Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

آموزش سئو فنی

به طور سنتی، عبارت technical SEO یا سئو فنی به بهینه سازی سایت شما برای کرالر گوگل و ایندکس شدن اشاره دارد، ولی می تواند هر فاکتور فنی که به بهتر دیده شدن و کسب جایگاه کمک می کند نیز در قسمت سئو فنی قرار بگیرد.
SEO فنی یک زمینه گسترده و مهیج است و همه چیز را از نقشه سایت، برچسب های متا، اینکدس کردن JavaScript، لینک ها، تحقیق در مورد کلمات کلیدی و موارد دیگر پوشش می دهد.

اگر در  SEO مبتدی هستید، توصیه می کنیم از مقاله SEO فنی در راهنمای مبتدی سئو ما شروع کنید. در زیر آخرین پست ها در مورد SEO فنی وجود دارد، و ما چند مقاله برتر در اینجا قرار داده ایم.

شما برای متخخص سئو تکنیکال شدن نیاز دارید تا برنامه نویسی و فضای تخصصی فنی را بشناسید.
مواردی که در سئو فنی بسیار مهم هستند شامل:

  1. کرال شدن توسطط موتور جستجو
  2. ایندکس شدن
  3. عملکرد سرور
  4. ساختار کد های HTML
  5. ساختار کد های CSS
  6. ساختار کدهای Java Script
  7. سرعت سایت
  8. موبایل فرندی بودن
  9. ساختار سایت
  10. اسکیما
  11. پیجینیشن (Pagination)
  12. و ….

کل زمان انسداد (TBT) یک معیار عملکرد لایت هاوس است که در سال 2020 معرفی شد و میزان پاسخگویی بار صفحه شما به ورودی کاربر را تعیین می کند. به عبارت ساده تر، TBT کل مدت زمان مسدود شدن صفحه وب شما را اندازه گیری کرده و از تعامل کاربر با صفحه شما جلوگیری می […]

تغییر چیدمان تجمعی(CLS) یک معیار عملکرد است که در سال 2020 توسط لایت هاوس برای اندازه­گیری ثبات بصری درک شده در بارگذاری صفحه معرفی شد. به بیانی ساده، CLS تغییر غیرمنتظره عناصر وب را در حین رندر شدن صفحه اندازه گیری می­کند. این اندازه‌گیری سپس به‌عنوان یک امتیاز تجمعی از تمام تغییرات طرح‌بندی فردی در […]

اولین رنگ محتوا یک معیار عملکرد است که نشان میدهد بازدیدکنندگان با چه سرعتی می‌توانند محتوای واقعی (متن، تصاویر، ویدیو و غیره) را در صفحه شما مشاهده کنند. FCP، که به سرعت بارگذاری صفحه شما مرتبط است، یکی از معیارهایی است که قبلاً در Legacy Reports خود دنبال می کردیم. FCp پایین در ایجاد تجربه مثبت […]

Time to Interactive –TTI-  زمان تعاملی یکی از معیارهای عملکرد است که میزان پاسخگویی بار صفحه را اندازه می‌گیرد و به ما کمک میکند موقعیت‌هایی که به نظر می‌رسد صفحه تعاملی است اما در واقع اینطور نیست را شناسایی کنیم. TTI اولین زمان را بعد از اولین رنگ محتوا (FCP) اندازه گیری می کند. این مربوط […]

(LCP) Largest Contentful Paint بزرگترین رنگ محتوا یک معیار عملکرد است که در سال 2020 توسط لایت هاوس برای اندازه‌گیری بهتر تجربه بارگیری درک‌شده برای کاربران معرفی شد. به عبارت ساده‌تر، LCP اندازه‌گیری می‌کند که چقدر طول می‌کشد تا بزرگترین «عنصر محتوا» (به عنوان مثال، تصویر قهرمان، متن عنوان، و غیره) در صفحه شما در […]

در سال 2020 گوگل مفهوم جدیدی به نام  “Web Vitals” را معرفی کرد که بر مجموعه کوچکی از معیارهای کلیدی برای ارزیابی تجربه صفحه شما تمرکز دارد. این مجموعه کوچک با زمان‌بندی‌ها و ممیزی‌های بسیار برای ارزیابی عملکرد صفحه، نشان‌دهنده تاثیرگذارترین معیارهایی است که می‌توان در راستای ساده‌سازی عملکرد دنیای وب بر آن تمرکز کرد. […]

شاخص سرعت (SI) یک معیار عملکرد است که سرعت تکمیل بصری صفحه شما را اندازه گیری می کند. SI به اندازه درگاه مشاهده مرورگر بستگی دارد و با معیارهای دیگر مانند اولین رنگ محتوا (FCP) یا بزرگترین محتوا  (LCP) متفاوت است زیرا جزو معیارهای جدول زمانی بارگیری صفحه شما نیست. SI  نتیجه یک محاسبه است […]

