فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

تبلیغات آنلاین: راهنمای کامل انواع و فرمت‌های تبلیغات

آنچه در این مقاله می خوانید:

سرمایه‌گذاری در تبلیغات آنلاین، چالش‌های جدیدی را به همراه دارد، چرا که شما با انواع مختلف تبلیغات و پلتفرم‌ها سروکار خواهید داشت. با توجه به این موضوع، ما یک راهنمای جامع و عمیق درباره انواع مختلف تبلیغات و فرمت‌های آن‌ها جمع‌آوری کرده‌ایم تا به شما در ساخت یک استراتژی تبلیغات آنلاین قوی و هزینه کردن بهینه بودجه‌تان کمک کنیم.

نیروی محرکه اصلی اقتصاد امروز در حال تغییر مداوم است و بازاریابان، چه باتجربه باشند چه تازه وارد، باید بهترین عملکرد خود را ارائه دهند تا عقب نمانند. کارآفرینان به این نتیجه رسیده‌اند که تنها راه منطقی در دنیایی پر از رقیب، یک وبسایت بساز برای تجارت خود و تمرکز تلاش‌هایشان بر ساخت و نوسازی حضور آنلاین خود تبلیغات استراتژی، در حین ایجاد برخی از موارد عالی مثال‌های تبلیغاتی هم زمان

مزایای تبلیغات آنلاین

امروزه، اینترنت مهم‌ترین ابزار بازاریابی است و شما به عنوان یک کسب‌وکار آنلاین، وظیفه دارید آنلاین باشید. اگرچه تبلیغات انبوه مانند رادیو و رسانه‌های چاپی می‌توانند در موفقیت کسب‌وکار شما تاثیرگذار باشند، اما در مقایسه با تبلیغات آنلاین، شما را قادر به ایجاد ارتباط شخصی با مشتریان بالقوه خود در سرتاسر جهان نمی‌کنند.

با تبلیغات آنلاین، نه تنها می‌توانید به مخاطبان هدف خود در سطح جهانی دسترسی پیدا کنید و امکان خرید از میلیون‌ها مصرف کننده را برای کسب و کارتان فراهم کنید، بلکه این نوع تبلیغات فوق‌العاده راحت و در دسترس است. شما به‌راحتی می‌توانید فروش آنلاین خود را پیگیری کنید، اعلان‌ها ارسال کنید، استراتژی تعامل با مخاطبان هدف خود را توسعه دهید و با چند کلیک کمپین‌های تبلیغاتی خود را برنامه‌ریزی کنید. علاوه بر این، به طیف وسیعی از ابزارهای تحلیلی دسترسی خواهید داشت که به شما کمک می‌کند دقیقا بدانید کدام کمپین‌ها … استراتژی‌های بازاریابی کدام کلمات کلیدی برای کسب و کارتان مفید هستند و کدام‌یک نیستند.

اگر این انگیزه کافی برای شما نیست تا به عمق بازاریابی اینترنتی غوطه‌ور شوید، یکی از مزیت‌های برتر تبلیغات آنلاین، مقرون به صرفه بودن و هزینه عملیاتی پایین آن است. برخلاف روش‌های سنتی که برای تبلیغ محصولات و خدمات خود باید هزینه هنگفتی پرداخت کنید، تبلیغات آنلاین ارزان هستند و برخی از سایت‌ها امکان تبلیغ رایگان وب‌سایت شما را فراهم می‌کنند. همچنین با کاهش استفاده از کاغذ، چاپ و پست، به حفظ محیط زیست کمک خواهید کرد.

انواع تبلیغات آنلاین

چه متخصص پرداخت با تجربه باشید و چه تازه وارد دنیای تبلیغات آنلاین و فقط با تبلیغات تصویری، ویدیویی و چرخشی آشنا باشید، انواع مختلفی از تبلیغات آنلاین وجود دارد که به راحتی گم می‌شوید.

