به نظر میرسد در سئو این توافق وجود دارد که بررسیهای هوش مصنوعی (AIO) و سایر محتواهای مبتنی بر هوش مصنوعی کاهش ترافیک به وبسایتهای خارجی متن شما را به فارسی روان ترجمه کنید و در پرانتز قرار دهید.
حتی گوگل به صراحت هدف هوش مصنوعی (AI) را حفظ کاربران در صفحه نتایج جستجو (SERP) برای مدت طولانی تر اعلام کرده است، که به معنی صرف زمان بیشتر با گوگل و زمان کمتر با کسب و کار شما است.
صرف نظر از اینکه استراتژی سئو شما چقدر خوب باشد، احتمالاً به سمت کاهش ترافیک (یا در حال تجربه آن) بدون هیچ کنترلی در حرکت هستید.
خیلی بده.
باشه، انجام شد. حالا بیایید در مورد چگونگی کنار آمدن با آن صحبت کنیم.
ما مشتریان خود را به سمت چهار ابتکار اصلی هدایت می کنیم.
- روابط عمومی دیجیتال و توزیع محتوا .
- اضافه کردن نشانههای اعتماد در صفحه نتایج موتور جستجو .
- آزمایش اینفلوئنسرها .
- تمرکز بر بهینهسازی نرخ تبدیل .
اینطور است که ما به هر کدام از آنها میپردازیم.
روابط عمومی دیجیتال و توزیع محتوا
برای بسیاری از برندها، گوگل(the) **آن** پلتفرم اصلی برای انتشار محتوا
اگر در این شرایط هستید – حتی اگر محتوا خود را به طور مرتب در LinkedIn، YouTube و سایر پلتفرم ها منتشر می کنید – وقت آن رسیده است که در توزیع محتوا خلاقیت بیشتری به خرج دهید.
اگر تیم روابط عمومی یا فروشندهای دارید، عالی است. آنها باید از قبل در زمینه دریافت نظرات کارشناسان و انتشار مقالات شما در پلتفرمهای شخص ثالث مهارت داشته باشند.
حتی اگر انجام ندهید، راههای مردمی برای استفاده از … وجود دارد. روابط عمومی دیجیتال توجه نشریات و رسانههای کلیدی صنعت شما را جلب کنید.
اول از همه، لیستی از رسانهها، افراد تاثیرگذار، روزنامهنگاران و غیره که میخواهید با آنها رابطه برقرار کنید، تهیه کنید.
مطمئناً شما لیست کوتاهی از منابع دارید، اما میتوانید با تنظیم هشدار برای ذکر برندهای رقیب و پیگیری اینکه چه کسی در مورد آنها مینویسد یا صحبت میکند، این لیست را تکمیل کنید.
گوگل محتوای ارزشمند را ارتقا میدهد (خبرگی، تجربهگرایی، اقتدار و اعتماد) شامل راهنماهایی مانند:
- تحقیقات و گزارشهای اختصاصی
- نظرات کارشناسی
- بررسیهای فنی عمیق
این نوع محتوا باید به اندازهای جذاب باشد که نظر خبرنگاران را جلب کند.
مطمئن شو که هرگونه ارتباطی که برقرار میکنی، حول محتوای تو و تاثیرش بر جذب مخاطب مخاطبان باشد، نه تبلیغ برند یا خدمات خودت.
حتی اگر چیزی که شما ارائه میدهید، دقیقا چیزی نباشد که یک روزنامهنگار به دنبال آن است، مهم است که به چشم آنها بیایید؛ ایجاد روابط را باید به عنوان یک استراتژی بلندمدت در نظر گرفت.
در نهایت، روشهای مؤثر میتوانند به ذکر نام، لینکهای برگشتی، انتشار در رسانههای اجتماعی و جایگذاریهای رایگان منجر شوند که همه از راههای قدرتمند برای ساخت برند شما هستند.
یک نکتهی آخر: خوانندگان خود و نقشی که میتوانند در ساختن برند از طریق مردم ایفا کنند را فراموش نکنید.
