با هشت و نیم میلیارد جستجو هر روز پردازش میشود، قدرت گوگل به عنوان تبلیغات آنلاین پلتفرم (گوگل) بدون شک بهترین است. با توجه به اینکه افراد زیادی برای یافتن پاسخ سوالات خود، از “جعبه ی خالی انتظار” استفاده می کنند – از پیدا کردن نزدیک ترین رستوران ایتالیایی گرفته تا یادگیری نحوه ی نقاشی اتاق خوابشان – فرصت های زیادی برای تبلیغ کسب و کار کوچک شما وجود دارد.
اگر تازه کارتان را تمام کرده اید ایجاد وبسایت شما (گوگل ادز میتواند به شما کمک کند تا فوراً در معرض دید مخاطبان جدید قرار بگیرید و استراتژی سئو شما را تکمیل کنید. اما مانند همه) استراتژی های بازاریابی برای اطمینان از موفقیت کمپینتان، باید چند ترفند و تکنیک را یاد بگیرید. تبلیغات گوگل Wix لطفا متنی را که میخواهید ترجمه شود داخل پرانتز بنویسید تا من بتوانم آن را به فارسی روان ترجمه کنم.
تبلیغات گوگل چگونه کار میکند؟
گوگل ادز روشهای مختلفی برای تبلیغ محصولات، خدمات و محتوای شما ارائه میدهد. در سادهترین سطح، گوگل ادز پرداخت به ازای کلیک پلتفرم تبلیغات پولی (PPC) که به شما اجازه میدهد برای کلمات کلیدی مزایده کنید و فقط زمانی که تبلیغ شما کلیک یا مشاهده میشود، پرداخت کنید.
- انواع کمپین گوگل ادز از کمپینهای تبلیغاتی جستجو، نمایش، خرید، ویدیو، برنامه، هوشمند و Performance Max پشتیبانی میکند. دو گزینه آخر از یادگیری ماشینی برای ارتقا خودکار هدفگیری و عملکرد تبلیغات شما استفاده میکنند.
- استخدام تبلیغات شما در مکانهای مختلفی مانند بالای نتایج جستجو، تب Google Shopping، یوتیوب، جیمیل یا سایتهای وابسته (شبکه نمایش گوگل) نمایش داده میشوند.
- گزینههای هدفگیری تبلیغات را میتوان بر اساس کلمات کلیدی، اطلاعات جمعیتی، علایق و یا محل قرارگیری هدف گذاری کرد. همچنین میتوانید مشتریان فعلی (یا افرادی که شبیه به مشتریان شما هستند) را هدف قرار دهید. بازاریابی مجدد مخاطبان درون بازار یا کمپین های مشابه
- استراتژی پیشنهاد تبلیغات گوگل بر اساس یک سیستم مزایدهای عمل میکنند که در آن بالاترین پیشنهاد دهنده بهترین جایگاه را دریافت میکند. شما میتوانید از چند مدل پیشنهاد دهی انتخاب کنید: هزینه به ازای هر کلیک (CPC)، هزینه به ازای هر هزار نمایش (CPM) یا هزینه به ازای هر تعامل (CPE).
- عوامل رتبهبندی علاوه بر مبلغ پیشنهادی شما، گوگل اَدز عواملی مانند کیفیت آگهیتان (معروف به امتیاز کیفیت)، رقابت در حراج و زمینه جستجوی فرد (مانند مکان، زمان و غیره) را برای تصمیمگیری در مورد نمایش آگهیهای شما در نظر میگیرد. این عوامل در کنار هم چیزی را تعیین میکنند که گوگل آن را «رتبهی آگهی» مینامد.
حالت هوشمند در مقابل حالت کارشناس
شروع کار با گوگل ادز بسیار ساده است، به خصوص که میتوانید بین حالت هوشمند و حالت حرفهای یکی را انتخاب کنید. حالت هوشمند تجربهای سادهتر را ارائه میدهد که به شما اجازه میدهد اکثر وظایف را به گوگل واگذار کنید. با این حال، کنترل شما بر روی آگهیهایتان محدود خواهد بود و فقط میتوانید کمپینهای هوشمند را راهاندازی کنید. این گزینه برای تبلیغکنندگان تازهکار با بودجههای کمتر یا صاحبان کسبوکاری که زمان کافی برای مدیریت دقیق آگهیهای خود ندارند، مناسب است.
