Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

سئو با هوش مصنوعی

آموزش رایگان سئو سایت با هوش مصنوعی و استفاده از هوش مصنوعی های جمنای، چت جی پی تی برای افزایش بهروری و خلاقیت در کارها | جواد یاسمی بهترین مشاور سئو در مشهد و مدیر فنی سئو سایت های شرکت یاسئومی به شما پیشنهاد می دهد به صورت منظم در مورد هوش مصنوعی مطالعه کنید و خود را ارتقا دهید.

گوگل دیگر مثل قبل نیست: چگونه برای عصر جدید جستجو آماده شویم؟

در سال‌های اخیر، گوگل با سرعتی بی‌سابقه در حال تغییر مسیر خود به سمت هوش مصنوعی است. این تحولات نه‌تنها ظاهر صفحه نتایج جستجو (SERP) را دگرگون کرده‌اند، بلکه آینده سئو را نیز به چالش کشیده‌اند. در این مقاله، به بررسی مهم‌ترین تغییرات الگوریتمی، نقش هوش مصنوعی در نتایج جستجو، و راهکارهای به‌روز برای بقا […]

بهترین استراتژی‌های سئو برای سال ۲۰۲۵

سئو (SEO) دیگر فقط درباره‌ی گوگل نیست. اگر هنوز فکر می‌کنید با تولید محتوای باکیفیت و چند بک‌لینک ساده می‌توانید در نتایج جست‌وجو بدرخشید، متأسفانه سال سختی پیش‌رو دارید! در سال ۱۴۰۴، ما در آستانه‌ی بزرگ‌ترین تغییرات تاریخ سئو ایستاده‌ایم: ظهور موتورهای جست‌وجوی مبتنی بر هوش مصنوعی مثل ChatGPT، Perplexity و Google AI Overview. اما […]

سئو در موتورهای جستجوی هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۵؛ آینده‌ای فراتر از گوگل

راهنمای جامع GEO – آینده‌ی سئو از نگاه جواد یاسمی در دنیای پرشتاب دیجیتال، مفهوم سئو به‌سرعت در حال تحول است. جایی که تا همین دیروز، همه تمرکز روی گوگل بود، امروز موتورهای جستجوی مولد (Generative AI Search Engines) مثل ChatGPT، Perplexity، Claude و Gemini میدان رقابت را تغییر داده‌اند. اگر هنوز روی سئوی سنتی […]

چرا گوگل در حال افول است؟ آینده سئو و جستجو در دنیای پلتفرم‌های جدید

در دو دهه گذشته، گوگل سلطه مطلقی بر دنیای موتورهای جستجو داشته؛ اما دوران طلایی آن رو به پایان است. این تغییر بزرگ، شیوه‌های سئو را هم به‌شدت دگرگون خواهد کرد. در این مقاله، دقیقاً بررسی می‌کنیم که چرا و چگونه گوگل در حال افول است، این افول چه معنایی برای آینده سئو دارد و […]

آیا ترافیک ارگانیک در حال نابودی است؟ یا فقط در حال تکامل؟

با رشد فزاینده هوش مصنوعی و ظهور پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT، بسیاری از فعالان سئو با این سوال روبه‌رو هستند: آیا ترافیک ارگانیک در حال نابودی است؟ در این مقاله، با تکیه بر داده‌های به‌روز از شرکت NP Digital و تحلیل نیل پتل و تیم متخصصش، نگاهی دقیق‌تر به آینده سئو خواهیم داشت. آیا ترافیک ارگانیک […]

تکامل نابغه: کشف چگونگی پیشرانی هوش مصنوعی مولد در مرزهای بازاریابی اصطلاح «هوش مصنوعی مولد» اخیراً تقریباً همه جا حاضر شده است. اما هوش مصنوعی مولد در معنای واقعی خود چیست و چه انتظاراتی باید از آن داشته باشیم؟هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد. در اصل، هوش مصنوعی مولد زیرمجموعه‌ای از هوش مصنوعی است که […]

