09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

معرفی سایت Gtmetrix جی تی متریکس

Gtmetrix site.seo
آنچه در این مقاله می خوانید:

سرعت بارگذاری صفحات سایت برای گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است. و این مورد را در سال‌های اخیر و در مقالات مختلف اعلام کرده است. به دلیل اهمیتی که این مورد برای گوگل دارد، سایت‌هایی که دارای سرعت بارگذاری پایینی هستند، رتبه پایین‌تری نسبت به دیگر سایت‌ها توسط این موتور جستجو کسب می‌کنند.

یکی از بهترین ابزارهای آنلاین سرعت سایت ابزار Gtmetrix است. که در این مقاله به معرفی ابزار Gtmetrix و ویژگی‌های آن پرداخته‌ایم.

کاربران فضای مجازی علاقه به استفاده از سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی دارند که با سرعت خوبی بارگذاری شده. و آن‌ها را برای لود کردن سایت معطل نمی‌کنند. از آن جایی که در دنیای وب و اینترنت رقابت بسیار شدید است.

در صورتی که سایتی نتواند انتظار کاربر را برآورده کند، کاربر از ادامه کار با سایت منصرف شده. و به دنبال سایت رقیب می‌رود.

وفاداری مخاطب به سایت از دو منظر قابل اهمیت است. زمانی که کاربر از استفاده از سایت به دلیل سرعت پایین آن پشیمان شده و آن را ترک کند، بانس ریت سایت افزایش پیدا کرده که این امر از نظر گوگل رفتاری منفی تلقی شده و در نتیجه رتبه پایینی به سایت خواهد داد.

از طرف دیگر اگر سایت فروشگاهی باشد، ترک سایت توسط کاربر می‌تواند تبدیل کاربر به مشتری را بسیار پایین بیاورد. در نتیجه فروش سایت کم شده و در نهایت به درآمد صاحب فروشگاه اینترنتی ضربه وارد می‌شود.

بر اساس آمارهای به دست آمده نیز یکی از مهم‌ترین عواملی که بر روی کسب و کار اینترنتی تاثیر منفی می‌گذارد، کند بودن سایت است.

مشاهده این مطلب  ابزارهای تست موبایل فرندلی

تمامی فروشگاه‌های اینترنتی علاقه به وفادار کردن مخاطب و تبدیل او به مشتری دارند از این رو سرعت سایت می‌تواند یکی از مهم‌ترین عوامل در رابطه با این قضیه باشد.

می دانید انواع خدمات سئو چیست؟ آیا برای بهینه سازی سئو خارجی مشکل دارید؟ به صفحه خدمات سئو جواد یاسمی بروید تا با جزئیات سرویس های سئو آشنا شوید.

معرفی ابزار Gtmetrix

حال که با اهمیت سرعت بارگذاری سایت آشنا شدید، به سراغ معرفی ابزار Gtmetrix می‌رویم. ابزار Gtmetrix یکی از بهترین سایت‌های آزمون سرعت بارگذاری سایت است. که سایت را به صورت کلی بررسی کرده و لیستی از پیشنهادها برای بهینه‌تر کردن سایت ارائه می‌دهد.

در کنار لیست پیشنهادها، Gtmetrix در رابطه با برخی خطاها فایل اصلاح شده را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با جایگزینی آن ایراد سایت خود را برطرف کنید. انجام تمامی توصیه‌های ارائه شده توسط ابزار Gtmetrix به صورت چشمگیری سرعت سایت را افزایش می‌دهد.

گفتنی است استفاده از این ابزار رایگان است و نیاز به پرداخت پولی وجود ندارد. سایت Gtmetrix یکی از محبوب‌ترین ابزارهای سئو نزد ایرانیان است. و بخش عمده‌ای از کاربران این سایت ایرانی‌ها هستند.

ابزار Gtmetrix در پاییز سال 1399 آپدیتی را ارائه داد که در آن تغییرات مختلفی ارائه شده بود. تا قبل از این آپدیت کار با این ابزار به نسبت به راحت‌تر بود.

معرفی سایت جی متریکس

ولی پس از آن کار با ابزار Gtmetrix کمی سخت‌تر شده و بیشتر متخصصان سئو یا مشاوره سئو با بخش‌های مختلف آن آشنایی دارند.

