تخصص ما: سئو و فروش اینترنتی = رشد کسب و کار آنلاین شما (۰۹۰۲۰۹۱۴۵۷۰)

ناشران از تأثیر ناچیز “بررسی‌های هوش مصنوعی گوگل” بر ترافیک وبسایت‌هایشان خبر می‌دهند.

آنچه در این مقاله می خوانید:

دو ناشر بزرگ، دات‌داش مریدیت و زیف دیویس، گزارش داده‌اند که مرور کلی هوش مصنوعی گوگل تأثیر قابل‌توجهی بر ترافیک آن‌ها نداشته است.

گزارش دات‌داش مریدیت

در نامه سهامداران IAC (مالک دات‌داش) در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ آمده است:

  • گوگل از اواسط ماه مه شروع به ارائه خلاصه‌های هوش مصنوعی کرد، اما تأثیر آن بر ترافیک ما ناچیز بوده است. کمتر از نیمی از ترافیک ما از جستجوهای گوگل تأمین می‌شود و براساس تجزیه و تحلیل ما، پاسخ‌های تولیدشده با هوش مصنوعی در حدود ۱۵ درصد از جستجوها در تمامی دسته‌های ما ارائه می‌شوند، که بیشترین فراوانی آن‌ها در دسته‌های سلامت، فناوری و امور مالی است. تفاوت نرخ کلیک بین صفحات دارای خلاصه‌های هوش مصنوعی و بدون آن‌ها، تاکنون جزئی بوده، اما با توجه به تغییرات سریع محصولات، نتایج کنونی الزاماً پیش‌بینی‌کننده آینده نیستند.

گزارش زیف دیویس

ویوک شاه، مدیرعامل زیف دیویس، در تماس تلفنی گزارش درآمد شرکت در این باره گفته است:

  • علاقه سرمایه‌گذاران به تأثیر هوش مصنوعی بر جستجو همچنان پابرجاست. اکنون که تجربه مرور کلی هوش مصنوعی به طور کامل در دسترس قرار گرفته، قصد داریم تحلیل خود را درباره فرکانس نمایش مرور کلی هوش مصنوعی به کاربران که در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳ انجام داده بودیم، بازبینی کنیم.
  • ما هزاران پرس‌وجو در حوزه‌های اصلی خود را که بیشترین ارجاع‌های جستجوی ارگانیک را برای ما ایجاد می‌کنند، بررسی کردیم تا درصد دفعاتی که یک خلاصه هوش مصنوعی نمایش داده شده است را تعیین کنیم. این رقم به ۸ درصد رسید، به این معنا که در ۹۲ درصد مواقع، صفحه نتایج جستجو شامل خلاصه هوش مصنوعی برای پرس‌وجوهایی که برای ما مهم هستند، نبود. تحلیل‌های دیگر متخصصان صنعت نیز به درصد مشابهی از جستجوهای کلی که منجر به نمایش خلاصه‌های هوش مصنوعی می‌شوند، اشاره کرده‌اند.
  • در حال حاضر، این تغییر را به عنوان یک تغییر اساسی در تجربه جستجو ارزیابی نمی‌کنیم.
مشاهده این مطلب  راهنمای تحقیق کلمات کلیدی SEO در عصر ChatGPT

توجه

اگرچه این نتایج منطقی به نظر می‌رسند، باید به یاد داشت که ارائه خلاصه‌های هوش مصنوعی گوگل همچنان محدود و ناپایدار است. بر اساس تحقیقات شرکت برایت‌اِدج، تا پایان ماه جولای، تنها در ۷ درصد از جستجوها خلاصه‌های هوش مصنوعی نمایش داده می‌شد و این رقم در ماه مه به ۱۵ درصد رسیده بود.

زیف دیویس شاید هنوز خلاصه‌های هوش مصنوعی را به‌عنوان «تغییری قابل‌توجه» در تجربه جستجوی گوگل تلقی نکند، اما گوگل به‌صراحت اعلام کرده است که تجربه جستجو به سمت ادغام بیشتر با هوش مصنوعی در حال حرکت است.