در حالت پیشرفته، شما کنترل کاملی بر روی تبلیغات خود خواهید داشت و میتوانید همه چیز از نوع کمپین و هدفگیری تا ساختار پیشنهاد و ظاهر دقیق تبلیغات را انتخاب کنید. با این حال، باید زمان خود را صرف نظارت دقیق بر تبلیغات و هزینههایتان کنید. حالت پیشرفته برای بازاریابان حرفهای بهترین گزینه است، اما اگر تمایل دارید به طور منظم زمان خود را صرف تست، یادگیری و تنظیم Google Ads کنید نیز میتواند یک گزینه خوب باشد.
نکته: اگر با حالت هوشمند شروع کردهاید، میتوانید هر زمان که خواستید به حالت متخصص تغییر دهید. فقط به تنظیمات حساب Google Ads خود مراجعه کرده و تغییر را اعمال کنید.
تبلیغات در گوگل (حالت هوشمند)
آمادهاید که تبلیغاتتان را در گوگل آغاز کنید؟ در ادامه مراحل اولیهای برای شروع تبلیغات در گوگل با استفاده از تنظیمات هوشمند گوگل اَدمز توضیح داده شده است.
تحقیقات لازم را انجام بده
قبل از اینکه با تمام قوا وارد دنیای تبلیغات گوگل شوید، بهتر است زمان بگذارید و اهداف خود برای تبلیغات در این موتور جستجو را مشخص کنید. این کار مقدماتی به شما کمک می کند تا کمپین های تبلیغاتی خود را به صورت منظم و سازماندهی شده بسازید، حتی اگر از حالت هوشمند استفاده می کنید.
ابتدا از خودتان بپرسید چرا میخواهید در گوگل تبلیغ کنید؟ میخواهید ترافیک بیشتری به وبسایتتان هدایت کنید؟ میخواهید فروش محصول خاصی را افزایش دهید؟ یا فقط میخواهید آگاهی از برندتان را بالا ببرید؟
عوامل دیگری مانند:
-
مخاطب هدف شما با تبلیغات خود به دنبال چه کسانی هستید؟ مخاطبان هدف شما چه ویژگی ها، علایق و ارزش هایی دارند؟ و هنگام نوشتن متن تبلیغات یا تنظیم هدفگیری، چه نکاتی را باید مدنظر داشته باشید؟
-
بودجه شما در هر ماه چقدر حاضرید برای تبلیغات گوگل هزینه کنید؟ بودجه ای واقع بینانه تعیین کنید که با منابع مالی شما همخوانی داشته باشد و در عین حال، رقابت در صنعت شما، مخاطب مورد نظر و ارزش هر مشتری را نیز در نظر بگیرید.
-
مزیت فروش منحصر به فرد شما چه چیزی کسب و کار شما را از رقبای شما متمایز می کند؟ قیمت، کیفیت، سهولت استفاده یا عوامل دیگر؟
-
کلمات کلیدی مرتبط افراد برای پیدا کردن محصولاتی مانند محصولات شما یا کسب و کارهایی شبیه به کسب و کار شما از چه عبارات یا اصطلاحاتی در گوگل استفاده میکنند؟ ابزارهایی مانند ابزار برنامه ریزی کلمات کلیدی گوگل میتواند به شما حجم جستجوی ماهانه و هزینه متوسط برخی کلمات کلیدی را نشان دهد.
-
صفحات فرود مرتبط افراد را به کدام صفحه یا صفحات هدایت خواهید کرد که روی تبلیغ شما کلیک می کنند؟ به یاد داشته باشید که حتی اگر کسی روی تبلیغ شما کلیک کند، به این معنی نیست که به مشتری تبدیل خواهد شد. به همین دلیل انتخاب یا ساخت صفحه فرود که با تبلیغ شما همخوانی داشته باشد و محتوایی که بازدیدکنندگان انتظار دارند را شامل شود، بسیار مهم است.
-
مخاطبان هدف شما شما با تبلیغات خود به دنبال جذب چه افرادی هستید؟ مصرفکنندگان هدف شما چه ویژگیها، علایق و ارزشهای مشترکی دارند؟ و هنگام نوشتن متن تبلیغات یا تنظیم هدفگذاری باید به چه نکاتی توجه کنید؟
حساب گوگل ادز بسازید.