تفاوت آپدیت جدید این ابزار با دیگر بخش‌های آن در این است که در این آپدیت جدید دیگر خبری از بخش‌های معروف PageSpeed و YSlow نبوده و دو معیار جدید به نام‌های GTmetrix Grade و Web Vitals به ابزار Gtmetrix اضافه شده است.

مشاهده این مطلب  جاوا اسکریپت چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟

ما در این مقاله به معرفی بخش‌های مختلف و کاربردی Gtmetrix آپدیت شده پرداخته‌ایم تا در صورتی که با بخش‌های این ابزار آشنایی ندارید، کارکرد هر کدام را بشناسید.

معرفی بخش‌های کاربردی Gtmetrix

پس از معرفی ابزار Gtmetrix بهتر است با بخش‌های کاربردی آن آشنا شوید. برای دریافت نتایج توسط ابزار مذکور در ابتدا لازم است URL سایت خود را در قسمت مربوطه وارد کنید تا ربات‌های Gtmetrix شروع به کار کرده و سایت شما را مورد بررسی قرار دهند.

پس از بررسی صفحه‌ای به شما ارائه می‌شود که در آن بخش‌های مختلفی وجود دارد.

بخش GTmetrix Grade

اولین بخشی که در این صفحه مشاهده می‌کنید، بخش GTmetrix Grade است. در این قسمت سرعت وب‌سایت بر اساس حروف الفبا از A تا F تقسیم‌بندی شده است. به طوری که اگر سایت نمره A را از سایت Gtmetrix دریافت کرده باشد. یعنی سرعت سایت بسیار عالی است.

و در صورتی که نمره F را دریافت کرده باشد یعنی سرعت سایت بسیار پایین است. گفتنی است باکسی که در آن این حروف نمایش داده می‌شوند به رنگ‌های سبز، نارنجی و قرمز متغیر خواهد بود.

امتیازی که در بخش GTmetrix Grade داده می‌شود. ترکیبی از دو امتیاز Performance و یا همان اجرا و Structure و یا همان ساختار است؛ به طوری که امتیاز اول 70 درصد و امتیاز دوم 30 درصد در نمره نهایی تاثیر خواهند گذاشت.

به بیان دیگر این نمره تاثیر گرفته از اجرای صفحه و ساختار آن به صورت ترکیبی است که این دو مورد همان چیزی است کاربرد در حین کار با سایت تجربه می‌کند.

مشاهده این مطلب  راهنمای بهینه‌سازی صفحات محصولات آمازون

امتیاز Performance نشان‌دهنده این است که صفحه وب‌سایت از نگاه مخاطب به چه صورت اجرا می‌شود. در کنار آن امتیاز Structure نشان‌دهنده ساختار صفحه است و خوب و یا بد بودن ساختار صفحه را اعلام می‌کند.

گفتنی است کاربران با کلیک بر روی بخش Structure به لیستی از خطاهای سایت دسترسی پیدا خواهند کرد و به کمک پیشنهادهای آن می‌توانند سرعت سایت را بهینه‌تر کنند.

بخش های کاربردی جی تی متریکس

بخش Web Vitals

بخش Web Vitals را شاید بتوان مهم‌ترین بخش در Gtmetrix دانست. زیرا خود این ابزار نیز در این زمینه پیشنهاد می‌دهد که ابتدا بر روی معیارهای این بخش تمرکز کرده و سپس به دنبال سایر بهینه‌سازی‌ها بروید. در بخش Web Vitals سه معیار وجود دارد که در ادامه به معرفی این سه معیار پرداخته‌ایم:

  • LCP (Largest Contentful Paint): این معیار به این معناست که چه زمانی طول می‌کشد تا بزرگ‌ترین محتوای شما به نمایش دربیاید. بهترین زمان استاندارد برای این بخش 1.2 ثانیه یا کمتر است.
  • TBT (Total Blocking Time): این معیار به این معناست که چه مدت زمانی طول می‌کشد تا در حین لود صفحه، فایل‌های اسکریپت بلاک شود. از نظر ابزار Gtmetrix زمان 150 میلی‌ثانیه و کمتر، زمان استانداری برای این معیار است.
  • CLS (Cumulative Layout Shift): این معیار به این معناست که پایداری المان‌ها در حین بارگذاری کامل صفحه چه میزان است. از نظر ابزار مذکور 0.1 و یا کمتر میزان استاندارد این معیار است.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی ابزار Gtmetrix و بخش‌های جدید آن در آپدیت اخیری که داده است پرداختیم.

