سئو، سایت، محتوا، سوشال، مدیا و گوگل (6070-699-0937)

بک لینک | لینکسازی

بک لینک Backlink یکی از اصلی‌ ترین عواملی است که می‌تواند روند کاری سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد. این موضوع هم از منظر کاربر و هم از نظر موتورهای جستجو اهمیت بسیار زیادی دارد. گوگل مهم‌ترین و پرکاربرترین موتور جستجو دنیا است. این موتور جستجو با این که در آپدیت‌های اخیر موتور جستجوی خود ادعا کرده بک لینک تنها یکی از فاکتورهای اساسی رنکینگ است، اما همچنان می‌توان به بک لینک به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل رشد سایت نگاه کنید. برای آشنایی اولیه با بک لینک و نحوه ایجاد آن، با این مطلب آموزش بک لینک یاسئومی همراه باشید.
آنچه در این مقاله می خوانید:

بک لینک چیست؟

بک لینک به لینک‌هایی گفته می‌شود که از سایت‌های دیگر به سمت سایت شما روانه می‌شوند. بکلینک‌ها یکی از اساسی‌ترین فاکتورهای رده بندی نزد گوگل و تمامی موتورهای جستجو شناخته می‌شوند. بک لینک گرفتن به این معنا است که سایت یا رسانه‌ای درمورد رسانه شما حرف می‌زند یا شما را تایید می‌کند. بکلینک گرفتن می‌تواند به شکل منبع بودن نیز اتفاق بیوفتد. به طور کلی، هر چه بکلینک‌های خوب شما بیشتر باشد، رتبه بهتری کسب خواهید کرد و گوگل به سایت شما، نگاه بهتری خواهد داشت. اما بک لینک چنان‌چه که فکر می‌کنید نیست.

بک لینک و نظر گوگل درمورد آن

از ابتدای شروع کار گوگل، بک لینک یکی از فاکتورهای اصلی برای رده بندی یا رنکینگ است. در ابتدا هر چه تعداد بکلینک‌های سایت شما زیادتر می‌شد، می‌توانستید به راحتی رنک بگیرید. در حقیقت، رقابت با سایت‌هایی که بکلینک بسیاری دارند، تا حد زیادی سخت است. این مورد در اوایل کار گوگل مشکل آفرین شد و عده زیادی با پرداخت هزینه برای خرید بک لینک، سعی کردند تا در تمامی کلمات مورد نظر خود جایگاه‌های اولیه را کسب کنند.

گوگل با فهمیدن این مشکل، آپدیتی با نام پنگوئن را برای موتور جستجوی خود منتشر کرد. الگوریتم پنگوئن وظیفه داشت تا با بک لینک‌های زیاد و بدون ارزش مقابله کند. پس از این، دیگر رنک گرفتن با لینک‌های زیاد آسان نبود و در صورت تکرار می‌توانست منجر به حذف شما از نتایج شود. هدف الگوریتم پنگوئن، بیشتر بر روی کیفیت لینک‌ها است تا کمیت آنها.

نظر گوگل درمورد بک لینک‌های پولی

از نظر گوگل تمامی لینکسازی های خریداری شده، غیر قابل قبول هستند. این رفتار اگر توسط الگوریتم‌های موتور جستجوی گوگل شناسایی شود، احتمال پنالتی شدن شما را بالا می‌برد. البته الگوریتم‌های گوگل تا حدی پیشرفت کرده‌اند که فرق بین بکلینک‌های مرتبط و نامرتبط را تشخیص بدهند. به همین دلیل، در اکثر مواقع بک لینک‌های خریداری شده، تاثیری نداشته یا تاثیر آنها به شدت کم خواهد بود.

تفکری درست و غلط درمورد بک لینک

گوگل و اکثر سایت‌هایی که در زمینه سئو فعالیت می‌کنند، بر روی یک نکته پافشاری می‌کنند. این نکته این است که بک لینک نخرید و سعی کنید سایت‌های دیگر، به طور طبیعی به شما لینک دهند. این عمل تاثیر بسیار بیشتری خواهد داشت و بهترین نوع بک لینک برای سایت شما خواهد بود.

برای بررسی بیشتر این مورد، باید روی دیگر سکه را نیز در نظر گرفت. در دنیای امروز که همه به دنبال پیشرفت و افزایش کسب درآمد خود هستند، کمتر کسی پیدا می‌شود که از مطلب شما استفاده کرده و لینکی به عنوان منبع به سایت شما بدهد. پس از نظر منطقی و تجربی، چنین چیزی بسیار نادر است که افراد به طور خودکار به سایت شما لینک دهند.

بک لینک از نظر کاربران

در ابتدا گفتیم که لینکسازی برای دو گروه اهمیت دارد. گروه اول موتورهای جستجو هستند و گروه دوم کاربران. کاربران با مشاهده لینک‌های شما در سایت‌های مختلف، بر روی آن کلیک می‌کنند و وارد سایت شما می‌شوند. برای درک بیشتر این موضوع، خود را جای کاربران قرار دهید. در صورتی که از یک مطلب، وارد سایت دیگری شوید و سایت مقصد، با موضوع مورد نظر شما کاملا متفاوت باشد، رفتار شما چگونه خواهد بود؟ حتی اگر نیاز کاربر و موضوع سایت مقصد یکسان باشد، باید ارزشی برای کاربر خلق شده باشد. به طور حتم اولین تصمیم شما و اکثر کاربران، ترک سایت خواهد بود.