حالا که هدف خود را برای تبلیغات در گوگل مشخص کردهاید، زمان آن رسیده که یک حساب کاربری ایجاد کنید. شما میتوانید با استفاده از اطلاعات ورود به حساب جیمیل خود، Google Ads را تنظیم کنید، پس ثبت نام به سادگی کلیک کردن روی “شروع کنید” است. صفحه اصلی گوگل ادز از اینجا، از شما خواسته میشود اطلاعات اولیه مانند نام کسب و کارتان، آدرس وبسایت و اهداف تبلیغاتیتان را ارائه کنید. شما میتوانید از بین اهداف تبلیغاتی زیر یکی را انتخاب کنید:
-
تماسهای بیشتری دریافت کنید.
-
افزایش فروش یا جذب سرنخ برای وبسایت
-
جذب بازدیدکنندگان بیشتر به مکان فیزیکی شما
-
افزایش بازدید و تعامل در یوتیوب
-
تماسهای بیشتری دریافت کنید
تبلیغ خودتون رو بنویسید.
فرآیند تنظیم گوگل، ساخت اولین کمپین تبلیغاتی هوشمند شما را آسان میکند. گوگل بر اساس اطلاعات کسبوکار شما، چند پیشنهاد متن برای شما ارائه خواهد داد. این پیشنهادها را با توجه به مخاطب هدفتان، به دلخواه خودتان تغییر دهید.
در این مرحله میتوانید حداکثر چهار عنوان، هر کدام با حداکثر ۳۰ کاراکتر، اضافه کنید. گوگل این عناوین را به ترتیبی که مناسب میداند نمایش میدهد، بنابراین مطمئن شوید که هر عنوان به تنهایی معنیدار است. به عنوان یک قانون کلی، بهتر است عناوین شما شامل کلمات قوی و کلمات کلیدی مرتبط باشد.
«سه عنوان شما باید در کنار هم کار کنند و بر روی هم ساخته شوند تا چیزی راجع به چیزی که مشتریان شما به دنبال آن هستند بگویند (بدون تکرار)»،گوگل برای مثال، اگر کسب و کار کوچک شما عینک آفتابی میفروشد، سه عنوان شما میتوانند اینها باشند: «عینک آفتابی برای فروش»، «فریم مناسب خود را پیدا کنید»، و «کلکسیون ما را بخرید!».
سه شرح حداکثر ۹۰ کاراکتری بنویسید که در زیر عنوان تبلیغ متنی شما نمایش داده می شود. به خاطر داشته باشید که گوگل ممکن است بسته به نتایج جستجو فقط یکی از توضیحات شما را نمایش دهد، بنابراین باید مطمئن شوید که هر شرح به تنهایی قابل فهم است و شامل یک فراخوان قوی به عمل است. از ادعاهای غیرمستند (مانند “بهترین لباس شنا در تمام دوران!”) یا پر کردن توضیحات با کلمات کلیدی خودداری کنید.
انتخاب موضوعات کلیدی
موضوعات کلیدی عبارتهایی هستند که به گوگل کمک میکنند تا بفهمد شما چه کلمات کلیدیای را برای تبلیغات خود هدف قرار دادهاید. به جای انتخاب کلمات کلیدی جداگانه، میتوانید چند موضوع کلیدی به گوگل بدهید تا تبلیغات هوشمند شما را برای کلمات کلیدی مشابه نمایش دهد.
به عنوان مثال، با انتخاب موضوع کلیدی “باشگاه ورزشی”، تبلیغ شما ممکن است برای عبارات “باشگاه ورزشی نزدیک من” یا “باشگاه ورزشی محلی” نمایش داده شود. به همین دلیل، باید مطمئن شوید که موضوع کلیدی با هدف مناسب انتخاب شده است. فقط به حجم جستجو نگاه نکنید. به دنبال موضوعات کلیدی باشید که به اقدامات مناسب منجر می شوند، مثل “کفش ورزشی” اگر قصد فروش کفش دارید. علاوه بر این، پس از اتمام تنظیمات، می توانید موضوعات کلیدی منفی (یعنی انواع موضوعات کلیدی که نمی خواهید گوگل به آنها هدفگیری کند) را نیز اضافه کنید.
