حرفه ای و پایدار از روز اول با جواد یاسمی

راهنمای نوشتن رپورتاژ آگهی

Write ad reporting
آنچه در این مقاله می خوانید:

آیا با نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی آشنایی دارید؟ رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر روی سئو سایت خواهد گذاشت؟ برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

اگر به دنبال نوشتن یک رپورتاژ آگهی مناسب هستید که آن را در وب سایت ها معتبر قرار دهید باید در ابتدا به اصول سئو در تولید محتوا خود توجه کنید.

یک متن رپورتاژ خوب نیازمند رعایت کردن برخی نکات کلیدی است. با رعایت کردن این نکات شما می توانید در سریع ترین زمان ممکن بهترین نتیجه را از کار خود ببینید.

رپورتاژ آگهی را می توان به سه دسته تقسیم کرد که شامل: رپورتاژ ژورنالیستی، تصویری و دفاعیه است. هر کدام از این موارد ساختار متفاوتی داشته که شما را در مسیر درستی قرار خواهد داد.

برای اینکه وارد این مسیر شوید بهتر است که راهنمای نوشتن رپورتاژ آگهی را که در این مقاله به آن می پردازیم کاملا مطالعه فرمایید.

نوشتن رپورتاژ آگهی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

برای نوشتن رپورتاژ آگهی هیچوقت نباید ماهیت تبلیغاتی آن را فاش کنید. هرچند کار اصلی رپورتاژ تبلیغ کردن است اما برای نوشتن رپورتاژ باید این خلاقیت را به خرج دهیم که ماهیت اصلی آن را پنهان کنیم.

در زیر به دیگر ویژگی های نوشتن رپورتاژ اشاره خواهیم کرد:

  • داستان پردازی و بیان خلاقانه عالی خواهد بود.
  • دغدغه و مشکلات مخاطب را مد نظر قرار دهید.
  • هدف تبلیغات خود را به صورت غیر مستقیم و با تحریک مشکلات مخاطب بیان کنید.
  • در عنوان اصلی رپورتاژ خود از سخنان نامرتبط پرهیز نمایید.
  • در کسب و کار خود هیچوقت بیش از اندازه پرگویی نکنید چون حوصله مخاطب خود را سر می برید. سعی کنید کلمات شما از 700 تا 1500 کلمه بیشتر نباشد.
  • کلی گویی درباره محصول یا کسب و کار هم باز مناسب نیست بلکه بهتر است روی جنبه های کمتر شناخته شده مطلب خود شروع به نوشتن رپورتاژ آگهی کنید.
  • به جای اینکه به مزایای محصول خود بپردازید به فواید آن برای مشتری اشاره نمایید.
  • به هر بهانه ایی تلاش کنید تا تجربه کاربری مخاطب خود را از مطالعه رپورتاژ بالا ببرید.
  • رپورتاژ شما باید ساختاری منسجم و خوانا داشته باشد.
  • همیشه از کلمات ساده و شفاف استفاده کنید.
  • استانداردهای نگارشی و سئو را رعایت نمایید.
  • برای اینکه ساختار نوشتاری رپورتاژ آگهی شما یکنواخت نباشد از شعار برند و جملات خلاقانه برای معرفی محصول خود استفاده کنید.
ویژگی های ریپورتاژ آگهی

انواع رپورتاژ آگهی 

بسیاری از افراد تصور می کنند که رپورتاژ آگهی فقط در قالب متن است. اما این باور کاملا غلط بوده و فرمت های مختلفی از آن وجود دارد.

مشاهده این مطلب  تاثیر لینک نوفالو در سئو وب سایت چیست؟

همانطور که در راهنمای نوشتن رپورتاژ آگهی در بالا به این موضوع اشاره کردیم، رپورتاژ آگهی به سه دسته تقسیم می شود که در اینجا به هر کدام از آنها خواهیم پرداخت.

یکی از بهترین و ارزان ترین انواع رپورتاژآگهی ها دانشگاهی ها هستند. برای خرید و سفارش انواع رپورتاژ دانشگاهی edu با شماره 09376996070 در واتساپ یا تلگرام پیام بدهید.

رپورتاژ ژورنالیستی

در این نوع رپورتاژ شرکت ها سعی می کنند نظر رسانه ها را به خود جلب نمایند. هدف اصلی در رپورتاژ ژورنالیستی این است که رسانه ها برای نوشتن متن راجب شرکت موافقت کنند.

