بدون داشتن استراتژی سئو مدون و برنامهریزی لازم برای سئو خارجی اقدام به درج رپورتاژ در سایت خارجی پر هزینه و دارای ریسک بالا است. به همین خاطر ما در آژانس خدمات سئو یاسئومی قبل از اجرای کمپینهای رپورتاژ برای مشتریان خود تلاش میکنیم استراتژی مدون و مشخصی را طراحی و بر روی تمامی فرایندها نظارت کنیم.
از سوی دیگر در سئو خارجی سایت در فضای بینالمللی علاوه بر این که باید به رپورتاژ توجه کرد بهتر است خرید بک لینک، درج پست مهمان، فعالیت در شبکههای اجتماعی و گرفتن سوشال سیگنال نیز مورد توجه قرار گیرد. این موارد در کنار رعایت سئو تکنیکال و سئو داخلی میتواند بهتر نتیجه بگیرد و اثربخشی رپورتاژ آگهی خارجی را بهتر و بیشتر کند.
رپورتاژ خارجی چیست؟
رپورتاژ آگهی خارجی به زبان ساده درج محتوای متنی مفید و اثرگذار در وبسایتها و خبرگزاریهای خارجی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در مورد وبسایت و کالای آن توضیح میدهد.
در رپورتاژ آگهیها مسائل مربوط به برندینگ و سئو وبسایت مورد هدف قرار میگیرد و کسبوکارهای اینترنتی برای گرفتن اعتبار بیشتر از سایتهای مجلهای، خبرگزاریهای رسمی و غیررسمی که سایت آنها ترافیک بالا و اعتبار زیادی دارند، برای درج رپورتاژ استفاده میکنند.
رپورتاژ آگهی انگلیسی
برای کسبوکارهای اینترنتی که به زبان انگلیسی فعالیت میکنند یا کاربران انگلیسی زبان دارند، روشی مؤثر برای بهبود سئو سایت، معرفی محصول و خدمات است. از سوی دیگر به برندینگ هم کمک میکند. در حال حاضر خبرگزاریها و مجلههای معتبر زیادی هستند که امکان خرید رپورتاژ خارجی انگلیسی را فراهم میکنند.
چرا باید رپورتاژ خارجی بگیریم؟
دلایل زیادی وجود دارد که خرید رپورتاژ خارجی معتبر را توجیه میکند این فعالیت مهم سئویی امروزه در حجم بسیار بالا توسط سایتهای مختلف اجرا میشود و از مزایا رپرتاژ بهره میبرند. از مهمترین دلایلی که باعث شده خرید رپورتاژ خارجی به یک تصمیم اثربخش تبدیل شوند به شرح زیر است:
- درج رپورتاژ آگهی در سایتهای مرتبط و هم سو با موضوع سایت اصلی باعث افزایش اعتبار سایت میشود و اثر مثبتی بر روی کل سایت میگذارد.
- با درج رپورتاژ در سایتهای خارجی احتمال جذب مشتری و پیدا کردن شرکای تجاری فراهم میشود.
- به دلیل قدرت بالای سایتهای خارجی علاوه بر افزایش دامین آتوریتی، Referring Domin میشود.
- رپورتاژهای خارجی به گرفتن بک لینک خارجی بیشتر کمک میکنند، بک لینکهایی که به نسبت خرید بک لینک از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.
با توجه به این موارد میتوان ادعا کرد که درج رپورتاژ خارجی معتبر برای سایتهای خارجی و حتی داخلی مفید است.
فرق رپورتاژ آگهی و بک لینک خارجی
باید بدانید که بین رپورتاژ آگهی و خرید بک لینک تفاوت وجود دارد، درک این مسئله علاوه بر تأثیر در هزینهها مالی سایت، استراتژی سئو سایت را نیز دستخوش تغییرات میکند.
در رپورتاژ آگهی هدف ارزش آفرینی و حل یک دغدغه و نیاز مشتری به کمک محتوا است و با خرید یک صفحه کامل از سایت با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار میکنید.
دائمی بودن رپورتاژ، تناسب با ماهیت سایت با محتوا، امکان درج تصاویر یا ویدئو، امکان شنیدن نظرات مخاطبان از طریق کامنتهای صفحه و… از دیگر ویژگیهای رپورتاژ آگهی است.
در مقابل بک لینک معمولاً در ساید بار یا فوتر درج میشود. به یک عبارت کوتاه خلاصه میشود و فرصت معرفی کسبوکار را به سفارشدهنده نمیدهد. به علاوه همیشگی نیست و الگوریتمهای گوگل با آن بک لینک به راحتی کنار نمیآیند و به دنبال کاهش اثر بک لینکهایی است که به روش غیر ارگانیک به دست آمدهاند.