اگر محتوای آنلاین مشابه محتوایی که منتشر می‌کنید می‌بینید، شاید لازم باشد که آیا محتوای «جدید» شما صرفاً بازنویسی اطلاعات موجود است یا نه را بررسی کنید. در واقع، تعداد پست‌های وبلاگی که حاوی اطلاعات کاملاً جدید باشند، نسبتا کم است. اگر صرفاً با ارائه اطلاعات عمومی به شیوه‌ای جدید محتوا تولید می‌کنید، احتمالاً موتورهای […]

فناوری‌های پیشرو شیوه‌ی ارتباط کسب‌وکارها با مشتریان را به‌کلی تغییر داده‌اند. در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، هوش مصنوعی و واقعیت مجازی تحولی اساسی ایجاد کرده و تجربیات فراموش‌نشدنی برای مشتریان رقم می‌زنند. از آنجا که مشتریان امروزی خواهان تعاملات شخصی‌سازی‌شده هستند، این فناوری‌ها به شرکت‌ها فرصتی می‌دهند تا ارتباطات واقعی برقرار کنند و حضور آنلاین خود […]

همین حالا از بازاریابی هوش مصنوعی استفاده کنید: استراتژی‌های مبتنی بر داده برای آژانس‌های دیجیتال و برندها آیا آماده‌ی متحول کردن استراتژی بازاریابی خود هستید؟ برای پیشتاز بودن در عصر دیجیتال، از امروز از هوش مصنوعی استفاده کنید. شکی نیست که آینده بازاریابی، داده‌محور است و ۸۸ درصد بازاریابان افزایش استفاده از هوش مصنوعی برای […]

چگونگی استفاده‌ی سازمان‌ها از هوش مصنوعی برای سرعت بخشیدن به فرایندها هوش مصنوعی بی‌شک در حال متحول کردن شیوه‌ی انجام کسب‌وکار است. این فناوری برای افزایش بهره‌وری و سرعت بخشیدن به فرآیندها در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار گرفته و اکنون نیز آژانس‌ها از هوش مصنوعی برای کارآمدتر کردن فرآیندهای خود بهره می‌برند. هوش […]

پیشرفت‌های اخیر در هوش مصنوعی، موج جدیدی از نوآوری را در صنایع متعدد برانگیخته است، و بهینه‌سازی موتور جستجو بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) هم از این قاعده مستثنی نیست. با پیشرفت‌های پردازش زبان طبیعی، یادگیری ماشین و به‌تازگی، فناوری هوش مصنوعی مولد، هوش مصنوعی در حال تغییر رویکرد کسب‌وکارها به استراتژی‌های سئو است و به […]

در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲، چت جی‌پی‌تی راه‌اندازی شد و در هفته اول خود بیش از یک میلیون کاربر جذب کرد. در ماه گذشته، تعداد کاربران سایت به‌طور پیوسته افزایش یافته است؛ تا جایی که سایت بسیار شلوغ است و هنوز نمی‌تواند به‌طور کامل پاسخگوی تقاضا باشد. چت جی‌پی‌تی در حال کار روی به‌روزرسانی است که […]

در طول یک سال گذشته که من در انتظار … بهترین تولیدکنندگان ویدیوی هوش مصنوعی برای خالقان و بازاریابان ظاهر شدن لیست مدعیان اصلی، شش ماه پیش با معرفی سُرا توسط اوپن‌ ای‌آی، “یک مدل هوش مصنوعی که می‌تواند صحنه‌های واقع‌گرایانه و خیالی را از دستورات متنی ایجاد کند”، در ۱۵ فوریه، به هم ریخت. […]

چت‌جی‌پی‌تی کاربردهای فراوانی دارد محتوا و سئو. این مقاله به بررسی نکاتی که هنگام ساختن دستورات ChatGPT برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو باید در نظر داشته باشید می‌پردازد و لیستی جامع از دستورات متمرکز بر SEO برای استفاده در کار روزانه شما ارائه می‌دهد. استراتژی مهندسی سریع ChatGPT قبل از پرداختن به جزئیات، مفید است که […]

