تخصص ما: سئو و فروش اینترنتی = رشد کسب و کار آنلاین شما (۰۹۰۲۰۹۱۴۵۷۰)

نحوه ساخت تصاویر و محتوای بصری با هوش مصنوعی مولد

آنچه در این مقاله می خوانید:

برخی از ما علیرغم قضاوت بهترمان به گوگل تصاویر می‌رویم. برخی دیگر به سایت‌های رایگان مثل پَکسِل یا آن‌اسپَلَش می‌روند. بعضی هم به سایت‌هایی مثل ادوبی استاک، آئی استاک یا شاتر استاک می‌روند تا برای تصویری پول پرداخت کنند.

امیدوارم همه می‌دانند که دزدیدن عکس از وب ایده خوبی نیست. مگر اینکه از عکس‌های عمومی استفاده می‌کنید، عکس‌هایی که دانلود می‌کنید متعلق به شخص دیگری هستند.

اگر قصد دارید کسب و کار یا برند خود را توسعه دهید، نباید از تصاویر غیرمجاز در سایت خود استفاده کنید، چرا که ممکن است روزی دردسر ساز شوند.

هر کسی که از سایت‌های عکس‌های استوک استفاده کرده، ناامیدی جستجو در صفحات و صفحات نتایج و نپیدا کردن عکس مناسب را تجربه کرده است. به تمسخر گرفته شدن .

و اگر اتفاقاً یک عکس استوک خوب پیدا کنید، احتمالاً بارها و بارها استفاده شده است.

برای مثال، این عکس یک گروه متنوع از همکاران در Pexels، عکس‌هایشان بیش از ۷۵ هزار بار دانلود شده و در ۱۷۵ سایت در تصاویر گوگل نمایش داده می‌شود. که البته، این موضوع با مفهوم “تنوع” مغایرت دارد.

تولیدکننده‌های تصویر هوش مصنوعی

یادتان هست گفتم شرکت‌های بزرگ می‌توانند به راحتی به طراحان خلاق، عکاسان و هنرمندان دسترسی داشته باشند؟ حالا با هوش مصنوعی، شما هم می‌توانید به همه این‌ها دسترسی داشته باشید.

در حال حاضر، دو نوع از سایت‌ها برای تولید تصاویر از متن به طور گسترده در حال استفاده هستند.

اولین دسته از این سایت‌ها، فقط روی تصاویر تمرکز دارند. محبوب‌ترین آن‌ها Midjourney است. سایت‌های بعدی از مدل منبع باز Stable Diffusion قدرت می‌گیرند، مانند DreamStudio که توسط Stability.Ai ارائه می‌شود.

خلاقان و طراحان به دلیل تمرکز انحصاری این پلتفرم‌ها بر هنر هوش مصنوعی، تمایل به استفاده از آن‌ها دارند؛ این پلتفرم‌ها در زمینه کیفیت تصویر در خط مقدم قرار دارند و گزینه‌های زیادی برای شخصی‌سازی و تنظیم دقیق در اختیار هنرمندان قرار می‌دهند.

در این مقاله، تمرکز من بر روی چت‌بات‌های هوش مصنوعی خواهد بود که برای بازاریابان و غیر هنرمندان قابل دسترس‌تر هستند. در زمان نگارش این مقاله، کلاود (Claude) ساخته‌ی آنتروپیک از تبدیل متن به تصویر پشتیبانی نمی‌کند و جمنای گوگل (Google Gemini) نیز برای سلیقه‌ی من قابل اطمینان نیست. (بیشتر درخواست‌های من در آن منجر به پیام خطا یا تصویری می‌شود که با درخواست من مطابقت ندارد.)

از طرفی، ChatGPT شرکت OpenAI (که با DALL-E توانایی تولید تصاویر را دارد) و Grok شرکت ایکس (که با FLUX.1 توانایی تولید تصاویر را دارد) به شدت در حال پیشرفت و ارائه نتایج حیرت‌انگیز هستند.

