هر سال در پارامترهای مرتبط به سئو تغییرات گستردهای رخ میدهد. که برای موفقیت در این زمینه لازم است متخصصان سئو با این پارامترهای جدید آشنا شده و آنها را بر روی سایتها اجرا کنند تا به رتبه خوب در نتایج جستجو دست پیدا کنند. در این مقاله به معرفی مهمترین پارامترهای سئو 2021 پرداختهایم پس در ادامه با مشاوره سئو همراه باشید.
تمامی متخصصان سئو با هدف افزایش رتبه سایت خود در گوگل بر روی پارامترهای مختلف سئو کار میکنند. و بدون دانستن این پارامترها و اجرای آنها نمیتوان توقع به دست آوردن رتبه خوبی برای سایت را داشت. برای موتور جستجوی گوگل برخی از نکات از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل توجه به آن نکات و پارامترها میتواند در پیشرفت سایت تاثیر بهسزایی داشته باشد.
در سال 2021 نیز به مانند تمامی سالها پارامترهای جدیدی به سئو اضافه شده است. و متخصصان سئو نیاز به شناختن و اجرای آنها دارند تا رتبه سایتی که بر روی آن کار میکنند. در گوگل افزایش یابد. گفتنی است، توجه به پارامترهای سئو 2021 به این معنا نیست که پارامترهای مهم در سالهای قبل دیگر دارای اهمیت نیستند. بلکه در کنار کار بر روی آن پارامترها نیاز است به پارامترهای سئو 2021 نیز توجه خاصی شود. تا بهترین نتیجه برای سایت حاصل شود.
توجه به الگوریتم core web vitals
الگوریتم core web vitals یکی از جدیدترین الگوریتمهای معرفی شده توسط گوگل است. افرادی که در زمینه سئو سایت کار میکنند با این الگوریتم در نیمه دوم 2020 برای اولین بار آشنا شدند. به دلیل جدید بودن این الگوریتم، توجه بیشتر گوگل به آن در سال 2021 دور از انتظار نخواهد بود. الگوریتم core web vitals به طور کل 3 پارامتر را مورد بررسی قرار میدهد. که در ادامه با این پارامترها بیشتر آشنا میشوید.
پارامتر FID: پارامتر FID مدت زمانی را نشان میدهد که طول میکشد. تا کاربر با سایت تعامل کند. به بیان دیگر از زمانی که کاربر بر روی لینک سایت کلیک کرده تا زمانی که کاربر به خوبی و بدون مشکل بتواند به تمامی امکانات سایت دسترسی داشته باشد و با آنها کار کند، به عنوان پارامتر FID معرفی میشود. از نظر گوگل زمان استاندارد برای این پارامتر کمتر از 100 میلیثانیه است.
پارامتر LCP: پارامتر LCP مدت زمانی است که بارگزاری یک سایت از نگاه یک کاربر واقعی طول میکشد. به بیان دیگر زمانی که کاربر روی لینک سایت کلیک میکند تا زمانی که صفحه به طور کامل قابل مشاهده شود، توسط پارامتر LCP معرفی میشود. از نظر گوگل زمان استاندارد این پارامتر کمتر از 2.5 ثانیه خواهد بود.
پارامتر CLC: توسط پارامتر CLC میزان ثبات بصری صفحه وب در هنگام بارگزاری معرفی میشود. زمانی که صفحه بارگزاری میشود، نباید تغییر مکانی زیادی در المانها و یا بخشهای مختلف سایت به وجود بیاید تا کاربر بتواند در هر لحظه بر روی هر بخشی از سایت که میخواهد کلیک کند.
توجه به جستجوی محلی
جستجوی محلی یکی از بهترین قابلیتهایی است که گوگل برای کسب و کارهای محلی در نظر گرفته است. با استفاده از این بخش از گوگل کسب و کارهای محلی میتوانند کاربرانی که در نزدیکی محل فعالیت آنها قرار دارند را جذب کرده و با معرفی کالاها و یا خدماتشان آنها را تبدیل به مشتری کنند.
توجه به جستجوی محلی در سال 2021 از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا شرکت گوگل به این بخش از موتور جستجوی خود اهمیت بسیار بالایی نشان میدهد. اهمیت گوگل از آن جایی نشات میگیرد که بسیاری از افراد به نزدیکی فروشگاه برای خرید موارد مورد نیاز خود علاقمند هستند و به همین دلیل این مورد برای گوگل نیز اهمیت زیادی دارد. به جز این، طبق تحقیقاتی که انجام گرفته است، سایتهایی که جستجوی محلی را به درستی انجام داده باشند، درصد بالایی از فروش را کسب میکنند.
توجه به نسخه موبایل وب سایتها
توجه به هدف کاربران از جستجو در گوگل
توجه به کلمه کلیدی انتخاب شده برای یک محتوا بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. به طور مثال زمانی که کاربر به جستجوی عبارت گوشی سامسونگ میپردازد، عمدتا به دنبال آشنایی با گوشیهای این برند است و لازم است مقالات نوشته شده در این زمینه به او معرفی شود، ولی زمانی که کاربر خرید گوشی سامسونگ را سرچ میکند، به دنبال آشنایی با قیمت و خرید آن است، در نتیجه لازم است محتواهای نوشته شده حول و حوش قصد کاربر از هدف باشد تا سایت رتبه خوبی را کسب کند.
توجه به محتوای با کیفیت
به طور کل محتواهای نوشته شده باید قابل فهم باشند و در کنار آن عمیق نیز باشند. موتورهای جستجو رو به روز در تعیین کیفیت متن مقاله به هر زبانی بهتر میشوند تا بهترین نتیجه را در اختیار مخاطبان قرار دهند. هر چه محتوا با کیفیتتر باشد و اصولیتر نوشته شده باشد، موتور جستجوی گوگل به آن اهمیت بیشتری میدهد.
سخن پایانی
پارامترهای سئو 2021 قادر به تغییر جایگاه سایتهای قدرتمند در گوگل هستند. به همین دلیل هیچ سایتی چه سایتی که سئو قوی دارد و چه سایتی که سئو ضعیف دارد نباید به پارامترهای سئو 2021 بی توجه باشد و لازم است به دقت بر روی هر کدام از این پارامترها کار کند تا بهترین نتیجه را برای سایت خود به دست آورد.
منابعی که از آنها برای مقاله فوق استفاده شده است شامل: