09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

مروری بر انتخاب آژانس تحقیقات بازار

آنچه در این مقاله می خوانید:

یک شرکت تحقیقات بازار می‌تواند به نمایندگی از کسب‌وکار شما، تحقیقات بازار سفارشی را طراحی، اجرا و تحلیل کند. استفاده از یک شرکت حرفه‌ای تحقیقات بازار تضمین می‌کند که شما اطلاعات مورد نیاز شما تا بتوانید بر اساس شواهد قابل اعتماد، تصمیمات راهبردی بگیرید.

شرکت‌های تحقیقات بازار اطمینان حاصل می‌کنند که شما از قوانین فعلی حفاظت از داده‌ها پیروی می‌کنید. همچنین، آن‌ها تضمین می‌کنند که بازخوردها و نتیجه‌گیری‌ها کاملاً بی‌طرفانه هستند؛ امری که زمانی که صاحب کسب‌وکار خودش در مورد ایده‌ها، محصولات یا کسب‌وکارش تحقیق می‌کند، به دست آوردنش دشوار است.

شرکت‌های تحقیقات بازار معمولا پروژه‌هایی با بودجه کمتر از ۱۰۰۰ پوند را نمی‌پذیرند. با این حال، خدماتی برای شرکت‌هایی با بودجه کمتر نیز وجود دارد، از جمله نظرسنجی‌های آنلاین و نظرسنجی‌های عمومی که امکان افزودن چند سؤال شخصی به یک نظرسنجی بزرگ‌تر را می‌دهند.

اگر بودجه‌ی کمتری دارید اما به کمک حرفه‌ای نیاز دارید، می‌توانید از یک پژوهشگر بازار آزادکار استفاده کنید. یک مشاور آزادکار می‌تواند تحقیقات بی‌طرفانه‌ای انجام دهد. پرسشنامه‌ها و نظرسنجی‌ها و همچنین انجام دهید پژوهش کیفی با استفاده از گروه‌های کانونی حضوری

یافتن یک شرکت تحقیقات بازار

شما انجمن صنفی و ممکن است افراد و مخاطبان تجاری، گروه‌های تحقیقات بازار را که به صنعت شما آشنایی دارند و سابقه کار با شرکت‌های کوچک را دارند، به شما معرفی کنند. سازمان‌هایی مانند جامعه تحقیقات بازار و مؤسسه سلطنتی بازاریابی می‌توانم اطلاعاتی درباره اعضا ارائه دهم و شما همچنین می‌توانید در فهرست‌های محلی و آنلاین جستجو کنید.

دو سازمان مفید دیگر عبارتند از گروه اطلاعات تجاری بزرگ و … گروه مشاوران مستقل کولونوسکوپی کپسولی

مشاهده این مطلب  چرا قیمت‌گذاری مبتنی بر ارزش بهترین روش است

اگر از مشاوران بازاریابی غیررسمی استفاده می‌کنید، بررسی کنید که آیا آن‌ها توانایی‌های تحقیقات بازار مورد نیاز شما را دارند یا خیر. مشاوران متخصص بازاریابی اغلب قادر به انجام تحقیقات مرتبط هستند؛ برای مثال، آژانس تبلیغاتی شما باید بتواند تحقیق کند. اثربخشی تبلیغات .

شرکت‌های مشاوره بازاریابی یکپارچه می‌توانند طیف وسیعی از خدمات بازاریابی، از جمله تحقیقات بازار، ارائه دهند.

تهیه فهرست کوتاه آژانس‌های تحقیقات بازار

برخی از شرکت‌های تحقیقات بازار روی نوع خاصی از پژوهش تمرکز دارند (مانند). نظرسنجی‌های آنلاین هیچ چیزی در پرانتز وجود ندارد. پژوهش کیفی یا پژوهش کمی یا یک صنعت خاص. برخی دیگر در زمینه‌هایی مانند … تخصص دارند. پژوهش برند یا تحقیقات بازاریابی را به عنوان بخشی از خدمات مشاوره بازاریابی گسترده‌تر ارائه دهید.

تا زمانی که نیازهای تحقیقاتی خود را بشناسید، بررسی سریع خدمات هر آژانس به شما کمک می‌کند تا آژانس‌های نامناسب را حذف کنید. کسب‌وکارهای کوچک معمولا متوجه می‌شوند که آژانس‌های کوچک‌تر می‌دانند چگونه از بودجه محدود، اطلاعات مفید استخراج کنند.