در زمان نوشتن این متن، ChatGPT Plus ماهانه ۲۰ دلار قیمت دارد. این شامل تولید تصویر با DALL-E و دسترسی به چت‌بات ChatGPT می‌شود.

مشاهده این مطلب  چطور با بهینه‌سازی موتورهای جنریتیو برنده شویم، درحالی‌که سئو را در سطح بالا حفظ کنیم.

من در مقاله ام به چت جی پی تی اشاره کردم. اوایل آوریل پیش‌بینی می‌کردم که مردم وقتی به استفاده از ربات‌های چت هوش مصنوعی عادت کنند، کمتر از گوگل استفاده خواهند کرد. از آن زمان به بعد، می‌توانم بگویم که 80 درصد از جستجوهایی که قبلاً در گوگل انجام می‌دادم، حالا در ChatGPT انجام می‌دهم.

گروک جزو امکانات پرمیوم پلتفرم شبکه اجتماعی ایکس است و هشت دلار در ماه هزینه دارد. با این قیمت، شما به قابلیت تولید تصویر FLUX.1، چت بات گروک و امکانات پرمیوم در ایکس دسترسی پیدا می کنید. در مورد اینکه کدام را انتخاب کنید، پیشنهاد من این است که هر دو را انتخاب کنید.

در حال حاضر، چت‌جی‌پی‌تی از نظر مفید بودن به عنوان یک چت‌بات هنوز جلوتر از گروک است، در حالی که گروک به طور قابل بحثی در تولید هنر برتری دارد.

همانطور که در ادامه خواهید دید، ۲۸ دلار در ماه در مقایسه با ارزشی که تنها از تولید تصویر به دست می‌آورید، ناچیز است، چه برسد به تمام روش‌های دیگری که هوش مصنوعی می‌تواند بهره‌وری شما را افزایش دهد.

هوش مصنوعی مولد به عنوان مدیر خلاق، عکاس و هنرمند شخصی شما

برای آنهایی که تا به حال از چت‌بات هوش مصنوعی برای تولید تصویر از متن استفاده نکرده‌اند، توضیح مختصری از نحوه عملکرد آن خواهم داد.

فرض کنید شما در حال نوشتن یک مطلب وبلاگی یا مقاله در مورد نحوه خرید تشک هستید و به مرحله انتخاب تصویر شاخص رسیده‌اید.

به جای اینکه همه جا به دنبال یک تصویر بگردی، فقط این را به چت بات خود تایپ کن.

  • یک تشک جعبه‌ای در یک فروشگاه را بکش

اینها نتایجی هستند که به دست آوردم:

چت جی پی تی

درک کردن

می‌بینید که گروک منظور من رو فهمید، در حالی که ChatGPT فکر می‌کرد دارم درباره «تخت خوابی که توی جعبه می‌فروشن» صحبت می‌کنم. یک امتیاز برای گروک. هرچند این تصویر واقع‌گرایانه و قشنگه، اما چیزی نیست که شما نتونید تو سایت‌های عکس رایگان پیدا کنید. و بیایید روراست باشیم، این تصویر مثل اکثر عکس‌های رایگان تخت خواب، کسل کننده، تکراری و بدون خلاقیت هست.

بیا این رو عوض کنیم.

جزئیات بیشتر در درخواست خودتان

فرض کنید در مقاله خودتان به داستان “شاهزاده خانم و نخود” اشاره کردید و به ذهنتان رسید که تصویر یک شاهزاده خانم خوابیده روی انبوهی از تشک، ایده خوبی برای مقاله است.

مشاهده این مطلب  مایکروسافت توضیح می‌دهد که چگونه هوش مصنوعی بینگ چت از چت‌جی‌پی‌تی و جستجوی پرومته استفاده می‌کند.

این عبارت را به چت‌بات بنویس:

  • «تصویری از یک شاهزاده خانم که روی انبوهی از تشک خوابیده است، ایجاد کن.»

این چیزی است که ChatGPT به من داد:

و آنچه گروک به من داد:

می‌توانید تفاوت رویکرد ChatGPT و Grok در زمینه «هنر» را مشاهده کنید.

چت‌جی‌پی‌تی تمایل به استفاده از تصاویر، و گروک تمایل به استفاده از واقع‌گرایی در عکس‌ها دارد. اما طبیعتاً شما می‌توانید از هر کدام بخواهید که با هر سبکی که می‌خواهید نقاشی کنند.

باید بگم که من این تصاویر رو به طور مستقیم از هیچکدوم از هوش مصنوعی ها نگرفتم. در واقع اولین تصاویری که از هر دو هوش مصنوعی گرفتم اصلا اون چیزی که میخواستم نبودن. اما من با چت بات همونطور صحبت کردم که با یه مدیر خلاق صحبت می کنم.

این مکالمه من با گروک بود که به این تصویر نهایی رسید:

  • “منو یه عکس از یه انبوه تشک بکش که یه پرنسس روش خوابیده.”
  • «اینا شبیه تشک نیستن، بیشتر شبیه پتو هستن. می تونی یه طرح از اون نوع تشک‌های جعبه‌ای که تو مغازه‌ها پیدا می‌شه، برام بکشی؟»
  • من می‌خوام که این‌ها رو روی هم بچینن، با یه شاهزاده خانم که روش خوابیده.
  • «ماتراس بیشتر!»
  • «ماتراس بیشتر!»
  • “نه نه، حداقل ده تشک رو روی هم بکش، یه شاهزاده خانم هم روش خوابیده باشه.”
  • «خوبه، ولی یه جوری کن که همه تشک‌ها طرح متفاوتی داشته باشن.»

مدتی طول کشید اما بالاخره به چیزی که ازش راضی بودم رسیدم.

فقط کافی بود که با گروک مثل یک مدیر خلاق “گفتگو” کنم. و بر خلاف یک مدیر خلاق واقعی، گروک بعد از هفت دور تغییر، قصد پرتاب کردن من از پنجره را نداشت.

حالا هر سایتی برای عکس‌های استوک که سراغ دارید رو بگردید و عبارت “شاهزاده و نخود” یا “تخت‌های روی هم” رو جستجو کنید، احتمالاً هیچ چیزی به خوبی چیزی که اینجا می بینید پیدا نخواهید کرد.

دختر روی تخت خوابیده؟ اون واقعی نیست. نیازی به رضایت مدل نیست چون هیچ آدم واقعی در عکس وجود نداره.

همانطور که می توانید تصور کنید، این همه چیز را تغییر می‌دهد. به جای خرج کردن هزاران دلار برای یک عکاسی حرفه‌ای یا 200 دلار برای اشتراک در یک سایت عکس، فقط 8 دلار و 2 دقیقه از وقت خود را صرف کردم.

اصلاً هوش مصنوعی چگونه کار می‌کند؟

تصور کنید که می خواهید نقاشی یک سگ طلایی را یاد بگیرید. اولین قدم، یادگیری تکنیک‌های پایه هنری مثل کشیدن اشکال ساده، اضافه کردن بافت و جزئیات و سایه‌زنی و ایجاد عمق است.

برای درک ساختار، فرم و حرکت گلدن رتریور، باید عکس‌های زیادی از آنها را مطالعه کنید. همچنین، برای اینکه نقاشی شما به واقعیت نزدیک شود، به تمرین و تکرار زیادی نیاز دارید.

مشاهده این مطلب  چهار راهکار برای مقابله با افت ترافیک وبسایت به دلیل به کارگیری هوش مصنوعی در سئو

این دقیقا همان روشی است که مدل‌های هوش مصنوعی کار می‌کنند، فقط در دنیای هوش مصنوعی این فرآیند با نام‌هایی مانند «شبکه‌های مولد متخاصم» و «مدل‌های انتشار» شناخته می‌شود.

تفاوت اینجاست که شما احتمالا فقط چند ساعت در هفته وقت دارید که یاد بگیرید و تمرین کنید، اما مدل‌های هوش مصنوعی می‌توانند به طور آنی و مداوم «یاد بگیرند و تمرین کنند».

