تخصص ما: سئو و فروش اینترنتی = رشد کسب و کار آنلاین شما (۰۹۰۲۰۹۱۴۵۷۰)

نقش تصاویر در سئو

نقش تصاویر در سئو
آنچه در این مقاله می خوانید:

جایگاه و نقش تصاویر در سئو چقدر است؟ در هر مقاله از چه تعداد تصویر استفاده کنیم؟ استفاده از تصویر برای موتور جستجوگر گوگل اهمیتی دارد؟ ما در سلسله مباحث آموزش سئو مبتدی قصد داریم که در رابطه با موضوعات ابتدایی سئو که به میزان زیادی در طول سالیانی که در حرفه سئو مشغول به کارم پاسخ مناسبی بدهم.

اگر شما هم به تازگی یادگیری سئو را آغاز کرده‌ باشید احتمالا با این دست سوالات رو به رو خواهید شد. این که چرا ما باید در یک محتوای متنی خود از تصاویر استفاده کنیم اولین سوالی است که قصد پاسخ دادن به آن را داریم.

تصاویر یکی از اجزای مهم سئو هستند و نقش بسیار مهمی در بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو دارند. در ادامه به بررسی نقش تصاویر در سئو پرداخته خواهد شد: افزایش سرعت بارگذاری صفحه: استفاده از تصاویر کوچک و بهینه شده، موجب افزایش سرعت بارگذاری صفحه و بهبود تجربه کاربران می شود که در نتیجه بالاترین امتیاز را از سایر سایت ها کسب می کند.

  1. سئوی تصاویر: استفاده از تگ alt برای تصاویر، کمک می کند تا موتورهای جستجو با استفاده از محتوای تصویر دقیقا به همان موضوع مربوطه، سایت را رتبه بندی کنند.
  2. رعایت اندازه تصاویر: استفاده از تصاویر بیش از حد بزرگ موجب کاهش سرعت بارگذاری و عدم توجه کاربران به سایت شما خواهد شد. همچنین به مرورگر می تواند زمان بیشتری برای بارگذاری صفحه بدهید که برای بازدید کنندگان کندی خواهد شد.
  3. فرمت تصاویر: تصاویری دریافت کنید که فشرده و بهینه شده باشند، به طوری که بر روی سایت شما بارگذاری شوند بدون کاهش کیفیت تصویر.
  4. ثبت تصاویر: ثبت تصاویر در وب سایت های مشهور به آدرس منبع، موجب افزایش پایداری، قابلیت دسترسی به هر زمان و بهبود موضوع محتوای سایت شما می شود.
مشاهده این مطلب  گوگل E-E-A-T: چگونه محتوایی با اولویت انسان ایجاد کنیم (+ ارزیابی رایگان)

نتیجه گیری نهایی این است که، استفاده از تصاویر با کیفیت، کوچک، بهینه شده و با تگ alt مناسب، نقش بسیار مهمی در بهبود سئوی سایت شما ایفا می کند.

چرا از تصاویر در مقالات خود استفاده می‌کنیم؟

چرا نیاز داریم در یک مقاله متنی باید از تصاویر استفاده کنیم؟ بگذارید موضوع را کمی واضح‌تر برایتان توضیح دهیم. کاربران و حتی من و خود شما برای خواندن یک مقاله پس از سرچ کردن کلمه مورد نظر و باز کردن سایت مورد نظر ابتدا مقاله را تا انتها یک اسکرول می‌کنیم و به تصاویر و گاهی اوقات به تیترهای آن مقاله توجه می‌کنیم. اگر این تصاویر و تیترها نظر ما را به سمت خود جلب کرد دوباره به ابتدای مقاله بر می‌گردیم و خواندن مقاله را شروع می‌کنیم.

حال فهمیدید چرا در مقالات خود از تصاویر استفاده می‌کنیم؟ البته از خاطر نبرید که استفاده از تصاویر تنها به این منظور نیست و استفاده کردن از تصاویر در مقاله می‌توان به سئو وب سایت شما کمک فراوانی کند. حال می‌خواهیم به مواردی برای انتخاب یک تصویر بهتر اشاره کنیم

برای مقالات خود از چه تصاویری استفاده کنیم؟

حال که با ضرورت استفاده از تصاویر در مقالات آشنا شدیم نیاز است تا متر و ابزاری در اختیار داشته باشیم که بتوانیم به وسیله آن بهترین تصویر را برای مقاله خود انتخاب کنیم.