به نظر می‌رسد در سئو این توافق وجود دارد که بررسی‌های هوش مصنوعی (AIO) و سایر محتواهای مبتنی بر هوش مصنوعی کاهش ترافیک به وب‌سایت‌های خارجی متن شما را به فارسی روان ترجمه کنید و در پرانتز قرار دهید. حتی گوگل به صراحت هدف هوش مصنوعی (AI) را حفظ کاربران در صفحه نتایج جستجو (SERP) […]

برخی از ما علیرغم قضاوت بهترمان به گوگل تصاویر می‌رویم. برخی دیگر به سایت‌های رایگان مثل پَکسِل یا آن‌اسپَلَش می‌روند. بعضی هم به سایت‌هایی مثل ادوبی استاک، آئی استاک یا شاتر استاک می‌روند تا برای تصویری پول پرداخت کنند. امیدوارم همه می‌دانند که دزدیدن عکس از وب ایده خوبی نیست. مگر اینکه از عکس‌های عمومی […]

تقریبا هر دو سال یک بار، از زمانی که اصطلاح “بهینه سازی موتور جستجو” حدود ۳۰ سال پیش ابداع شد، تلاش هماهنگی از سوی یک فرد یا نهاد ناآگاه یا جویای توجه برای اعلام این موضوع که “SEO مرده است” صورت می گیرد. برای مدتی، سروصدا و هیاهو در دنیای دیجیتال به پا می شود، […]

یک استراتژی جستجوی جدید در شهر وجود دارد! بهینه‌سازی محتوا با هوش مصنوعی برادر کوچکتر سئو بهینه سازی موتور جستجو احتمالا شما با این موضوع آشنایی دارید. اگر به گوگل مراجعه کنید و سوالی از آن بپرسید، احتمالا در بالای نتایج جستجو، خلاصه ای که توسط هوش مصنوعی تولید شده است را مشاهده خواهید کرد. […]

منابعی که در مرور کلی گوگل AI ذکر شده‌اند، در 99.5% موارد، با یک یا چند صفحه وب از 10 نتیجه برتر جستجوی ارگانیک گوگل مطابقت دارند. این داده‌های جدید در لینکدین به اشتراک گذاشته شده است معاون بازاریابی محصول و آموزش در شرکت “seoClarity” (یک شرکت بزرگ در این زمینه) بهینه‌سازی موتور جستجو این […]

ظهور مدل‌های زبانی بزرگ بزرگ‌ترین تغییر در تجربه جستجو از زمان ظهور فناوری تلفن همراه را رقم زده‌اند. موتور جستجوی گوگل در حال تکامل فراتر از ده لینک آبی سنتی است و… بررسی اجمالی هوش مصنوعی و سایر ویژگی‌های ارتقا یافته. تاثیر کامل بر برندها و مصرف‌کنندگان هنوز در حال شکل‌گیری است. این مقاله به […]

دو ناشر بزرگ، دات‌داش مریدیت و زیف دیویس، گزارش داده‌اند که مرور کلی هوش مصنوعی گوگل تأثیر قابل‌توجهی بر ترافیک آن‌ها نداشته است. گزارش دات‌داش مریدیت در نامه سهامداران IAC (مالک دات‌داش) در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ آمده است: گوگل از اواسط ماه مه شروع به ارائه خلاصه‌های هوش مصنوعی کرد، اما تأثیر آن بر […]

با عرضه ابزارهای انقلابی هوش مصنوعی مانند ChatGPT، بسیاری این سوال را مطرح می‌کنند که آیا محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی آینده بازاریابی است و تا چه حد می‌توان از آن استفاده کرد. امروزه سوالات زیادی در مورد محتوای تولیدشده توسط ماشین در زمینه سئو مطرح می‌شود. آیا این یک گزینه است؟ چه تاثیری […]