علاوه بر این، آن‌ها به میلیاردها تصویر برای آموزش دسترسی دارند، از جمله تصاویر عمومی، تصاویر تحت مجوز Creative Commons و داده‌های تصویری مجوز داده شده توسط شرکت‌های عکس استوک.

ایده گرفتن از هوش مصنوعی

بیا برگردیم به اون مطلب وبلاگی فرضی که داشتم می‌نوشتم.

آیا تصاویر یک تشک در فروشگاه یا حتی یک عکس بامزه از یک شاهزاده خانم که روی انبوهی از تشک خوابیده است، توجه مردم را جلب می‌کند، اما آیا آنها را ترغیب می‌کند که روی مقاله شما کلیک کنند و آن را بخوانند؟

کل هدف از تصویر برجسته همین است. علاوه بر اینکه هوش مصنوعی می‌تواند برایتان تصویر تولید کند، می‌توانید از آن برای یافتن ایده‌های اولیه هم استفاده کنید.

بیایید این کار را انجام دهیم. به جای اینکه به هوش مصنوعی بگوییم چه چیزی را برای ما تولید کند، از او مشورت بخواهیم.

من فقط با هوش مصنوعی مثل یک انسان حرف می زنم. در این مورد، ChatGPT توصیه های خیلی خوبی ارائه داد.

اما اگر از توصیه‌های هوش مصنوعی خوشتان نیامد، به یاد داشته باشید که می‌توانید با هوش مصنوعی گفت‌وگو کنید و جزئیات و توضیحات لازم را ارائه دهید، درست مثل کاری که من انجام دادم.

در این مورد، من از ChatGPT خواستم با استفاده از پاسخش به‌عنوان راهنمایی، تصویر را بسازد. همین کار را هم برای Grok انجام دادم. اینها چیزهایی هستند که آن‌ها ارائه کردند.

چت جی پی تی

درک کردن

حالا از خودتان به عنوان یک مشتری بپرسید، کدام تصویر را بیشتر احتمال دارد که روی آن کلیک کنید: این دو تصویر یا یک عکس استوک از یک تشک؟ اگر مطمئن نیستید، روش دیگری که می‌توانید با هوش مصنوعی امتحان کنید این است: فرضیه‌های مختلفی برای تصاویر که به شما در رسیدن به هدفتان کمک می‌کنند، مطرح کنید و آنها را آزمایش کنید.

با هوش مصنوعی مولد آزمایش تصاویر مختلف به سادگی آزمایش متن برای بهینه سازی نرخ تبدیل شما می‌شود.

لازم به ذکر است که این مطلب دیدگاه شخصی من است و نباید به عنوان مشاوره حقوقی تلقی شود. برای هرگونه سوال حقوقی، لطفا با یک وکیل، ترجیحا متخصص در حوزه کپی‌رایت و مالکیت معنوی، مشورت کنید.

مشاهده این مطلب  راهنمای سئو برای API ChatGPT

سه دسته اصلی از قوانین در استفاده از تصاویر و عکاسی در وب‌سایت‌ها بیشترین کاربرد را دارند

  • قانون کپی رایت
  • قوانین حریم خصوصی و حق انتشار
  • قانون علامت تجاری

قانون کپی‌رایت از خالق اثر اصلی محافظت می‌کند. بسیاری از مردم به اشتباه فکر می‌کنند که برای اعتبار کپی‌رایت باید آن را ثبت کنند.

واقعیت این است که شما به طور خودکار حق کپی رایت هر چیزی که خلق می کنید، حتی اگر فقط روی پشت یک دستمال کاغذی خط خطی کنید، دارید.

برای اینکه شخص دیگری بتواند از چیزی که شما خلق کرده‌اید به طور قانونی استفاده کند، باید به آنها اجازه دهید. در دنیای هنر و عکاسی، این کار معمولا از طریق مجوز انجام می‌شود.