گوگل پیشنهاد میدهد که حداکثر ۱۰ موضوع کلیدی اضافه کنید. اگر تعداد کلیدواژههای شما بیشتر از این باشد، احتمالاً مخاطبان هدف شما بسیار گسترده خواهد بود. اگر تعداد کلیدواژههای شما زیاد است، میتوانید برای موضوعات مختلف کلیدواژه، کمپینهای مجزا ایجاد کنید تا نظارت دقیقتری بر هدفگیری و هزینههای خود داشته باشید.
پارامترهای جغرافیایی خود را انتخاب کنید
در این مرحله میتوانید مشخص کنید که میخواهید تبلیغاتتان برای مخاطبان گسترده نمایش داده شود یا مخاطبان در مکانهای خاص. یک آدرس، کد پستی، شهر، ایالت یا کشور وارد کنید.
هدفگیری مکانی به ویژه برای کسبوکارهای دارای مکان فیزیکی مفید است. مثلا، اگر مغازهای در نیویورک سیتی دارید، میتوانید تبلیغات خود را طوری تنظیم کنید که به بازدیدکنندگان در محدوده ۲۵ مایلی منهتن یا مکان دقیق فروشگاهتان نمایش داده شوند. از طرف دیگر، اگر فروشگاهتان قادر به ارسال محصولات به سراسر ایالات متحده است، میتوانید مکان خود را روی “ایالات متحده” تنظیم کنید.
بودجه خود را تعیین کنید
گوگل چند گزینه بودجهای با برآورد تعداد کلیکهای تبلیغاتی برای هر بودجه ارائه میدهد. به طور جایگزین، میتوانید بودجه خود را وارد کنید، اما به یاد داشته باشید که هزینه روزانه شما نوسان خواهد داشت. ممکن است در یک روز بیشتر از میانگین روزانه خود هزینه کنید، اما در روز دیگر کمتر هزینه کنید. با این حال، گوگل از حداکثر بودجه ماهانه شما تجاوز نخواهد کرد.
بازبینی و پرداخت
قبل از فعالسازی کمپین خود، کارتان را دوباره بررسی کنید. مطمئن باشید که میتوانید حتی بعد از فعال شدن تبلیغاتتان، آنها را ویرایش کنید.
اگر همه چیز برای ادامه کار آماده است، اطلاعات پرداخت خود را تأیید کنید. در این مرحله، می توانید پرداخت های خودکار را تنظیم کنید که در آن گوگل در روز اول هر ماه از شما هزینه می کند یا اینکه پرداخت های دستی انجام دهید.
تجزیه و تحلیل و استراتژی
وقتی تبلیغات گوگل شما فعال هستند، داشبورد گوگل ادز چهار معیار را ردیابی میکند: نمایش، کلیک، تماس و تبدیل. همچنین میتوانید از گزارش اصطلاحات جستجو برای بررسی دقیقتر استفاده کنید.
علاوه بر این، کاربران ویكس میتوانند به … تحلیلهای ویكس برای پی بردن به تعداد بازدیدکنندگان جدید یا خریدهایی که از طریق تبلیغات گوگل انجام میشود، توجه کنید. اگر تفاوت قابل توجهی بین تعداد کلیک روی تبلیغ شما و تعداد افرادی که با وبسایت شما تعامل دارند مشاهده کردید، صفحه فرودتان را دوباره بررسی کنید و مطمئن شوید که با تبلیغات شما به طور کامل همخوانی دارد. هرگونه حواسپرتی را از صفحه حذف کنید و دکمههای فراخوانی به عمل (CTA) یا ویژگیهای خاص مختلفی را امتحان کنید. امتیاز کیفیت تبلیغات خود را بهطور دقیق زیر نظر داشته باشید. در طراحی تبلیغات و صفحات خود به طور استراتژیک فکر کنید.
چطور روی گوگل (حالت متخصص) تبلیغ کنیم؟
پس از اینکه با Google Ads آشنا شدید، میتوانید به حالت کارشناسانه (Expert Mode) تغییر دهید تا گزینههای سفارشیسازی بیشتری داشته باشید و درک عمیقتری از کمپینتان به دست آورید. یا میتوانید اولین کمپین خود را در حالت کارشناسانه با تغییر حالت در چند صفحه اول تنظیمات ایجاد کنید. حالت کارشناسانه به تعمیر و نگهداری و تفکر استراتژیک بیشتری نسبت به حالت هوشمند (Smart Mode) نیاز دارد، اما کنترل کاملی بر کمپین تبلیغات Google شما میدهد.
