حرفه ای و پایدار از روز اول با جواد یاسمی

ایمیل مارکتینگ چیست؟ آموزش، ابزارها و اجرا کمپین

ایمیل مارکتینگ چیست؟
آنچه در این مقاله می خوانید:

ایمیل مارکتینگ چیست؟ چرا ایمیل مارکتینگ مهم است؟ ایمیل مارکتینگ چه مزایای دارد؟ ابزارهای ایمیل مارکتینگ کدام هستند؟ بهترین سرویس ایمیل مارکتینگ کدام است؟

یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌های ارتباطی و همچنین تبلیغاتی برای مخاطبان هدف ایمیل مارکتینگ بوده که برای ارتباط کاری و در کنار آن تبلیغاتی بسیار مفید خواهد بود. اگر به صندوق دریافتی ایمیل خود و یا قسمت هرزنامه (Spam) آن دقت کرده باشید خواهی دید که پر از ایمیل‌های تبلیغاتی است. اما بسیاری از شرکت‌ها این روزها به‌صورت هدفمند تلاش می‌کنند که با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنند و برای اینکه نرخ تبدیل بیشتر داشته باشند.

تمام کمپین‌های تبلیغاتی لزوماً نیازی به هزینه هنگفت ندارند بلکه با ابزارهای کارآمدی مانند ایمیل، پیشنهادهای ویژه، محتوای جذاب و یک فراخوان مناسب می‌توان به جذب مشتریان زیادی رسید. باوجود ابزارهای تبلیغاتی مختلفی که در فضای مجازی در حال فعالیت هستند اما خیلی‌ها هنوز به بازاریابی با ایمیل باور دارند. این افراد معتقدند که اگر از این ابزار بتوان به‌خوبی استفاده کرد به نتایج خوبی دست پیدا می‌کنید. در ادامه بیشتر راجب ایمیل مارکتینگ صحبت خواهیم کرد.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

مشاوره سئو با جواد یاسمی یکی از مهم ترین اقدامات قبل از شروع طراحی سایت و هزینه کردن برای سئو گرفتن یک یا چند جلسه مشاوره سئو با بهترین مشاوران سئو سایت است.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ به استفاده از ابزار ایمیل و ارسال پیام به مخاطبان هدف که باعث جذب مشتری بیشتری می‌شود و رابطه با مشتریان قدیمی را نیز حفظ می‌کند. محتوای پیام شما می‌تواند شامل: محتوای کاربردی، تبلیغاتی، پیشنهادهای جذاب، تخفیف‌ها و دیگر موارد باشد. پس در هر مرحله از استراتژی خود مانند برندسازی و آگاهی از برند، وفادارسازی، ترغیب به خرید، حفظ مشتری‌ها و… می‌توانید به سراغ ایمیل مارکتینگ بروید.

استفاده کردن از ایمیل ظرفیت‌های بالایی داشته که در بسیاری مواقع ما از آنها بی‌خبریم به همین خاطر نمی‌توانیم از آن سود ببریم. قبل از اینکه به مباحثی راجب ایمیل مارکتینگ بپردازیم باید نگاهی به تاریخچه آن بیندازیم و بدانیم با چه هدفی شکل‌گرفته است. 

تاریخچه ایمیل مارکتینگ

اولین کسی که 41 سال پیش توانست به‌صورت انبوه ایمیلی را برای 400 نفر از مشتریان در سازمان تجهیزات دیجیتال ارسال کند گری توئرک بود. او با ارسال این ایمیل فروش 13 میلیون دلاری را داشت که از آن به بعد به پدر اسپم دنیا معروف شد. اما خود او اعتقاد داشت که به علت اینکه ایمیل‌ها را به‌صورت هدفمند برای مخاطبان هدف خود فرستاده باید لقب پدر ایمیل مارکتینگ جهان را به او بدهند. 

مشاهده این مطلب  SGE و تاثیر بر سئو: آنچه باید بدانید!

