اگر کمی در دنیای سئو قدم زده باشید احتمالا با کلمات کلیدی به خوبی آشنا هستید، میدانید که چرا ما باید در هنگام نوشتن یک محتوا به کلمهای که قرار است محتوا در رابطه با آن نوشته شود توجه میکنیم.
اگر بخواهیم یک تعریف ساده و دم دستی برای کلمات کلیدی داشته باشیم باید بگوییم کلمات کلیدی همان کلماتی هستند که ما دوست داریم در آنها جایگاه کسب کنیم.
این کلمات درست همان هدف ما از تاسیس یک وب سایت هستند. حال سوال این است که چرا ما نیاز به تحقیق کلمات کلیدی داریم.
بگذارید این مورد را کمی مشخصتر و واضحتر با ذکر یک مثال توضیح دهیم. فرض کنید شما قرار است یک فروشگاه ساعت مچی تاسیس کنید.
پس از بررسی در رابطه با اهداف تجاری و بازاریابی این کسب و کار نوبت به تحقیق کلمات کلیدی میرسد. در این کسب و کار شما نیاز دارید که بدانید مشتریان چه کلماتی را در هنگام جستجو در گوگل استفاده میکنند.
اطلاع داشتن از این کلمات و همچنین آگاهی داشتن از میزان جستجو هر کلمه باعث خواهد شد که شما به موفقیت نزدیکتر شوید.
چرا نیاز به تحقیق کلمات کلیدی داریم؟
عمل نکردن به تحقیق کلمات کلیدی در آینده باعث خواهد شد علاوه بر هدر رفت هزینه، به نتایج دلخواه خود نیز نرسید. به همین دلیل پیشنهاد میشود حتما قبل از انجام هر کاری در دنیای سئو از کلمات کلیدی هدف خود به خوبی آگاهی داشته باشید.
میتوان گفت استفاده از کلمات کلیدی باعث خواهد شد که مشکلات نام برده شده در ادامه برخورد نکنید.
- تعیین کردن استراتژی محتوایی عملا ممکن نخواهد بود
- نمیدانید مخاطبان به دنبال چه کلمات و چه موضوعاتی هستند
- نخواهید توانست هدف گذاری درستی برای رقابت با رقبای خود داشته باشید
- محتوای تولیدی شما از ارزش کمی برخوردار خواهد بود
- محتوای تولیدی شما به سمتی خواهد رفت که جستجوی زیادی نخواهد داشت.
- رقابت با رقیبان مشکل و گاهی نا ممکن خواهد شد
موارد نام برده شده در بالا تنها بخش کوچکی از مشکلاتی است که تنها مشاوره سئو میدانند چگونه میتوانند با تحقیق کلمات کلیدی از پس آن بر بیایند.
تحقیق کلمات کلیدی چه هدفی را دنبال میکند؟
در حالت کلی ما تحقیق در رابطه با کلمات کلیدی را برای مشخص کردن 4 هدف کلی دنبال میکنیم. پس از آن که شما توانستید در کلمات دم دراز یا همان کلمات long tail جایگاه مناسب را کسب کنید در آن زمان است که میتوانید به سراغ کلماتی بروید که میزان رقابت زیادی دارند.
توجه داشته باشید که در صورتی شما خواهید توانست به این موارد برسید که قبل از هر کاری تحقیق درستی در رابطه با کلمات کلیدی داشته باشید. حال بیاید ببینم چرا باید تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهیم.
بررسی آمار جستجوی کلمات
یکی از بزرگترین اهداف در زمینه تحقیق در رابطه با کلمات کلیدی آن است که ما بتوانیم به درستی از میزان جستجوی هر کلمه کلیدی به صورت ماهیانه آگاهی پیدا کنیم.
این آگاهی میتواند به ما در زمینههای مختلفی کمک کند. بگذارید در این رابطه برگردیم به مثال فروشگاه ساعت مچی.
در این فروشگاه ما زمانی خواهیم توانست به موفقیت برسیم که بتوانیم از میزان جستجوی دقیق هر کلمه آگاهی داشته باشیم.
مثلا من پس از جستجو میفهمم که کلمه خرید ساعت مچی نسبت به کلمه ساعت مچی میزان جستجوی بیشتری دارد، خب بهترین کار آن است که من صفحه خود را برای خرید ساعت مچی بهینه کنم نه ساعت مچی.
پس مشخص شد که اطلاع داشتن از میزان جستجوی هر کلمه باعث خواهد شد که هدف گذاری بهتری داشته باشید.
آشنایی با انواع مختلف نتایج جستجوی کاربران
دیگر مانند چندین سال پیش نیست که شما با 10 نتیجه اول صفحه گوگل رو به رو باشید، در حال حاضر بخش بزرگی از نتایج در صفحات موبایل کاربران جستجو میشود و کاربران زیادی از طریق موبایل موضوع مورد نظر خود را جستجو میکنند.
داشتن تحقیق درستی در رابطه با کلمات کلیدی میتواند به شما کمک کند که بدانید عمده سرچهای انجام شده در کدام یک از پلتفرمهای دسکتاپ یا موبایل بوده است.
کاربران به دنبال چه هستند؟
یکی از بزرگترین باورهای اشتباه در رابطه با کلمات کلیدی آن است که سئوکاران احساس میکنند هرچه بتوانند با کلمات تک سیلابی یا حداکثر دو سیلابی نتایج بالاتری را کسب کنند فروش و آگاهی از برند بهتری را به دست آوردهاند.
در صورتی که داستان به این صورت نیست.
فرض کنید کاربری که سرچ کرده است خرید ساعت مچی هوشمند سامسونگ به خرید نزدیکتر است یا کاربری که سرچ کرده است ساعت مچی؟
مشخص است که کاربر دوم هنوز معلوم نیست به دنبال چه موضوعی میگردد.
مشخص نیست که این کاربر قرار است یک خرید داشته باشد یا قرار است تنها چند عکس از یک ساعت مچی خاص را تماشا کند. به همین دلیل پیشنهاد من به عنوان یک ارائه دهنده خدمات تضمینی سئو آن است همیشه به سمت کلمات دم دراز بروید
این کلمات هم نرخ تبدیل بیشتری دارند و هم نتیجه گرفتن در آن آسانتر و راحتتر است.
نقشه کلمات کلیدی خود را بسازید
در این مرحله شما به خوبی خواهید توانست نقشه درستی از کسب و کار خود و همچنین کلمات کلیدی که قرار است با آنها شروع به فعالیت کنید، به دست آورید.
از خاطر نبرید که ابزارهای مختلفی مانند semrush , google trends,moz و ابزارهای دیگر به شما کمک خواهد کرد که نتیجه دلخواه خود را در کسب و کار خود بگیرید.
آنچه در این مقاله بیان کردیم
در این مقاله از وب سایت خدمات سئو و بهینه سازی سایت سعی کردیم اطلاعات کاملی در رابطه با تحقیق کلمات کلیدی و همچنین هدف از انجام این تحقیقات را برای شما بیان کردیم.
ما در این مقاله کوشیدم بگوییم عدم استفاده از تحقیق قبل از شروع کسب و کار مانند شخصی است که پا به سفر گذاشته است اما بدون اطلاع از هر گونه مقصد و هدفی.
این شخص به طور قطع به یقین هر چقدر هم سریع و تند برود به جایی نخواهد رسید.
آیا شما تجربهای در رابطه با عدم تحقیق در رابطه با کلمات کلیدی داشتهاید؟ خوشحال میشویم با ما در میان بگذارید.