09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

چگونه یک وب سایت تجارت الکترونیک بسازیم: راهنمای 2024 شما

چگونه-یک-وب-سایت-تجارت-الکترونیک-بسازیم

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

برای یک کسب و کار تجارت الکترونیک، وب سایت شما یک فروشگاه مجازی برای مشتریان شماست. درست مانند فروشگاهی که در زندگی واقعی از آن بازدید می کنید، وب سایت تجارت الکترونیک شما باید لحن و صدای برند شما را منعکس کند. شما می خواهید مطمئن شوید که تجربه ی کاربر شهودی است

با غول های تجارت الکترونیک مانند آمازون، eBay و Etsy، فرصت کافی برای برندهای نوظهور برای مشارکت در فضای تجارت الکترونیک وجود دارد. یک وب سایت پیشنهاد محصول و هویت برند شما را نمایش می دهد و به رسانه های اجتماعی و دیجیتال پیوند می دهد محتوا برای افزایش فروش

بیایید این راهنما را برای ساختن یک وب سایت تجارت الکترونیکی که مناسب محصول یا خدمات شما باشد بررسی کنیم. با من جواد یاسمی همراه باشید تا سئو سایت های فروشگاهی را به صورت مقدماتی بدانید.

برای شروع یادگیری آماده اید؟

کاوش کنید گواهینامه حرفه ای بازاریابی دیجیتال و تجارت الکترونیک گوگل برای یادگیری اصول شما یاد خواهید گرفت که چگونه از طریق جستجو (SEO) و ایمیل، مشتریان را جذب کنید، تجزیه و تحلیل عملکرد را اندازه گیری کنید، و فروشگاه های تجارت الکترونیک بسازید.

چگونه یک وب سایت تجارت الکترونیک بسازیم

از ورود به سایت شما تا خرید اقلام، تجربه تجارت الکترونیکی مشتری شما باید لذت بخش و یکپارچه باشد. در اینجا راهنمای گام به گام نحوه ساخت یک وب سایت است.

1. مدل کسب و کار تجارت الکترونیک خود را تعریف کنید.

کسب و کار خود را در نظر بگیرید. شاید شما در حال چرخیدن از یک فروشگاه آجر و ملات هستید. چی می فروشی؟ بازار هدف شما کیست؟

مشاهده این مطلب  چگونه سفر مشتری را لذت‌بخش کنیم

با تعریف مدل کسب و کار خود شروع کنید:

  • تجارت به مشتری (B2C): رایج ترین مدل، که در آن یک کسب و کار محصولات یا خدمات را مستقیماً به مصرف کنندگان می فروشد
  • تجارت به کسب و کار (B2B): کسب و کارها محصولات یا خدمات را به سایر مشاغل می فروشند.
  • مشتری به مشتری (C2C): بازارهای آنلاینی که مصرف کنندگان را برای مبادله و فروش کالا یا خدمات مرتبط می کند
  • مشتری به کسب و کار (C2B): افراد کالا یا خدمات خود را به شرکت ها می فروشند

بیشتر بخوانید: بازاریابی B2B: تعریف + استراتژی ها

و در صورت داشتن موارد زیر، نحوه ارسال محصولات خود را در نظر بگیرید:

مستقیم به مصرف کننده (D2C): محصولات خود را مستقیماً و بدون کمک عمده فروشان یا خرده فروشان به مشتریان بفروشید.

  • ارسال بار: یک ویترین فروشگاه (وب سایت) راه اندازی کنید تا مشتریان بتوانند با استفاده از کارت اعتباری یا پی پال پرداخت کنند و منبع آن را از تامین کننده ای که موجودی و بسته بندی را مدیریت می کند، تهیه کنید. کسب و کارهای Drop ship برای شروع سریع و ارزان هستند.
  • عمده فروشی: محصولات را به صورت عمده با تخفیف از خرده فروش خریداری کنید.
  • برچسب سفید: نام و نام تجاری خود را روی یک محصول عمومی که از یک توزیع کننده خریداری می کنید، قرار دهید.
  • برچسب خصوصی: یک تولید کننده را استخدام کنید تا محصولی بسازد که به طور انحصاری توسط شما فروخته شود.
  • اشتراک، ابونمان: محصولاتی مانند غذای حیوانات خانگی یا جعبه سبزیجات تازه را به صورت ماهانه یا هفتگی به مشتریان وفاداری که راحتی را در اولویت قرار می دهند، تحویل دهید.
مشاهده این مطلب  روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

2. یک پلتفرم تجارت الکترونیک را انتخاب کنید.