از سال 1990 تا 2000 که استفاده از اینترنت همه‌گیر شده بود، سبک‌کاری و زندگی مردم نیز دستخوش تغییرات زیادی شد. Homail نیز در این راستا تحت وب به‌عنوان اولین سرویس ایمیل فعالیتش را به‌صورت رایگان شروع کرد. بازاریان هم توانستند از ظرفیت‌های آن در راستای دیجیتال مارکتینگ بهره ببرند و از هزینه‌های بازاریابی مستقیم، حضوری و تلفنی کم کنند. کم‌کم ایمیل مارکتینگ به جایی رسید که پیام‌های انبوه باید به صندوق دریافتی مخاطبان ارسال می‌شد. در صورت رعایت‌نکردن محتوای تبلیغاتی و آزاردهنده، مرتبط نبودن موضوع ایمیل، زمان ارسال و دیگر موارد ایمیل‌ها به Spam منتقل می‌شدند.

از سال 2010 به بعد بازاریابی ایمیلی وارد فاز جدیدی شد و قواعد کاملاً دچار تغییر شدند. ازیک‌طرف سخت‌گیری‌هایی که در ارسال ایمیل گروهی، ارزان بودن آن نسبت به روش‌های دیگر، بررسی محتوای ایمیل‌ها، استقبال کاربران به استفاده از ایمیل برای واردشدن به شبکه‌های اجتماعی، فراگیر شدن استفاده از موبایل همگی باعث شد که استفاده از ایمیل نسبت به گذشته سخت‌تر شود. اما از سال 2013 به بعد کاربران یاد گرفتند که به‌صورت حرفه‌ای از ایمیل مارکتینگ بهره ببرند.

 

تاریخچه ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی چیست؟ و مراحل آن کدام است؟

بسیاری بازاریابی ایمیلی را در کنار تبلیغات ایمیلی قرار می‌دهند و اما بازاریابی ایمیلی یا همان ایمیل مارکتینگ گسترده‌تر از تبلیغات ایمیلی است. در تبلیغات ایمیلی همان‌طور که نامش پیداست شما یک پیام مشخص تبلیغاتی خواهید داشت که آنرا از طریق ایمیل برای افراد زیادی ارسال می‌کنید. در چنین شرایطی امکان دارد که شما حتی اصول اخلاقی را نیز زیر پا بگذارید و با خرید یک بانک ایمیل اقدام به این کار کنید.

اما وقتی سخن از بازاریابی ایمیلی به میان می‌آید به ارتباط بلندمدت و دوطرفه با مشتریان بالفعل و بالقوه اهمیت داده می‌شود. این ارتباط گرفتن با مجوز مشتری شروع شده و با رضایت او هم ادامه می‌یابد. همچنین پیام‌هایی هم که ردوبدل می‌شوند فراتر از پیام تبلیغاتی است. مراحل انجام این کار را در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • برای مرحله اول باید اهداف خود را تعیین کنید. با این کار تحلیل و آنالیز نتیجه راحت‌تر خواهد بود. 
  • بعد از آن شروع به ساختن یک لیست ایمیل هدفمند نمایید که شامل: مشتریان همیشگی، مشتری احتمالی، مشتری جدید، فالوورهای شما و… است.
  • مخاطبان هدف خود را بشناسید و به نیازها و احتیاجات آنها توجه کنید. با این کار استراتژی بهتری خواهید داشت. به‌عنوان‌مثال اگر مشتریان شما به محصولاتتان علاقه نشان می‌دهند اما به‌خاطر قیمت بالا قدرت خرید ندارند می‌توانید با ارسال ایمیل آنها را از کد تخفیفی که گذاشته‌اید باخبر کنید. اینجاست که ایمیل مارکتینگ اهمیت خود را نشان می‌دهد.
  • محتوای ایمیل خود را قانع‌کننده بسازید و از ترفندهای به‌روز برای نوشتن استفاده کنید که مخاطبان شما را ترغیب به خرید کند.
  • برای ایمیل مارکتینگ خود یک ابزار مناسب برای آنالیز استراتژی و پیگیری پیدا کنید.
  • برای پیگیری‌های بعدی خود برنامه‌ریزی داشته باشید.
مشاهده این مطلب  مانیتایز یوتیوب

مزایای ایمیل مارکتینگ

در این بخش می‌خواهیم به مزیت‌های استفاده از ایمیل مارکتینگ بپردازیم و ببینیم که کسب‌وکارهای مختلف چگونه می‌توانند از این ابزار کاربردی به‌خوبی بهره ببرند.

