شامل گروه‌های کوچک و بسیار خاص در محدوده وسیع‌تری هستند بازار هدف شما ممکن است در تلاش برای رسیدن به

شناسایی یک بازار خاص و یادگیری هر آنچه در مورد آن می توانید به شما امکان می دهد چندین کار را انجام دهید:

محصولات و خدماتی را توسعه دهید که نیازها و خواسته های منحصر به فرد خود را برآورده کند

از طریق پیام های بازاریابی خود نسبت به جایگاه خود احساس همدلی کنید

در جایگاه خود اعتماد ایجاد کنید و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید

مشاهده این مطلب  بازاریابی سئو چیست و چگونه شروع کنیم؟

با برندهای بزرگتر رقابت کنید

برای راه حل خاصی که ارائه می دهید به یک برند معتبر تبدیل شوید و در نهایت مشتریان بیشتری را جذب کنید

ویژگی های مصرف کننده تعریف شده است

هنگام شناسایی یک بازار خاص، سه دسته اصلی از ویژگی های مصرف کننده را بررسی خواهید کرد: جمعیت شناختی، روانشناختی، و فیرموگرافیک.

جمعیت شناسی عوامل اجتماعی-اقتصادی خاصی مانند سن، قومیت یا سطح درآمد هستند.

روانشناسی رفتارها، نگرش ها، آرزوها و سایر عوامل روانی هستند.

فیرموگرافی عواملی هستند که برای توصیف عملیات کسب‌وکارها و سازمان‌ها استفاده می‌شوند و می‌توانند شامل نوع صنعت، اندازه سازمان و درآمد باشند.

3 نمونه بازار نیچ

این بخش به بررسی سه نمونه بازار در صنایع مختلف به همراه محصولات و خدماتی می پردازد که مصرف کنندگان در این جایگاه ها ممکن است خریداری کنند. همانطور که بازارهای خاص خود را شناسایی کرده و در خدمت آنها هستید، از این نمونه ها الهام بگیرید.

رمان نویسان مشتاق

به طور کلی رمان نویسان مشتاق را به عنوان بخش کوچک تری از نویسندگان در نظر بگیرید. در نتیجه، در حالی که رمان نویسان مشتاق ممکن است برخی ویژگی ها را با انواع دیگر نویسندگان، مانند روزنامه نگاران، کپی رایترها، یا نمایشنامه نویسان به اشتراک بگذارند، آنها نیز احتمالاً مجموعه ای از اهداف، علایق و چالش های خاص خود را دارند که آنها را از سایر نویسندگان متمایز می کند.

برای مثال، رمان‌نویسان مشتاق ممکن است به طور خاص به دوره‌هایی در مورد چگونگی ساخت طرح‌های صفحه‌گردان و شخصیت‌های فراموش‌نشدنی یا حتی اپلیکیشن‌هایی علاقه‌مند باشند که به آن‌ها کمک می‌کند تا در یک سند طولانی کتاب حرکت کنند. بسته به اطلاعات جمعیت شناختی و روانشناختی که کشف کردید، پیام‌رسانی می‌تواند برای "رویای داستان‌گویی" یا تمایل به "جان بخشیدن به ایده‌ها" در این بازار خاص جذاب باشد.

مشاهده این مطلب  ایجاد محتوا: آیا موتور خود را با روغن سالاد پر می کنید؟

دونده های مسافت طولانی

به طور کلی دوندگان مسافت طولانی را به عنوان بخش کوچکتری از ورزشکاران در نظر بگیرید. دوندگان مسافت طولانی ممکن است برخی از خصوصیات را با سایر ورزشکاران، مانند بدنسازان یا رقصنده ها، به اشتراک بگذارند، اما احتمالاً مجموعه ای از نگرانی ها و علایق منحصر به فرد خود را دارند که آنها را متمایز می کند.