مطمئن شوید که محتوای شما هم ارزش به اشتراک گذاشتن دارد و هم به راحتی قابل درک است. برای اشتراک گذاری – از طریق نمادهای رسانه های اجتماعی قابل مشاهده و درخواست از خواننده برای تعامل.
اضافه کردن نشانههای اعتماد در نتایج جستجو
از آنجایی که در مورد فضای کمتری در نتایج جستجو صحبت میکنیم (و یا فضای کمتر برجسته در نتایج جستجو)، یکی از راههای به حداکثر رساندن این فضا اطمینان از استفاده از اثبات اجتماعی است نشانههای اعتماد کاربر را به کلیک کردن روی لینک شما، نه رقبایتان، تشویق کنید.
این به معنای تست کردن کلماتی مانند “بهترین”, “برتر”, “مطمئن” و غیره در متادیتا و ادعا و بهینهسازی پنل دانش برندتان، در کنار سایر ابتکارات است.
(به هر حال، شما باید این روشهای برتر را به کار ببرید، اما از آنجایی که برای تعداد کمتری کلیک در حال رقابت هستیم، به حداکثر رساندن فرصتهایتان اهمیت دارد.)
آزمایش تأثیرگذاران
اگر تا به حال کنجکاو بودید که بازاریابی با اینفلوئنسر را امتحان کنید، حالا بهترین زمان برای جدی گرفتن آن است.
هرچه افراد بیشتری در فضای مجازی درباره برند شما به طور مثبت صحبت کنند، ترافیک شما از منابع غیر گوگلی بیشتر می شود، هاله برند شما بزرگتر می شود و به گوگل اطلاعات بیشتری برای AIO های مرتبط با برند می دهید.
در هنگام ساخت و حفاظت از شهرت برندتان در نتایج موتورهای جستجو، باید به تاثیرگذاران توجه داشته باشید.
تمرکز بر بهینهسازی نرخ تبدیل
بهینه سازی موتور جستجو (SEO) خوب به تاثیر بر کسب و کار مربوط می شود، نه فقط تعامل (نمایش، کلیک، رتبه بندی).
یعنی معرفی برند شما به مردم و هدایت آنها به وبسایتتان فقط نیمی از کار است.
همراه با استفاده از بهینهسازی نرخ تبدیل بهینهسازی نرخ تبدیل ابزارها، نقشههای حرارتی و غیره را امتحان کنید و ابتکاراتی مانند آزمایش گزینههای مختلف و فراخوان به عمل (CTA) را پیادهسازی کنید تا ببینید آیا تاثیری بر روی مخاطب میگذارد یا خیر.
مطمئن شوید که مراحل بعدی که برای کاربر پیشنهاد میکنید با قصد او همخوانی داشته باشد. مثلاً اگر کاربر در ابتدای مسیر (funnel) با شما آشنا شده، از او نخواهید که برای یک نسخه آزمایشی ثبت نام کند.
وقتی شروع به جمعآوری دادهها برای شاخصهای قیف عمیقتر میکنید، میتوانید صفحات پر تبدیل و صفحات پر بازدید با نرخ تبدیل پایین را شناسایی کنید.
برای مورد اول، سعی کنید فرمول تبدیل را در صفحات مشابه دیگر تکرار کنید و ببینید آیا فرصتهای خوبی برای بهینهسازی بیشتر آن صفحه وجود دارد.
حتی اگر این کار فقط چند کلیک بیشتر در صفحه نتایج جستجو (SERP) برای شما به همراه داشته باشد. برای مورد دوم، اولویت را به آزمایشها و تنظیماتی بدهید که میتوانند به شما در به دست آوردن تأثیر بیشتر از ترافیکی که از قبل دارید، کمک کنند.
رشد و پیشرفت در عین کاهش ترافیک ناشی از هوش مصنوعی
فقط زمان مشخص میکند که هوش مصنوعی چگونه بر ترافیک جستجو تأثیر خواهد گذاشت.
میتوانید دستها را بالا ببرید و منتظر بمانید ببینید چه اتفاقی میافتد یا میتوانید با اقدامات پیشگیرانه، تاثیرات نهایی کمپینهای سئو خود را تقویت کنید.