تبلیغات گوگل ادز چیست و چگونه است؟ چرا تبلیغات در گوگل ادوردز؟ تبلیغات در گوگل ادز چه مزایایی دارد؟ خرید گوگل ادز چقدر مفید است؟ هزینه گوگل ادز چقدر است؟ آیا تبلیغات در گوگل رایگان خواهد بود؟ چرا گوگل ادوردز را انتخاب کنیم؟ گوگل ادوردز یا گوگل ادز از مهمترین پلتفرمهای تبلیغاتی است که از طریق آن میتوان محصول و کسب و کار خود را با توجه به نیاز و جستجوی کاربران در رتبههای برتر موتور جستجو گوگل نشان داد. با استفاده از گوگل ادز شما قادر خواهید بود ضمن شناساندن کسب و کار خود به میلیونها کاربری که در طول روز از گوگل برای جستجو استفاده میکنند، سفارش محصول و فروش خود را چندین برابر افزایش دهید.
باهر جستجویی که شما در گوگل انجام میدهید باعث ایجاد رقابت سخت بین محتواهای ثبت شده در این موتور جستجوگر خواهید شد. باتوجه به عبارتی که شما جستجو میکنید به نظر گوگل محتوایی پیشنهاد داده میشود. این محتوا ممکن است تبلیغ گوگل باشد یا محتوای ارگانیک به شما نمایش داده خواهد شد.
پس اگر میخواهید برای رسیدن به مخاطبان هدف خود هزینهای را برای تبلیغات صرف کنید بهتر است که آنرا در جای مناسب خرج نمایید. جایی مانند گوگل که بیش از 259 میلیون بازدیدکننده و 4.8 میلیارد تعامل روزانه دارد میتواند بهترین گزینه برای تبلیغات شما باشد. دو سال از عمر وبسایت محبوب google.com گذشت و سپس گوگل ادز راهاندازی شد. در اکتبر سال 2000 این بستر تبلیغاتی با نام google Adwords روی صحنه آمد. اما در سال 2018 بنا به دلایلی به گوگل ادز تغییر نام داد.
مطلب پیش رو قصد دارد اطلاعات جامعی را در رابطه با تبلیغات در گوگل ادز مشهد (گوگل ادوردز)، نحوه تبلیغ و هزینه آن در این سرویس تبلیغاتی و چگونگی کار Google Ads در اختیار شما قرار دهد. بنابراین اگر میخواهید تبلیغات وبسایت خود را در معرض دید کاربران مختلف قرار دهید و از این راه به سود قابل توجهی دست یابید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
تبلیغات در گوگل ادوردز، بستری برای تبلیغات آنلاین است که به کسب و کارها کمک می کند تبلیغات خود را در جستجوهای گوگل، در صفحات وب خاص و در برخی از برنامه های تلویزیونی استفاده شده در تمام جهان نمایش دهد. در مورد تبلیغات در شهر مشهد نیز می توان گفت که گزینه های مختلفی برای تبلیغات در گوگل ادوردز وجود دارد، از جمله جستجوی میکرو تا تبلیغات display و video.
برای شروع تبلیغات موثر در گوگل ادوردز، ابتدا باید یک حساب کاربری در این بستر ایجاد کنید. سپس به صفحه کاربری خود وارد شده و تبلیغات مورد نظر خود را ایجاد کنید و بودجه تبلیغاتی خود را تعیین کنید. با استفاده از ابزار Google Keyword Planner می توانید میزان جستجوهای مرتبط با تبلیغات خود را بررسی کنید تا به موضوعاتی که در مشهد پر جستجو هستند برسید.
سپس می توانید گزینه های مختلفی را برای جذب کاربران و مشتریان مشهد در نظر بگیرید، مانند نمایش تبلیغات در صفحات مرتبط با مورد توجه شهروندان مشهد، در جستجوی گوگل برای محصولات مرتبط یا با استفاده از تبلیغات موبایلی برای جذب کاربران در حال حرکت در اطراف مشهد.
با توجه به اینکه مشهد، یکی از شهرهای بزرگ ایران است و همچنین به عنوان یکی از مراکز گردشگری مهم در کشور تلقی می شود، تبلیغات در گوگل ادوردز می تواند به شما در جذب مشتریان مهم و جذاب از این شهر کمک شایانی کند.