امروزه اکثر تبلیغات آنلاین با استفاده از “تبلیغات برنامه‌ای” اجرا می‌شوند. این روش به طور کلی به معنی استفاده از تکنولوژی برای اتوماتیک کردن هدف‌گذاری و اجرای تبلیغات آنلاین است. در این روش از نرم‌افزار برای هدف قرار دادن مخاطبان خاص، غالبا در زمان واقعی، استفاده می‌شود. این امر باعث کارآمدی و تاثیرگذاری بالا در تبلیغات آنلاین می‌شود.

برای انتخاب بهترین فرمت تبلیغاتی برای اهداف و مقاصد کمپین خود و افزایش بازده سرمایه گذاری، باید با این چهار نوع اصلی تبلیغات آنلاین آشنا شوید.

مشاهده این مطلب  سؤالات متداول درباره جذب خبرنگاران برای نوشتن در مورد کسب‌وکار شما

تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

با توجه به اینکه بیش از نیمی از جمعیت زمین از پلتفرم‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، شما نمی‌توانید تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی را نادیده بگیرید. در حقیقت، هزینه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی از تبلیغات چاپی پیشی گرفته و در حال حاضر … سومین کانال تبلیغاتی بزرگ (پشت تلویزیون و جستجوی پرداخت شده)

با استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ کسب‌وکار، می‌توانید به مخاطبان هدف در کانال‌های مختلف دسترسی پیدا کنید، سرنخ‌ها و فروش را افزایش دهید و از انواع مختلف قالب‌های تبلیغاتی برای دستیابی به اهداف بازاریابی خود استفاده کنید.

توجه:یکی از راه‌های تبلیغ کسب و کارتان لینک در بیو مثلاً از «هاپ با Wix» برای هدایت کاربران به وبسایت و کانال های اجتماعی مشخص با استفاده از یک URL مشخص استفاده کنید.

برای انتخاب بهترین فرمت تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، از خودتان بپرسید که مخاطب هدف شما کیست و از کدام پلتفرم‌ها استفاده می‌کند، همچنین مشخصات عملی که قصد تبلیغ آن را دارید. آشنایی با ویژگی‌ها و مزایای مختلف هر استراتژی تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا بفهمید کجا باید سرمایه‌گذاری کنید تا نتایج بهتری بگیرید.

فیسبوک

با بیش از ۲.۷ میلیارد کاربر فعال ماهیانه در فیسبوک و بیش از ۹۰ میلیون کسب و کار کوچک که از ابزارهای تجاری رایگان این پلتفرم استفاده می‌کنند، رسیدن به مخاطبان هدف شما هرگز آسان‌تر نبوده است. با استفاده از ابزارهای هدف‌گیری تبلیغات فیسبوک، می‌توانید به سه نوع مخاطب دسترسی پیدا کنید:

  • مخاطبان اصلی این ابزار به شما امکان می‌دهد تا مخاطبان خود را بر اساس سن، علایق و موقعیت جغرافیایی آنها تعریف کنید.
  • مخاطبان سفارشی به شما کمک می‌کند تا دوباره با کاربرانی که قبلا با کسب‌وکار شما تعامل داشته‌اند در ارتباط باشید.
  • مخاطبان شبیه به شما امکان می‌دهد تا به افراد جدیدی با علایقی مشابه مشتریان اصلی خود دست پیدا کنید.
  • مخاطبان اصلی این ابزار به شما امکان می‌دهد تا مخاطب خود را بر اساس سن، علایق و موقعیت جغرافیایی تعریف کنید.

چندین روش برای تبلیغ در فیسبوک وجود دارد که از متداول‌ترین آن‌ها می‌توان به تبلیغات تصویری، ویدئویی، استوری و لید اشاره کرد.