تصویر باید انتقال دهنده پیام باشد

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در هنگام انتخاب یک تصویر برای مقاله خود به آن توجه داشته باشیم، رساندن پیام به مخاطب باشد. تصویری که بیان کننده مفهوم اصلی جاری در مقاله نباشد نه به کار کاربر خواهد آمد و نه به کار گوگل، تنها زحمت شما را برای تولید یک محتوا بیشتر خواهد کرد.

تصویر باید انتقال دهنده پیام باشد

رساندن معنا و مفهوم در تصاویر به روش‌های مختلفی قابل انجام است. با استفاده از متن‌ نوشته روی تصاویر می‌توانید به راحتی کاربر را برای رسیدن به آن مفهوم کمک کنید. به عنوان مثال نوشتن نام مکان تاریخی روی عکس تاریخی به کاربر و موتور جستجوگر گوگل کمک می‌کند تا به راحتی از معنا و مفهوم آن تصویر آگاه شود. راه دیگر نوشتن کپشن برای تصویر است که کمی از روش قبلی ارزش کمتری دارد. اما از خاطر نبرید تصویری که هیچ یکی از این دو مورد را نداشته باشید به هیچ کار نخواهد آمد و برای سئو وب سایت کمک بزرگی به شما نخواهد کرد.

مشاهده این مطلب  تگ آلت تصاویر

ماهیت محتوا را درک کنید، پس از آن تصویر مناسب انتخاب کنید

قانون و متریکی برای انتخاب تصاویر در مقالات برای بهبود سئو وجود ندارد به همین دلیل پیشنهاد می‌شود حتما قبل از انتخاب تصاویر از ماهیت محتوای خود آگاهی کاملی پیدا کنید بگذارید این مفهوم را با ذکر مثالی برای شما توضیح دهم. اگر من در حال تولید محتوایی باشم در رابطه با یکی از ابزارهای گوگل، و قرار باشد شما قدم به قدم آن آموزش را درک کنید، خب در این آموزش نیاز است که از تصاویر مرتبط و در هر پاراگراف یا هر محلی که نیاز به تصویر است استفاده شود. اما برای یک مصاحبه خبری که با یکی از افراد فعال در سئو که کار اصلی وی ارائه خدمت‌ های سئو است نیاز به تصاویر مختلف داریم؟

+ جواب یک خیر بزرگ است!

تنها یک تصویر از مصاحبه برای کاربر کفایت می‌کند و حتی اگر این تصویر هم موجود نبود می‌توان از خیر گذاشتن تصویر در این گونه مقالات چشم پوشی کرد. پس توجه به ماهیت مقاله از درجه اهمیت بالایی برخوردار است به همین خاطر پیشنهاد می‌شود از ماهیت محتوای خود به خوبی آگاه باشید.

استفاده از تصاویر و بهبود سئو

در حال حاضر گوگل به خوبی می‌تواند تصاویر را اسکن کرده و از چیستی آن تصویر به خوبی آگاه شود. به عنوان مثال اگر شما یک تصویر گلدان در محتوای خود بگذارید گوگل به راحتی می‌تواند تشخیص دهد که این یک تصویر گلدان است و آن را در نتایج جستجوی تصویر خود نمایش می‌دهد. گوگل حتی پا را از این فراتر گذاشته است و می‌تواند به راحتی متن موجود روی تصاویر را بخواند و آن را بفهمد! خیره کننده است نه؟

استفاده از تصاویر و بهبود سئو

اصولا شما می‌توانید برای هر تصویر یک متن Alt بنویسید این متن همچنین به درک بهتر گوگل از تصویر کمک می‌کند. فرض کنید شما تصویری در مقاله خود قرار داده‌اید که تصویر یک لپ تاپ است، گوگل بدون کمک شما می‌تواند بفهمد که این عکس یک لپ تاپ است اما شما می‌توانید گوگل را کمی یاری دهید و بگویید که این تصویر یک لپ تاپ سونی است.

مشاهده این مطلب  SGE و تاثیر بر سئو: آنچه باید بدانید!