در تحقیق در مورد ویژگی‌های منحصر به فرد دوندگان مسافت طولانی، ممکن است متوجه شوید که این گروه بر روی استقامت، کامل کردن قدم‌هایشان و هیدراته ماندن در طول دوی‌های طولانی تاکید دارند. این بازار خاص ممکن است به رویدادهای آموزشی گروهی، بطری های آب دستی یا حتی اشتراک در محتوای الهام بخش علاقه مند باشد. پیام‌رسانی می‌تواند به انگیزه این بازار ویژه برای «گذر از خط پایان» یا «شکستن رکوردهای شخصی» جذاب باشد.

معاینه پزشکی از راه دور

در فکر پرستاران بهداشت از راه دور به عنوان بخش کوچکتری از کارکنان مراقبت های بهداشتی. در حالی که پرستاران از راه دور ممکن است خصوصیات مشترکی را با کارکنان مراقبت های بهداشتی به طور کلی داشته باشند، از نظر تعهد آنها به مراقبت از بیمار، آنها همچنین احتمالاً ویژگی های مشترکی با کارکنان از راه دور در مورد راحتی آنها با فناوری و نیاز به برنامه های انعطاف پذیر دارند.

در تحقیق در مورد ویژگی‌های منحصربه‌فرد پرستاران بهداشت از راه دور، ممکن است متوجه شوید که این بازار خاص به مبلمان یا دکور علاقه‌مند است تا دفاتر خانه‌شان را برای پزشکی از راه دور یا حتی منابعی در مورد نحوه نمایش «روش کنار تخت» در یک صفحه نمایش دهد. پیام‌رسانی می‌تواند برای پرستاران از راه دور دلسوزی و مأموریت شفای دیگران را جلب کند.

مشاهده این مطلب  برتری جوایز: ایجاد اعتبار برای آژانس دیجیتال شما

چگونه به یک بازار خاص برسیم

در این بخش، هفت استراتژی برای دستیابی به بازار خاص خود را بیاموزید. در حالی که ممکن است از قبل ایده هایی در مورد محصول یا خدماتی که می خواهید ارائه دهید داشته باشید، باید شناخت جایگاه خود را در اولویت قرار دهید: نحوه رفتار آنها، آنچه می خواهند و چالش هایی که با آن روبرو هستند. به این ترتیب می توانید پیشنهادات را در پاسخ به ویژگی های منحصر به فرد مشتریان بالقوه توسعه دهید و در نهایت این پیشنهادات را با موفقیت بیشتری به بازار عرضه کنید.

1. از مقوله‌های گسترده‌تر پایین آمدن را شروع کنید.

اگر دسته‌های بازار گسترده مشتریانی را که می‌خواهید به آنها خدمت کنید، می‌شناسید، کاری که باید انجام دهید این است که زیرمجموعه‌های گروه‌های مصرف‌کننده را با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فردشان کشف کنید. به عنوان مثال، می‌توانید بازار گسترده‌ای مانند «دانشجویان دانشگاه» را به «رشته‌های زیست‌شناسی در دانشگاه‌های بزرگ»، «دانشجویان فارغ‌التحصیل بین‌المللی» یا «دانشجویانی که به مراقبت از کودکان در محوطه دانشگاه نیاز دارند» محدود کنید.

برای کشف بازارهای بالقوه این سؤالات را از خود بپرسید:

چه چیزی ممکن است شما (و سایر مصرف کنندگان بالقوه) نیاز داشته باشید که در حال حاضر برای خرید در دسترس نیست؟

چه مشکلات خاصی را می خواهید حل کنید؟

بر اساس نقاط قوت خود چه چیزی می توانید به مصرف کنندگان ارائه دهید؟

چه نوع مصرف کنندگانی ارزش ها، علایق و تجربیات شما را به اشتراک می گذارند؟

تصور می کنید این نوع مصرف کنندگان چه جزئیات اولیه جمعیت شناختی و روانشناختی را به اشتراک می گذارند؟

مشاهده این مطلب  راهنمای ضروری برنامه‌ریزی بازاریابی

2. کلمات کلیدی بازار نیچ را شناسایی کنید.