  1. تبلیغات تصویری این ها برای هدایت ترافیک به وبسایت شما و بهبود تبلیغات اینترنتی شما با به اشتراک گذاری مجموعه ای از تصاویر، بسیار عالی هستند.
  2. تبلیغات ویدیویی بسیار محبوب هستند، چرا که هم از نظر بصری جذاب هستند و هم برای به نمایش گذاشتن محصول و برند شما عالی هستند.
  3. تبلیغات داستانی یک راه حل تعاملی که به شما امکان می‌دهد محتوای عکس و ویدیوی کوتاه را با هم ترکیب کنید.
  4. تبلیغات هدایت شده به شما امکان می‌دهد اطلاعات مخاطبین بالقوه را جمع‌آوری کنید، چه برای مشترکین خبرنامه، ثبت نام رویدادها یا خدمات پیگیری، بدون نیاز به هدایت کاربران به خارج از پلتفرم فیسبوک.

اینستاگرام

اینستاگرام شبکه اجتماعی با دومین بازدهی سرمایه این روش در بین بازاریابان محبوب است و به طور خاص برای افرادی که به دنبال جذب مخاطبان ۱۸ تا ۳۴ سال هستند، بسیار مفید است. شما می توانید از طریق حساب تجاری خود در اینستاگرام تبلیغات کنید، برای صفحه فیسبوک خود آگهی ایجاد کرده و آنها را در هر دو کانال یا یکی از آنها منتشر کنید، یا کمپین های سفارشی را در مدیر تبلیغات فیسبوک ایجاد کنید که به طور خاص به مخاطبان اینستاگرام شما هدف گذاری می شوند.

مشاهده این مطلب  اینفوگرافیک‌های عالی، به آسانی ساخته می‌شوند

مشابه فیسبوک، انواع تبلیغات اینستاگرام شامل تبلیغات تصویری، ویدیویی، استوری و لید ادز هستند. اما نوآورانه‌ترین انواع تبلیغات در اینستاگرام در حال حاضر، تبلیغات در بخش اکسپلور و تبلیغات پست‌های خرید هستند.

  • کشف کردن یک سطح کشف برای کاربرانی است که به دنبال محتوای جدید هستند و علایق خود را جستجو می‌کنند و به بازاریابان کمک می‌کند تا به مخاطبان جدید برسند.
  • پست خرید تبلیغات شامل برچسب محصول می‌شوند و به شما امکان می‌دهند با تقویت پست‌های قابل خریداری یا ساختن تبلیغات از ابتدا در Ads Manager، برای دستیابی به انعطاف پذیری خلاقانه‌تر، دامنه محصولات خود را به حداکثر برسانید.
  • کاوش این یک پلتفرم کشف محتوا برای کاربرانی است که به دنبال محتوای جدید هستند و علاقه‌مندی‌هایشان را کاوش می‌کنند و به بازاریابان کمک می‌کند تا به مخاطبان جدیدی برسند.
  • کاوش یک سطح کشف برای کاربران است که به دنبال محتوای جدید هستند و علایق خود را کشف می کنند و به بازاریابان کمک می کند تا به مخاطبان جدیدی دست یابند.

 

بیش از ۱۸۷ میلیون کاربر فعال روزانه در سراسر جهان در توییتر وجود دارند، آمار نشان می‌دهد که 77 درصد کاربران توییتر از برندها بیشتر قدردانی می‌کنند. وقتی به توییت آنها پاسخ می‌دهد. اگرچه تبلیغات دیجیتال در توییتر کمتر رایج است، زیرا دسترسی ارگانیک هنوز شاخص اصلی عملکرد یک برند در این شبکه است، تبلیغات هنوز هم می‌توانند به شما در رسیدن به اهداف کسب و کارتان کمک کنند، به ویژه اگر مخاطبان هدف شما در سنین ۳۵ تا ۶۵ سال باشند.

بسیاری از شرکت‌های B2B و برندهای تجارت الکترونیکی با استفاده از بازاریابی توسط افراد تاثیرگذار مطمئن باشید که تلاش‌های شما در شبکه‌های اجتماعی به احتمال زیاد به سود شما خواهد رسید، چرا که آمار نشان داده‌اند که ۴۰ درصد از کاربران به دنبال توییترهای تبلیغاتی، خرید کرده‌اند.