در مرحله بعد، شما می خواهید یک پلت فرم تجارت الکترونیک را برای میزبانی وب سایت خود انتخاب کنید. در اینجا سه سازنده وب سایت تجارت الکترونیک محبوب وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

Shopify: Shopify محبوب ترین پلت فرم نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) است زیرا قوی و آسان برای استفاده است. ابزارها و ویژگی‌های افزودنی زیادی وجود دارد که امکان دراپ شیپینگ و فروش همه‌کانالی را فراهم می‌کند، بنابراین می‌توانید از طریق وب‌سایت خود، در رسانه‌های اجتماعی و فراتر از آن بفروشید.

Wix: به عنوان یک سازنده وب سایت، Wix دارای یک روش کشیدن و رها کردن آسان است که بسیاری از قالب ها و ویژگی های طراحی قابل تنظیم را ارائه می دهد. برای استفاده از آن به عنوان یک پلتفرم تجارت الکترونیک، باید به یک طرح پولی ارتقا دهید. Wix دارای تمام ویژگی‌هایی است که شما به آن نیاز دارید، مانند ردیابی سفارشات، فروش همه‌کانالی و ابزارهای افزودنی.

تجارت بزرگ: این پلتفرم تجارت الکترونیک توسط شرکت‌های نرم‌افزاری در سطح سازمانی استفاده می‌شود و سفارشی‌سازی‌های زیادی را متناسب با نیازهای شما ارائه می‌دهد. همچنین ویژگی های قدرتمندی مانند ابزارهای سئو و فروش بین المللی را فعال می کند.

3. سفارشی سازی وب سایت خود را شروع کنید.

اکنون یک قالب برای وب سایت خود انتخاب کنید. سبک ها، رنگ ها و سبک های مختلف قالب، تجربه مشتری شما از وب سایت را تغییر می دهد، بنابراین هنگام طراحی سایت خود این را در نظر داشته باشید. ممکن است بخواهید الف را استخدام کنید توسعه دهنده وب یا طراح گرافیک برای ساختن سایت خود برای داشتن حرفه ای ترین زیبایی شناسی و عملکرد، اگرچه این هزینه اغلب بسیار بیشتر از ساختن یک سایت توسط خودتان است.

مشاهده این مطلب  اتوماسیون‌های ضروری ایمیل

ممکن است استفاده از قلم و کاغذ برای ترسیم خود کمک کند قاب سیمی یا یک نمای کلی دقیق از ناوبری وب سایت شما. این عناصر را در نقشه راه خود در نظر بگیرید:

  1. صفحه نخست (چیزی که مشتریان ابتدا می بینند)
  2. صفحات دسته بندی، از جمله صفحه محصول برای مرور و انتخاب
  3. صفحات سبد خرید و پرداخت
  4. درباره ما (چه کسی هستید، چه چیزی می فروشید، ماموریت برند شما)
  5. اطلاعات تماس
  6. موتور جستجو در داخل سایت شما
  7. فرم اشتراک ایمیل
  8. اطلاعات حقوقی، مانند شرایط و ضوابط و سیاست حفظ حریم خصوصی

خودت تحقیق کن رقبا وب سایت هایی برای الهام گرفتن وقتی احساس راحتی کردید، شروع به آزمایش پلتفرم برای سفارشی کردن فروشگاه آنلاین خود کنید. شما باید مطمئن شوید که کاربران می توانند به راحتی در فروشگاه مجازی شما حرکت کنند، زیرا اطلاعات بیشتری کسب می کنند، برای یک حساب کاربری ثبت نام می کنند و مواردی را به سبد خرید خود اضافه می کنند.

این پروژه هدایت شده یک ساعته دستورالعمل های گام به گام برای ایجاد یک سایت Shopify را ارائه می دهد:

4. فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید.

