یک شرکت تحقیقات بازار میتواند به نمایندگی از کسبوکار شما، تحقیقات بازار سفارشی را طراحی، اجرا و تحلیل کند. استفاده از یک شرکت حرفهای تحقیقات بازار تضمین میکند که شما اطلاعات مورد نیاز شما تا بتوانید بر اساس شواهد قابل اعتماد، تصمیمات راهبردی بگیرید.
شرکتهای تحقیقات بازار اطمینان حاصل میکنند که شما از قوانین فعلی حفاظت از دادهها پیروی میکنید. همچنین، آنها تضمین میکنند که بازخوردها و نتیجهگیریها کاملاً بیطرفانه هستند؛ امری که زمانی که صاحب کسبوکار خودش در مورد ایدهها، محصولات یا کسبوکارش تحقیق میکند، به دست آوردنش دشوار است.
شرکتهای تحقیقات بازار معمولا پروژههایی با بودجه کمتر از ۱۰۰۰ پوند را نمیپذیرند. با این حال، خدماتی برای شرکتهایی با بودجه کمتر نیز وجود دارد، از جمله نظرسنجیهای آنلاین و نظرسنجیهای عمومی که امکان افزودن چند سؤال شخصی به یک نظرسنجی بزرگتر را میدهند.
اگر بودجهی کمتری دارید اما به کمک حرفهای نیاز دارید، میتوانید از یک پژوهشگر بازار آزادکار استفاده کنید. یک مشاور آزادکار میتواند تحقیقات بیطرفانهای انجام دهد. پرسشنامهها و نظرسنجیها و همچنین انجام دهید پژوهش کیفی با استفاده از گروههای کانونی حضوری
یافتن یک شرکت تحقیقات بازار
شما انجمن صنفی و ممکن است افراد و مخاطبان تجاری، گروههای تحقیقات بازار را که به صنعت شما آشنایی دارند و سابقه کار با شرکتهای کوچک را دارند، به شما معرفی کنند. سازمانهایی مانند جامعه تحقیقات بازار و مؤسسه سلطنتی بازاریابی میتوانم اطلاعاتی درباره اعضا ارائه دهم و شما همچنین میتوانید در فهرستهای محلی و آنلاین جستجو کنید.
دو سازمان مفید دیگر عبارتند از گروه اطلاعات تجاری بزرگ و … گروه مشاوران مستقل کولونوسکوپی کپسولی
اگر از مشاوران بازاریابی غیررسمی استفاده میکنید، بررسی کنید که آیا آنها تواناییهای تحقیقات بازار مورد نیاز شما را دارند یا خیر. مشاوران متخصص بازاریابی اغلب قادر به انجام تحقیقات مرتبط هستند؛ برای مثال، آژانس تبلیغاتی شما باید بتواند تحقیق کند. اثربخشی تبلیغات .
شرکتهای مشاوره بازاریابی یکپارچه میتوانند طیف وسیعی از خدمات بازاریابی، از جمله تحقیقات بازار، ارائه دهند.
تهیه فهرست کوتاه آژانسهای تحقیقات بازار
برخی از شرکتهای تحقیقات بازار روی نوع خاصی از پژوهش تمرکز دارند (مانند). نظرسنجیهای آنلاین هیچ چیزی در پرانتز وجود ندارد. پژوهش کیفی یا پژوهش کمی یا یک صنعت خاص. برخی دیگر در زمینههایی مانند … تخصص دارند. پژوهش برند یا تحقیقات بازاریابی را به عنوان بخشی از خدمات مشاوره بازاریابی گستردهتر ارائه دهید.
تا زمانی که نیازهای تحقیقاتی خود را بشناسید، بررسی سریع خدمات هر آژانس به شما کمک میکند تا آژانسهای نامناسب را حذف کنید. کسبوکارهای کوچک معمولا متوجه میشوند که آژانسهای کوچکتر میدانند چگونه از بودجه محدود، اطلاعات مفید استخراج کنند.
اگر نمیدانید چه نوع تحقیقات بازاریابیای نیاز دارید، شاید بهتر باشد با شرکتی کار کنید که طیف وسیعی از خدمات تحقیقات بازاریابی را ارائه میدهد تا اینکه با متخصصی کار کنید که فقط یک نوع خاص از تحقیق را ارائه میکند.
انتخاب یک شرکت تحقیقات بازار
باید خلاصه ای تهیه کن این اطلاعات را برای محققان بازار در فهرست کوتاه خود بفرستید و در آن، پیشینه، بازار هدف و اهداف خود را توضیح دهید.
از هر شرکت تحقیقات بازار بخواهید که پیشنهادی مختصر ارائه دهد که شامل نوع تحقیقات پیشنهادی، جدول زمانی و هزینهها و همچنین نمونههایی از پروژههای گذشته باشد.
احتمالا بخواهید با شرکتهایی که پیشنهادهای امیدوارکنندهتری ارائه دادهاند، ملاقات کنید تا از شخصیت و میزان هماهنگیتان با آنها مطمئن شوید.
شاید گستردگی بیش از حد در انتخاب، به صرفه نباشد. برخی از شرکتهای تحقیقات بازار، اگر برای ارائه پیشنهاد، از بیش از سه شرکت دعوت کنید، ممکن است برای نوشتن پیشنهاد، هزینه مطالبه کنند.
هزینه تنها ملاک مقایسهی شرکتهای تحقیقات بازار نباشد. کاهش هزینهها، مثلاً با استفاده از نمونههای آماری کوچک یا روشهای ارزانتر تحقیق، میتواند دقت و سودمندی نتایج را کاهش دهد.
به جای آن، باید آژانسی را انتخاب کنید که نیازهای شما را درک کند و نشان داده باشد که چگونه میتواند اطلاعات مورد نیاز شما را در بودجهی تعیینشدهتان ارائه دهد.