می‌توانید در توییتر مخاطبان خاصی را هدف قرار دهید و سپس استراتژی تبلیغاتی خود را در پینترست و اینستاگرام نیز به کار ببرید یا به سمت تبلیغات تعاملی بروید که شامل توییت‌هایی با دکمه‌های فراخوان عمل برای تبلیغ هشتگ‌های خاص است. این نوع تبلیغات می‌تواند به شما کمک کند تا تبلیغات دهان به دهان برای یک رویداد قریب الوقوع یا راه‌اندازی محصول را تقویت کنید، با این حال، برای دسترسی به این قالب تبلیغاتی، باید با ارسال یک تیکت پشتیبانی در توییتر درخواست کنید. برای اطلاعات بیشتر، راهنمای کامل ما را در این زمینه بررسی کنید.

لینکداین

لینکدین دومین پلتفرم پرطرفدار شبکه اجتماعی برای بازاریابان B2B است که تنها پس از فیسبوک قرار دارد و اگر می‌خواهید کسب‌و‌کارتان را ارتقا دهید، این پلتفرم مکانی عالی است. امکانات هدف‌گیری بی‌نظیر آن، به شما اجازه می‌دهد تا کاربران را با معیارهایی هدف قرار دهید که سایر پلتفرم‌ها ارائه نمی‌دهند، از جمله اطلاعات جمعیت‌شناختی منحصر به فرد، عنوان شغل، وظایف شغلی و صنعت.

مشاهده این مطلب  ترند های بخش گاراژ

تبلیغات پیامی در لینکدین به شما امکان ارسال پیام‌های مستقیم و شخصی به مخاطبان را می‌دهد تا بتوانید ثبت نام یک رویداد، تبلیغ آزمایشی رایگان محصول و موارد دیگر را به اشتراک بگذارید. تبلیغات پیامی با ارائه ویژگی‌های تعاملی مثل فرم‌های جمع‌آوری سرنخ (Lead Gen Forms) که به شما کمک می‌کنند به مخاطبان خاص دسترسی پیدا کنید و فراخوان‌های خودکار به عمل، به شما در افزایش ترافیک وبسایت و جذب سرنخ‌های بیشتر کمک می‌کنند.

یوتیوب

همانطور که چهارمین پلتفرم پرکاربرد شبکه‌های اجتماعی توسط بازاریابان تبلیغات یوتیوب به شما کمک می‌کنند تا به مشتریان بالقوه دست پیدا کنید و آن‌ها را به انجام کاری تشویق کنید، هنگامی که در یوتیوب ویدیو می‌بینند یا جستجو می‌کنند. برخلاف سایر انواع تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، در یوتیوب فقط زمانی پرداخت می‌کنید که کاربران به تبلیغ شما علاقه‌مند شوند.

تبلیغات در این پلتفرم قبل و حین ویدیوها نمایش داده می شوند یا به عنوان ویدیوهای تبلیغاتی مستقل بعد از جستجو نمایش داده می شوند. شما می توانید تبلیغات در یوتیوب استفاده از انواع مختلف فرمت‌های تبلیغاتی و هدف‌گیری گروه‌های سنی و علایق خاص

پینترست

پینترست با تمرکز قوی بر روی تصاویر، بیش از 442 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد که اکثریت آن‌ها زن هستند. تبلیغات این پلتفرم، محتوایی هستند که بازاریابان و برندها آن را پین می‌کنند و به توضیحات آن‌ها یک علامت دلار اضافه می‌کنند. سپس بازاریابان می‌توانند آیتم‌های پین شده را به صفحات رسمی خود لینک کنند تا ترافیک را به سمت خود هدایت کنند.

با توجه به آمار نشان می‌دهد که کسب‌وکارها می‌توانند به بیش از ۱۶۹ میلیون نفر دسترسی پیدا کند در پینترست و خرید برای 48 درصد از کاربران این پلتفرم، اولویت اصلی است. این سایت قطعا باید در استراتژی تبلیغات آنلاین شما در نظر گرفته شود.