یکی از راه هایی که خزنده گوگل در وب سایت شما سر در گم نشود وجود سایت مپ است، نقشه سایت در واقع یک فایل است با پسوند xml که لیستی از مهم ترین محتوای سایت شما را در بر دارد تا راهنمای خرنده گوگل باشد برای دیدن و ایندکس کردن محتواهای سایت شما سایت […]

گوگل در هر صفحه فضاهایی را مهم تر می داند. این نکته با توجه به اهمیت سئو در یک صفحه حاصل شده است. در ادامه لیستی از فضاهای مهم صفحه را با توضیحات کامل برای هر کدام با یک مسیر یادگیری سئو داخلی ارائه می دهیم. برای بهبود سئو داخلی یک صفحه بدون در نظر […]

کرال شده است ولی هنوز ایندکس نشده یکی از غیر شفاف ترین ارور های کاوریج سرچ کنسول است. سرچ کنسول یکی از ابزارهای گوگل است که دیتای آن را در هیچ جایی نمی توانید بدست بیاورید. در کاوریج سرچ کنسول 4 قسمت اصلی وجود دارد که لینک ها را دسته بندی می کند. در این […]

نحوه حل کردن مشکل لینک های 301 در ابزار اسکریمینگ فراگ و نموادرهای ویژوال چگونه است؟ مشکل اصلی این لینک های 301 که قرمز رنگ هستند، ریدایرکت خوردن لینک های داخلی در سایت است. در ابزار اسکریمینگ فراگ ارور 301 یعنی لینک باید با نسخه نهایی در آن صفحه جایگزین شود.

سوالات متدوال یکی از مهم ترین قسمت های هر صفحه برای سئو شده است و همه سایت ها در تلاش هستند که سوالات متداول خوبی را تولید کنند. نکته مهم ساختار کد سوالات متدوال هست که گوگل هم به خوبی آنها را درک کند. استراتژی ساختار هدینگ سوالات متدوال در سوالات متدوال می شود عنوان […]

برای هر دامنه که تمامی موارد چک شده است قبلا که لیست آن را در پایین آورده ایم یک تسک مهم داریم. اعمال تمامی مواردی که با کمک ابزارها و تیم سئو فنی پیدا شده است و باید حل شوند. هر ادیتی باید آموزش مرتبط به آن را کاملا مسلط باشد و مقالات مربوطه را […]

استفاده از اسکیما برای ویدیوها در جهت درک بهتر گوگل از همه دیتای ویدیو شامل زمان، تاریخ و … انجام می شود. در این مقاله از سایت خدمات سئو یاسئومی تمامی نکات در مورد استفاده از اسکیما ویدیو را آموزش خواهیم داد. در سایت تکینکال سئو (https://technicalseo.com/) تمامی موارد کدهای اسکیما در قسمت ابزارها وجود […]

ارورهای 404 اصلا برای سئو سایت از نظر یاسئومی مناسب نیستند و ما همیشه سعی میکنیم هیچ لینک مشکل داری در کل سایت وجود نداشته باشد. روش رفع ارورها مختلف لینک ها در سئو فنی به صورت کامل آموزش داده خواهد شد. در این آموزش می خواییم راه های پیدا کردن همه لینک ها را […]

در شیت تکینکال یک تسک داریم به اسم SF-Visual که برای هر سایت باید بررسی ، اصلاح و نهایی شود. در این محتوا قرار است به صورت کامل همه موارد لازم برای نهایی کردن این تسک را که از مهم ترین کارهای سئو فنی است را آموزش دهیم. هدف نهایی انجام تسک ویژوال اسکریمینگ فراگ چطوری […]

برگه مدیریت تسک های سئو فنی یک ستون داریم به اسم جی تی متریکس (Gtmetrix) و نحوه اجرای تسک های مربوط به هر سایت (هر ردیف) را توضیح می دهیم. برای هر سایت 2 مدل رفتاری با ابزار جی تی متریکس وجود دارد. جنس صفحه مختلف چک شود. تک تک صفحات چک شود. در حالت […]

برای افزایش خوانایی مقالات در طراحی صفحه سینگ مقالات نکات ساده ای وجود دارد که میتواند به قدرت صفحه مقاله شما کمک کند تا خواننده به راحتی محتوای صفحه را مطالعه کند. فایده افزایش خوانایی در سئو چیست؟ اگر محتوا با کیفیت باشد ولی در طراحی نکات افزایش خوانایی رعایت نشده باشد یوزر از صفحه […]

آموزش نحوه کار با برگه ایندکس و ستون ایندکس مدیریت تسک های سئو فنی سایت ها در این مقاله به صورت منظم آپدیت خواهد شد. لطفا هر سوالی دارید با ما مطرح کنید. هدف برگه و ستون ایندکس چیست؟ لیست کل لینک های سایت (برای سایت هایی با چند صد هراز لینک هم راه حل […]