در صورتی که در زمینه کار با این ابزار و فهمیدن امتیازهای هر بخش آن تخصص کافی ندارید، بهتر است افزایش سرعت سایت خود را به دست متخصصان سئو بسپارید تا در این زمینه مشکلی برایتان به وجود نیاید.

مشاهده این مطلب  TTI چیست و چه چیزی را اندازه گیری میکند؟

در صورتی که بدون تجربه در این زمینه به پیشنهادهای ابزار Gtmetrix عمل کرده و دست به تغییر در وب‌سایت بزنید، ممکن است تغییراتی را در کدهای سایت به وجود آورید که خطاهای بیشتری را به وجود آورد.

منابع مورد استفاده برا ی مقاله ی gtmetrix شامل موارد زیر می باشد:

gtmetrix

itsolution

kinsta

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
آیا داده‌ های ساختار یافته باعث بهبود رتبه سایت در گوگل می‌شوند؟

آیا داده‌ های ساختار یافته باعث بهبود رتبه سایت در گوگل می‌شوند؟

آیا افزودن داده‌های ساختاریافته (Structured Data) می‌تواند به بهبود رتبه سایت شما در گوگل کمک کند؟ برای...
آموزش کامل نصب Google Tag

آموزش کامل نصب Google Tag برای ردیابی تبدیل در سال ۱۴۰۴

اگر در سال ۱۴۰۴ هنوز از ابزارهای دقیق برای ردیابی تبدیل‌های سایت و تبلیغات گوگل استفاده نمی‌کنید، احتمالاً...
چک لیست ۱۸ مرحله‌ای سئو فنی 1404

چک لیست ۱۸ مرحله‌ای سئو فنی 1404

سئو در سال ۲۰۲۵ تغییرات زیادی کرده و حالا بیشتر از همیشه نیازمند دقت، تحلیل‌های عمیق و بهینه‌سازی هوشمندانه...
گوگل کروم ابزارهای جدیدی برای تست بهتر موبایل اضافه می‌کند

گوگل کروم ابزارهای جدیدی برای تست بهتر موبایل اضافه می‌کند

گوگل کروم DevTools حالا ویژگی جدیدی به نام کالیبراسیون محدود کردن پردازنده (CPU throttling) ارائه می‌دهد...
گوگل ابزار Disavow بخشی از نگهداری معمول وب‌ سایت نیست

گوگل: ابزار Disavow بخشی از نگهداری معمول وب‌ سایت نیست

در رویداد Search Central NYC، جان مولر از گوگل به سوالی درباره نحوه برخورد با بک‌لینک‌های سمی پاسخ داد...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
از صفر تا ۴۰۰۰ کلیک در روز: سئوی معنایی برای صنعت مالی

از صفر تا ۴۰۰۰ کلیک در روز: سئوی معنایی برای صنعت مالی

از صفر تا ۴۰۰۰ کلیک در روز: چگونه سئوی معنایی یک وب‌سایت مالی را متحول کرد در این مطالعه موردی، با روند...
چرا باید استراتژی کلمات کلیدی سایت خود را به‌روز کنید؟ (با آمار و ابزارهای کاربردی)

چرا باید استراتژی کلمات کلیدی سایت خود را به‌روز کنید؟ (با آمار و ابزارهای کاربردی)

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا برخی از سایت‌ها همیشه در رتبه‌های اول گوگل دیده می‌شوند و بیشترین...
افزایش رتبه سایت در گوگل

بالا بردن سئو سایت - چگونه سئو سایت را بالا ببریم

بالابردن رتبه سایت وردپرس در گوگل یکی از موارد بسیار مهمی است، که امروزه مورد توجه کارشناسان و وب مسترهای...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070