تبلیغات جستجوی پولی

تبلیغات جستجوی پرداختی، که همچنین به عنوان بازاریابی موتور جستجو شناخته می‌شود بازاریابی موتور جستجو به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا به افرادی که در موتورهای جستجو به دنبال اطلاعات خاص هستند، برسند. نوع تبلیغات روی یک تبلیغات پرداخت به ازای کلیک مدل اینگونه عمل می‌کند که شما تا زمانی که کسی روی تبلیغ شما کلیک نکند، پولی پرداخت نمی‌کنید.

در حالی که نتایج ارگانیک در موتورهای جستجو و سایر روش‌های رایگان برای تبلیغ وب‌سایت شما می‌توانند به رشد کسب‌وکار شما کمک کنند، اما تأثیر تبلیغات جستجوی پولی را ندارند. میانگین ۲ دلار درآمد به ازای هر یک دلاری که برای تبلیغات گوگل خرج می کنند. علاوه بر این، تبلیغات در موتورهای جستجو از برند شما در برابر رقبایی که قصد دارند عبارات مربوط به برند شما را خریداری کنند، محافظت می کند.

محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای تبلیغات جستجوی پولی، گوگل، بینگ و یاهو هستند. گوگل به طور واضح پرکاربردترین موتور جستجو با ۳.۵ میلیارد جستجو در روز است و آمار نشان می‌دهد که … بیش از 70 درصد از کل جستجوهای سراسر جهان این کارها روی گوگل انجام می‌شوند اما نمی‌توانید رقبای آن را نادیده بگیرید.

مشاهده این مطلب  کجا به‌صورت آنلاین تبلیغ کنیم؟

برای اینکه بدانید باید پول خود را در کجا سرمایه‌گذاری کنید، کلمات کلیدی برند خود را در یاهو و بینگ جستجو کنید تا مطمئن شوید که واقعا ترافیک قابل توجهی به سایت شما هدایت می‌کنند یا خیر. زمانی که در یکی از سه پلتفرم موتور جستجو در تکنیک‌های تبلیغات مهارت پیدا کردید، تبلیغات در دو پلتفرم دیگر آسان‌تر و قابل فهم خواهد بود. تبلیغات در گوگل چگونه انجام می‌شود؟ تا بتوانید استراتژی تبلیغات آنلاین خود را در موتورهای جستجو شروع کنید.

بومی

تبلیغات بومی مطابقت و عملکرد طبیعی در قالب رسانه‌ای که در آن ظاهر می‌شوند. کلید تبلیغات بومی این است که مزاحمتی ایجاد نکنند و حتی ممکن است توسط خوانندگان نادیده گرفته شوند. با این حال، مطالعات نشان داده‌اند که حتی اگر خوانندگان متوجه نشوند که در حال مصرف یک تبلیغ پولی هستند، ۳۱٪ احتمال خرید از برند پس از دیدن تبلیغات بومی آنها را بالاتر می‌دانند.

تبلیغات بومی انواع مختلفی دارند: تبلیغات “در فید” که در فید شبکه‌های اجتماعی ظاهر می‌شوند، تبلیغات جستجو و لیست‌های تبلیغاتی که در بالای نتایج جستجوی گوگل یا در نوار کناری ظاهر می‌شوند، و توصیه‌های محتوا که بعد از اینکه خواندن یک مقاله آنلاین را تمام کردید، نمایش داده می‌شوند.

این نوع از تبلیغات اینترنتی محصولات و خدمات شما را به حجم عظیمی از مشتریان بالقوه معرفی می‌کند و رابطه تنگاتنگی بین ناشران و برندها ایجاد می‌کند. مشتریان به تبلیغات بومی 53 درصد بیشتر از تبلیغات نمایشی یعنی حتی اگر تبلیغ شما حالت تبلیغاتی نداشته باشد، وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهد.