SEO_Extensions

رتبه بندی کلمات کلیدی هدف کسب و کار شما، میتواند مرز بین موفقیت و شکست را تعیین کند. رتبه بندی بالا در رنکینگ گوگل، به معنای ترافیک بیشتر بوده و ترافیک بیشتر، به معنای فروش و موفقیت بیشتر است. این هدف، با بهبود سئو سایت شما امکانپذیر میشود. برای افرادی که در زمینه سئو نیز […]

AMP .seo
اگر در زمینه طراحی وب فعالیت کرده باشید و یا در حال فعالیت در این زمینه باشید، حتما کلمه AMP به گوشتان خورده است. در حال حاضر بسیاری از وب‌سایت‌ها از این پروژه برای سایت خود استفاده می‌کنند. ولی پروژه AMP چیست و چرا برای گوگل اهمیت دارد؟ در این مقاله به این سوال پاسخ داده‌ایم. پس اگر با این پلتفرم آشنایی ندارید، ادامه مقاله را از دست ندهید.
Gtmetrix site.seo

سرعت بارگذاری صفحات سایت برای گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است. و این مورد را در سال‌های اخیر و در مقالات مختلف اعلام کرده است. به دلیل اهمیتی که این مورد برای گوگل دارد، سایت‌هایی که دارای سرعت بارگذاری پایینی هستند، رتبه پایین‌تری نسبت به دیگر سایت‌ها توسط این موتور جستجو کسب می‌کنند. یکی از […]

moz.seo

امروزه در دنیای سئو ابزارهای مختلفی معرفی شده‌اند، که هر کدام به نوبه خود می‌توانند سئوکار را در مسیر سئو یاری کنند. در بین این ابزارها، ابزار MOZ از معروف‌ترین آن‌هاست. به طوری که هر کس اگر کمی در زمینه سئو فعالیت کرده باشد، با ابزار ماز آشنایی دارد. در این مقاله به معرفی ابزار […]

آدرس صفحات سایت برای سئو

یکی از مهم‌ترین و شاید بی‌پاسخ‌ترین سوال در زمینه سئو را می‌توان یو ار ال صفحات سایت در نظر گرفت. ما در این مقاله از وب سایت مشاوره سئو قصد داریم به بررسی دقیق در رابطه با یو ار ال صفحات سایت فارسی یا انگلیسی بودن آن بپردازیم. با ما در این مقاله همراه باشید. […]

Screaming Frog .seo

تمامی سئوکاران نیاز به آگاهی از رشد صفحات خود در موتورهای جستجوی گوگل دارند. هر چه صفحات رشد بهتری داشته باشند، احتمال موفقیت وب‌سایت بیشتر خواهد بود. از آن جایی که برخی از موارد ممکن است توسط فرد بی اهمیت تلقی شده و بررسی نشوند، و یا فرد سئوکار برخی از موارد را برای بررسی […]

ssl.seo

  حتما برای شما هم پیش آمده متوجه سایت‌هایی شده باشید که در کنار آدرس آن‌ها HTTP و HTTPS قرار دارد. ولی این دو با هم چه تفاوتی دارند؟ و چه تاثیری بر روی سئو سایت می‌گذارند؟ به زبان ساده می‌توان گفت: سایت‌هایی که دارای گواهینامه اس اس ال هستند، از پروتکل HTTPS بهره می‌برند. […]

راهنمای گوگل سرچ کنسول (وبمستر)

شاید برای شما هم سوال باشد که سرچ کنسول چیست و دقیقا چه کاربردی دارد؟ در این مقاله برای آشنایی بیشتر با یکی از بهترین ابزار های سئو رایگان با شما هستیم. تا بتوان با اطلاعات این مقاله، از سرچ کنسول گوگل کاربردی تر استفاده کرد. و سایت های با سئو بهتر و کاربردی طراحی […]

redirect.seo

شماره شانس یک حرفه ای موتور جستجو 301 است. این کد وضعیت سرآیند سرور برای یک نوع تغییر مسیر است که بسیاری از عملکردهای مهم را برای عملکرد طبیعی جستجو انجام می دهد. تغییر مسیر 301 چیست؟   تصور کنید گم شده اید. شما نمی دانید کجا هستید ، اما باید به مقصد برسید. و […]

گوگل هر روز امکانات و شگفتی‌های بیشتری را برای نمایش در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کافی است کمی از این قافله عقب بیفتید و ببینید چگونه رقیبان شما با استفاده از امکانات تازه معرفی شده جا پای خود را در صفحه نتایج گوگل سفت می‌کنند. اگر سئو کار باشید و یا دارای یک کسب و […]

Above the fold.seo

fold چیست و چه تاثیری در سئو وب سایت دارد؟ اگر بخواهیم در یک کلام جان این محتوا را بگوییم، محل قرار گیری محتوا در صفحه تاثیر زیادی در تجربه کاربری و همین طور در سئو سایت دارد. اگر شما بهترین محتوا و همین طور بهترین تجربه کاربری را برای کاربران خود فراهم آورید باز […]

  • آموزش سئو فنی

    آموزش سئو فنی