سئو با جواد یاسمی
سئو با جواد یاسمی
سئو با جواد یاسمی
سئو با جواد یاسمی

راهنمای نوشتن رپورتاژ آگهی

صفحات مهم

دسته

آیا با نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی آشنایی دارید؟ رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر روی سئو سایت خواهد گذاشت؟ برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

اگر به دنبال نوشتن یک رپورتاژ آگهی مناسب هستید که آن را در وب سایت ها معتبر قرار دهید باید در ابتدا به اصول سئو در تولید محتوا خود توجه کنید.

یک متن رپورتاژ خوب نیازمند رعایت کردن برخی نکات کلیدی است. با رعایت کردن این نکات شما می توانید در سریع ترین زمان ممکن بهترین نتیجه را از کار خود ببینید.

رپورتاژ آگهی را می توان به سه دسته تقسیم کرد که شامل: رپورتاژ ژورنالیستی، تصویری و دفاعیه است. هر کدام از این موارد ساختار متفاوتی داشته که شما را در مسیر درستی قرار خواهد داد.

برای اینکه وارد این مسیر شوید بهتر است که راهنمای نوشتن رپورتاژ آگهی را که در این مقاله به آن می پردازیم کاملا مطالعه فرمایید.

نوشتن رپورتاژ آگهی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

برای نوشتن رپورتاژ آگهی هیچوقت نباید ماهیت تبلیغاتی آن را فاش کنید. هرچند کار اصلی رپورتاژ تبلیغ کردن است اما برای نوشتن رپورتاژ باید این خلاقیت را به خرج دهیم که ماهیت اصلی آن را پنهان کنیم.

در زیر به دیگر ویژگی های نوشتن رپورتاژ اشاره خواهیم کرد:

  • داستان پردازی و بیان خلاقانه عالی خواهد بود.
  • دغدغه و مشکلات مخاطب را مد نظر قرار دهید.
  • هدف تبلیغات خود را به صورت غیر مستقیم و با تحریک مشکلات مخاطب بیان کنید.
  • در عنوان اصلی رپورتاژ خود از سخنان نامرتبط پرهیز نمایید.
  • در کسب و کار خود هیچوقت بیش از اندازه پرگویی نکنید چون حوصله مخاطب خود را سر می برید. سعی کنید کلمات شما از 700 تا 1500 کلمه بیشتر نباشد.
  • کلی گویی درباره محصول یا کسب و کار هم باز مناسب نیست بلکه بهتر است روی جنبه های کمتر شناخته شده مطلب خود شروع به نوشتن رپورتاژ آگهی کنید.
  • به جای اینکه به مزایای محصول خود بپردازید به فواید آن برای مشتری اشاره نمایید.
  • به هر بهانه ایی تلاش کنید تا تجربه کاربری مخاطب خود را از مطالعه رپورتاژ بالا ببرید.
  • رپورتاژ شما باید ساختاری منسجم و خوانا داشته باشد.
  • همیشه از کلمات ساده و شفاف استفاده کنید.
  • استانداردهای نگارشی و سئو را رعایت نمایید.
  • برای اینکه ساختار نوشتاری رپورتاژ آگهی شما یکنواخت نباشد از شعار برند و جملات خلاقانه برای معرفی محصول خود استفاده کنید.

انواع رپورتاژ آگهی 

بسیاری از افراد تصور می کنند که رپورتاژ آگهی فقط در قالب متن است. اما این باور کاملا غلط بوده و فرمت های مختلفی از آن وجود دارد.

همانطور که در راهنمای نوشتن رپورتاژ آگهی در بالا به این موضوع اشاره کردیم، رپورتاژ آگهی به سه دسته تقسیم می شود که در اینجا به هر کدام از آنها خواهیم پرداخت.

رپورتاژ ژورنالیستی

در این نوع رپورتاژ شرکت ها سعی می کنند نظر رسانه ها را به خود جلب نمایند. هدف اصلی در رپورتاژ ژورنالیستی این است که رسانه ها برای نوشتن متن راجب شرکت موافقت کنند.

خبری که توسط ژورنالیست ها در مورد کسب و کار شما نگارش شود از ارزش خبری بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

برای راهنمای نوشتن رپورتاژ آگهی شما آگاهی راجب این نوع تبلیغات از اهمیت بالایی برخوردار است.

رپورتاژ آگهی تصویری

در رپورتاژ آگهی تصویری محتوا درون یک عکس قرار دارد. در این نوع رپورتاژ بیشتر برای تبلیغات استفاده می شود که در آن شرکت ها قصد به نمایش درآوردن محصول خود و تبلیغ آن را دارند. باید در تصویر جذب و جلب نظر مخاطب را در نظر بگیرید.

رپورتاژ آگهی دفاعیه

شرکت های معتبر و شناخته شده همیشه در معرض بحران رسانه ایی هستند. در چنین مواقعی آنها تلاش می کنند تا با استفاده از ابزارهای مختلف آثار منفی این بحران را از بین برده و به نفع خود تمام کنند.

یکی از همین ابزارها نوشتن رپورتاژ آگهی بوده که با انتشار دفاعیه توجه اذهان عمومی را به خود جلب خواهند کرد.

اصول نوشتن رپورتاژ آگهی چگونه است؟

در راهنمای نوشتن رپورتاژ آگهی باید از نوشتن هرگونه دروغی پرهیز کنیم. یعنی ما باید بتوانیم خیلی بی طرفانه به نوشتن رپورتاژ آگهی خود بپردازم.

پس همیشه روی نکات مثبت محصول و کسب و کار خود دست بگذارید و با بزرگنمایی کردن آن باعث شوید که در ذهن مخاطب نفوذ کند.

پس در قدم اول باید پرسونای مخاطب خود را بشناسید و نیازهای آن ها را به خوبی تجزیه و تحلیل نمایید. یعنی اینکه شما باید بدانید که مخاطب شما به کدام بخش محصول و یا خدمات شما نیاز دارد.

بعد در مورد آن بررسی مفصلی را انجام دهید تا مزیت خود را نسبت به سایر رقبا به نمایش بگذارید.

اگر چنانچه در نوشتن رپورتاژ تبلیغاتی خود به مخاطب دروغ بگویید، اعتبار رپورتاژ آگهی شما از بین خواهد رفت و مخاطب دیگر به آن اعتماد نمی کند.

بنابراین باید در همان ابتدا با لحنی دوستانه کاری کنید که مخاطب خود را در کنار شما احساس کند. همچنین مشکلات او را در نظر بگیرید.

در کل باید طوری نوشتن رپورتاژ آگهی خود را منتشر کنید که به طور غیر مستقیم به مخاطب این حس را منتقل نمایید که تنها محصول شما راه حل مشکل او خواهد بود.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

سرفصل های مقاله

0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x