تبلیغات در گوگل مشهد چیست؟
دنیای دیجیتال مارکتینگ بر روی کسبوکارها با تبلیغ در گوگل یا گوگل ادز دریچهای گشوده است که مدیران آن بتوانند خدمات و محصولات خود را معرفی و به فروش برسانند. افزایش ترافیک سایت هم در گوگل ادز اتفاق میافتد و همین باعث میشود افراد زیادی به سراغ سایت شما بیایند.
مقاله پیشنهادی ما برای مطالعه: دیجیتال مارکتینگ چیست؟
یکی از بهترین روشها تبلیغات آنلاین و اینترنتی تبلیغات گوگل بوده که در فضای دیجیتال از پربازدیدترین روشهای تبلیغ است. با استفاده از پلتفرمهایی که در گوگل وجود دارد بالقوه ترین مشتریها را بهسوی شما هدایت میکند. یکی از بزرگترین پلتفرمهای تبلیغات گوگل که بیشترین درآمد خود را نیز آن به دست میآورد گوگل ادز است. برای تبلیغ در این موتور جستجوگر باید کار با سیستم گوگل ادز را یاد بگیرید.
گوگل ادز مشهد چیست؟
گوگل ادز یکی از خدمات شرکت گوگل بوده که جهت تبلیغ آنلاین در فضای مجازی از آن استفاده میکنند. بسیاری از افراد در سراسر جهان که در حوزه دیجیتال مارکتینگ کار میکنند از گوگل ادز برای تبلیغات خود بهره میبرند. موفقیت در گوگل را میتوان تقریباً به وجود گوگل ادز مرتبط دانست؛ چرا که گوگل ادز به شما این امکان را خواهد داد که محصولات و خدمات خود را در اختیار مخاطبین خاص خود قرار دهید.
دلیل اصلی استفاده بیش از اندازه Google Ads این است که باعث میشود صاحبان مشاغل بهخصوص مشاغل اینترنتی از تبلیغات خود در این پلتفرم حداکثر بازدهی و سود را دریافت کنند، ضمن اینکه این امکان را برای رساندن و قراردادن وبسایت مورد نظر به جایگاه اول جستجوی گوگل و افزایش ترافیک و بازدید سایت را فراهم میآورد.
از همین رو گوگل ادوردز یا گوگل ادز بهعنوان بهترین و کارآمدترین سیستم تبلیغاتی اینترنتی در بین مردم سراسر دنیا شناخته میشود.
برای تبلیغ در گوگل از دو روش میتوان استفاده کرد که در زیر به آنها اشاره میکنیم:
- تبلیغ نمایشی یا Display Ads
- تبلیغ در شبکه جستجو گوگل Search Ads
تبلیغ در شبکه جستجو همان تبلیغات کلیکی است که تبلیغکننده بودجهای را در ازای هر کلیک در نظر میگیرد و با تعیین کلمات کلیدی که مربوط به کسبوکارش بوده تا بهوسیله ابزار سرچ گوگل به کاربران پیشنهاد داده شود. به عبارتی سادهتر شما مبلغی را به گوگل میدهید تا هر زمان که کاربری محصولی راجب کسبوکار شما را درخواست کرد گوگل سایت شما را نمایش دهد. این مبلغ برای جایگاه شما نبوده چرا که گوگل سایت شما را در صفحه اول قرارمی دهد اما بهازای هر کلیک کاربر و خرید محصول مقدار هزینه مشخصی را باید پرداخت کنید.
بیشتر افراد که میخواهند محصول یا خدماتی را در گوگل جستجو کنند از لینکهای که در صفحه اول قرار دارد استفاده خواهند کرد. به همین خاطر گوگل سایت شما را بهازای هزینه و مدت زمانی که میخواهید در صفحه اول قرار میدهد.
گوگل ادوردز مشهد چیست؟
گوگل ادوردز سیستمی است که برای کمک به شما در بازاریابی خدمات و محصولات در موتور جستجوی گوگل و سایتهای وابسته به کسبوکار شما توسعه میدهد. متن تبلیغ شما در گوگل ادوردز برای کوئریهای مرتبط نمایش داده میشود. تبلیغات گوگل ادوردز یک سیستمی است که در ازای هر کلیک کاربر باید هزینه ای را به گوگل پرداخت کنید. این تبلیغ بهصورت متن کوتاهی ظاهر شده و دو عنوان را در برمیگیرد که توضیحات و لینک URL به سایت است
عوامل زیادی هم روی هزینه گوگل ادوردز تأثیر میگذارند که مهمترین آن میزان رقابت کلمه کلیدی بوده و اینکه بهینهسازی سایت روی این کلمه انجام خواهد شد.