هدف خود را انتخاب کنید
هنگامی که به حالت کارشناسی تغییر میکنید، گزینههای بیشتری برای راهاندازی کمپین خود خواهید دید. شما میتوانید از موارد زیر انتخاب کنید:
-
فروش
-
سرنخها
-
ترافیک وبسایت
-
ملاحظات محصول و برند
-
آگاهی از برند و پوشش
-
تبلیغات اپلیکیشن
-
بازدید از فروشگاه های محلی و تبلیغات
-
کمپینی بدون هدف مشخص ایجاد کنید
-
فروش
گوگل بسته به آنچه کلیک میکنید، بهترین نوع کمپین را برای هدف شما پیشنهاد میکند (هرچند همیشه میتوانید از مسیر تعیینشده منحرف شوید و نوع دیگری را انتخاب کنید). شما میتوانید از بین این نوع کمپینها یکی را انتخاب کنید:
-
جستجو
-
**پرفورمنس مکس**
-
نمایش
-
ویدئو
-
برنامه
-
هوشمند
-
کشف
-
خرید
-
جستجو
هر نوع کمپین دارای مجموعه ای از مراحل راه اندازی خاص خود است، مانند انتخاب عمل تبدیل یا تصمیم گیری درباره نوع زیر مجموعه کمپین.
تنظیمات کمپین خود را مشخص کنید.
صفحه تنظیمات بسته به نوع کمپین و اهداف شما کمی متفاوت خواهد بود، اما به طور کلی شما باید جزئیات زیر را پر کنید:
- نام کمپین نامی را انتخاب کنید که به راحتی قابل فهم باشد و هدف تبلیغات شما را مشخص کند. نام کمپین فقط برای استفاده داخلی است، اما برای حفظ نظم بسیار مهم است.
- شبکه ها در صورت لزوم، باید انتخاب کنید که آیا تبلیغاتتان را در سایتهای شریک گوگل نمایش دهید یا خیر تا دسترسی شما گستردهتر شود.
- مکانها منطقههای مورد نظر خود را مشخص کنید، خواه کشور، شهر یا کد پستی. حتی میتوانید مکانهایی را برای حذف انتخاب کنید، مثلاً اگر فقط میخواهید روی قاره آمریکا تمرکز کنید، میتوانید هاوایی و آلاسکا را حذف کنید. برای پیشرفتهتر شدن، میتوانید انتخاب کنید که فقط افرادی را هدف قرار دهید که در مکان مورد نظر شما حضور دارند، یا افرادی که حضور دارند و/یا به مکان مورد نظر شما علاقه نشان دادهاند.
- زبانها زبانهایی که به مشتریان هدف شما مربوط میشوند را انتخاب کنید.
- بخشهای مخاطب این یک تنظیم اختیاری است که میتوانید از آن برای اضافه کردن یک لیست بازاریابی مجدد یا پارامترهای اضافی برای هدفگیری استفاده کنید. به عنوان مثال، میتوانید فقط والدین کودکان نوپا (یک تا سه ساله) یا افرادی که به اسباببازیهای کودکان علاقهمند بودهاند را هدف قرار دهید. نکته: این تنظیم را در ابتدا نادیده بگیرید یا با یک گروه مخاطب گسترده شروع کنید و سپس زمانی که کمپین شما فعال شد و دادههای بیشتری در دسترس شما قرار گرفت، شروع به محدود کردن مخاطبان خود کنید.
- نام کمپین نامی انتخاب کنید که فهمیدنش راحت باشد و هدف آگهی هایتان را مشخص کند. نام کمپین فقط برای استفاده داخلی است، اما برای حفظ سازماندهی بسیار مهم است.
بودجه و پیشنهاد خود را تعیین کنید.
بودجه روزانه خود را تعیین کنید. هدف این است که به اندازه کافی هزینه کنید تا به اندازه کافی مخاطب (و در نتیجه، دادههایی برای کار کردن با آنها) داشته باشید، بدون اینکه بیش از حد هزینه کنید یا برای نمایشها و کلیکهای بیربط پول پرداخت کنید. یک نقطه شروع خوب، انجام تحقیق کلمات کلیدی است. میانگین هزینه هر کلیک (CPC) برای کلمات کلیدی هدف خود را مشاهده کنید و مطمئن شوید که کلماتی را شناسایی میکنید که – مانند بودجه شما – نه خیلی محدود و نه خیلی گسترده هستند.