به صورت کلی نمیتوان ادعا کرد تأثیر بک لینک بیشتر است یا رپورتاژ، این مسئله به نحوه تدوین استراتژی و میزان منابع مالی و منابع انسانی بستگی دارد و باید بدانید عدم اثربخشی، جریمه گوگل و هدر رفت منابع از جمله ریسکهایی است این دو روش سئو خارجی با آن مواجه هستند.
نکات خرید رپورتاژ خارجی معتبر
رپورتاژ خارجی یکی از روشهای حرفهای گرفتن بک لینک بینالمللی است که باید حین خرید به موارد مختلفی توجه کرد، در ادامه به مهمترین موارد خرید رپورتاژ خارجی اشاره میکنیم.
- متن نوشتاری باید یونیک، متناسب با ماهیت و لحن سایت باشد. بهتر است تعداد کلمات حداقل 600 کلمه باشد و تعداد دقیق با قوانین سایت تطبیق داده شود.
- برای رپرتاژ تصاویر با کیفیت، یونیک و مرتبط با محتوا تهیه کنید. توجه داشته باشید قدرت سئو تصاویر در وب انگلیسی یا خارجی قدرتمندتر از وب فارسی است.
- برای انتخاب لینکها از مشاوره متخصص سئو راهنمایی گرفته و مطابق با استراتژی آنها را انتخاب کنید. همچنین سعی کنید حداکثر 3 لینک فالو و برای هر رپورتاژ در نظر بگیرید.
- تلاش کنید از تبلیغات مستقیم و عدم تناسب با سایر محتواهای سایت پرهیز کنید؛ یکی از مهمترین کارهایی که باید بکنید این است مستقیم تبلیغ نکنید و ماهیت بیزینس را غیرمستقیم پرموت کنید.
- برای سفارش و خرید رپورتاژ خارجی از فرد یا کسبوکار مطمئن اقدام کنید و قبل از درج رپورتاژها نمونه کارهای رپرتاژ آگهی خارجی را بررسی کنید.
- با روشهای مختلف مانند ترافیک فیک، درج کامنتهای مختلف، لینکسازی در فرومها و… از ایندکس شدن رپورتاژ خارجی خود اطمینان حاصل کنید.
اگر این موارد رعایت کنید تا حد زیادی میتوانید نسبت به خرید رپورتاژ خارجی خوب و با کیفیت اطمینان حاصل کنید.
قیمت رپورتاژ هایی انگلیسی
قیمت رپورتاژ در سایت خارجی با توجه به پارامترهای مختلف متفاوت است و نمیتوان مبلغ مشخصی برای آن در نظر گرفت. برای مثال درج رپورتاژ انگلیسی در مجله معتبر فوربس 8 هزار دلار هزینه دارد؛ اما برای درج رپورتاژ در فرومها و سایتهای دایرکتوری به مراتب ارزانتر است.
به همین خاطر میتوان انتظار داشت مواردی مانند قدرت برندینگ سایت، میزان اعتبار دامنه و صفحات سایت، میزان ترافیک و تعداد لینکهای خروجی از اهمیت بالایی برخوردار است.
طبیعتاً هرچقدر رسانه یا خبرگزاری خارجی انتخاب شده در حوزه کار شما رپورتاژ کمتری منتشر کرده باشد یا با کلمه کلیدی شما رپورتاژ منتشر نکرده باشد بهتر و اصولیتر میتوانید نتیجه بگیرید.
خلاصه مقاله رپورتاژ خارجی و بک لینک بین المللی
در این مقاله در مورد رپورتاژ خارجی و نحوه خرید رپورتاژ خارجی صحبت کردیم. همچنین نکات مهمی ذکر شد که به هنگام خرید رپورتاژ خارجی معتبر باید به آن ها توجه کرد.
آژانس سئو یاسئومی یکی از قویترین آژانسهای سئو در ایران است که سابقه چند ساله در حوزه سئو انگلیسی دارد و توانسته صدها کمپین رپورتاژ آگهی انگلیسی معتبر را اجرا و مدیریت کند.
برای اطلاع از قیمت رپورتاژ آگهیها، مشاهده نمونه کارها، دسترسی به لیست سایتهای خارجی برای درج رپورتاژ و به همراه گرفتن مشاوره تخصصی سئو از طریق صفحه مشاوره سئو و تماس با ما اقدام به برقرار ارتباط کنید و همکاری خود را با آژانس یاسئومی شروع کنید.