09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

بازاریابی اینترنتی چیست؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و توسعه روز افزون استفاده از اینترنت و توسعه کسب و کارهای آنلاین، این نوع کسب و کار ها هم نیاز به فروش محصول و ارائه خدمات تخصصی خود را دارند به همین دلیل به سراغ استفاده از بازاریابی به صورت آنلاین می روند. زیرا فروش در دنیای اینترنت دیگر مانند گذشته، صرفا در یک مسیر پیشرفت نیست. امروزه در هر حوزه آنلاین، بیش از صد ها کسب و کار اینترنتی در حال رقابت هستند و این بازاریابی اینترنتی است که به پیشرفت و سوق دادن این کسب و کار ها در فضای اینترنت، منجر می شوند. بنابراین در این موضوع و به جهت رشد و توسعه هر چه سریعتر یک کسب و کار در فضای اینترنت، نیاز به داشتن یک استراتژی بازاریابی آنلاین احساس می شود.
آنچه در این مقاله می خوانید:

ویدیو بالا توضیح در مورد استفاده از بازاریابی اینترنتی برای کسب و کار شما است. توضیحات مقاله در ویدیو بالا نیست.

بازاریابی اینترنتی (آنلاین) چیست؟

بازاریابی اینترنتی به مجموعه فعالیت هایی که یک متخصص یا یک تیم بازاریابی آنلاین به جهت فروش محصول یا ارائه خدمات در فضای اینترنت انجام می دهد، بازاریابی آنلاین یا اینترنتی می گویند. به طور جامع تری می توان این را عنوان کرد که در 100 سال گذشته تبلیغات، رکن اصلی فروش هر کسب و کاری است.

در 100 سال پیش کسب و کار ها برای تبلیغ محصول خود آن را بر روی روزنامه چاپ می کردند یا به صورت دهان به دهان معرفی میکردند. با پیشرفت تکنولوژی و اختراع انواع تلویزیون و رادیو ها، تبلیغات به شکل جدیدتری به میان مردم آمد و حال می توانستند علاوه بر تصویر یا عکس محصول، آن را به صورت متحرک و با صدا آنالیز کنند.

پس از گذشت چندین سال از فعالیت رسانه ها، نوبت به ظهور اینترنت رسید، که اصل بازاریابی اینترنتی در این حوزه آغاز شد. ابتدا تبلیغات به شکل بنر هایی در سایت ها به نمایش گذاشته می شد و با پیدایش شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام، اینستاگرام، یوتیوب و … استراتژی بازاریابی دستخوش تغییرات شد و بازاریابی وارد فاز دیجیتال شد.

اهمیت بازاریابی اینترنتی

قطعا هدف از این نوع بازاریابی، دیده شدن بهتر کسب و کار یا برند شماست و شما با انجام کلیه فرایندهای بازاریابی می توانید به سر مقصد نهایی، یعنی شناخت کاربر و فروش محصول به آنان برسید. اما این مجموعه فعالیت ها می تواند اهداف و مقاصد دیگری چون افزایش نرخ کلیک سایت، ایجاد مشتریان وفادار، ایجاد خدمات سئو مطلوب، گسترش دایره مشتریان و … باشد.

مشاهده این مطلب  رازهای تسلط اینتل در بازاریابی تجاری (B2B) و استراتژی‌های بازاریابی پیروزش را کشف کنید

انواع بازاریابی اینترنتی

همانگونه که در بخش های قبل بیان کردیم، بازاریابی اینترنتی را می توان استراتژی برای پیشرفت کسب و کار نامید. این استراتژی می تواند در قالب های مختلف وبسایت ما را به سمت ترافیک آنلاین، مشتریان وفادار، فروش بالا سوق می دهد. اما این استراتژی ها چه مواردی هستند.

سئو سایت ( بهینه سازی موتورهای جستجو) SEO

سئو سایت، یکی از فرآیند هایی است که در آن، با بهینه سازی وبسایتتان می توانید رتبه بالاتری را در نتایج جستجو ها کسب کنید. در نتیجه می توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید و فروش سایت خود را بیشتر کنید. این بازاریابی سئویی شامل مواردی چون:

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • تولید محتوای با کیفیت
  • بهبود تجربه کاربری
  • بک لینک منظم

بازاریابی محتوا

نوع دیگری از بازاریابی اینترنتی، بازاریابی محتوا (Content Marketing) است. به کمک محتوای با کیفیت این مورد وجود دارد که مخاطب یا کاربر را با نوشتن مطالبی ساده، خوانا، جامع، منحصر بفرد و جذاب به سمت خرید محصولاتتان سوق دهید.
محتواهایی بازاریابی شده به شکل های مختلفی قابل انجام است که در زیر به آن ها میپردازیم:

  • مطالب وبلاگی
  • اینفوگرافیک
  • فیلم های آموزشی
  • کتاب های الکترونیکی
  • پادکست

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی امروزه بسیار طرفدار پیدا کرده است و کاربران بسیاری را به خود جذب کرده است. بازاریابی اینترنتی در شبکه های مجازی با تبلیغات به صورت بنری یا ویدیویی در آن ها خلاصه می شود. شبکه های اجتماعی نظیر

  • اینستاگرام
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • لینکدین
  • یوتیوب

تبلیغات در این سوشال ها صرفا ملاک بازاریابی نیست، در این نوع بازاریابی آنلاین، شما علاوه بر تبلیغات باید، صفحه محبوب و کاربردی داشته باشید و تمام فیلد های مهم آن نظیر بیو، لینک بیو را به طور اصولی رعایت کنید.