از تحقیقات خود برای محاسبه بودجه روزانهتان استفاده کنید. ممکن است گوگل در هر روز، بالاتر یا پایینتر از بودجه شما عمل کند، اما هرگز از حاصل ضرب بودجه روزانهتان در میانگین تعداد روزهای ماه بیشتر نخواهد شد. علاوه بر این، انتظار میرود که بودجه شما با توجه به تقاضای فصلی یا سایر عوامل، نوسان داشته باشد.
پس از تعیین بودجه، روش پرداخت خود را انتخاب کنید. گزینههای پیشنهاددهی بسته به نوع کمپین متفاوت خواهد بود، اما عموماً باید بین کلیک یا نمایش سهم انتخاب کنید. ممکن است گزینههای پیشنهاددهی دستی در مقابل پیشنهاددهی خودکار را مشاهده کنید: در پیشنهاددهی دستی، شما به گوگل میگویید که برای هر کلمه کلیدی چقدر مایل به پرداخت هستید، در حالی که در پیشنهاددهی خودکار، گوگل حداکثر پیشنهادات CPC شما را تعیین خواهد کرد.
اگر تازه با تبلیغات گوگل آشنا شدید، توصیه میکنیم از مزایده خودکار استفاده کنید.
(در صورت نیاز، برنامه چرخش آگهی ها را مشخص کنید)
در تنظیمات کمپین، میتوانید با کلیک بر روی “نمایش تنظیمات بیشتر”، تنظیمات “چرخش تبلیغات” را تغییر دهید. به طور پیشفرض، کمپین شما روی “بهینهسازی” تنظیم شده است که به این معنی است که گوگل تبلیغاتی را نمایش میدهد که به نظر آن بیشترین کلیک یا تبدیل را دریافت خواهد کرد.
با این حال، شما میتوانید انتخاب کنید که تبلیغات خود را به طور مساوی چرخش دهید یا چرخش تبلیغات را به طور نامحدود (بدون بهینهسازی) ادامه دهید. این گزینهها ممکن است برای شما مناسب باشند اگر میخواهید آزمایشهای کنترلشدهای انجام دهید، اما احتمالاً میخواهید با تنظیمات پیشفرض شروع کنید.
گروههای تبلیغاتی خود را بسازید
گروههای تبلیغاتی، مجموعههایی خاص از تبلیغات در داخل کمپین بزرگتر شما هستند. هر گروه تبلیغاتی، خلاقیتهای تبلیغاتی و کلمات کلیدی هدف خود را دارد. هدف از این کار، گرد هم آوردن تبلیغات با موضوعات مشابه برای اطمینان از ارائه مرتبطترین تبلیغات به مخاطبان شماست.
به عنوان مثال، فرض کنید شما یک کمپین جستجو دارید که هدف آن هدایت ترافیک بیشتر به فروشگاه آنلاین لوازم حیوانات خانگی شماست. شما میتوانید این گروههای تبلیغاتی را ایجاد کنید:
گروه تبلیغاتی ۱: لوازم سگ
-
کلمات کلیدی غذای سگ، اسباب بازی سگ، تخت سگ، قلاده سگ
-
تبلیغ اول لوازم سگ را به صورت آنلاین خریداری کنید. ما طیف گسترده ای از غذای سگ، اسباب بازی، تخت خواب و چیزهای دیگر را ارائه می دهیم.
-
تبلیغ دوم لوازم سگ با تخفیف ویژه! تا 50% تخفیف در انتخاب لوازم سگ.
-
کلمات کلیدی غذای سگ، اسباببازی سگ، تخت سگ، قلاده سگ
کلیدواژه ها خوراک سگ، اسباب بازی سگ، تخت سگ، یقه سگ
کلمات کلیدی
-
تبلیغ اول لوازم سگ را به صورت آنلاین خریداری کنید. ما انتخاب گستردهای از غذای سگ، اسباب بازی، تختخواب و موارد دیگر را داریم.
(آگهی اول) لوازم سگ خود را به صورت آنلاین خریداری کنید. ما انتخاب گسترده ای از غذای سگ، اسباب بازی، تخت خواب و موارد دیگر را ارائه می دهیم.