راه دیگر برای تعریف یک بازار خاص این است که بدانید مصرف کنندگان وقتی می خواهند راه حلی برای مشکلات یا پاسخ به سؤالات خود بیابند، چه چیزی را در گوگل یا سایر موتورهای جستجو تایپ می کنند. شروع به تایپ چند سؤال از Google کنید و کلمات کلیدی و عباراتی را که Google به طور خودکار پیشنهاد می کند، بر اساس آنچه که در حال حاضر است، یادداشت کنید.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید درباره مصرف‌کنندگان سبز اطلاعات بیشتری کسب کنید، «non-toxic» را در جستجوی Google تایپ کنید، و ممکن است متوجه شوید که گوگل «ظروف آشپزی غیر سمی» یا «مواد تمیزکننده غیر سمی» را پیشنهاد می‌کند. € تایپ این کلمات کلیدی در سایت های تحقیقاتی سئو مانند Semrush و Ahrefs می تواند معیارهای مهمی مانند حجم جستجو برای یک کلمه کلیدی خاص و دشواری رتبه بندی بالا در یک نتیجه جستجو را نشان دهد. اینها می‌توانند سرنخ‌هایی در مورد آنچه برای بازار تخصصی شما مهم است ارائه دهند

3. در مورد گروه های علاقه مند در رسانه های اجتماعی تحقیق کنید.

شما می‌توانید با جستجوی گروه‌های علاقه‌مند در رسانه‌های اجتماعی یا پلتفرم‌های اجتماعی، که در آن افراد محتوای مرتبط با علایق، علایق، حرفه‌ها، گروه‌های سنی و سایر اطلاعات جمعیت‌شناختی و روان‌شناختی خود را درگیر می‌کنند، اطلاعات زیادی درباره بازارهای خاص پیدا کنید.

به عنوان مثال، اگر توسعه دهندگان را هدف قرار می دهید، آنها را در GitHub تحقیق کنید، پلتفرمی که میلیون ها توسعه دهنده و سازمان از آن برای ایجاد نرم افزار و همکاری استفاده می کنند. برای کشف انواع پروژه هایی که توسعه دهندگان روی آنها کار می کنند، مهارت هایی که توسعه دهندگان یاد می گیرند و ارتباطاتی که کاربران GitHub با یکدیگر برقرار می کنند، روی اطراف کلیک کنید.

مشاهده این مطلب  استراتژی بازاریابی کوالکام: رمز موفقیت

اگر خوانندگان مشتاق را هدف قرار می دهید، آنها را در Goodreads تحقیق کنید، پلتفرمی که میلیون ها خواننده درباره آن پست می گذارند و کتاب های بیشتری را کشف می کنند، به چالش های خواندن می پیوندند و فعالیت خواندن آنها را دنبال می کنند. برای اطلاع از ژانرها، موضوعات، نسخه‌های جدید و کلاس‌ها و همچنین نحوه ارتباط خوانندگان با یکدیگر از طریق عشق مشترک به کتاب، روی اطراف کلیک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی به عنوان منابع بینش بازار، این سخنرانی را از سایت تماشا کنید. گواهی حرفه ای بازاریابی رسانه های اجتماعی متا.

4. رقبا را بررسی کنید

همانطور که از تحقیقات کلمات کلیدی و رسانه‌های اجتماعی اطلاعات جمع‌آوری می‌کنید، می‌خواهید بدانید رقبای شما چه کسانی هستند و چه چیزی را به مصرف‌کنندگان در جایگاه شما ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید به دوندگان مسافت طولانی خدمت کنید، برندهای برتر که در حال حاضر در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند یا از آنها خرید می‌کنند، چیست؟ چه شکاف هایی را متوجه می شوید؟

با این اطلاعات می توانید برنامه ای برای رقابت موثر طراحی کنید. این ممکن است شامل کاهش بیشتر، متمایز کردن محصولات و خدمات شما برای پر کردن شکاف‌ها و اصلاح پیام‌هایی باشد که برای تبلیغ آنها استفاده می‌کنید.