زمان بارگذاری محصولات خود در صفحه فرا رسیده است. عکس های محصول با کیفیت بالا و توضیحات محصول سازگار با برند به محصولات شما کمک می کند تا از رقبا متمایز شوند. اگر پیشنهاد گسترده ای دارید، ممکن است بخواهید صفحه را به دسته های محصول، مانند رنگ، طرح یا نوع محصول، جدا کنید. ممکن است بخواهید به مشتریان اجازه دهید بر اساس قیمت، ورودی های جدید یا رتبه بندی مرتب کنند یا فیلتر کنند.

مشاهده این مطلب  بازاریابی اینترنتی چیست؟

با فرض اینکه محصولات راه اندازی اولیه خود را آماده کرده اید، می خواهید روش های حمل و نقل و پرداخت را برای اطمینان از خدمات دقیق و راحت به مشتریان آماده کنید. موجودی شما باید با آنچه در وب سایت موجود است مطابقت داشته باشد و روش پرداخت باید به حساب بانکی کسب و کار شما متصل شود. شما به راحتی می توانید یک پردازشگر پرداخت را در سایت هایی مانند Shopify یا با افزونه های خارجی مانند Square یا Stripe راه اندازی کنید.

5. وب سایت خود را راه اندازی کنید.

پس از اینکه وب سایت خود را نهایی کردید، آماده راه اندازی است! آزمایش با بازاریابی دیجیتال برای جذب مشتری پلتفرم های رسانه های اجتماعی را برای ارسال تصاویر سبک زندگی از محصول یا خدمات خود ایجاد کنید. این فرصت شماست تا آنچه را که خلق کرده اید با جهان به اشتراک بگذارید.

تبلیغات راه اندازی با استفاده از پست های حمایت شده یا تبلیغات می تواند به افزایش آگاهی از برند شما و نفوذ به مخاطبان هدف شما کمک کند. تبلیغات گوگل و فیس بوک می توانند به کسب و کار شما کمک کنند تا در روزهای اولیه فعالیت خود را جذب و در معرض دید قرار دهند، در حالی که بازاریابی محتوا (مانند ایمیل ها و خبرنامه ها) می تواند طرفدارانی ایجاد کند.

برای راه اندازی کسب و کار خود با این دوره آموزشی گوگل، مهارت های بازاریابی دیجیتال خود را تقویت کنید

هزینه ایجاد یک وب سایت تجارت الکترونیک چقدر است؟

ایجاد یک وب سایت تجارت الکترونیک لازم نیست هزینه زیادی داشته باشد. می توانید ابتدا یک سایت ساده بسازید و سپس با یک طراح یا توسعه دهنده آن را ارتقا دهید. برای شروع ناب، این چیزی است که شما نیاز دارید:

  • پلتفرم تجارت الکترونیک: یک برنامه اولیه Shopify 39 دلار در ماه یا 468 دلار برای سال است و همه چیزهایی را که برای راه اندازی کسب و کار آنلاین خود نیاز دارید ارائه می کند [1]. با این نوع پلتفرم‌های فراگیر، می‌توانید تنها در چند ساعت یک وب‌سایت کاملاً کارآمد ایجاد کنید.
  • میزبانی دامنه و نام: برخی از پلتفرم ها دارای گزینه ای برای نام دامنه و میزبانی هستند، در حالی که پلتفرم های دیگر نیاز به خرید جداگانه دارند. یک دامنه می تواند حداقل 1 دلار در سال هزینه داشته باشد، در حالی که میزبانی می تواند از چند دلار تا 700 دلار در ماه متغیر باشد.
مشاهده این مطلب  راهنمای ارزش طول عمر مشتری

هنگامی که کسب و کار شما شروع به فروش کرد و سودآور شد، ممکن است بخواهید طرح های برند خود را ارتقا دهید، به یک برنامه معمولی Shopify بروید یا با یک توسعه دهنده کار کنید تا یک وب سایت کاملاً سفارشی از ابتدا طراحی کنید. با این حال، تعداد زیادی افزونه برای بهبود Shopify به صورت رایگان در دسترس هستند.

نکات وب سایت تجارت الکترونیک

همانطور که برای فروش محصولات و خدمات از طریق سایت خود آماده می شوید، این نکات را در نظر داشته باشید تا بیشترین بهره را از فروشگاه آنلاین خود ببرید.