چرا این موضوع اهمیت دارد؟

هوش مصنوعی مولد، تازه شروع به تغییر تجربه جستجو کرده و این تغییرات احتمالاً در دهه آینده ادامه خواهند داشت. اگرچه گزارش‌های فعلی تنها یک نگاه کلی به وضعیت موجود ارائه می‌دهند، اما هوش مصنوعی اَورویو (و پیش از آن، جستجوی تجربی مولد) نگرانی‌هایی برای سئوکاران، ناشران و تولیدکنندگان محتوا ایجاد کرده است. بنابراین، اطلاع از تأثیرات اولیه هوش مصنوعی بر ناشران مفید خواهد بود.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات

تکامل نابغه: کشف چگونگی پیش بردن مرزهای بازاریابی توسط هوش مصنوعی مولد

تکامل نابغه: کشف چگونگی پیشرانی هوش مصنوعی مولد در مرزهای بازاریابی اصطلاح «هوش مصنوعی مولد» اخیراً تقریباً...

محتوای شما در مقایسه با محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی چگونه است؟

اگر محتوای آنلاین مشابه محتوایی که منتشر می‌کنید می‌بینید، شاید لازم باشد که آیا محتوای «جدید» شما صرفاً...

آیا فناوری‌های پیشرو می‌توانند تجربیات فراموش‌نشدنی برای مشتریان رقم بزنند؟

فناوری‌های پیشرو شیوه‌ی ارتباط کسب‌وکارها با مشتریان را به‌کلی تغییر داده‌اند. در بازاریابی شبکه‌های...

همین حالا از بازاریابی هوش مصنوعی استفاده کنید: استراتژی‌های مبتنی بر داده برای برندها و آژانس‌های دیجیتال

همین حالا از بازاریابی هوش مصنوعی استفاده کنید: استراتژی‌های مبتنی بر داده برای آژانس‌های دیجیتال و برندها آیا...

چگونگی استفاده‌ی آژانس‌ها از هوش مصنوعی برای سرعت بخشیدن به فرآیندها

چگونگی استفاده‌ی سازمان‌ها از هوش مصنوعی برای سرعت بخشیدن به فرایندها هوش مصنوعی بی‌شک در حال متحول کردن...

توانمندسازی موفقیت دیجیتال فردا، از امروز: هوش مصنوعی و سئو

پیشرفت‌های اخیر در هوش مصنوعی، موج جدیدی از نوآوری را در صنایع متعدد برانگیخته است، و بهینه‌سازی موتور...

چت‌جی‌پی‌تی جایگزین تیم بازاریابی شما نمی‌شود، اما می‌تواند ابزاری مفید باشد.

در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲، چت جی‌پی‌تی راه‌اندازی شد و در هفته اول خود بیش از یک میلیون کاربر جذب کرد. در ماه...

ارزیابی هفت مولد ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی در انتظار انتشار Sora از OpenAI

در طول یک سال گذشته که من در انتظار … بهترین تولیدکنندگان ویدیوی هوش مصنوعی برای خالقان و بازاریابان...

راهنمایی‌های ChatGPT برای سئو: آنچه باید بدانید

چت‌جی‌پی‌تی کاربردهای فراوانی دارد محتوا و سئو. این مقاله به بررسی نکاتی که هنگام ساختن دستورات ChatGPT...

چهار راهکار برای مقابله با افت ترافیک وبسایت به دلیل به کارگیری هوش مصنوعی در سئو

به نظر می‌رسد در سئو این توافق وجود دارد که بررسی‌های هوش مصنوعی (AIO) و سایر محتواهای مبتنی بر هوش مصنوعی...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

در گوگل دیده شوید و اینترنتی بفروشید.

ثبت سفارش > 09020914570