مزایای ایمیل مارکتینگ

1-اثربخشی آنی:

همین‌که برای مخاطبان هدف خود ایمیل تبلیغاتی بفرستید از همان دقایق بعد از ارسال و واکنش‌های نسبت به آن را خواهید دید. مثلاً اگر بخواهید یک حراجی یا فروش ویژه 24 ساعته داشته باشید با ایمیل می‌توانید بیشترین استفاده را بکنید. بازاریابی ایمیلی و محتوای داخلی آن به‌راحتی می‌تواند حس عجله داشتن و تمام شدن وقت را به مخاطب القا کند. 

2- نرخ بازگشت سرمایه:

کسب‌وکارهای مختلف در دنیای امروزی به‌سختی حاضرند که هزینه کنند. از طرف دیگر هم برای خرج کردن زیادی در حوزه تبلیغات دستشان بسته است. چرا که بازگشت سرمایه اهمیت زیادی دارد. بسیاری از مدیران برای این کار بی‌صبرانه منتظر هستند که بدانند در ازای هزینه‌ای که می‌پردازند چقدر دریافت می‌کنند. 

یکی از فوایدی که ایمیل مارکتینگ دارد این است که اگر حرفه‌ای و درست آن را انجام دهید روشی بسیار مؤثر و کارآمد خواهد بود. با استفاده از این روش نرخ تبدیل بسیار خوبی را به دست می‌آورید و مقرون‌به‌صرفه نیز است.

3- ایمیل‌های سفارشی:

شما به‌عنوان ارسال‌کننده ایمیل برای اینکه خروجی بهتری را دریافت کنید و نرخ تبدیل را افزایش دهید می‌توانید پیام‌های خود را سفارشی‌سازی نمایید. همچنین مشترکان و مخاطبان شما نیز این حق را دارند که مشخص کنند چه ایمیلی برایشان ارسال گردد.

4- مقرون‌به‌صرفه و سریع:

یکی از ساده‌ترین، سریع‌ترین و ارزان‌ترین ابزارهای تبلیغاتی ایمیل بوده که نه‌تنها نرخ بازگشت سرمایه خوبی دارد بلکه با هزینه کم و با داشتن یک لیست ایمیل درست به‌راحتی به یک خروجی باورنکردنی خواهید رسید.

مشاهده این مطلب  تولید محتوا صوتی (پادکست) در مشهد

5- تحلیل رفتار مشتری:

بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین ابزارها برای بررسی و تحلیل رفتار مصرف‌کنندگان و مشتریان است. شما می‌توانید بفهمید که مخاطبان کدام پیام برایشان جذاب بوده، کدام ایمیل را بازکرده‌اند، روی کدام لینک کلیک نموده‌اند و نسبت به کدام CTA واکنش نشان داده‌اند. 

6- انتقال مستقیم پیام:

با ساخت ایمیل مارکتینگ به انتقال مستقیم و سریع پیام به مخاطب هدف خود کمک خواهید کرد. با این روش بیشتر آنها نه‌تنها ایمیل شما را باز می‌کنند و منتظر آن هم هستند بلکه به نرخ تبدیل خوبی هم خواهید رسید. بخش‌بندی لیست ایمیل هم به کسب‌وکارهایی که اطلاعات کافی از مشتریان خود دارند به‌خوبی جواب می‌دهد.

7- شروع آسان:

استفاده راحت از ایمیل باعث می‌شود که هرکسی با حداقل آموزش بتواند کمپین تبلیغاتی خود را شروع کند. همچنین برای شروع نیازی به تیم حرفه‌ای و هزینه زیاد ندارید. حتی با نمونه قالب ایمیل مارکتینگ آماده همراه با تصویر، ویدئو و متن استفاده کنید. برخی از سرویس‌های ایمیل Drag & Drop توانسته‌اند به‌خوبی کار را برای کاربران مبتدی ساده کنند. 

8- بستر نشر محتوا:

یکی از بسترهای خوب برای نشر محتوا ایمیل مارکتینگ بوده که شما می‌توانید تمامی یا بخشی از محتوای خود را در ایمیل ارسال برای مخاطبانتان فرستاده و آنها را بیشتر درگیر کنید. همچنین با یک CTA کاربردی و جذاب می‌توانید از آنها بخواهید که کاری که شما می‌خواهید را انجام دهند.