حال فرض کنید از طریق یک لینک وارد سایتی مرتبط و غنی از مطالب مفید و کاربردی شدید. در چنین مواقعی کاربران سعی می‌کنند تا علاوه بر ماندن و استفاده از سایت، آدرس رسانه را به خاطر بسپارند. در صورتی که کاربر از سایت شما راضی باشد، نرخ تبدیل و احتمال بیشتر شدن کاربران ثابت شما نیز افزایش خواهد یافت. ترافیک یکی دیگر از فاکتورهای مهم نزد گوگل است و همچنین می‌تواند باعث افزایش کسب درآمد شما شود.

تفاوت لینک‌های فالو و نوفالو

اگر تا به حال با مفهوم لینک‌های فالو و نوفالو آشنا نبودید، بهتر است این بخش از آموزش بکلینک را به خوبی مطالعه کنید. لینک‌ها از نظر انتقال ارزش و اعتبار دو حالت دارند. حالت اول و طبیعی لینک‌ها، Dofollow یا فالو است. در چنین لینک‌هایی ارزش و اعتباری که مد نظر دارید، از طریق لینک انتقال می‌یابد. از طرف دیگر لینک‌های Nofollow را داریم. چنین لینک‌هایی هیچ اعتبار و ارزشی را از سایت مبدا به مقد انتقال نمی‌دهند و به گوگل مفهوم عدم انتقال ارزش را نشان می‌دهند.

نکاتی که باید درمورد بک لینک بدانید

سعی کنید به جای استفاده از بکلینک‌های زیاد و با اعتبار کم، از بک لینک‌های مرتبط و با تعداد کم استفاده کنید. از نظر گوگل، مهم‌ترین فاکتور، کیفیت و ارتباط لینکسازی است. از طرف دیگر، هنگامی که می‌خواهید به صورت پولی بک لینکی را خریداری کنید، به موضوع سایت مبدا و مقصد دقت کنید. هر چه تفاوت دو سایت کمتر باشد، گوگل ارزش بیشتری به لینکها خواهد داد.

بهترین استراتژی برای خرید بک لینک

تیم یاسئومی با چندین سال تجربه در زمینه بهینه سازی و سئو سایت‌های خارجی و ایرانی می‌تواند بهترین خدمات بکلینک را برای شما ارائه دهد. بک لینک یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رده بندی نزد گوگل شمرده می‌شود و در صورتی که استراتژی دریافت بکلینک مناسبی نداشته باشید، احتمال شکست شما وجود دارد.

با استفاده از خدمات سئو یاسئومی می‌توانید بهترین استراتژی ساخت بک لینک را برای سایت خود استفاده کرده و به بهترین نتیجه در نتایج موتور جستجوی گوگل برسید.

سوالات متداول

مشاهده این مطلب  انکر تسکت (Anchor Text) چیست؟

آیا همه لینک‌ها تاثیر مثبتی در رنکینگ سایت دارند؟

گوگل با ارائه الگوریتم پنگوئن سعی کرده تا ارزش دهی لینک‌ها را به سمت کیفیت آنها روانه کند. پس به همین دلیل، تمامی لینک‌ها با ارزش نیستند و در صورت دریافت خدمات لینکسازی کم ارزش، احتمال پنالتی شدن شما وجود دارد.

بهترین نوع بک لینک چگونه است؟

از نظر گوگل بهترین نوع بک لینک، لینکی است که از طرف یک سایت مرتبط و بدون پرداخت هزینه دریافت شود.

تاثیر لینک نوفالو در سئو چیست؟

لینک نوفالو به این منظور به کار می‌رود که به گوگل بفهماند هیچ ارزش و اعتباری نباید منتقل شود. پس گوگل با مشاهده لینک‌های نوفالو، هیچ ارزشی را منتقل نمی‌کند.

اطلاعات تکمیلی بک لینک سازی
انواع  رپورتاژ آگهی، فروم، پروفایلی، کامنتی، web2  ,…
بهترین نوع  وبسایت مرتبط
مزایا  افزایش رتبه، نرخ کلیک، برندینگ و …
بهترین ارائه دهنده شرکت یاسئومی
جواد یاسمی
جواد یاسمی

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

افزایش بازدید وبلاگ
آموزش راه های افزایش بازدید وبلاگ
وبلاگ‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سایت محسوب می‌شوند که وظایف بسیار مهمی بر عهده دارند. در واقع این...
افزایش بازدید گوگل بالا بردن سایت
افزایش بازدید گوگل
امروزه گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در دنیا از لحاظ رتبه بندی سایت ها و کسب و کار های اینترنتی...
خرید رپورتاژ آگهی دانشگاهی Edu
خرید رپورتاژ آگهی دانشگاهی Edu را چگونه انجام دهیم!
خرید رپورتاژ آگهی دانشگاهی Edu یکی از مراحل اجرای سئو خارجی است که نه تنها برای هر کسی امکان‌پذیر نیست؛...
افزایش رتبه سایت در گوگل
چگونه سئو سایت وردپرسی خود را بالا ببریم؟ | بهبود سئو سایت وردپرس برای افزایش ورودی از گوگل
بالابردن رتبه سایت وردپرس در گوگل یکی از موارد بسیار مهمی است، که امروزه مورد توجه کارشناسان و وب مسترهای...
چگونه سئو سایت خود را بالا ببریم؟ (استراتژی ‌های ناب)
چگونه سئو سایت خود را بالا ببریم؟ هر روزه میلیاردها نفر در سراسر جهان از طریق موتورهای جستجو به دنبال...
تاثیر رپورتاژ آگهی در افزایش رتبه سایت
امروزه تبلیغات بویژه در بستر اینترنت و دیجیتال، رکن اصلی دیده شدن و فروش در هر کسب و کاری است که این...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات سئو سایت و گوگل

میخوایید رتبه یک سرچ گوگل شوید؟

سفارش >> 09376996070