نحوه تبلیغ در گوگل ادز در مشهد چگونه است؟
جهت تبلیغ در گوگل ادز در وهله اول شما نیاز به ساخت اکانت یا حساب کاربری دارید. پس از ایجاد اکانت باید برای تشکیل و نمایش تبلیغ خود این اکانت را با یک مبلغی شارژ کنید و به حساب گوگل مبلغی را پرداخت نمایید. به این ترتیب پس از شارژ شما کمپین تبلیغاتی خود را ساخته و فعال کردهاید.
قرار دادن تبلیغ به این صورت است که شما واژهها و عبارات کلیدی مدنظر خود را در این سرویس تبلیغاتی وارد میکنید و سپس این تبلیغ برای افرادی که موضوع مورد جستجوی آنها همان کلمات کلیدی وارد شده شما است نمایش داده میشود.
با تبلیغ در Google Adwords کاربرانی که در جستجوی محصولات و سفارش خدمات شما هستند، پس از مشاهده تبلیغ وبسایت شما روی آن کلیک کرده و وارد سایت میشوند. به محض کلیک و ورود به وبسایت از اکانت شما هزینهای برداشت میشود. به این ترتیب شما توانستهاید با استفاده از گوگل Ads کاربران و مخاطبهایی را به سایت خود جذب کنید و از این روش کسب درآمد کنید و در نتیجه به سود قابل توجهی دست پیدا خواهید کرد.
گوگل ادز یک سیستم تبلیغاتی پرداخت به ازای هر کلیک است که مخاطب یا کاربر میتواند تبلیغ محصول و سایت شما را در موتور جستجوی گوگل رویت کند و در صورت نیاز به آن بر روی سایت شما کلیک کند که به محض کلیک، گوگل از اکانت شما هزینهای را کسر میکند.
تبلیغ در گوگل در شهر مشهد چگونه است؟
از طریق گوگل ادز تبلیغات شما به Lead یا مشتریان احتمالی که به دنبال خدمات و محصولات شما هستند نشان داده میشود. برای عبارتهای مورد جستجو و کلمات کلیدی تبلیغکنندگان Bid مشخص میکنند. پیشنهادهایی که برنده خواهند شد در بالای صفحه نتایج جستجو، و وبسایتهای معتبر و ویدئوهای یوتیوب بر اساس نوع کمپین شما نمایشدادهشده و عوامل زیادی برای ایجاد تبلیغ مؤثر تأثیرگذار هستند. قبل از اینکه به این عوامل اشاره کنیم، اگر می خواهید درباره یوتیوب بیشتر بدانید، پیشنهاد می کنیم مقاله یوتیوب چیست را بخوانید.
این فهرست از عوامل را در ادامه نام خواهیم برد:
- مکان
- کلمات کلیدی
- امتیاز کیفی و امتیاز تبلیغ
- توضیحات و عنوان
- نوع Match
- افزونههای تبلیغاتی
- هدفگذاری مجدد گوگل ادز
مکان
زمانی که برای اولینبار کمپین Google ads خود را تعریف میکنید باید برای آن مکان جغرافیایی تعیین نمایید که تبلیغات شما در آنجا نمایش داده شود. اگر دارای فروشگاه هستید باید مکان انتخابی شما محدوده اطراف فروشگاه باشد. اگر هم فروشگاه آنلاین با محصولات فیزیکی دارید مکان انتخاب شده شما باید مناطقی باشند که میتوانید ارسال داشته باشید. اگر هم خدمات و محصولات شما برای تمام نقاط جهان قابلارائه است پس محدودیت مکانی نخواهید داشت.