تصاویر مهم‌اند گاهی بیشتر از خود محتوا

در برخی موارد ماهیت و خواست کاربر بر گوگل چیره می‌شود. به عنوان مثال اگر شما سرچ کنید آموزش سئو مبتدی با وب سایت‌هایی مواجه خواهید شد که متن محور اند و گوگل هم به شما در صفحه سرچ خود یک لینک از این وب سایت و متای توضیحات را نشان خواهد داد. اما اگر سرچ کنید کاخ سعد آباد مشاهده خواهید کرد که گوگل در کنار وب سایت‌‌هایی که در رابطه با این موضوع مقاله‌ای نوشته‌اند، از تصاویر مختلف این محل برای افزایش رضایت شما استفاده کرده است. دلیل این مورد را می‌توان در خواست مخاطبان پیدا کرد. کاربران پس از سرچ کردن این موضوع احتمالا به صفحه تصاویر گوگل رفته‌اند و به وسیله تصاویر به خواست خود رسیده‌‌اند به همین دلیل گوگل دسترسی کاربران به این تصاویر را راحت‌تر کرده است.

آنچه در این مقاله بیان کردیم

در این مقاله به تاثیری که یک تصویر می‌تواند در مقالات داشته باشد اشاره کردیم. گفتیم که تصاویر به خوبی می‌توانند به کاربران و گوگل در غنی شدن محتوا کمک کنند.

همچنین بیان کردیم که برخی از مقالات اصولا تصویر محور‌اند مانند مقالات آموزشی قدم به قدم و برخی دیگر نیازی به تصویر ندارند مانند مصاحبه‌ها. اگر شما هم تجربه‌ای در استفاده از تصاویر در گوگل دارید خوشحال می‌شویم با ما در میان بگذارید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات

بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) برای تبلیغ وب‌سایتتان با بودجه کم

راه‌های زیادی برای بازاریابی وب‌سایت شما وجود دارد بدون اینکه هزینه زیادی صرف کنید. کریس بارلینگ هم‌بنیانگذار...

یک متخصص سئو پیدا کنید که به او اعتماد دارید

اگر در مورد سئو سردرگم هستید، انتخاب یک متخصص سئو می‌تواند دشوار باشد. شرکت مشاوره‌ای ایندی چگونگی واقعی...

راهنمای بهینه‌سازی صفحات محصولات آمازون

در دنیای وسیع و رقابتی تجارت الکترونیک، آمازون غول بی‌رقیب است. با میلیون‌ها فروشنده که برای جلب توجه...

8 پادکست فوق‌العاده سئو برای ارتقای دانش شما

(نام پادکست مناسب برای) نتایج جستجوی گوگل در حال صعود است. بهینه‌سازان مبتدی سئو، آژانس‌ها و بازاریابان...

چک لیست سئو 2024 - لیست کامل سئوی ۲۰۲۴

ما با استفاده از همین چک لیست، ترافیک ارگانیک خود را در 30 روز 189.12 درصد افزایش دادیم. همچنین به ما...

گوگل E-E-A-T: چگونه محتوایی با اولویت انسان ایجاد کنیم (+ ارزیابی رایگان)

این کدها، سبک‌بندی صفحات وب را با استفاده از زبان CSS تعریف می‌کنند. این سبک‌ها شامل تنظیمات حاشیه‌ها،...

راهنمای سئو برای وبسایت جدید شما (در 10 مرحله) - راهنمای ۱۰ مرحله‌ای برای سئو کردن وبسایت جدیدتان

بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) اگر به درستی انجام شود می‌تواند هر ماه هزاران بازدیدکننده هدفمند به وب‌سایت...

چرا کسب و کارهای مدرن نمی توانند سئو را نادیده بگیرند؟

سئو یک استراتژی حیاتی برای رشد حضور آنلاین کسب و کار شما است. با بهینه سازی محتوای خود برای عملکرد بهتر...

B2B SEO در مقابل B2C SEO: تفاوت های کلیدی را کشف کنید

سئوی B2B در مقابل سئو B2C، ممکن است فکر کنید که آنها تفاوت چندانی با هم ندارند، اما بازاریابان B2B و...

SGE و تاثیر بر سئو: آنچه باید بدانید!

Google Search Generative Experience را برای کاربران پلت فرم آزمایشی Search Labs خود در ایالات متحده راه...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

در گوگل دیده شوید و اینترنتی بفروشید.

ثبت سفارش > 09020914570