معایبی که ایمیل مارکتینگ دارد

بازاریابی درست که مزایای زیادی دارد اما هیچ سیستمی را نمی‌توانید مشاهده کنید که بدون عیب‌وایراد باشد. این ابزارهای ایمیل مارکتینگ نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در این بخش به چند عیب این سیستم خواهیم پرداخت.

ایمیل‌های ارسال نشده:

اگر شما از سرویس‌های ارسال ایمیل زیاد استفاده می‌کنید این امکان وجود دارد که پیام شما به مقصد نرسد. ضمن اینکه از عبارتی مانند: حتماً کلیک کنید، رایگان و… استفاده کرده باشید باید انتظار اسپم شدن یا نرسیدن پیام به مقصد را داشته باشید.

Spam:

اگر به‌درستی مخاطبان خود را هدف قرار ندهید و یا ایمیل شما کاملاً حاوی پیام تبلیغاتی باشد این امکان وجود دارد که دریافت‌کنندگان شما پیام را حذف کنند و یا به‌عنوان اسپم معرفی نمایند. پس باید حواستان را کامل جمع کنید که هم مخاطب درستی پیدا کنید و هم اینکه با ارائه محتوای خوب و اصولی از اسپم شدن ایمیلتان جلوگیری کرده و باعث شوید که CTR بالا بگیرید.

مشاهده این مطلب  راهنمای ضروری تحقیقات بازار

مشکلات طراحی:

یکی از اصول طراحی ایمیل تبلیغاتی این است که محتوای پیام شما باید روی هر دستگاه نشان داده شود. این موضوع باعث می‌شود که برخی برای ارسال ایمیل فقط به پیام متنی روی‌آورند که اصلاً جذابیتی برای مخاطب ندارد. طراحی ایمیل مارکتینگ جذاب و خلاقانه که به‌درستی در تمام نمایشگرها نشان داده شود واقعاً کار سختی خواهد بود.

آموزش ایمیل مارکتینگ حرفه‌ای

ایمیل مارکتینگ حوزه‌های مختلفی داشته که آموزش کامل آن از عهده ما در این مقاله خارج است. اما اگر بخواهیم به‌صورت خلاصه به آن اشاره کنیم شامل مراحل زیر است:

آموزش ایمیل مارکتینگ حرفه‌ای

1- ایجاد استراتژی:

ایجاد یک استراتژی مناسب نقطه شروع هر نوعی از بازاریابی خواهد بود. با داشتن یک استراتژی خوب و مناسب می‌توانید بانظم و برنامه‌ریزی کار خود را پیش ببرید.

2- انتخاب سرویس مناسب:

شرکت‌ها و مؤسسات مختلفی هستند که به شما کمک خواهند کرد که مراحل ایمیل مارکتینگ را به بهترین شکل ممکن یاد بگیرید. پس با تحقیقات لازم یکی سرویس مناسب را پیدا کنید.

3- گرفت لیست ایمیل:

برای شروع کمپین تبلیغاتی خود باید لیست ایمیل خود را ابتدا آماده کنید. از فرایند لیدجنریش این لیست را می‌توانید به دست آورید.

4- طراحی ایمیل مارکتینگ:

فرم ثبت‌نام و طراحی ایمیل یکی از مهم‌ترین مراحل پیاده‌سازی کمپین است. این نوع ایمیل‌ها از لحاظ بصری و محتوایی باید جذاب باشند.

5- اتوماسیون ارسال ایمیل:

تنظیمات ایمیل‌ها را می‌توانید طوری قرار دهید که پس از اینکه مخاطب ثبت‌نام کرد برایش ایمیل‌های بامحتوای کاربردی و مفید ارسال شود.