تبلیغات نمایشی

تبلیغات نمایشی معمولا شامل متن، تصویر یا ویدیو هستند و برای تشویق کاربر به کلیک کردن و انجام یک عمل خاص مانند رفتن به صفحه بعدی، خرید و غیره طراحی شده‌اند. اغلب آنها بر اساس هزینه هر کلیک (CPC) تبلیغ می‌شوند، به این معنی که هر بار که کاربر در یک موتور جستجو روی تبلیغ کلیک می‌کند، تبلیغ‌کننده مبلغی بر اساس استراتژی کلی پیشنهاد خود پرداخت می‌کند.

بنابراین جای تعجب نیست که تبلیغات نمایشی در دنیای تبلیغات بدنام هستند، زیرا کاربران را فریب می‌دهند تا روی تبلیغات گمراه کننده کلیک کنند. اما در پلتفرم‌های مناسب می‌توان از آن‌ها برای بهره‌برداری از داده‌ها به منظور نمایش تبلیغات به مخاطبان هدف مورد نظر استفاده کرد.

تبلیغات تصویری گوگل

تبلیغ‌دهندگان با استفاده از شبکه نمایش گوگل (GDN) می‌توانند تبلیغات جذاب بصری طراحی و آنها را مستقیماً از حساب Google Ads خود در میلیون‌ها وب‌سایت و برنامه (از جمله یوتیوب و جیمیل) قرار دهند. این پلتفرم به شما امکان می‌دهد تا مخاطبان هدف خود را از طریق مشخصات جمعیتی و موقعیت مکانی و همچنین علایق خاص مخاطبان هدف خود هدف قرار دهید.

گوگل ادز می‌تواند فرآیند مزایده را به عهده بگیرد و با استفاده از ویژگی‌های هدف‌گذاری و مزایده خودکار، مخاطبان ایده‌آل شما را شناسایی کند. می‌توانید روی کلیک‌ها، نمایش‌ها، تبدیل‌ها و گوگل آنالیتیکس از طریق گوگل ادز نظارت داشته باشید تا میزان اثربخشی تبلیغاتتان را مشاهده کنید.

مشاهده این مطلب  برخورد با مشتریان مشکل‌دار

شبکه مخاطبان فیسبوک

شبکه مخاطبان فیسبوک از همان داده‌های هدف‌گذاریِ پلتفرم فیسبوک استفاده می‌کند تا به شما در قرار دادن تبلیغات بومی کمک کند. تبلیغات بنری تبلیغات تمام صفحه، تبلیغات درون ویدیو و تبلیغات پاداش‌دار در وب‌سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی شبکه.

اندازه گیری موفقیت تبلیغات آنلاین

کلید درک و افزایش تاثیرگذاری تبلیغات آنلاین، شناخت معیارهای کلیدی عملکرد و پیگیری آن‌هاست تا به موفقیت کمپین‌های تبلیغات آنلاین خود پی ببرید.

معیارهای زیادی برای پیگیری وجود دارد و برخی از آنها برای برخی از انواع کمپین ها بیشتر از سایرین مرتبط هستند. اما برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