همانطور که میدانید تنظیمات مکان در جایگاه تبلیغ نقش داشته، بهعنوانمثال اگر شما در تهران فروشگاه دارید شخصی از کردستان عبارت فروشگاه شما را جستجو کند تبلیغ شما بدون هیچ امتیازی نمایش داده نمیشود. حتی اگر افراد برای تبلیغ آن هزینه زیادی را بپردازند هدف گوگل نمایش مرتبطترین نتایج در کوئریها خواهد بود.
کلمات کلیدی
جستجو کردن کلمات کلیدی نهتنها برای یک جستجوی ساده مهم است بلکه در تبلیغات پولی نیز کاربرد دارد. انتخاب کلمات کلیدی شما باید بهگونهای باشد که باهدف کاربر همخوانی داشته باشد. اهمیت این موضوع به این خاطر است که گول تبلیغات شما را با کوئریها بر اساس کلمات کلیدی منطبق میکند.
در کمپین خود هر گروه تبلیغاتی که ایجاد میکنید تعدادی کلمه کلیدی را هدف قرار خواهد داد. پس در هر گروه تبلیغاتی شما بین 1 تا 5 کلمه کلیدی بهینه میتوانید استفاده کنید و گوگل بر اساس این کلمات کلیدی تبلیغات را نمایش میدهد. مهم نیست که حتما کلمات کلیدی اصلی را هدف قرار دهید. گاهی کلمات کلیدی دم دراز یا لانگ تیل هم ورودی و نرخ تبدیل بالایی برای شما به همراه دارند. اگر با مفهوم کلمه کلیدی دم دراز آشنا نیستید، مقاله ما درباره کلمه کلیدی لانگ تیل را مطالعه کنید.
امتیاز کیفی و امتیاز تبلیغ
افزون بر سیستم مزایده و رقابت بر هزینه کلیک در گوگل ادز، فاکتورهایی مانند نمره کیفی یا همان Quality Score کلمه کلیدی هم بر جایگاه جستجو و نمایش تبلیغ اثرگذار است.
گوگل به وسیله یکسری الگوریتمهای خاص، کلمه کلیدی انتخابی شما را واکاوی میکند و سپس براساس اینکه چقدر مرتبط با موضوع مورد جستجو باشد به آن نمرهای بین صفر تا ده میدهد. از همین رو هرچه این نمره کیفی بیشتر باشد، هزینهای که به ازای هر کلیک برداشت میشود کمتر و رتبه تبلیغ در صفحه اول گوگل بالاتر خواهد بود. عکس این قضیه نیز صادق است.
با انتخاب مناسبترین و مرتبطترین کلمات کلیدی به موضوع مورد جستجوی کاربر میتوان به هدفگذاری دقیقی دست پیدا کرد و در نتیجه مخاطبهای زیادی به وبسایت شما هدایت میشوند.
در امتیاز تبلیغ جایگاه تبلیغ شما مشخص میشود. امتیاز کیفی هم یکی از دو معیاری خواهد بود که در تعیین امتیاز تبلیغ نقش خواهد داشت. پس امتیاز کیفی بر اساس کیفیت و مرتبط بودن تبلیغ شما بوده و اندازهگیری این معیار بر مبنای شمارش تعداد افرادی است که پس از نمایش دادن تبلیغ روی آن کلیک میکنند. این همان نرخ کلیک یا CTR خواهد بود که به برآوردن نیاز جستجوی کاربر بستگی دارد و از سه حوزه زیر برداشت میشود:
- مرتبط بودن کلمات کلیدی
- متن تبلیغی شما یا همان «فراخوانی به اقدام» CTA باید نیاز جستجو کاربر را برآورد کرد.
- صفحه فرود مناسب باشد که به آن تجربه کاری UX هم میگویند.
پس هرچه امتیاز کیفی شما بالاتر باشد، هزینه Bid برای جایگاه بهتر داشتن کاهش خواهد یافت.
مقاله پیشنهادی ما برای مطالعه نرخ کلیک چیست؟
توضیحات و عنوان
توضیحات و عنوان تبلیغات در گوگل عامل انتخاب کاربر بین کلیک روی تبلیغ شما و کلیک روی تبلیغ رقیب است. پس باید متنی را انتخاب کنید که باهدف جستجو هماهنگ باشد. همچنین باید با کلمات کلیدی همسو باشد و باعث برطرفشدن چالش مخاطب شود و با پاسخ پرسش خود برسد.