هر عکسی که در وب‌سایت خودتان استفاده می‌کنید و متعلق به شما نیست و توسط انسان ساخته شده است، به‌جز تصاویر عمومی، باید مجوز داشته باشد.

حتی اگر استفاده از عکس رایگان باشد، تحت مجوزی مانند Creative Commons یا مجوزی از سایت‌های رایگان مانند Pexels یا Unsplash قرار می‌گیرد.

حالا قسمت جالبه شروع میشه.

چون هوش مصنوعی انسان نیست، قوانین کپی رایت (در حال حاضر) به کارهای تولید شده توسط هوش مصنوعی اعمال نمی‌شوند.

یعنی هر اثری که با هوش مصنوعی می‌سازید، می‌توانید بدون ترس از شکایت به خاطر نقض حق کپی رایت استفاده کنید. همچنین به این معنی است که هر کسی می‌تواند به سایت شما بیاید و محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی شما را سرقت کند.

با گسترش روزافزون محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی، انتظار می‌رود قوانین جدیدی به سرعت برای رسیدگی به این موضوع تصویب شوند.

قانون علامت تجاری

حتی اگر هیچ مشکلی در مورد حق کپی رایت برای آثار اصلی تولید شده توسط هوش مصنوعی وجود نداشته باشد، “هنرمندان” هوش مصنوعی هنوز هم باید قوانین و مقرراتی را که برای هنرمندان انسانی وجود دارد، رعایت کنند.

مثلا، چه ایرادی به این تصویر هست؟

من برای اثبات خطرهای احتمالی هوش مصنوعی مولد، کمی زیاده‌روی کردم.

لوگوی اپل، نسخه امروزی میکی موس و ساختمان امپایر استیت همگی علامت تجاری هستند. با این حال، گروک توانست این تصویر را با وفاداری قابل توجهی برای من تولید کند.

در حالی که اکثر مردم می‌دانند که لوگوها و شخصیت‌های کارتونی تحت قانون علامت تجاری قرار دارند، بسیاری از آنها متوجه نیستند که طراحی ساختمان و محصول نیز ممکن است تحت حفاظت علامت تجاری قرار گیرد.

مشاهده این مطلب  مدیر عامل ردیت به مایکروسافت و موتورهای جستجوی هوش مصنوعی: برای محتوای ما پول پرداخت کنید.

در دنیای عکس‌های استوک، شرکت‌های بزرگ استوک مانند ادوبی استوک و شاتر استوک، هر عکسی را در کتابخانه خود بررسی و اگر دارای علامت تجاری قابل تشخیص باشد، آن را به عنوان “فقط برای استفاده تحریریه” علامت‌گذاری می‌کنند. دلیل این امر، تضمینی است که آنها به عنوان بخشی از مجوز خود ارائه می‌دهند.

از طرف دیگر، سایت‌های رایگان مانند پَکسِلز و آن‌اسپِلَش، تصاویری مانند این عکس از قلعه سیندرلا (در والت دیزنی ورلد، که کاملاً علامت تجاری ثبت شده است و بیش از 23 هزار بار دانلود شده و بیش از 9 میلیون بار مشاهده شده است.)

پیکسلز در … مجوز استفاده تجاری از این تصاویر ممنوع است، اما جستجوی معکوس تصاویر نشان می‌دهد که صدها وب‌سایت به این شرایط پایبند نیستند. وکلای دیزنی می‌توانند همه آن‌ها را تحت پیگرد قانونی قرار دهند، اما فعلاً این کار را انجام نمی‌دهند.

در دنیای هوش مصنوعی مولد نیز وضعیتی مشابه در حال شکل‌گیری است. گوگل و OpenAI تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا کاربران نتوانند تصاویری که شامل علائم تجاری هستند تولید کنند.

(گروک و استیبل دیفیوژن این کار را مجاز می‌دانند و تمام مسئولیت رعایت قوانین را برعهده‌ی کاربر می‌گذارند. تقریبا قطعی است که این موضوع در دادگاه‌ها بررسی خواهد شد. منتظر بمانید.)

در واقع، دلیل اینکه می توانم از این تصویر اینجا استفاده کنم این است که این استفاده تحت قانونی به نام “استفاده منصفانه” قرار می گیرد.

به طور خلاصه، این مقاله گزارش، نقد و آموزش ارائه می‌کند. استفاده از تصاویر در این مقاله به عنوان کاربرد تحریری تلقی می‌شود، صرفا برای ارائه زمینه و من مطمئن شده‌ام که استفاده از علائم تجاری به هیچ وجه نشان دهنده تایید یا وابستگی به اپل، دیزنی و مالکان ساختمان امپایر استیت نیست.

قوانین مربوط به حریم خصوصی و حق استفاده از تصویر

همانطور که هوش مصنوعی می‌تواند تصاویر واقع‌گرایانه‌ای از محصولات، ساختمان‌ها و شخصیت‌ها تولید کند، می‌تواند تصاویر بسیار واقع‌گرایانه‌ای از افراد را نیز تولید کند.

تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی از انسان ها نیز می تواند مشکل ساز باشد، به ویژه اگر تصویر شبیه به یک فرد واقعی باشد (چه عمدی باشد و چه غیرعمدی).

در حال حاضر قوانینی برای تنظیم «فیک‌های عمیق» در بسیاری از حوزه‌های قضایی وجود دارد، اما مانند قانون حق نسخه برداری و علامت تجاری، انتظار می‌رود که قوانین مربوط به حریم خصوصی و حق انتشار به تناسب رشد استفاده از هوش مصنوعی مولد، تکامل یابند.

مشاهده این مطلب  چگونه در عصر تبلیغات جستجوی هوش مصنوعی موفق شویم

آیا شرکت‌های عکس استوک مرده‌اند؟

لزوماً نه. دلیلش اینه:

بیشتر مردم فکر می‌کنند وقتی برای عکس یا تصویر در یک سایت عکس استوک پول پرداخت می‌کنند، برای تصویری که دانلود می‌کنند، پول پرداخت می‌کنند.

اینطور نیست. در واقع شما برای مجوز قانونی استفاده از آن تصویر هزینه پرداخت می‌کنید و در اکثر شرکت‌های بزرگ عکاسی، شما همچنین در حال خرید محافظت هستید.

همانطور که قبلا اشاره کردم، در سایت‌های رایگان، باید خودتان بررسی کنید که استفاده از عکس دانلود شده از آنها قانونی است یا نه. اگر کسی بخواهد شما را به دادگاه بکشاند، تنها هستید.

از طرف دیگر، شرکت‌های بزرگ‌تر فروش عکس معمولاً ضمانت خسارت را به عنوان بخشی از مجوز شما ارائه می‌دهند. این یعنی اگر به خاطر استفاده از تصاویری که از آن‌ها خریداری کرده‌اید، مورد پیگرد قانونی قرار بگیرید، آن‌ها حداقل بخشی از هزینه‌های حقوقی شما را پوشش می‌دهند.

سه ارائه دهنده بزرگ عکس‌های استوک، گتی ایماژ، شاتر استوک و ادوبی استوک، همگی قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد را ارائه می‌دهند و همه آنها نیز به نظر می‌رسد که برای استفاده از این تصاویر، حفاظت از کاربران را تضمین می‌کنند. (گتی) متاسفم، اما برای انجام این کار به متن داخل پرانتز نیاز دارم. لطفا متن را داخل پرانتز بنویسید تا بتوانم آن را به فارسی روان ترجمه کنم. شاتر استاک و شرکت ادوبی لطفاً متن داخل پرانتز را به من بدهید تا آن را به فارسی روان ترجمه کنم.

تا زمانی که شرکت‌های هوش مصنوعی مولد، مسئولیت رعایت قوانین را به کاربران خود منتقل کنند، سایت‌های عکس‌های استوک از بین نخواهند رفت. اما آنها تکامل خواهند یافت.

اگر چیز دیگری به ذهنتان نمی‌رسد، می‌توانید خرید از یک آژانس سهام را مانند خرید یک بیمه‌نامه تصور کنید، به خصوص که قوانین مربوط به تصاویر هوش مصنوعی در حال تغییر هستند. بیشتر شرکت‌های بزرگ که ریسک‌پذیری کمی دارند، به احتمال زیاد همچنان از طریق شرکت‌های سهام عکس اقدام به خرید می‌کنند.

برای بقیه ما، تا زمانی که وقت بگذاریم و درباره قوانین مالکیت معنوی اطلاعات کسب کنیم و در استفاده از هوش مصنوعی مولد از عقل سلیم استفاده کنیم، مشکلی نخواهیم داشت.

آیا عکاسی مرده است؟

در نهایت، می‌خواهم به عکاسان و هنرمندان حاضر در این جمع صحبت کنم.

اختراع عکاسی، بسیاری از هنرمندان را بیکار کرد. اختراع عکاسی دیجیتال نیز عکاسی سنتی را مختل کرد.

با ظهور تصاویر استوک، عکس‌های شما به‌جای چند صد دلار، با چند دلار به فروش می‌رسیدند. با ظهور کتابخانه‌های رایگان تصاویر استوک، عکس‌های شما به‌جای چند دلار، با چند سنت به فروش می‌رسیدند.

مشاهده این مطلب  کدام هوش مصنوعی مولد بهتر است: ChatGPT، گوگل بارد، بینگ چت یا کلود؟

این فقط تکامل دیگری است.

بله، ممکن است برخی عکاسان و هنرمندان جای خود را از دست بدهند. اما برای هر کسی که مهارت و استعداد دارد، باور کنید یا نه، آینده برای کسانی که می‌توانند خود را با این دنیای جدید وفق دهند، از همیشه روشن‌تر است.

چگونه؟

  • بیشتر از هر چیزی، انسان بودن خود را بپذیر و در آن غرق شو بر روی توانایی منحصر به فرد خود در داستان‌سرایی تمرکز کنید، نه فقط خلق تصاویر. فراتر از گرفتن عکس یا کشیدن نقاشی حرکت کنید.
  • هوش مصنوعی را به عنوان یک ابزار بپذیرید. هوش مصنوعی مانند میدجورنی یا استیبل دیفیوژن را به عنوان متحدانی که می‌توانند خلاقیت شما را ارتقا دهند، در نظر بگیرید، نه به عنوان تهدید.
  • سبک منحصر به فردی را پرورش دهید. با خلق هنری شخصی و سفارشی، خودتان را از هوش مصنوعی متمایز کنید. محتوای عمومی در برابر آثار تولیدشده با هوش مصنوعی برجسته نخواهد بود.
  • داستان بگواجازه ندهید که هنر شما “خودش صحبت کند”. در مورد فرآیند و هدف کارتان توضیح دهید، به‌ویژه هنگام نمایش آن در پلتفرم‌هایی مانند بی‌هانس یا دریبل.
  • یک قدم جلوتر از هوش مصنوعی باشید با آزمایش هوش مصنوعی به سرعت متوجه خواهید شد که هنوز در پاسخ به بسیاری از پرسش‌های جزئی و پیچیده بسیار ضعیف عمل می‌کند. در برخی موارد این ضعف به دلیل عدم وجود داده‌های آموزشی کافی است، اما در مواردی دیگر هیچ مقدار آموزش نمی‌تواند این مشکل را حل کند. روی جزئیات، مفاهیم خاص و کارهایی تمرکز کنید که هوش مصنوعی در انجام آنها مشکل دارد. روندها را پیش‌بینی کنید و با سرعت خود را با آنها وفق دهید.
  • ارزش کارتان را مشخص کنید. مطمئن باشید که بازاریابان با عجله از هوش مصنوعی مولد به عنوان “راه حل” استقبال خواهند کرد، بدون اینکه درک کنند که قرار است چه مشکلی را حل کنند. هنرمندان باید بتوانند ارزش و تاثیر عمیق‌تر آثارشان را بیان کنند و به بازاریابان یادآوری کنند که هنر فقط در مورد زیبایی نیست.
  • همیشه نوآوری داشته باشید (هرچند هوش مصنوعی ممکن است در نهایت نوآوری‌های شما را تکرار کند، اما مزیت شما در خلاقیت مداوم و فراتر رفتن از مرزهاست.)

