روش پیدا کردن کلمات کلیدی لانگ تیل

کلید واژه های لانگ تیل

چرا کلمات کلیدی لانگ تیل یا دم بلند مهم هستند.

همه می خواهند بازدید کنندگانی مرتبط به کسب و کار و تارگت شده را در نتایج گوگل بدست آورند.

یکی از بهترین راه های انجام این کار، هدف قرار دادن کلمات کلیدی با لانگ تیل است: عبارات خاصی که مخاطب شما می خواهد با سرچ آن به یک نتیجه درست برسد.

در این مقاله، نگاه دقیق تری خواهیم داشت:

  1. کلمات کلیدی دم بلند چی هستند؟
  2. چرا آنها برای سایت ها مهم هستند.
  3. 5 روش انجام تحقیقات کلمات کلیدی لانگ تیل.
  4. چه چیزی یک عبارت دم بلند “خوب” را هست.
  5. نحوه هدف قرار دادن (تارگت کردن) اصطلاحات دم بلند در وب سایت.

 

کلمات کلیدی دم بلند چی هستند؟

کلمات کلیدی دم بلند عبارتهایی هستند که خاص تر (و معمولاً طولانی تر) از کلماتی هستند که به صورت استاندارد جستجو می شوند. و هدف کاربر هم دقیق تر است.

کیوردهای لانگ تیل نرخ تبدیل بالاتری دارند زیرا هدف جستجو رفتن سر اصل مطلب است (به عنوان مثال یک کاربر که در جستجوی “بهترین کفش های برای دویدن برای بچه ها” است، بیشتر از کسی است که در حال جستجو کلمه “کفش” است، احتمالاً خریدار  محصول دارد).

ویژگی های کلیدی کلمات کلیدی دم بلند:

  • از کلمات بیشتری تشکیل شده اند. (به این معنی که خاص تر هستند)
  • معمولاً حجم جستجوی کمتری دارند، اما سختی کمتری نیز دارند.
  • نرخ  تبدیل بالایی دارند.
  • حجم بیشتر ترافیک ارگانیک  سایت ها را تامین می کنند. (حدود 70٪)

 

دیگه چی از این بهتر که فقط لانگ تیل را تارگتی کنیم

 

 

افراد برای پیدا کردن مواردی که لازم دارند، در فضای آنلاین به صورت لانگ تیل سرچ می کنند. مانند شما که احتمالاً در جستجوی “روش پیدا کردن کلمات کلیدی لانگ تیل”، این مقاله از سایت جواد یاسمی را پیدا کرده اید. نمونه های دیگر کلمات کلیدی با دم بلند عبارتند از:

“بهترین شارژر برای MacBook Pro”
“چگونه یک تایر را عوض کنیم”
“کفش نایک زنان برای دویدن  اندازه 12”

روش پیدا کردن کلمات کلیدی لانگ تیل
بهترین استراتژی تحقیق کلمات کلیدی روش پیدا کردن کلمات کلیدی لانگ تیل است

 

کلمه کلیدی دم بلند چند کلمه دارد؟

اگر این عبارت را شنیدید آن را  فراموش کند: یک کلمه کلیدی دم بلند به معنی یک عبارت 4 کلمه ای یا بیشتر از 4 کلمه است.

این کاملاً درست نیست؛

کلمه کلیدی لانگ به چه معنی است؟ یک کلمه کلیدی با دم بلند فقط به معنای یک عبارت جستجوی خاص تر از دیگری است. مهم نیست که چند کلمه دارد.

 

بیایید این را در متن قرار دهیم. عبارت “کلاه آبی شنا مردانه” از “کلاه شنا” ویژه تر است – این همان چیزی است که آن را به یک دم بلند تبدیل می کند. این واقعیت که طول آن طولانی تر است، یک عامل مشترک یک عبارت دم بلند است ، اما عامل تعیین کننده آن نیست.

 

دم بلند فقط به معنای خاص بودن آن از یک اصطلاح استاندارد جستجو است.