نوع Match
نوع Match یا همان تطابق به تبلیغات گوگل میگوید که آیا دقیق میخواهید کلمات مورد جستجو با کلمه کلید مطابقت داشته باشد یا اینکه تبلیغ را به هر کاربری که جستجوی نیمه مرتبط هم انجام میدهد نشان داده شود. سه نوع تطابق وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.
- Phrase Match: کوئری در این حالت باید با عبارت کلیدی شما مطابقت داشته باشد اما این امکان وجود دارد که کلمات قبل و بعد از آن اضافی باشند. بهعنوانمثال کلمه شما ” آموزش گوگل ادز” است و کوئری ” آموزش گوگل ادز رایگان” هم با آن تطابق پیدا میکند.
- Broad Match: این نوع تطبیق بهصورت پیشفرض تنظیم شده و لغات موجود در عبارت کلیدی را با کوئری با هر ترتیبی تطبیق میدهد.
- Exact Match: کوئری در این حالت باید کاملاً از کلمات و ترتیب عبارت کلیدی تشکیل شود که بتوانید تبلیغ گوگل خود را نمایش دهید.
افزونههای تبلیغاتی
به دو دلیل افزونههای تبلیغاتی توصیه میشود که شامل:
- رایگان بودن و ارائه دادن اطلاعات بیشتر به افراد
- تعامل داشتن با تبلیغ
هدفگذاری مجدد تبلیغات گوگل ادز
در تبلیغات گوگل هدفگذاری مجدد (retargeting) و یا بازاریابی مجدد (remaeketing) روش تبلیغی برای کاربرانی است که درگذشته با کسبوکار شما بهصورت آنلاین تعامل داشتهاند. کوکیها کاربران را در تمام وب ردگیری میکنند و هدف تبلیغات قرار میدهند. یکی از فعالیتهای اثربخش بازاریابی مجدد بوده چراکه مشتریان برای اینکه از شما خرید کنند باید 7 بار با فعالیتهای بازاریابی شما روبهرو شوند
هزینه تبلیغ در گوگل ادوردز یا گوگل ادز چقدر است؟
همانطور که کمی پیشتر اشاره شد با کلیک کاربر برروی سایت شما، گوگل هزینهای را از اکانت شما کم میکند. پس از اینکه کلمه یا عبارت کلیدی خود را در کمپین تبلیغاتی وارد کردید باید مبلغی را برای کلیک آن به گوگل پیشنهاد کنید.
هزینه تبلیغات گوگل ادوردز براساس دو پارامتر اصلی تعیین میشود.
1- هزینهای که به ازای هر کلیک روی تبلیغ درنظر میگیرید که به آن CPC یا bid گویند.
2- بیشترین هزینهای که به صورت روزانه برای تبلیغ خود مد نظر قرار میدهید که به آن بودجه یا budget اطلاق میگردد.
شایان ذکر است که عوامل دیگری نظیر نوع کسب و کار، رتبه و مرتبط بودن کلمه کلیدی، هدف از تبلیغ، میزان رقابت و … بر هزینه این سرویس تاثیر میگذارد.
هزینهگذاری و نحوه کار گوگل ادز به چه صورت است؟
هزینهگذاری و نحوه کار این سرویس تبلیغاتی بر مبنای مزایده است که به آن سیستم مزایده Google Ads میگویند. این سیستم هزینه نهایی هر کلیک و رتبه تبلیغ را در صفحه گوگل مشخص میکند.
روش کار به این صورت است که با سرچ عبارت یا کلمه کلیدی کاربر، بین تبلیغ سایت شما و دیگر افرادی که کلمه کلیدی یکسان با شما دارند مزایدهای انجام میشود. در این بین سایتی که بیشترین هزینه پیشنهادی برای هر کلیک را به گوگل اعلام کرده باشد برنده این مزایده است و در نتیجه بالاترین جایگاه و نمایش را برای تبلیغ خود در صفحه اول گوگل بدست خواهد آورد.
مزایای استفاده از گوگل ادز در شهر مشهد
گوگل در روز با دریافت 5 میلیارد درخواست یکی از پرکاربردترین موتورهای جستجو است. پلتفرم گوگل ادز نیز نزدیک به دو دهه فعالیت میکند. از مهمترین مزایا و ویژگیهای گوگل ادوردز میتوان به هدفگذاری دقیق آن اشاره کرد. در واقع شما باید برای گرفتن بهترین نتیجه از تبلیغ خود یکسری اهداف خاصی را مدنظر قرار دهید.