اگر نمی‌دانید چه نوع تحقیقات بازاریابی‌ای نیاز دارید، شاید بهتر باشد با شرکتی کار کنید که طیف وسیعی از خدمات تحقیقات بازاریابی را ارائه می‌دهد تا اینکه با متخصصی کار کنید که فقط یک نوع خاص از تحقیق را ارائه می‌کند.

انتخاب یک شرکت تحقیقات بازار

باید خلاصه ای تهیه کن این اطلاعات را برای محققان بازار در فهرست کوتاه خود بفرستید و در آن، پیشینه، بازار هدف و اهداف خود را توضیح دهید.

از هر شرکت تحقیقات بازار بخواهید که پیشنهادی مختصر ارائه دهد که شامل نوع تحقیقات پیشنهادی، جدول زمانی و هزینه‌ها و همچنین نمونه‌هایی از پروژه‌های گذشته باشد.

مشاهده این مطلب  افشای روندهای آینده بازاریابی

احتمالا بخواهید با شرکت‌هایی که پیشنهادهای امیدوارکننده‌تری ارائه داده‌اند، ملاقات کنید تا از شخصیت و میزان هماهنگی‌تان با آن‌ها مطمئن شوید.

شاید گستردگی بیش از حد در انتخاب، به صرفه نباشد. برخی از شرکت‌های تحقیقات بازار، اگر برای ارائه پیشنهاد، از بیش از سه شرکت دعوت کنید، ممکن است برای نوشتن پیشنهاد، هزینه مطالبه کنند.

هزینه تنها ملاک مقایسه‌ی شرکت‌های تحقیقات بازار نباشد. کاهش هزینه‌ها، مثلاً با استفاده از نمونه‌های آماری کوچک یا روش‌های ارزان‌تر تحقیق، می‌تواند دقت و سودمندی نتایج را کاهش دهد.

به جای آن، باید آژانسی را انتخاب کنید که نیازهای شما را درک کند و نشان داده باشد که چگونه می‌تواند اطلاعات مورد نیاز شما را در بودجه‌ی تعیین‌شده‌تان ارائه دهد.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

زمان‌ بندی پست در فیسبوک: چگونه در ۳ قدم ساده، حضور حرفه‌ ای و بدون استرس بسازید

اگر از تلاش‌های بی‌نتیجه برای انتشار منظم در فیسبوک خسته شده‌اید، وقتش رسیده به روش حرفه‌ای‌ها روی بیاورید:...
لینک گذاشتن توی پست‌ های لینکدین

آیا افزودن لینک در پست‌های لینکدین باعث کاهش بازدید می‌شود؟ برعکس، باعث افزایش تعامل است

آیا لینک گذاشتن در پست‌های لینکدین باعث کاهش بازدید می‌شود؟ بررسی کامل با داده‌های واقعی برای سال‌ها،...
سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
آموزش کامل نصب Google Tag

آموزش کامل نصب Google Tag برای ردیابی تبدیل در سال ۱۴۰۴

اگر در سال ۱۴۰۴ هنوز از ابزارهای دقیق برای ردیابی تبدیل‌های سایت و تبلیغات گوگل استفاده نمی‌کنید، احتمالاً...
ابزارهای ساخت ویدیو با هوش مصنوعی

۷ ابزار برتر ساخت ویدیو با هوش مصنوعی

تولید ویدیوهای جذاب برای شبکه‌های اجتماعی یا کمپین‌های بازاریابی، همیشه یکی از چالش‌های بزرگ برای تولیدکنندگان...
هدف‌گذاری و بهترین زمان انتشار

معرفی قابلیت هدف‌گذاری و زمان‌بندی هوشمند پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی

اگر مدیریت شبکه‌های اجتماعی برات یک دغدغه دائمیه، خبر خوب اینکه حالا می‌تونی با ابزارهای جدید، بدون دغدغه...
تقویم مناسبت‌ های شبکه‌ های اجتماعی برای سال ۱۴۰۴ شمسی

تقویم مناسبت‌ های شبکه‌ های اجتماعی برای سال ۱۴۰۴ شمسی (۲۰۲۵ میلادی)

مناسبت‌های شبکه‌های اجتماعی همیشه هم ارزش استفاده ندارند؛ اما اگر رویدادهایی را پیدا کنید که با محتوای...
افزایش تعامل در لینکدین با ویدیو | نکات تولید محتوای ویدیویی در LinkedIn

چگونه با تولید محتوای ویدیویی در لینکدین، تعامل خود را چند برابر کنیم؟ (راهنمای ۲۰۲۵)

با رشد سریع محبوبیت ویدیو در پلتفرم‌های اجتماعی، لینکدین نیز تمرکز خود را روی محتوای ویدیویی افزایش داده...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070