خبری که توسط ژورنالیست ها در مورد کسب و کار شما نگارش شود از ارزش خبری بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

برای راهنمای نوشتن رپورتاژ آگهی شما آگاهی راجب این نوع تبلیغات از اهمیت بالایی برخوردار است.

رپورتاژ آگهی تصویری

در رپورتاژ آگهی تصویری محتوا درون یک عکس قرار دارد. در این نوع رپورتاژ بیشتر برای تبلیغات استفاده می شود که در آن شرکت ها قصد به نمایش درآوردن محصول خود و تبلیغ آن را دارند. باید در تصویر جذب و جلب نظر مخاطب را در نظر بگیرید.

ریپورتاژ آگهی تصویری

رپورتاژ آگهی دفاعیه

شرکت های معتبر و شناخته شده همیشه در معرض بحران رسانه ایی هستند. در چنین مواقعی آنها تلاش می کنند تا با استفاده از ابزارهای مختلف آثار منفی این بحران را از بین برده و به نفع خود تمام کنند.

یکی از همین ابزارها نوشتن رپورتاژ آگهی بوده که با انتشار دفاعیه توجه اذهان عمومی را به خود جلب خواهند کرد.

اصول نوشتن رپورتاژ آگهی چگونه است؟

در راهنمای نوشتن رپورتاژ آگهی باید از نوشتن هرگونه دروغی پرهیز کنیم. یعنی ما باید بتوانیم خیلی بی طرفانه به نوشتن رپورتاژ آگهی خود بپردازم.

مشاهده این مطلب  قوانین لینک سازی

پس همیشه روی نکات مثبت محصول و کسب و کار خود دست بگذارید و با بزرگنمایی کردن آن باعث شوید که در ذهن مخاطب نفوذ کند.

پس در قدم اول باید پرسونای مخاطب خود را بشناسید و نیازهای آن ها را به خوبی تجزیه و تحلیل نمایید. یعنی اینکه شما باید بدانید که مخاطب شما به کدام بخش محصول و یا خدمات شما نیاز دارد.

بعد در مورد آن بررسی مفصلی را انجام دهید تا مزیت خود را نسبت به سایر رقبا به نمایش بگذارید.

اگر چنانچه در نوشتن رپورتاژ تبلیغاتی خود به مخاطب دروغ بگویید، اعتبار رپورتاژ آگهی شما از بین خواهد رفت و مخاطب دیگر به آن اعتماد نمی کند.

بنابراین باید در همان ابتدا با لحنی دوستانه کاری کنید که مخاطب خود را در کنار شما احساس کند. همچنین مشکلات او را در نظر بگیرید.

در کل باید طوری نوشتن رپورتاژ آگهی خود را منتشر کنید که به طور غیر مستقیم به مخاطب این حس را منتقل نمایید که تنها محصول شما راه حل مشکل او خواهد بود.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

یک متخصص سئو پیدا کنید که به او اعتماد دارید
اگر در مورد سئو سردرگم هستید، انتخاب یک متخصص سئو می‌تواند دشوار باشد. شرکت مشاوره‌ای ایندی چگونگی واقعی...
راهنمای بهینه‌سازی صفحات محصولات آمازون
در دنیای وسیع و رقابتی تجارت الکترونیک، آمازون غول بی‌رقیب است. با میلیون‌ها فروشنده که برای جلب توجه...
ساخت نقشه راه سئو برای افزایش عملکرد
نقشه راه سئو مکانی برای برنامه‌ریزی، زمان‌بندی و اولویت‌بندی کارهای استراتژی سئو این فقط یک لیست ساده...
چک لیست سئو 2024 - لیست کامل سئوی ۲۰۲۴
ما با استفاده از همین چک لیست، ترافیک ارگانیک خود را در 30 روز 189.12 درصد افزایش دادیم. همچنین به ما...
راهنمای سئو برای وبسایت جدید شما (در 10 مرحله) - راهنمای ۱۰ مرحله‌ای برای سئو کردن وبسایت جدیدتان
بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) اگر به درستی انجام شود می‌تواند هر ماه هزاران بازدیدکننده هدفمند به وب‌سایت...
چرا کسب و کارهای مدرن نمی توانند سئو را نادیده بگیرند؟
سئو یک استراتژی حیاتی برای رشد حضور آنلاین کسب و کار شما است. با بهینه سازی محتوای خود برای عملکرد بهتر...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070