6- آنالیز داده‌ها:

با گذر زمان باید نتایج کمپین خود را کنترل و آنالیز کنید. برای همین به شاخص‌های کلیدی عملکرد زیر نیاز خواهید داشت. باید آنها را بادقت وارسی کرده و اگر در کمپین خود به مشکل برخوردید بتوانید آن را اصلاح کنید:

  • گزارش تحویل که مشخص می‌کند چند درصد از مشترکان ایمیل شما را دریافت می‌کنند.
  • نرخ بازشدن ایمیل هم‌نشان خواهد داد که چه تعداد از مخاطبین پس از اینکه ایمیل شما را دریافت کردند آن را باز نموده‌اند.
  • نرخ کلیک هم مشخص می‌کند که چند درصد از مشترکان پس از اینکه ایمیل را خواندند روی دکمه CTA کلیک می‌کنند.
مشاهده این مطلب  طراحی بنر مشهد

بهترین سرویس‌های ایمیل مارکتینگ ایرانی

سرویس ایمیل مارکتینگ معروف در دنیا چیمپ، mailerlite، ایمیل مارکتینگ sender، اوبر، سند پلاس، sendinblue، Constant Contact و… است. اما به دلایل مختلفی مانند تحریم‌ها و هزینه بالا در ایران استفاده از آنها راحت نیست. برای فرار از دست مشکلات می‌توانید به سراغ سرویس‌های ایرانی بروید.

در برخی پلن‌ها می‌توانید از پنل ایمیل مارکتینگ رایگان برای کسب‌وکارهای کوچک استفاده کرد. این نوع سرویس‌ها برای کاربران ایرانی طراحی شده که امکانات و خدمات خوبی هم دارند. قیمت ایمیل مارکتینگ نیز مناسب است.

  • ایمیل مارکتینگ نجوا
  • آونگ میل
  • میل چی
  • میل تاز
  • پاکت
  • اینباکس

استراتژی‌های ایمیل مارکتینگ

امروزه که شاهد ظهور ابزارهای جدید و ترفند‌های جدیدتری برای جذب مخاطبین بیشتر هستیم باید بدانیم کدام‌یک از استراتژی‌های بهتر و بیشتر جواب می‌دهد.

استراتژی‌های ایمیل مارکتینگ

ریتارگتینگ:

یکی از استراتژی‌های مهم ریتارگتینگ بوده که هدف قراردادن مجدد خریدارانی است که مدت زیادی از آنها خبر نداریم و یا افرادی که خیلی‌وقت‌پیش سبد قبلی خود را ناتمام رها کرده‌اند. باید به این افراد یادآوری کنیم که برای تکمیل سبد خود دوباره به سایت مراجعه کنند. 

ایجاد بهترین لیست ایمیل:

بدون یکی لیست درست‌وحسابی ایمیل مارکتینگ هیچ معنای خاصی ندارد. لیست ایمیل شما باید کاملاً هوشمندانه و هدفمند ساخته شود تا بتوانید بهترین خروجی را داشته باشید. برای جذب ایمیل‌های بیشتر باید ارزش ایجاد کنید و به مخاطب خود منفعت برسانید.

ریتنشن مارکتینگ:

یکی از مهم‌ترین اقدامات برای هر کسب‌وکار بخصوص آنهایی که می‌خواهند محصول و خدماتی را به فروش برسانند این است که مشتریان خود را حفظ کرده و آنها را ترغیب به خرید مجدد نمایند. ایمیل یکی از بهترین ابزارهای ریتنشن مارکتینگ بوده که با آن مخاطبان قبلی را حفظ و مشتریان تکراری برایتان می‌سازد.

کمپین‌های تبلیغاتی هدفمند و جدید:

با اینکه ایمیل در ارتباط بسیار خوب و پربازده است اما از طرف دیگر شاهد اجرای کمپین‌های تبلیغاتی هدفمند و جدید هستیم. پس با ایمیل مارکتینگ به مناسبت‌های مختلف می‌توانید کمپین‌های متفاوتی را اجرا نمایید.

خبرنامه‌ها:

برای برخی افراد خبرنامه‌ها همچنان جذابیت خاص خود را دارد. این افراد به دنبال محتوای کاربردی و جدید هستند به همین خاطر عضو خبرنامه شما خواهند شد. شما در استراتژی ایمیل مارکتینگ خود از خبرنامه با محتوای جذاب و مفید، اطلاع‌رسانی محصولات جدید، بخشی از پست بلاگ، پست‌های اجتماعی و… را به‌صورت منظم و مکرر ارسال کنید.

