یک استراتژی جستجوی جدید در شهر وجود دارد! بهینهسازی محتوا با هوش مصنوعی برادر کوچکتر سئو بهینه سازی موتور جستجو
احتمالا شما با این موضوع آشنایی دارید. اگر به گوگل مراجعه کنید و سوالی از آن بپرسید، احتمالا در بالای نتایج جستجو، خلاصه ای که توسط هوش مصنوعی تولید شده است را مشاهده خواهید کرد.
اگر صاحب کسبوکاری هستید و زمان و منابع خود را صرف رقابت برای کسب جایگاه برتر در نتایج جستجو با استفاده از سئو کردهاید، این تغییر میتواند ناامید کننده باشد. آیا باید از نو شروع به بهینهسازی محتوای خود برای این نوع جدید از جستجو کنید؟
خبر خوب این است که نیازی نیست از اول شروع کنید، اما وقت آن است که استراتژی خود را کمی تغییر دهید.
بهترین شیوههای جستجوگری که تا کنون به کار میبردید، بخش اعظم کار را انجام میدهند، اما تغییرات هوشمندانهای وجود دارد که میتوانید انجام دهید تا در رقابت باقی بمانید و دیده شوید.
درک بهینه سازی موتورهای مولد
در دنیای بازاریابی دیجیتال، اختصارات فراوانی وجود دارد. معنای این اختصار جدید چیست و چرا در آینده اهمیت دارد؟
جستجوی مولد چیست؟
جستجوی مولد از هوش مصنوعی (AI) برای جمع آوری اطلاعات از منابع مختلف و ارائه پاسخهای منسجم و منحصر به فرد به پرسشهای کاربران استفاده میکند.
با جستجوی مولد، کاربران خلاصهای را که هوش مصنوعی تولید کرده همراه با پاسخهای مستقیم در بالای صفحه نتایج جستجو دریافت میکنند، به جای لیست سنتی از لینکها.
وقتی نتایج جستجوی تولید شده دقیق باشند، میتوانند در زمان کاربران صرفهجویی کنند و مفید بودن جستجو را برای آنها افزایش دهند.
برای افرادی که محتوا برای اینترنت تولید میکنند، این نشان از یک تغییر جزئی دارد. برای اینکه محتوای شما در خلاصه هوش مصنوعی بالای نتایج جستجو قرار بگیرد، محتوای شما باید برای هوش مصنوعی آماده باشد.
ظهور بهینه سازی موتور تولید محتوا
بهینهسازی تولید محتوا، راهی برای آمادهسازی محتوای شما برای هوش مصنوعی است.
جی ای او (GEO) اصول سنتی سئو را با درک نحوه پردازش و اولویتبندی محتوا توسط مدلهای هوش مصنوعی ترکیب میکند. اگر اصول جی ای او را به درستی پیادهسازی کنید، محتوای شما برای دیده شدن در موتورهای جستجوی مولد مانند مرورگر هوش مصنوعی گوگل و کپیلایت مایکروسافت آماده خواهد شد.
خوشبختانه، بهترین روشهای سئو (GEO) خوانندگان انسان را کنار نمیگذارد. شما میتوانید (و باید) هم برای انسانها و هم برای هوش مصنوعی بنویسید – اما کمی بعد در مورد این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد.
چرا تمرکز روی این موضوع در حال حاضر بسیار مهم است؟
این یعنی هنوز در حال درک و ساختارمند شدن استخیلی زیادعدم اطمینان در مورد پذیرش این استراتژیها
و تعداد زیادیفرصت هابرای کسانی که این استراتژیها را برای متمایز شدن اتخاذ میکنند.
تغییر قریبالوقوع در شیوههای سئو
به طور خلاصه، سئوی سنتی به شدت به استفاده از کلمات کلیدی، قرار دادن بک لینک، ساختار خوب محتوا و بهینهسازی پشت صحنه متکی است.
اگرچه این عناصر مهم هستند و خواهند ماند، اما زمان آن رسیده است که بر محتوای خلاقانه، معتبر و مرتبط تمرکز کنیم تا در GEO موفق شویم.