این اهداف مواردی مانند انتخاب کلمه کلیدی مناسب و مرتبط با موضوع مورد جستجوی کاربر، نوع دستگاهی که با آن جستجو صورت میگیرد مثلاً تلفن همراه، لپ تاپ و …، لوکیشن و محل تبلیغ، زمان تبلیغ و غیره میباشد. در این بخش میخواهیم به مزایای تبلیغات گوگل ادز بپردازیم.
افزایش ترافیک و درآمد
شما با استفاده از تبلیغات در گوگل ادز میتوانید به افزایش درآمد برسید. با افزایش ترافیک سایت تماس تلفنی بیشتری را دریافت کنید و به افزایش بازدید فروشگاههای خود نیز دستیابید. تبلیغکنندگان بابت هر 1 دلار که به گوگل ادز پرداخت میکنند 8 دلار درآمد کسب خواهند کرد.
رقابت در کسبوکار
راز گوگل ادز صدها شرکت برای تبلیغ مشاغل خود استفاده میکنند. یعنی شما حتی اگر رتبهبندی ارگانیک برای یک عبارت جستجو داشته باشید نتایج شما در زیر رقبا قرار خواهد گرفت. اما گوگل ادوردز این امکان را به شما خواهد داد که در نتایج SERP تا جایی که میتوانید در بالا قرار بگیرید و همین باعث بیشتر دیدهشدن شما میشود.
تبلیغات هدفمند
در گوگل ادوردز امکان هدفگیری به شما کمک خواهد کرد که تبلیغات خود را به کاربرانی با علایق بخصوص نشان دهید. مکان تبلیغ، کلمات کلیدی، زبان و سن همگی مواردی هستند که با استفاده از آنها میتوانید تبلیغات هدفمندی داشته باشید.
کنترل بودجه
شما خودتان تعیین خواهید کرد که در ماه یا در روز برای تبلیغات گوگل ادز هزینه صرف کنید. در بیشتر مواقع برای حالتی هزینه پرداخت میکنید که کسی روی تبلیغ شما کلیک کند.
اندازهگیری موفقیت
گوگل ادز همچنین باگذشت زمان به شما کمک میکند که تبلیغات خود را تجزیهوتحلیل کرده و آن را بهبود دهید. با این کار شما به افراد بیشتری میرسید و میتوانید با کسبوکار خود به همه اهداف کمپین پولی برسید.
امکان تبلیغ کردن در دستگاههای دیگر
با گوگل ادز شما این امکان را خواهید داشت که تبلیغات بهموقع را در میان مخاطبان هدف ایجاد و به اشتراک بگذارید. این یعنی درحالیکه مخاطبان شما در موتور جستجو به دنبال محصولات و خدمات برند شما هستند کسبوکارتان در صفحه نتایج موتور جستجوگر نشان داده میشود.
از دیگر مزایا و امکانات تبلیغات در گوگل میتوان موارد زیر را برشمرد:
- بالارفتن آمار بازدید و کلیک بر روی سایت
- تبلیغات مقرونبه صرفه و مفید
- افزایش فروش محصول و همچنین بالارفتن سفارش خدمات
- تسریع در افزایش سود و رشد کسب و کار
- آشناشدن بسیاری از کاربران با وبسایت شما
- برخورداری از راندمان بالاتر نسبت به سئو
- ایجاد برندسازی در این پلتفرم
- قابلیت کنترل و تعیین بودجه خود
- قابلیت مدیریت کردن کمپین تبلیغاتی
وبسایت شما میتواند از طریق گوگل ادز در کوتاه ترین زمان در رتبههای برتر (اول تا سوم) صفحه اول گوگل جای بگیرد و به این ترتیب بازدید سایت از طریق کاربران مختلف افزایش یابد که این امر خود دلیلی بر بالارفتن فروش و رشد حرفه شما میباشد.
انواع کمپین تبلیغاتی در گوگل ادز
تبلیغ در ادوردز میتوانید یکی از پنج نوع کمپین را انتخاب کنید. در این بخش موارد استفاده از هرکدام را مورد بررسی قرار میدهیم.