(تبلیغ ۱)
-
(آگهی دوم) حالا لوازم سگ با تخفیف! تا ۵۰ درصد تخفیف روی انتخاب لوازم سگ ما.
اعلان دوم حالا لوازم سگ با تخفیف! تا 50 درصد در انتخاب لوازم سگ صرفه جویی کنید.
اعلان دوم
گروه تبلیغاتی دوم: لوازم گربه
-
کلمات کلیدی خوراک گربه، اسباب بازی گربه، تخت گربه، خاک گربه
-
آگهی اول لوازم گربه خود را به صورت آنلاین خریداری کنید. ما دارای انتخاب گستردهای از غذای گربه، اسباب بازی، تخت و موارد دیگر هستیم.
-
تبلیغ دوم حالا لوازم گربه با تخفیف! تا ۵۰ درصد روی انتخاب ما از لوازم گربه تخفیف بگیرید.
-
کلمات کلیدی غذای گربه، اسباببازی گربه، تخت گربه، خاک گربه
کلمات کلیدی غذای گربه، اسباببازی گربه، تخت گربه، خاک بستر گربه
کلمات کلیدی
-
تبلیغ اول لوازم مورد نیاز گربه خود را به صورت آنلاین تهیه کنید. ما دارای انتخاب وسیعی از غذا، اسباب بازی، تخت خواب و موارد دیگر برای گربه ها هستیم.
آگهی اول لوازم گربه خود را به صورت آنلاین خریداری کنید. ما طیف وسیعی از غذا، اسباب بازی، تخت و سایر لوازم گربه را ارائه میدهیم.
تبلیغ اول
-
اعلامیه دوم حالا لوازم گربه با تخفیف! تا ۵۰ درصد در انتخاب لوازم گربه خودتان صرفه جویی کنید.
تبلیغ دوم حالا لوازم گربه با تخفیف! تا 50% در خرید لوازم گربه صرفه جویی کنید.
تبلیغ دوم
همچنین میتوانید گروههای تبلیغاتی جداگانهای برای هر محصول (مثلا یک گروه تبلیغاتی برای اسباببازیهای سگ و دیگری برای تختهای سگ) ایجاد کنید. نحوه سازماندهی گروههای تبلیغاتی شما به کسب و کارتان، مخاطبان هدفتان و تحقیق کلمات کلیدیتان بستگی دارد. باید مطمئن شوید که هر گروه تبلیغاتی تمرکز مشخصی دارد و حجم کافی از مخاطبان، طبق تحقیقات کلمات کلیدی، را شامل میشود.
کلمات کلیدی خود را اضافه کنید
همانطور که گفته شد، شما باید برای هر گروه تبلیغاتی، کلمات کلیدی خاص را انتخاب کنید. در این مرحله، بهتر است با کلمات کلیدی مختلف آزمایش کنید. انواع تطبیق کلمات کلیدی لطفا متنی که میخواهید ترجمه شود را داخل پرانتز بنویسید تا بتوانم آن را به فارسی روان ترجمه کنم.
نوعهای تطبیق گستردهتر مخاطبان بیشتری را جذب میکنند، اما ممکن است کاربرانی با نیت درست را به خود جلب نکنند. در مقابل، نوعهای تطبیق دقیقتر (مانند تطبیق دقیق) کاربران خاصتری را هدف قرار میدهند. با این حال، برد شما بسیار محدود خواهد بود. به طور کلی بهتر است از گسترده شروع کنید و به تدریج با جمعآوری اطلاعات بیشتر، کلمات کلیدی خود را دقیقتر کنید. همزمان، استفاده از تطبیق عبارتی یا تطبیق دقیق میتواند به شما در کنترل بهتر هزینهها کمک کند.
توجه داشته باشید که شما میتوانید کلمات کلیدی منفی را نیز اضافه کنید که از نمایش تبلیغات شما برای جستجوهای غیر مرتبط جلوگیری میکند.
تبلیغات خود را بسازید
حالا که کمپینها و گروههای تبلیغاتی شما آماده شدهاند، میتوانید تبلیغات خود را بسازید. مراحل ساخت تبلیغات به نوع کمپین شما بستگی دارد.
-
برای تبلیغات جستجو متن تبلیغاتی واضح و قانعکننده برای عنوان و توضیحات بنویسید.