من مجذوب این هستم که چت جی پی تی برای بهبود تاکتیک‌های ساخت لینک، تمرکز بر تلاش‌ها و ارائه کمپین‌های کارآمد بعد از اجرای بیش از هزار دستور و استفاده از این ابزار برای کمپین‌های مشتریان، مطمئنم که ChatGPT باید در جعبه ابزار سئو شما قرار بگیرد. در ادامه، توضیح خواهم داد که چطور می‌توان […]

اگر از ( چت جی پی تی ) استفاده کرده ای  برای هر مدت زمانی برای انجام وظایفی مانند تولید محتوا برای سئو احتمالا متوجه چند چیز شده‌اید: این (هست) عالی و بسیار وقت‌صرفه‌کن برای انجام بعضی از کارها این هست خیلی بدتر بیشتر از آنچه که برای کارهای دیگر انجام می‌دهی. برای بهره‌مندی کامل […]

تا این لحظه برای بخش کوچکی باز بوده است من فرصتی داشتم که با چت بات جدید هوش مصنوعی گوگل بازی کنم و نتایج متفاوتی دریافت می‌کنم. این مقاله شامل نظرات اولیه در مورد بارد، جزئیات نحوه دسترسی زودهنگام به آن، نگرانی‌هایی در مورد پاسخ‌های هوش مصنوعی و تجربیات شخصی من است. چگونه به بارد […]

حدود 65 درصد از سازمان‌ها هوش مصنوعی مولد (یا تقریباً دو برابر تعداد مشاهده شده در مطالعه مشابه سال گذشته) نظرسنجی مک‌کینزی پیدا شد. این تغییر نشان می‌دهد که برای دیده شدن، کسب‌وکارها و تولیدکنندگان محتوا باید به جای تمرکز صرف روی موتورهای جستجوی سنتی، نحوه قرارگیری در نتایج هوش مصنوعی را نیز در نظر […]

منظره جستجو کمی تکان خورد و زمان آن رسیده که درباره یک دوست قدیمی (یا شاید آن فامیلی که به ندرت سراغش را می‌گیری) صحبت کنیم: مایکروسافت بینگ. با جستجوی چت جی پی تی در شاخص بینگ نادیده گرفتن آن ممکن است به معنای از دست دادن یک موج بزرگ در جستجو باشد. آیا فهرست‌سازی […]

SearchGPT، با وجود اینکه در مرحله آزمایشی محدود قرار دارد، سریعتر از موتورهای تولید محتوای شناخته‌شده‌ای مثل Perplexity و Claude رشد می‌کند و ترافیک ارجاعی بیشتری برای برندها تولید می‌کند. این اطلاعات از طرف BrightEdge، پلتفرم سئو سازمانی، منتشر شده است. به طور عددی طبق گفته‌ی «بِرایت اِج» نرخ رشد SearchGPT ماهانه ۱۵۰ درصد است […]

آن بهینه‌سازی موتور جستجو منظره به سرعت در حال تغییر است و بسیاری از تاکتیک‌هایی که امروزه به آنها اعتماد می‌کنیم، منسوخ می‌شوند. برای حفظ حرکت ترافیک ارگانیک و ارزش واقعی، باید رویکرد خود را بازنگری کنیم. توسعه‌های جدید – مانند مرور کلی هوش مصنوعی گوگل که در ماه مه منتشر شد در حال تغییر […]

به عنوان یک طراح گرافیک، می‌دانید چقدر سخت است که در دنیای رقابتی امروز بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، تأثیرگذار باشید. اگر مسئول طراحی برای رسانه‌های اجتماعی هستید، وظیفه شما این است که بفهمید چگونه دارایی‌های خود را از بقیه متمایز کنید و این کار آسانی نیست. همچنین، با تغییر بازی پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی توسط تیک‌تاک، تغییر […]