مشاهده این مطلب  تحقیق کمی چیست؟

کمپین ایمیل مارکتینگ

این کمپین هم مانند دیگر کمپین‌های تبلیغاتی و ویژگی‌های خاص خود را داشته که باید پرسونای مخاطب، اهداف، محتوا، زمان ارسال و بودجه و شاخص‌های کلیدی عملکرد را مشخص نمایید. برای مرحله اول باید تعیین کنید که هدف شما از ایجاد کمپین ایمیل مارکتینگ چیست؟ آیا مشتریان قبلی خود را هدف قرار داده‌اید، آیا جذب سرنخ‌های جدیدی هستید، آیا برای مقطع زمانی مشخص تخفیفی را در نظر گرفته‌اید، آیا به دنبال فروش بیشتر محصولات و یا خدمات خود هستید …

مرحله بعدی باید لیست ایمیل خود را بخش‌بندی کنید که بر اساس پرسونای مخاطب صورت می‌گیرد. به طور ساده اگر بخواهیم بیان کنیم یعنی مخاطبان هدفتان را طوری بخش‌بندی نمایید که بتوانید پیام مخصوص هر گروه را به دست خودش برسانید.

جمع‌بندی

ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی ایمیلی یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین و بهترین ابزارهای ارتباطی و تبلیغاتی است که حتی با ظهور پلتفرم‌های جدید همچنان به‌خوبی جواب می‌دهد. با کمک‌گرفتن از این روش می‌توانید به‌صورت دائمی با مخاطبین و مشتریان خود ارتباط داشته باشید. همچنین مخاطبان خود را در جریان جدیدترین اخبار قرار داده و برای آنها محتوای جذاب و کاربردی بفرستید. 

عاقلانه‌ترین کار این است که روی کمک تیمتان حساب باز کنید و با بازاریابی تعاملی میزان مشارکت کاربران را افزایش دهید. جالب خواهد بود که این را هم بدانید که 71 درصد از کاربران ایرانی روزانه به ایمیل خود را چک می‌کنند و همین استفاده از ایمیل مارکتینگ را ضروری خواهد کرد.

با پیشنهادهای شگفت‌انگیز به مشتریان خود آنها را ترغیب به خرید نمایید. این روش از بازاریابی بازگشت سرمایه خوبی هم دارد و اگر بتوانید مخاطبان خود را به‌خوبی شناسایی کنید نرخ کلیک خوبی را هم می‌توانید بگیرید. ایمیل مارکتینگ ارزان بوده و اگر به‌صورت حرفه‌ای از آن استفاده شود خروجی خوبی را برای کسب‌وکار شما خواهد داشت. البته نباید دیگر روش‌های بازاریابی را هم فراموش کنید چرا که دنیای دیجیتال مارکتینگ بسیار متنوع و جذاب است.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

یافتن مخاطبان شما در رسانه‌های اجتماعی
آیا در توییتر، فیسبوک و لینکداین به مخاطبان هدف خود می‌رسید؟ همانطور که جما ونت توضیح می‌دهد، ممکن است...
چگونگی نجات کسب‌وکار ما با انتقال به فروش آنلاین
وقتی سوپرمارکت‌های محلی کسب‌وکار شما را تحت فشار قرار می‌دهند، چه می‌کنید؟ یکی از راه‌حل‌ها، تمرکز مجدد...
سایت‌های مقایسه قیمت چه چیزهایی به کسب‌وکارها یاد می‌دهند؟
وبسایت‌های مقایسه قیمت، در کمک به مصرف‌کنندگان برای یافتن معاملات خوب بسیار موثرند، اما می‌توانند ابزاری...
از مشتریان خود در برابر کلاهبرداری محافظت کنید
سرقت اطلاعات امروزه تجارتی بزرگ است و هیچ شرکتی از آن مصون نیست. از حملات مجرمان سایبری که تلاش می‌کنند...
نه گام برای انتخاب کلمات کلیدی گوگل ادز
انتخاب دقیق کلمات کلیدی و عبارات مناسب، تضمین می‌کند که تبلیغ پرداخت به ازای هر کلیک شما (PPC) توسط افرادی...
کسب و کار تجاری از طریق وب‌سایت‌های ارجاعی
وب‌سایت‌هایی مثل ریتد پیپل، چکا‌ترید و مای بیلدر، صاحبان خانه را به متخصصان محلی مرتبط می‌کنند. اما آیا...

دیدگاه ها

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070