 

نکته: فراموش نکنید که راهنمای نهایی ما برای تحقیق کلمات کلیدی کتگوری مربوطه است، جایی که همه چیز را درباره تحقیق در مورد کلمات کلیدی را شامل می شود.

 

چرا اکیوردهای دم بلند مهم هستند؟

ما قبلاً به این واقعیت توجه کرده ایم که کلمات کلیدی با دم بلند، خاص تر از اصطلاحات جستجوی استاندارد هستند. این به این معنی است که آنها توجه بیشتری را در ذات جستجو کاربران دارند.

به عنوان مثال: شخصی که به جستجوی عبارت کوتاه “وبلاگ بازاریابی” می پردازد، سرچ اینتنت (search intent) بسیار کمتری نسبت به شخصی دارد که به دنبال “چگونگی راه اندازی وبلاگ به صورت رایگان” است.

یک مثال از سرچ اینتنت
یک مثال از سرچ اینتنت

 

دلیل دوم، لانگ تیل ها نرخ ماندگاری و تبدیل بالاتری دارند. آنها می خواهند کاری انجام دهند – برای شروع بلاگ، خرید دامنه یا ساخت یک لیست ایمیل. کوتاه مدت احتمالاً فقط کسی است که به دنبال مشاوره بازاریابی بسیار سطح بالا است.

بنابراین، چرا این مسئله برای تجارت شما مهم است؟

جواب ساده است. با هدف قرار دادن این عبارات دم بلند در سایت خود، افرادی را جذب می کنید که می خواهند کاری انجام دهند، خواه:

  1. خرید یک محصول
  2. ثبت نام در لیست ایمیل
  3. بازدید از فروشگاه

این به احتمال زیاد می تواند ROI بازاریابی محتوای شما را تقویت کند – به ویژه اگر بتوانید برای کلمات کلیدی محبوب (و مرتبط) لانگ تیل  رتبه خوبی کسب کنید.

 

نحوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی دم بلند

اکنون ما در همان صفحه هستیم که اصطلاح “کلمه کلیدی دم بلند” چیست (و چرا این مهم برای تجارت شما مهم است)، وقت آن رسیده است تا کار را برای یافتن افرادی که می توانید برای وب سایت خود تارگت کنید، قرار دهید.

در اینجا یک راهنمای پنج مرحله ای ساده برای تحقیق در مورد کلید واژه های دم بلند وجود دارد:

1. اصطلاحات پایه خود را پیدا کنید.

بیایید با یک سؤال ساده شروع کنیم: چه اصطلاحی وب سایت شما را به بهترین وجه توصیف می کند؟

پاسخ شما باید به محصول یا خدمات شما، مانند “نرم افزار فروش” یا “CRM” مربوط باشد. این اصطلاح پایه شماست (یا اصطلاحات؛ بسته به  سرویس یا خدماتی که ارائه می دهید، ممکن است تعداد معدودی داشته باشید.)

تمام کلمات کلیدی دم بلند شما از این اصطلاح پایه است.

به عنوان مثال: از اصطلاح پایه “CRM”، می توانید تغییرات دم بلند زیر را هدف قرار دهید:

“بهترین CRM برای مشاغل کوچک”
“نحوه افزودن مخاطبین به لیست CRM”

مطمئن نیستید که اصطلاحات پایه شما باید چه باشد؟

در ایمیل های تأیید خرید آنها، نظرسنجی را به مشتریان موجود بسپارید. هنگامی که محصول / مارک شما را می بینید، از یک کلمه بخواهید که بهترین توصیف شما یا کلمه ای است که در مورد آنها فکر می کنند.

این معمولاً اصطلاح پایه شماست – و چگونه افرادی که هدفی بزرگی را انجام داده اند (خرید از شما) شما را توصیف می کنند.

به یاد داشته باشید: هدف شما جذب افراد بیشتری شبیه به افرادی است که در حال حاضر مشتری شما هستند. ورودی آنها را روی صفحه بکشید.

 

 

 

منابع این مقاله:

wordstream

brian dean

mangools

ahrefs

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *