منابعی که در مرور کلی گوگل AI ذکر شدهاند، در 99.5% موارد، با یک یا چند صفحه وب از 10 نتیجه برتر جستجوی ارگانیک گوگل مطابقت دارند.
این دادههای جدید در لینکدین به اشتراک گذاشته شده است معاون بازاریابی محصول و آموزش در شرکت “seoClarity” (یک شرکت بزرگ در این زمینه) بهینهسازی موتور جستجو این یافته بر اساس تحلیل ۳۶۰۰۰ کلمه کلیدی توسط seoClarity است.
چرا به این موضوع اهمیت میدهیم؟
به نظر میرسد این یک تغییر بزرگ است. از زمانهای اولیه «تجربه جستجوی مولد گوگل» (SGE) که بعداً به «بررسیهای هوش مصنوعی» تغییر نام داد، گوگل اغلب منابعی خارج از ده نتیجه برتر ارگانیک را نشان میداد. این منجر به نمایش برخی منابع و محتواهایی با اعتبار و قابل اعتماد کم توسط گوگل در «بررسیهای هوش مصنوعی» میشد.
بعد از آنکه به خاطر ارائه پاسخهای خطرناک و نادرست مورد انتقاد قرار گرفت. گوگل به طور چشمگیری دید و دسترسی مرور کلی هوش مصنوعی را کاهش داد. بهبودهای قول داده شده ما خیلی نوسان در خلاصههای هوش مصنوعی طی سه ماه گذشته از زمان راهاندازی رسمی آنها.
زمینه این تغییر چقدر بزرگ است؟ در ماه ژانویه، منابعی که در SGE ظاهر میشدند با 10 نتیجه برتر جستجوی ارگانیک گوگل، به طرز باورنکردنیای در ۹۳.۸ درصد مواقع این یافته از تحلیل Authoritas به دست آمد. از گزارش آن:
- ۹۳.۸ درصد از لینکهای تولید شده (حداقل در این مجموعه داده) از منابعی خارج از دامنههای برتر جستجوی ارگانیک آمدهاند. فقط ۴.۵ درصد از آدرسهای اینترنتی تولید شده مستقیماً با آدرس اینترنتی صفحه اول نتایج ارگانیک مطابقت دارند و تنها ۱.۶ درصد از آنها آدرسهای متفاوتی از همان دامنه نتایج ارگانیک نشان میدهند.
معنای آن. گوگل ممکن است در حال حاضر سیگنالهای رتبهبندی جستجوی سنتیتر را به عنوان بخشی از مدل اختصاصی Gemini خود ادغام کند.
- بهینهسازی کلی هوش مصنوعی، حالا فقط بهینهسازی گوگل است!
- یکی از بهترین راهها برای دیده شدن در یک «AIO» این است که در گوگل رتبه بالایی داشته باشید.
بهروزرسانی ۲۳ اوت. seoClarity چند نقطه داده جدید دیگر به اشتراک گذاشت. مرورهای هوش مصنوعی به این موارد اشاره میکنند:
- حدود ۸۰ درصد از زمان، یکی یا چندتا از سه نتیجه برتر در رتبهبندی نتایج جستجو دیده میشوند.
- در 50 درصد مواقع، در بالاترین موقعیت قرار دارد.