  • نرخ تبدیل درصد کاربرانی که بعد از دیدن یک تبلیغ، اقدام دلخواه را انجام می‌دهند. این معیار اغلب مهم‌ترین معیار برای ردیابی کمپین‌های تبلیغاتی و اندازه‌گیری واقعی موفقیت آن‌ها است.
  • نرخ کلیک (CTR) CTR تعداد کلیک‌های روی یک تبلیغ را تقسیم بر تعداد نمایش‌های آن تبلیغ اندازه می‌گیرد. CTR بالا نشان می‌دهد که تبلیغ جذاب و مرتبط با مخاطب هدف بوده است. این همچنین نشان می‌دهد که تبلیغ به مخاطب مناسب و با محتوای درست می‌رسد. CTR پایین نیاز به بررسی و بهینه‌سازی کمپین یا دارایی‌های آن برای افزایش آن دارد.
  • هزینه به ازای اقدام (CPA) هزینه هر اقدام مورد نظر، مانند فروش یا ثبت نام، توسط CPA محاسبه می شود و برای تعیین بازده سرمایه گذاری (ROI) یک کمپین تبلیغاتی استفاده می شود. این می تواند برای تصمیم گیری در مورد ادامه یا عدم ادامه یک تبلیغ یا کمپین بر اساس میزان CPA استفاده شود.
  • نرخ پرش نرخ پرش، تعداد بازدیدکنندگانی را که بلافاصله پس از ورود به وب‌سایت آن را ترک می‌کنند، اندازه‌گیری می‌کند. نرخ پرش بالا می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که تبلیغات مرتبط نبوده یا در جلب توجه کاربر موثر نبوده است. نرخ پرش پایین نشان‌دهنده موضوع مخالف است. نظارت بر نرخ پرش برای درک نحوه بهبود بهینه‌سازی صفحات فرود تبلیغات و منابع اهمیت دارد.
  • بازده هزینه تبلیغات ROAS میزان بازدهی حاصل از یک کمپین تبلیغاتی را نسبت به هزینه صرف شده برای آن کمپین نشان می‌دهد. این معیار برای تعیین اثربخشی کلی یک کمپین تبلیغاتی بسیار مفید است.
  • ارزش طول عمر (LTV) ارزش مادام العمر مشتری، ارزش مشتری را در طول مدت زمان ارتباطش با کسب‌وکار می‌سنجد. این معیار به تعیین تاثیر بلند مدت یک کمپین تبلیغاتی بر جذب و حفظ مشتری کمک می‌کند. این یک معیار بلند مدت است و باید به عنوان چنین معامله شود.
  • شاخص‌های تعامل مقایسه‌های مربوط به تعامل، مانند لایک، نظر و به اشتراک گذاشتن، می‌توانند درک بهتری از کارایی تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی ارائه دهند و به اندازه‌گیری رسش و تاثیر یک کمپین تبلیغاتی آنلاین کمک کنند. این مقایسه‌ها به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کنند تا نوع تبلیغات و محتواهایی را که با مخاطب هدف‌شان مطابقت دارند درک کنند و می‌توانند برای برنامه‌ریزی کمپین‌های آینده استفاده شوند.
  • ترافیک ارجاعی افزایش ترافیک ارجاعی به یک وب‌سایت می‌تواند نشانه‌ای از موفقیت تبلیغات در هدایت ترافیک و ایجاد علاقه باشد. ترافیک ارجاعی همچنین می‌تواند راهی برای ردیابی و اندازه‌گیری آگاهی از برند باشد.
  • شاخص‌های فروش معیارهای فروش مانند درآمد و تعداد واحدهای فروخته شده، به طور مستقیم تأثیر تلاش‌های تبلیغاتی را بر سود نهایی کسب و کار نشان می‌دهند. اگر شما خدمات یا چیزی ناملموس‌تر از یک محصول واقعی ارائه می‌دهید، ممکن است ردیابی این امر دشوارتر باشد، اما درک تعداد اشتراک‌هایی که یک تبلیغ به همراه داشته است نیز می‌تواند به عنوان یک معیار فروش در نظر گرفته شود.
مشاهده این مطلب  نوشتن سوالات متداول تبلیغاتی

نگرانی‌های احتمالی در مورد تبلیغات آنلاین

بدون شک تبلیغات آنلاین تأثیرگذار هستند، اما هنگام تصمیم‌گیری در مورد چگونگی اجرای استراتژی تبلیغات آنلاین، باید چند نکته را در نظر بگیرید.

حریم خصوصی تبلیغات آنلاین اغلب اطلاعات شخصی را برای هدف قرار دادن تبلیغات جمع‌آوری می‌کنند که می‌تواند نگرانی‌هایی در مورد حریم خصوصی در مورد نحوه اشتراک‌گذاری و استفاده از آن داده‌ها ایجاد کند. همچنین این داده‌ها را در معرض خطر نشت از طریق حملات سایبری یا موارد مشابه قرار می‌دهد.