1-کمپین تبلیغاتی نمایشی
گوگل دارای شبکهای از وب سایتهای معروف در صنایع مختلف است و با تعداد زیادی مخاطب که برای نمایش در گوگل ادز انتخاب میشوند. بهازای هر کلیک به سود مالک وبسایت خواهد بود تا مبلغی را بابت آن دریافت کند. برای تبلیغکنندگان نیز فوایدی که دارد این است که آنها میتوانند محتوای خود را در مقابل مخاطبان هدف و پرسونایشان قرار دهند. این نوع تبلیغات به طور معمول تصویری هستند که توجه کاربران را به محتوای وبسایت جلب میکند.
2-کمپین تبلیغاتی جستجو
کمپین تبلیغاتی جستجو بهعنوان یک تبلیغ متنی در صفحه نتایج برای کلمه کلیدی سرچ شده ظاهر میشود.
3-کمپین تبلیغاتی اپلیکیشن
کمپین تبلیغاتی اپلیکیشن گوگل از طریق تبلیغات نشاندادهشده در شبکههای جستجوی YouTube، Google Play، Google display Network و دیگر موارد اپلیکیشن گوشی هوشمند شما را تبلیغ میکنند. با اجرا کردن تبلیغات شما را به نصب اپلیکیشن ترغیب میکند. اگر هم قبلاً از آن استفاده کرده باشید اقدام خاصی را در برنامه شما انجام خواهد داد.
4-کمپین تبلیغاتی ویدئویی
در تبلیغات ویدئویی قبل و بعد از فیلمهای یوتیوب نمایش داده میشود. این راهم به یاد داشته باشید که یوتیوب هم یک موتور جستجو است. کلمات کلیدی مناسب شما را در بین ویدئوها قرار میدهد و نظر کاربر را برای تماشای آن جلب میکند.
5-کمپین تبلیغاتی خرید
مانند دیگر تبلیغات کمپین تبلیغاتی خرید در SERP نمایش داده میشود و اطلاعات دقیقی مانند قیمت و تصاویر محصول را در اختیار کاربر قرار می دهد. یک کمپین خرید به شما این امکان را خواهد داد که محصولات خود را به شکل بصریتری تبلیغ نمایید. با اجرای یک کمپین خرید در Google Merchant Center میتوانید اطلاعات خاصی از محصول را وارد کرده و گوگل از آن برای ایجاد تبلیغات خرید استفاده میکند.
شیوه ساخت اکانت گوگل ادز
برای راهاندازی کمپین تبلیغاتی خود قبل از هر چیز نیاز به ساخت اکانت در گوگل ادز دارید.
- ابتدا با ابزار تغییر آی پی وارد گوگل ادز شوید.
- سپس Start Now را بزنید.
بعد به صورت پیشفرض وارد آدرس جیمیلی میشوید که به آن دسترسی دارید. با صفحهای که در قسمت بالا برای شما باز میشود در گوشه بالا سمت راست اکانت شما به جز جیمیل یک کد 10 رقمی را نشان خواهد داد. اگر بر روی همان تصویر گوشه سمت راست کلیک کنید گزینههای دیگری برای ایجاد اکانت جدید و تغییر اکانت فعلی شما فعال خواهد شد. الان شما موفق به ساخت اکانت گوگل ادز شدید. پس در بخش بعدی به مراحل راهاندازی کمپین تبلیغاتی در گوگل ادز خواهیم پرداخت.
راهاندازی کمپین تبلیغاتی در گوگل ادز
راهاندازی کمپین تبلیغاتی در گوگل ادز به دو روش امکانپذیر است. یک روش ساده که برای افراد مبتدی در نظر گرفته شده که با آن میتوانید با انتخاب مخاطب هدف خود و انجام چند مرحله ساده کمپین تبلیغاتی را راهاندازی کنید. روش دوم بهصورت حرفهای بوده که گزینههای بیشتری برای بهینهسازی کمپین پیشروی شما قرار دارد و نسبت به روش ساده مقرونبهصرفهتر خواهد بود.