نمایش نظرات مشتریان

ارسال نظرات خود را در سایت خود برای مشتریان آسان کنید تا بازدیدکنندگان جدید سایت بتوانند آگاهانه تصمیم گیری کنند. بررسی محصول می تواند شهرت برند شما را بهبود بخشد و فروش شما را افزایش دهد. طبق گزارش مرکز تحقیقات اشپیگل، بررسی های آنلاین می تواند نرخ تبدیل سایت را تا 270 درصد افزایش دهد.

از تصاویر استوک استفاده کنید

در حالی که تصاویر محصول می تواند به مشتریان بالقوه کمک کند تا ویژگی های یک محصول فیزیکی را قبل از خرید ارزیابی کنند، ممکن است متوجه شوید که استفاده از تصاویر استوک می تواند وب سایت تجارت الکترونیک شما را بهبود بخشد. علاوه بر این، تصاویر استوک با کیفیت بالا می تواند راهی مقرون به صرفه برای انتقال زیبایی شناسی، ارزش ها و ماموریت برند شما بدون نیاز به استخدام یک عکاس حرفه ای باشد.

فضای سفید را در هر صفحه وب قرار دهید.

فضای سفید که به عنوان فضای منفی نیز شناخته می شود، به فضای خالی بین یا اطراف عناصر طراحی یا محتوای یک صفحه وب اشاره دارد. گنجاندن فضای سفید می تواند خوانایی سایت شما را بهبود بخشد، زیرا بازدیدکنندگان صفحات را پیمایش می کنند، سلسله مراتب بصری را بین عناصر ایجاد می کند، به زیبایی شناسی مدرن کمک می کند و به کاربران کمک می کند اطلاعات را راحت تر پردازش کنند.

مشاهده این مطلب  نحوه استفاده از کلمات کلیدی برای سئو: راهنمای کامل مبتدیان

سئوی تجارت الکترونیک خود را بهبود بخشید.

سئو تجارت الکترونیک اقداماتی مانند استفاده استراتژیک از کلمات کلیدی در سراسر کپی سایت یا بهبود معماری آن، می تواند به رتبه بالاتر سایت شما در نتایج جستجوی اینترنتی بدون استفاده از تبلیغات پولی کمک کند. علاوه بر این، سئوی تجارت الکترونیک شما را قادر می سازد تا بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت خود جذب کرده و آنها را به خرید سوق دهید.

یک حضور آنلاین قوی ایجاد کنید.

علاوه بر سایت تجارت الکترونیکی خود، برای افزایش دیده شدن و آگاهی از برند، باید حضوری آنلاین نیز ایجاد کنید. این می تواند شامل توسعه حساب های رسانه های اجتماعی، برقراری ارتباط با آنها باشد اینفلوئنسرها و بازاریابان وابسته، میزبانی رویدادهای آنلاین مرتبط با پیشنهادات شما، همکاری با سایر برندها و مشارکت در جوامع آنلاین.

در جریان روند تجارت الکترونیک باشید.

در تمام نقاط سفر تجارت الکترونیکی خود، ایده خوبی است که روند تجارت الکترونیک را زیر نظر داشته باشید تا بتوانید سایت خود را به روز کنید تا منعکس کننده آنچه مصرف کنندگان به دنبال آن هستند، باشد. روندها شامل فناوری های جدید تجارت الکترونیک، تجربیات کاربر بهتر، موثرتر است استراتژی های بازاریابیو استفاده پیچیده تر از داده ها برای تصمیم گیری.

چگونه یک تجارت الکترونیک راه اندازی کنیم

تجارت الکترونیک یک نکته مهم برای آینده است. در واقع، این مکان در حال تبدیل شدن به یک فضای شلوغ است که بسیاری از مشاغل برای جلب توجه مشتریان با هم رقابت می کنند. به عنوان یک کارآفرین یا رهبر کسب و کار، باید مطمئن شوید که تجارت الکترونیکی شما با استفاده از آن متمایز است بازاریابی دیجیتال و سایر استراتژی های بازاریابی هدفمند.

مشاهده این مطلب  چگونگی موفقیت در فروش حضوری

راهنمای جامع ما را بخوانید: چگونه یک تجارت الکترونیکی راه اندازی کنیم

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
افزایش بازدید گوگل بالا بردن سایت

افزایش بازدید گوگل

امروزه گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در دنیا از لحاظ رتبه بندی سایت ها و کسب و کار های اینترنتی...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070