5. مشاغل با رشد سریع را کاوش کنید

همانطور که صنایع رشد می کنند، ممکن است در میان صاحبان مشاغل، کارمندان و مصرف کنندگان در صنعتی که به آن علاقه دارید، بازارهای بکر و دست نخورده ای پیدا کنید. مشاغل در حال رشد را از طریق اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) و سایر سایت های آماری کاوش کنید تا بینش کسب کنید. .

مشاهده این مطلب  چرا فناوری به تنهایی خدمات مشتری شما را بهبود نمی‌بخشد

به عنوان مثال، آخرین پیش بینی های اشتغال BLS برای ایالات متحده نشان می دهد که بین سال های 2021 و 2031، پزشک پرستار مشاغل 40 درصد رشد خواهند کرد، در حالی که تحلیلگر امنیت اطلاعات مشاغل 35 درصد رشد خواهند کرد

در حین جمع آوری اطلاعات از این دست، این سوالات را از خود بپرسید:

چه محصولات و خدماتی می تواند تجارب افراد را در این زمینه های شغلی در حال رشد افزایش دهد؟

بهترین راه برای یادگیری بیشتر در مورد افراد در این زمینه های شغلی چیست؟

بر اساس شرکت‌هایی که برای این موقعیت‌ها استخدام می‌کنند، چه بازارهای ویژه‌ای را می‌توانید شناسایی کنید؟

چه نوع از استراتژی های بازاریابی می تواند به این جایگاه ها به طور موثرتری برسد؟

6. داده های آماری را جمع آوری کنید.

داده های آماری در مورد یا مرتبط با بازار تخصصی شما می تواند به شما در تخمین اندازه، سطح درآمد و سایر معیارهای خرید کمک کند. از آنجا، می‌توانید از این اطلاعات برای تعیین مرحله بعدی بازاریابی تخصصی خود استفاده کنید

در اینجا دو مثال خاص صنعت آورده شده است

جستجوی «پزشک پزشکی از راه دور» در Indeed، تا ژانویه 2023، 58157 فهرست شغلی را در ایالات متحده به دست می‌دهد، با تخمین‌های دستمزد از 100،000 تا 255،000 دلار، که نشان می‌دهد این افراد حرفه‌ای مورد تقاضا هستند و درآمد بالایی خواهند داشت.

در سپتامبر 2022، آمار صنعت دریافت که صنعت نشر 29.8 میلیارد دلار درآمد در سال 2022 ایجاد کرده است که نسبت به 25.71 میلیارد دلار در سال 2020 افزایش یافته است، که نشان می دهد تقاضای خوانندگان برای مطالب چاپی حتی از طریق COVID-19 افزایش یافته است.

مشاهده این مطلب  بررسی عمیق پانل‌های آنلاین جوامع تحقیقات بازار

نکته بازاریابی نیچ

به خاطر داشته باشید که تبدیل شدن به یک برند شناخته شده در یک جایگاه می تواند در نهایت رقبایی را جذب کند که می خواهند موفقیت شما را به اشتراک بگذارند. ممکن است بتوانید با کاهش بیشتر، اصلاح محصولات و خدمات و تنظیم پیام های خود، این مشکل را کاهش دهید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی به منظور بهتر شدن شرایط سایت و بهبود تعامل مخاطبان انجام می‌شود. در عصر دیجیتال...
خدمات تیک آبی اینستاگرام

خدمات تیک آبی اینستاگرام | هزینه گرفتن تیک آبی اینستاگرام

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده که در شبکه اجتماعی اینستاگرام دنبال اکانت واقعی یک شخصیت مشهور و...
پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
افزایش بازدید گوگل بالا بردن سایت

افزایش بازدید گوگل

امروزه گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در دنیا از لحاظ رتبه بندی سایت ها و کسب و کار های اینترنتی...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو + طراحی سایت = 09376996070

خدمات گوگل، تبلیغات، هدایا تبلیغاتی و … = 09339159432