مشاهده این مطلب  بازاریابی دیجیتال برای پزشکان: جذب بیماران جدید و رشد مطب در سال 2024

تبلیغات کلیکی یا PPC

در این نوع تبلیغات، شما می توانید در پلتفرم های مختلف تبلیغات آنلاین نظیر یکتانت، تپسل، آونگ و حتی پلتفرم های خارجی مانند گوگل ادز و حتی رپورتاژ آگهی، اقدام به تبلیغات آنلاین و بازاریابی اینترنتی می کند. تبلیغات کلیکی بدین معناست که وبسایت شما در این پلتفرم ها بودجه ای را شارژ کرده و بنر تبلیغاتی یا متن تبلیغاتی خود را به این پلتفرم ها می دهید و این پلتفرم ها براساس مقدار کلیکی که تبلیغات شما دریافت می کنند از حساب شما مبلغی را کسر می کنند.
ویژگی این نوع بازاریابی این است که، شما می توانید تبلیغات خود را برای کاربران هدف خود تنظیم کنید تا به آن ها نشان داده شود.

بازاریابی ایمیلی Email Marketing

ایمیل از بدو پیدایش، طرفداران بسیاری داشته است از زمانی که به صورت ایمیل های از وبسایت Yahoo یا Hotmail بوده است تا به الان که از طریق خود هاست سایت یا Gmail قابل ساخت است. این نوع بازاریابی سبب می شود تا مشتریان خود را به صورت بالقوه بیشتر بشناسید و در خصوص علاقمندی های آن اطلاع حاصل کنید و محصولات و خدماتتان جدید یا پرطرفدارتان را از این طریق به فروش برسانید.
بازاریابی ایمیلی انواع مختلفی دارد و می توانید آن را برای مشتریان خود ارسال کنید. شما می توانید ایمیل هایی مانند:

  • هدایا تبلیغاتی
  • تخفیفات
  • پیشنهاد خرید
  • جشنواره ها
  • خدمات مشتری
  • مقالات جدید
  • روزنامه و خبرخوان

بازاریابی همکاری در فروش Referral Marketing

بازاریابی همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ شکل دیگری از بازاریابی آنلاین است. در این روش شما با دارا بودن وبسایت خود می توانید با فروش محصولات سایر سایت های قدرتمند مانند دیجیکالا، خانومی، تکنولایف و … درصدی از فروش محصولات را به خود اختصاص دهید.

مشاهده این مطلب  راهبردهای جامع موفقیت در بازاریابی ورزش‌های الکترونیکی

محدودیت های بازاریابی اینترنتی

بازاریابی آنلاین یا اینترنتی به طور خاص به اینترنت وابسته است و این میتواند ضعف بزرگی برای تبلیغ دهنده ها باشد، زیرا ممکن است در برخی نقاط مصرف کنندگان دسترسی به اینترنت نداشته باشند.

سوالات متداول بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی و انواع آن کدامند؟

در دنیای اینترنت ما 7 نوع بازاریابی اینترنتی با نام های بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی محتوایی، تبلیغات کلیکی، اینفلوئنسر مارکتینگ، همکاری در فروش، بازاریابی وابسته

نقش بازاریابی اینترنتی در فروش چیست؟

بازاریابی اینترنتی علاوه بر ظاهری در بستر فروش محصول و خدمات از طریق اینترنت، نقش دیگری در برندسازی و دیده شدن بیشتر سایت یا شرکت ما دارد.

? هدف افزایش فروش محصول و شناخت برند تجاری
? انواع شبکه های اجتماعی، ایمیلی، محتوایی، تبلیغات کلیکی، اینفلوئنسر مارکتینگ، همکاری در فروش، سئو
⚡ چالش های پیشرو قطعی اینترنت یا در دسترس نبودن تبلیغ و کمپین
⏱ بهترین شرکت ارائه دهنده یاسئومی
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

استراتژی‌های جستجو و برندینگ نه تنها هم‌زیستی دارند، بلکه وقتی ترکیب شوند، پیروزی‌های بزرگی در زمینه...
سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

برند خود را حرفه‌ای نشان دهید، نه صرفاً تبلیغاتی مقدمه‌ای بر اهمیت تیزرهای صنعتی در عصر دیجیتال در دنیای...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
آینده بازاریابی در عصر هوش مصنوعی | چگونه AI صنعت مارکتینگ را متحول می‌کند؟

در عصر هوش مصنوعی، چه بر سر بازاریابی خواهد آمد؟

۳۰ سال پیش، دنیا با ورود نرم‌افزارهای واژه‌پرداز و صفحات گسترده، آماده‌ی یک انقلاب در بهره‌وری شد. وعده...
مارلبرو؛ چگونه یک برند سیگار به موفق‌ترین کمپین تبلیغاتی قرن تبدیل شد؟

مارلبرو چگونه با یک کمپین تبلیغاتی تاریخ‌ساز شد؟

در دنیای بازاریابی، برندهایی موفق‌اند که بتوانند به‌جای فروش محصول، احساسات بفروشند. یکی از بزرگ‌ترین...
۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید و بازاریابی‌تان آن‌طور که باید نتیجه نمی‌دهد، وقت آن رسیده که زاویه دیدتان...
آیا ترافیک ارگانیک در حال نابودی است؟ یا فقط در حال تکامل؟

آینده جستجوی ارگانیک در عصر هوش مصنوعی؛ تهدید یا فرصت؟

با رشد فزاینده هوش مصنوعی و ظهور پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT، بسیاری از فعالان سئو با این سوال روبه‌رو...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070