نکات مهم تبلیغات در گوگل ادز
اگر برای تبلیغات در گوگل ادز ناموفق عمل کردهاید هرگز تسلیم نشوید. چراکه دلایل زیادی وجود دارد که تبلیغات شما ضعیف عمل کرده است. روشهای مناسب و کاربردی را باید رعایت کنید که به این موارد در زیر بهصورت فهرستوار اشاره خواهیم کرد:
- پرهیزکردن از کلمات کلیدی طولانی
- کمپینهای تبلیغاتی بیربط را راهاندازی نکردن
- امتیاز کیفی را بهبود دادن
- صفحه فرود را بهینهسازی کردن
- صفحه تشکر را بهینهسازی کردن
- تبلیغات موبایلی گوگل ادز
سوالات متداول مربوط به گوگل ادوردز یا گوگل ادز
چه افرادی میتوانند در سیستم گوگل ادز تبلیغ کنند؟
تبلیغات در گوگل برای همه امکانپذیر نمیباشد. به دلیل تحریمها امکان ایجاد تبلیغات گوگل ادوردز تحت عنوان دامنه ایران یا همان ir وجود ندارد. از طرف دیگر برای موضوعات خاصی مانند قمار، داروهای مخدر و غیر قانونی، مطالب دروغ و افترا و … امکان ایجاد تبلیغ میسر نمیباشد. باید اشاره کرد که پرداخت هزینه و شارژ اکانت تنها از طریق کارتهای بینالملی امکانپذیر است.
تبلیغات در گوگل ادز چقدر هزینه دارد؟
ایجاد اکانت در گوگل ادوردز کاملاً رایگان و بدون پرداخت هزینه است و این پرداخت و کسر مبلغ تنها برای مواقعی است که مخاطب روی تبلیغ شما کلیک کند و وارد وبسایت شما شود.
آیا اگر کاربر تنها به مشاهده تبلیغ بپردازد و روی آن کلیک نکند، باز هم از اکانت هزینه کسر میشود؟
خیر، تنها زمانی که کلیکی توسط کاربر صورت پذیرد و وارد سایت شود، از اکانت شما مبلغی کسر خواهد شد.
تبلیغ در گوگل ادوردز از محدودیت زمانی برخوردار است؟
خیر، تبلیغات گوگل ادز بدون محدودیت زمانی است و تبلیغ شما تا پایان اعتبار مبلغ فعال است.
چقدر زمان لازم است تا تبلیغ در گوگل ادز به نمایش در بیاید؟ پس از ایجاد کمپین تبلیغاتی، حداکثر یک روز به طول میانجامد تا تبلیغات مورد نظر شما از طریق سرویس گوگل ادز بررسی شود و سپس به نمایش درآید.
جمعبندی
همانطور که قبلاً هم گفتیم گوگل ادز نوعی تبلیغات در گوگل است که افراد با پرداخت پول درازای هر کلیک به جایگاههای بالاتری در صفحه جستجو خواهند رسید. برای انجام تبلیغات در گوگل ادوردز باید ابتدا بودجه خود را مشخص کنید و باتوجهبه آن پلان موردنظر خود را خریداری نمایید. خرید تبلیغات گوگل ادز برای سایت هیچگونه تأثیر منفی روی سئوی وبسایت شما نخواهد گذاشت. حتی این امکان وجود دارد که بهخاطر شناخته شدن توسط گوگل تأثیرات مثبتی هم داشته باشد. هزینه تبلیغ گوگل ادز نیز باتوجهبه عوامل مختلفی تعیین میشود که موقعیت جغرافیایی، کلمات کلید و صنعت، کیفیت کمپین تبلیغاتی شما و موارد دیگر میتواند روی آن تأثیرگذار باشد. یکی از مهمترین فاکتورها در تبلیغات گوگل ادز انتخاب کلمه کلیدی مناسب است که در تعیین هزینههای کلیک تبلیغ مؤثر بوده و حتی با استراتژی مناسب میتوانید جایگاه خود را در میان رقبا بالا ببرید. این کلمات میتوانند بهصورت یک عبارت تعریف شوند و برای انتخاب این کلمات از ابزارهای مانند: گوگل کی ورد پلنر استفاده نمایید. امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد و با بررسی تمام مراحل تبلیغات در گوگل ادز توانسته باشیم به سؤالات شما پاسخ دهیم. در پایان شما برای استفاده از خدمات و مشاوره سئو میتوانید به صفحه اصلی سایت ما مراجعه کنید.