هدف شما این است که محتوایی بنویسید که به وضوح مفید و ساختارمند باشد تا هم هوش مصنوعی و هم خوانندگان انسانی بلافاصله ارزش ارائه شده توسط شما را درک کنند. این درخواست بزرگی است، اما چند نکته عملی برای به اشتراک گذاشتن دارم.
استراتژیهای پیمایش جستجوی مولد
آیا شما علاقه مند به پیاده سازی بهترین شیوه های GEO و بهره مندی از این تغییر پارادایم هستید؟
این روشها را در روال تولید محتوای خود بگنجانید.
روی روان بودن محتوا و ساختار آن تمرکز کنید.
این اصطلاح را به خاطر بسپار: بهبود روانگویی این عبارت مد روز به این معناست که محتوای شما باید به سادگی هم برای انسانها و هم برای رباتها قابل خواندن باشد.
این یک لیست سریع برای انجام این کار است:
- مطمئن شو که نوشتهی شما روان و یکپارچه باشه. از اصطلاحات تخصصی و جملات طولانی اجتناب کنید. (خواندن محتوای خود با صدای بلند راهی آسان برای شناسایی این موارد است!)
- از عناوین و زیرعنوانهای واضح استفاده کنید. این عناوین را توصیفی و قابل فهم کنید.
- از علائم گلوله و لیست استفاده کن. اینها اطلاعات را به فرمتهای قابل درک و آسان تجزیه میکنند تا خوانایی را بهبود بخشند.
مطالب شما را منظم و قابل اسکن کردن، اطلاعاتتان را قابل فهم برای همه خوانندگان هوش مصنوعی و غیره. یک ساختار محتوا واضح و استراتژیک، همچنین ماندن روی مسیر را برای شما آسانتر میکند.
تسلط بر کیفیت محتوا: راهنمای نهایی
از اصول E-E-A-T استفاده کنید
هرچه بیشتر درباره جی.او. ای (GEO) میآموزید (تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد) این مخففی هست که زیاد میبینید.
تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد
هرچه بیشتر مانند یک متخصص قابل اعتماد، موجه و باتجربه در محتوای خود صحبت کنید، انسانها و هوش مصنوعی بیشتر به خواندن، به خاطر سپردن و رتبهبندی نوشتههای شما تمایل دارند.
برای انجام این کار، به موارد زیر توجه کنید:
- تجربه با استفاده از خاطرات شخصی و مطالعات موردی، دانش عملی خود را به نمایش بگذارید.
- تخصص از منابع معتبر نقل قول کنید و اطلاعات دقیق و صحیح را درج کنید.
- اعتبار برجسته سازی مدارک، جوایز یا افتخارات مرتبط با زمینه کاری شما.
- اعتمادپذیری از زبان ساده و واضح استفاده کنید، از ترفندهای جذبکنندهی مخاطب پرهیز کنید و مطمئن شوید محتوای شما عاری از خطا است.
بهینه سازی برای انسانها و هوش مصنوعی
محتوایی که هم برای انسان و هم برای ماشین به خوبی نوشته شده است، شبیه یک دایره است. زبان خود را منظم و واضح نگه دارید، با بخش هایی دوستانه برای سرگرمی خوانندگان انسانی و عناوین مختصر و مفید برای اینکه ربات ها بتوانند به راحتی اطلاعات قابل اشتراک را پیدا کنند.
هدف شما این است که استخراج نکات کلیدی برای استفاده در جستجوی مولد را برای هوش مصنوعی بسیار آسان کنید. ومطالب خود را سرگرم کننده و ارزشمند برای خواندن انسانها نگه دارید.
ممکن است این کار دشوار به نظر برسد، اما با ثبات، ساختار و وضوح، شما در مسیر درستی قرار خواهید گرفت.
25 راهکار برای بهینه سازی محتوا برای انسانها و موتورهای جستجو
در ابتدا، از ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده کنید.
شاید به ذهنت رسیده باشد که اگر در حال نوشتن برای هوش مصنوعی هستید، حداقل تا حدی، استفاده از هوش مصنوعی برای نوشتن میتواند یک انتخاب استراتژیک باشد.
