09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

تحلیل نشان می‌دهد که همپوشانی نتایج ارگانیک گوگل با نتایج هوش مصنوعی آن به ۹۹٪ رسیده است.

آنچه در این مقاله می خوانید:

منابعی که در مرور کلی گوگل AI ذکر شده‌اند، در 99.5% موارد، با یک یا چند صفحه وب از 10 نتیجه برتر جستجوی ارگانیک گوگل مطابقت دارند.

این داده‌های جدید در لینکدین به اشتراک گذاشته شده است معاون بازاریابی محصول و آموزش در شرکت “seoClarity” (یک شرکت بزرگ در این زمینه) بهینه‌سازی موتور جستجو این یافته بر اساس تحلیل ۳۶۰۰۰ کلمه کلیدی توسط seoClarity است.

چرا به این موضوع اهمیت می‌دهیم؟

به نظر می‌رسد این یک تغییر بزرگ است. از زمان‌های اولیه «تجربه جستجوی مولد گوگل» (SGE) که بعداً به «بررسی‌های هوش مصنوعی» تغییر نام داد، گوگل اغلب منابعی خارج از ده نتیجه برتر ارگانیک را نشان می‌داد. این منجر به نمایش برخی منابع و محتواهایی با اعتبار و قابل اعتماد کم توسط گوگل در «بررسی‌های هوش مصنوعی» می‌شد.

بعد از آنکه به خاطر ارائه پاسخ‌های خطرناک و نادرست مورد انتقاد قرار گرفت. گوگل به طور چشمگیری دید و دسترسی مرور کلی هوش مصنوعی را کاهش داد. بهبودهای قول داده شده ما خیلی نوسان در خلاصه‌های هوش مصنوعی طی سه ماه گذشته از زمان راه‌اندازی رسمی آن‌ها.

زمینه این تغییر چقدر بزرگ است؟ در ماه ژانویه، منابعی که در SGE ظاهر می‌شدند با 10 نتیجه برتر جستجوی ارگانیک گوگل، به طرز باورنکردنی‌ای در ۹۳.۸ درصد مواقع این یافته از تحلیل Authoritas به دست آمد. از گزارش آن:

  • ۹۳.۸ درصد از لینک‌های تولید شده (حداقل در این مجموعه داده) از منابعی خارج از دامنه‌های برتر جستجوی ارگانیک آمده‌اند. فقط ۴.۵ درصد از آدرس‌های اینترنتی تولید شده مستقیماً با آدرس اینترنتی صفحه اول نتایج ارگانیک مطابقت دارند و تنها ۱.۶ درصد از آن‌ها آدرس‌های متفاوتی از همان دامنه نتایج ارگانیک نشان می‌دهند.
مشاهده این مطلب  ۵ ترند حیاتی سئو در سال ۲۰۲۵ و راهکار های سازگاری با آن‌ ها

معنای آن. گوگل ممکن است در حال حاضر سیگنال‌های رتبه‌بندی جستجوی سنتی‌تر را به عنوان بخشی از مدل اختصاصی Gemini خود ادغام کند.

  • بهینه‌سازی کلی هوش مصنوعی، حالا فقط بهینه‌سازی گوگل است!
  • یکی از بهترین راه‌ها برای دیده شدن در یک «AIO» این است که در گوگل رتبه بالایی داشته باشید.

به‌روزرسانی ۲۳ اوت. seoClarity چند نقطه داده جدید دیگر به اشتراک گذاشت. مرورهای هوش مصنوعی به این موارد اشاره می‌کنند:

  • حدود ۸۰ درصد از زمان، یکی یا چندتا از سه نتیجه برتر در رتبه‌بندی نتایج جستجو دیده می‌شوند.
  • در 50 درصد مواقع، در بالاترین موقعیت قرار دارد.
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

۵ ترند حیاتی سئو در سال ۲۰۲۵

۵ ترند حیاتی سئو در سال ۲۰۲۵ و راهکار های سازگاری با آن‌ ها

تحول در راه است. اما جای نگرانی نیست. داده‌های موجود به ما کمک می‌کنند ترندهای آینده سئو را شناسایی و...
سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
مقایسه عامل‌های هوش مصنوعی و جریان‌های کاری هوشمند

مقایسه عامل‌های هوش مصنوعی و جریان‌های کاری هوشمند: کدام‌یک برای سازمان شما مناسب‌تر است؟

چرا شناخت تفاوت‌ها مهم است؟ در ماه‌های اخیر، اگر نگاهی به بحث‌ها و مقالات مربوط به هوش مصنوعی بیندازید،...
نکات و ترفندهای نوشتن محتوا با هوش مصنوعی

نکات و ترفندهای نوشتن محتوا با هوش مصنوعی

دنیای تولید محتوا با سرعتی باورنکردنی در حال تغییر است و هوش مصنوعی یکی از بازیگران اصلی این تحول شده...
geo-llmo-aeo-vs-seo

‌GEO، LLMO، AEO؛ همه‌ شون فقط نسخه‌ ای از سئو هستند!

در سال‌های اخیر، اصطلاحات جدیدی مثل GEO (بهینه‌سازی موتورهای تولیدکننده محتوا)، LLMO (بهینه‌سازی برای...
ابزارهای AI که ویدیوهای یوتیوب شما را حرفه‌ای‌تر از همیشه می‌کنند!

هوش مصنوعی در خدمت یوتیوبرها: معرفی ۸ ابزار شگفت‌انگیز برای تولید ویدیوهای حرفه‌ای

با رشد فزاینده‌ی محتوای ویدیویی در فضای دیجیتال، نیاز به تولید سریع، حرفه‌ای و مقرون‌به‌صرفه بیش از هر...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
چگونه ترافیک هوش مصنوعی (AI) را در سایت‌تان ردیابی و تحلیل کنید

چگونه ترافیک ورودی از هوش مصنوعی (AI) را به سایت خود ردیابی و تحلیل کنیم؟

در چند سال اخیر، پلتفرم‌های هوش مصنوعی مثل ChatGPT، Google Gemini (یا Bard سابق)، Perplexity و دیگر ابزارهای...
گوگل دیگر مثل قبل نیست: چگونه برای عصر جدید جستجو آماده شویم؟

گوگل دیگر مثل قبل نیست: چگونه برای عصر جدید جستجو آماده شویم؟

در سال‌های اخیر، گوگل با سرعتی بی‌سابقه در حال تغییر مسیر خود به سمت هوش مصنوعی است. این تحولات نه‌تنها...
بهترین استراتژی‌های سئو برای سال ۲۰۲۵

بهترین استراتژی‌های سئو برای سال ۲۰۲۵

سئو (SEO) دیگر فقط درباره‌ی گوگل نیست. اگر هنوز فکر می‌کنید با تولید محتوای باکیفیت و چند بک‌لینک ساده...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070