-
(برای تبلیغات نمایش) عنوان، توضیحات و یک تصویر یا ویدیو با مشخصات مناسب را ارائه دهید.
-
برای تبلیغات ویدیویی یک ویدیو با فرمت مناسب یوتیوب آپلود کنید.
-
برای تبلیغات خرید اطلاعات محصول خود را آپلود کنید یا از ادغام Google Ad Wix برای همگامسازی خودکار دادههای محصول با تبلیغات خود استفاده کنید.
-
برای تبلیغات جستجو عنوان و توضیحات را واضح و قانعکننده بنویسید.
داراییها را ادغام کن
داراییها (افزونههای تبلیغاتی یا داراییهای تبلیغاتی، محتوایی هستند که میتوانید به تبلیغات خود اضافه کنید تا اطلاعات بیشتری در اختیار جستجوکنندگان قرار دهید. آنها فضای بیشتری را در تبلیغ شما اشغال میکنند و هزینه اضافهای ندارند، بنابراین حداقل از یک مورد استفاده کنید. داراییها به نرخ کلیک (CTR) بالاتر (تا ۱۵ درصد طبق گفته گوگل) منجر میشوند که امتیاز کیفیت تبلیغ شما را افزایش میدهد. نه نوع دارایی وجود دارد.)
- داراییهای لینک سایت لینکهای صفحات خاص
- داراییهای فراخوان مهمترین نکات شرکت
- داراییها را فراخوانی کنید شماره تماس یا دکمه تماس
- داراییهای تصویری تصاویر مکمل تبلیغات متنی
- داراییهای مکانی آدرس و اطلاعات دیگر کسبوکار
- داراییهای قطعه ساختاری سربرگ اضافی با مقادیر مرتبط
- داراییهای قیمتی جزئیات قیمت به صورت تعاملی
- داراییهای برنامه لینکهای دانلود اپلیکیشن
- داراییهای فرمهای جذب فرمهای تماس
- داراییهای سایت لینک پیوندهای صفحات خاص
اطلاعات پرداخت را تأیید و اجرا کن.
در آخرین مرحله تنظیم، باید اطلاعات پرداخت خود را وارد کرده و صحت آن را تایید کنید. پس از آماده شدن، روی “ارسال” کلیک کرده و تبلیغات خود را راه اندازی کنید. سیستمی برای بررسی منظم عملکرد تبلیغات و اعمال تغییرات لازم در صورت نیاز ایجاد کنید.
تبلیغات گوگل را با Wix ساده کنید
به دنبال راهی هوشمندانه و ساده برای مدیریت تبلیغات گوگل هستید؟ گوگل ادز در Wix به شما امکان میدهد که یک کمپین تبلیغاتی را مستقیماً از داشبورد وبسایت خود ایجاد کنید. دیگر نیازی به آپلود دستی اطلاعات محصول یا جابهجایی بین صفحات مختلف برای مدیریت تبلیغاتتان نیست.
راهنمای تبلیغات در گوگل: سوالات متداول
هزینه تبلیغات در گوگل چقدر است؟
هزینه تبلیغات در گوگل با توجه به کلمات کلیدی هدف شما، رقابت آنها و تعداد افرادی که روی آنها کلیک میکنند، متفاوت است. هزینه هر کلیک برای یک تبلیغ گوگل میتواند از چند سنت تا چند ده دلار متغیر باشد، بسته به نوع تبلیغ و کلمه کلیدی. هنگام شروع تبلیغات گوگل، باید بودجهای برای کمپین خود تعیین کنید، یا به صورت مبلغ کل برای کل مدت زمان اجرای کمپین، یا به صورت بودجه روزانه. گوگل همچنین از یک سیستم حراج برای تبلیغات استفاده میکند، جایی که شما روی کلمات کلیدی پیشنهاد میدهید و بسته به ارتباط شما و بودجه شما، گوگل تصمیم میگیرد که آیا تبلیغات شما را نمایش دهد و در چه ترتیبی. به طور کلی، هرچه بیشتر بپردازید، تبلیغ شما در جایگاه بالاتری در صفحه جستجو نمایش داده میشود. سایر مدلهای قیمتگذاری در تبلیغات گوگل شامل هزینه هر بدستآوری یا هزینه هر نمایش است.