هوش مصنوعی مولد اینجا خواهد ماند.

برخی از آن سر باز می‌زنند و برخی دیگر به آن وابسته می‌شوند. هر دو در نهایت عقب می‌مانند.

از طرفی، کسانی که آن را (ابزار جدید) به عنوان ابزاری می‌پذیرند اما در این فرآیند انسانیت خود را از دست نمی‌دهند، در این دنیای جدید موفق و شکوفا خواهند شد.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات

تکامل نابغه: کشف چگونگی پیش بردن مرزهای بازاریابی توسط هوش مصنوعی مولد

تکامل نابغه: کشف چگونگی پیشرانی هوش مصنوعی مولد در مرزهای بازاریابی اصطلاح «هوش مصنوعی مولد» اخیراً تقریباً...

محتوای شما در مقایسه با محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی چگونه است؟

اگر محتوای آنلاین مشابه محتوایی که منتشر می‌کنید می‌بینید، شاید لازم باشد که آیا محتوای «جدید» شما صرفاً...

آیا فناوری‌های پیشرو می‌توانند تجربیات فراموش‌نشدنی برای مشتریان رقم بزنند؟

فناوری‌های پیشرو شیوه‌ی ارتباط کسب‌وکارها با مشتریان را به‌کلی تغییر داده‌اند. در بازاریابی شبکه‌های...

همین حالا از بازاریابی هوش مصنوعی استفاده کنید: استراتژی‌های مبتنی بر داده برای برندها و آژانس‌های دیجیتال

همین حالا از بازاریابی هوش مصنوعی استفاده کنید: استراتژی‌های مبتنی بر داده برای آژانس‌های دیجیتال و برندها آیا...

چگونگی استفاده‌ی آژانس‌ها از هوش مصنوعی برای سرعت بخشیدن به فرآیندها

چگونگی استفاده‌ی سازمان‌ها از هوش مصنوعی برای سرعت بخشیدن به فرایندها هوش مصنوعی بی‌شک در حال متحول کردن...

توانمندسازی موفقیت دیجیتال فردا، از امروز: هوش مصنوعی و سئو

پیشرفت‌های اخیر در هوش مصنوعی، موج جدیدی از نوآوری را در صنایع متعدد برانگیخته است، و بهینه‌سازی موتور...

چت‌جی‌پی‌تی جایگزین تیم بازاریابی شما نمی‌شود، اما می‌تواند ابزاری مفید باشد.

در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲، چت جی‌پی‌تی راه‌اندازی شد و در هفته اول خود بیش از یک میلیون کاربر جذب کرد. در ماه...

ارزیابی هفت مولد ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی در انتظار انتشار Sora از OpenAI

در طول یک سال گذشته که من در انتظار … بهترین تولیدکنندگان ویدیوی هوش مصنوعی برای خالقان و بازاریابان...

راهنمایی‌های ChatGPT برای سئو: آنچه باید بدانید

چت‌جی‌پی‌تی کاربردهای فراوانی دارد محتوا و سئو. این مقاله به بررسی نکاتی که هنگام ساختن دستورات ChatGPT...

چهار راهکار برای مقابله با افت ترافیک وبسایت به دلیل به کارگیری هوش مصنوعی در سئو

به نظر می‌رسد در سئو این توافق وجود دارد که بررسی‌های هوش مصنوعی (AIO) و سایر محتواهای مبتنی بر هوش مصنوعی...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

در گوگل دیده شوید و اینترنتی بفروشید.

ثبت سفارش > 09020914570