حریم خصوصی

تبلیغات گمراه کننده در مواردی مشاهده شده است که تبلیغات گمراه کننده یا حاوی ادعاهای نادرست هستند که می‌تواند منجر به از دست رفتن اعتماد مشتریان نه تنها به یک محصول یا برند خاص، بلکه به تبلیغات آنلاین به طور کلی شود.

تبلیغات فریبنده

کلاهبرداری تبلیغاتی کلاهبرداری در تبلیغات شامل استفاده از ربات‌ها یا ترافیک جعلی برای افزایش مصنوعی معیارهای تبلیغاتی است. این عمل باعث می‌شود تا تبلیغ‌کنندگان بر روی تبلیغات و دارایی‌هایی تمرکز کنند که به نظر می‌رسد به آن‌ها در رسیدن به شاخص‌های کلیدی عملکرد کمک می‌کنند، در حالی که در واقعیت اینطور نیست. این امر منجر به هدر رفتن منابع و در نهایت پول می‌شود.

کلاهبرداری تبلیغاتی

خستگی از تبلیغات حجم بالای تبلیغات آنلاین می‌تواند منجر به خستگی از تبلیغات شود، که در آن کاربران نسبت به تبلیغات بی‌احساس می‌شوند و آن‌ها را نادیده می‌گیرند. این امر می‌تواند در آینده اثربخشی تبلیغات را کاهش دهد یا جذب توجه کاربران خسته از تبلیغات آنلاین را دشوارتر کند.

خستگی از تبلیغات

مسدود کردن تبلیغات استفاده از مسدودکننده‌های تبلیغات به طور فزاینده‌ای محبوب شده است، که این امر رسیدن به مخاطبان هدف برای تبلیغ‌کنندگان را دشوار می‌کند. این مسدودکننده‌ها را می‌توان به عنوان افزونه‌ای بر روی کامپیوتر یا مرورگر نصب کرد و به کاربران امکان می‌دهد تبلیغات صفحات وب را مسدود کنند.

مسدود کردن تبلیغات

تبعیض در تبلیغات تبلیغات آنلاین می‌توانند تبعیض آمیز باشند و با توجه به عواملی مانند سن، نژاد و جنسیت، برخی گروه‌ها را حذف کنند.

سوالات متداول در مورد تبلیغات آنلاین

انواع اصلی تبلیغات آنلاین کدامند؟

انواع اصلی تبلیغات آنلاین کدامند؟

انواع اصلی آن عبارتند از: تبلیغات جستجوی پولی، تبلیغات شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات بومی و تبلیغات نمایش.

مزایای استفاده از تبلیغات آنلاین چیست؟

مزایای استفاده از تبلیغات آنلاین چه هستند؟

معایب تبلیغات آنلاین چیست؟

معایب تبلیغات آنلاین چیست؟

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای
بهترین شرکت تبلیغاتی مشهد
شهر مشهد به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم در ایران، همواره نیاز به خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای داشته است....
لیست ایمیل و پیامک خود را به راحتی افزایش دهید
در سالی که تجارت الکترونیک بیش از هر زمان دیگری رونق دارد، ممکن است به دنبال راه‌های جدیدی برای متمایز...
تسریع فرآیند پرداخت برای افزایش سفارشات
بازاریابی تجارت الکترونیک مدرن پیچیده است؛ اما در بسیاری از موارد، به دو مرحله ساده خلاصه می‌شود: عشق...
مدیریت آسان مرجوعی‌های شاپيفای
هرچند آزاردهنده هستند، اما هیچ کسب‌وکاری که محصولاتش را آنلاین می‌فروشد، از پس فرستادن گاه‌و‌بیگاه محصولات...
چه زمانی باید لیست ایمیل خود را پاکسازی کنید
چه زمانی باید مشترکان غیرفعال را از فهرست ایمیل خود حذف کنید؟ ساختن لیست ایمیل، به‌طور طبیعی، بخش مهمی...
اهمیت تصویر تجاری چیست؟
برندسازی و تصویر تجاری برای شرکت‌های نوپا به همان اندازه که برای کسب‌وکارهای تثبیت‌شده مهم است، حیاتی...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070