این به آشنایی شما با هوش مصنوعی و راحتی شما به عنوان نویسنده بستگی دارد. تکیه بر هوش مصنوعی به عنوان دستیار برای چارچوببندی اولیه محتوا، طوفان فکری و حتی تحلیل محتوا میتواند ارزشمند باشد. (مطمئناً در دشوارترین بخش هر پروژه – شروع کار – به شما کمک میکند.)
(یک نکتهی مهم: اگرچه هوش مصنوعی میتواند در تولید پیشنویس اولیه یا ایجاد عناوین جذاب به شما کمک کند، اما باید محتوا را قبل از انتشار ویرایش، صحتسنجی و اصلاح کنید. دلیلش این است که هوش مصنوعی میتواند اطلاعات نادرست ارائه دهد (یا “توهم” ایجاد کند.) توهم زدن (اطلاعات) و شما نمیخواهید اعتبار خود یا خوانندگانتان را با محتوای نادرست به خطر بیندازید.
علاوه بر این، تمایز بین محتوای تولید شده توسط شما و حجم رو به رشد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. (E-E-A-T را فراموش نکنید!)
بیشتر کاوش کنید ایجاد محتوا با هوش مصنوعی: راهنمای مبتدیان
دو چیز که برای موفقیت در GEO باید به یاد داشته باشید.
(با گسترش تجربه شما در تکنیک های جستجوی مولد و بهینه سازی محتوا با استفاده از GEO، دو عامل به شما کمک می کنند تا به موفقیت برسید: )
- آموزش.
- ثبات
- تحصیل به شما کمک میکند تا از هوش مصنوعی به طور بهتری استفاده کنید. سرمایه گذاری در آموزش هوش مصنوعی، بهروز ماندن در مورد جستجوی تولید محتوا و توجه به آخرین نکات و ترفندهای هوش مصنوعی به شما (و تیمتان!) کمک میکند تا حداکثر استفاده را از ابزارهای هوش مصنوعی ببرید.
- با یادگیری بیشتر درباره جئو، از دیگران جلوتر خواهید بود. این تکنولوژی کاملا جدید است و بهترین روشهای استفاده از آن احتمالا در ماههای آینده تغییر خواهد کرد. آگاهی از این تغییرات به شما کمک میکند از هر فرصتی به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.
- تمرین منظم ترس را کاهش میدهد و پذیرش را افزایش میدهد. اگر کسی در تیم شما از هوش مصنوعی یا تحلیل دادهها ناراحت است، طبیعی است! اینها مفاهیم بزرگی هستند که باید درک شوند. تیم خود را از مزایای هوش مصنوعی در استراتژی محتوا آگاه کنید، و تأکید کنید که هوش مصنوعی ابزاری برای تقویت استعداد انسانی است. آن را جایگزین نکن و با ادغامهای هوش مصنوعی کوچک و قابل کنترل شروع کنید.
- در بلند مدت برنامهریزی کن استفاده از روشهای جغرافیایی به تلاش اولیه نیاز دارد و نتیجه آن به تأخیر میافتد. به خودتان و تیمتان یادآوری کنید که حتی اگر پیشرفت به صورت تدریجی به نظر برسد، این یک استراتژی حیاتی است که به مرور زمان به نفع شرکت شما خواهد بود.
- توازن بین تلاشهای سئو و جئو GEO پایان سئو سنتی نیست! همچنان در سئوی فنی، تحقیق کلمات کلیدی و استراتژی بک لینک سرمایهگذاری کنید. اگر ثابت قدم باشید تلاشهایتان بر روی هم تاثیر میگذارند، بنابراین هر یک را جزئی از استراتژی محتوای مداوم خود قرار دهید.
جستجوی مولد به صاحبان کسب و کار باهوش این فرصت را میدهد تا دوباره به دیده شدن آنلاین خود فکر کنند. با سرمایهگذاری در هر دو تکنیک GEO و SEO، میتوانید میزان مرتبط بودن و رقابتی بودن محتوای خود را ارتقا دهید.
مهمترین نکتهای که باید به خاطر داشته باشید این است که محتوای شما باید با کیفیت بالا، معتبر و مرتبط باشد.
بر اساس نقاط قوت خود بنویسید، ساختار محتوای واضح را اولویت بندی کنید و شما در مسیر بهینه سازی موتورهای تولیدی برای برنده شدن هستید.