سئو، سایت، محتوا، مدیا، گوگل و ... 6070-699-0937

افزونه های افزایش سرعت وردپرس

افزونه‌های افزایش سرعت وردپرس یکی از بخش‌های جدایی‌ناپذیر در فرایند طراحی سایت و سئو موفق است. امروزه کاربران زمان زیادی را در به وب‌سایت‌های کند صرف نمی‌کنند و طبق گزارش‌ها در کمتر از 4 ثانیه اقدام انتظار لود شدن وب‌سایت را دارند.طبق آخرین بررسی‌های صورت گرفته، سرعت سایت علاوه بر اینکه بر روی تجربه کاربری تأثیر می‌گذارد و برای کاربران اهمیت دارد، الگوریتم‌های رتبه‌بندی گوگل هم به مسئله سرعت سایت اهمیت می‌دهند و به عنوان یک پارامتر مهم در ارزیابی سایت‌ها در نظر می‌گیرند.
آنچه در این مقاله می خوانید:

به همین خاطر وبمسترها تلاش می‌کنند تا با بهینه کردن سرعت سایت، از مزایای سرعت بالای سایت برای رشد وب‌سایت خود استفاده کنند. در این مسیر علاوه بر ابزارهای تشخیص سرعت سایت، برای سایت‌های وردپرسی، افزونه‌های افزایش سرعت وردپرس وجود دارند که می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن فرایند افزایش سرعت سایت را به نتیجه برسانند.

در این مطلب به صورت جامع به این سؤال پاسخ می‌دهیم که اساساً سرعت سایت تابع چه عواملی است و برای تشخیص میزان سرعت سایت از چه ابزارهایی می‌توان استفاده کرد. علاوه بر این به صورت کلی برای بهتر کردن سرعت سایت چه اقداماتی انجام دهیم؟ در انتها هم به بررسی بهترین افزونه‌های سرعت وردپرس می‌پردازیم و به صورت تخصصی، کاربردی بودن هر کدام از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

عوامل مؤثر بر افزایش سرعت سایت وردپرسی

سرعت سایت تابع عوامل مختلفی است که متناسب با آن‌ها می‌توان سرعت سایت وردپرسی را تغییر دارد. از جمله مهم‌ترین عواملی که باعث ایجاد تغییرات در سرعت سایت می‌شود، عبارتند از:

  • استفاده از هاست یا سرور پرقدرت در افزایش سرعت سایت اهمیت دارد. در واقع اگر هاست یا سرور سایت از تکنولوژی به روز، سخت‌افزار و نرم‌افزار حرفه‌ای استفاده کند و فضای کافی داشته باشد، می‌توان سرعت سایت را ارتقا داد؛ بنابراین بهتر است بدانید سایت هایی که از هاست وردپرس استفاده می‌کنند، از هاست‌های معمولی امتیاز بهتر و بیشتری دارند.
  • بهینه بودن قالب وردپرس به لحاظ فنی و حجم نهایی قالب از اهمیت بالایی برخوردار است. کد نویسی تمیز و فشرده، کاهش حجم نهایی قالب، کمترین نیاز به نصب افزونه‌های غیرضروری، عدم استفاده از قالب نال و ویروسی از جمله اقداماتی است که برای سایت وردپرسی تأثیرگذار است.
  • استفاده از تصاویر و فایل‌های با حجم زیاد و نداشتن هاست دانلود برای فایل‌های دانلود، باعث افزایش حجم سایت و طولانی شدن درخواست‌های ارسالی به سرور یا هاست می‌شود.
  • استفاده از پلاگین‌های غیر ضروری، پرحجم و گاها ویروسی، می‌تواند سرعت سایت را با مشکل مواجه کند. در واقع با این که استاندارد مشخصی برای تعداد پلاگین‌ها وجود ندارد؛ اما متخصصین معتقدند استفاده فراتر از نیاز از پلاگین‌ها می‌تواند به کاهش سرعت سایت کمک کند.
مشاهده این مطلب  (TBT) Total Blocking Time - کل زمان انسداد

این موارد در سرعت سایت تأثیرگذار هستند و می‌توانند تفاوت میان سایت‌های پرسرعت و سایت‌های کند را نشان دهند. علاوه بر این موارد، دلایلی مانند سرعت پایین اینترنت، اختلال اینترنت، کش مرورگر و حتی نوع مرورگر کاربر بر روی سرعت سایت وردپرسی اثرگذار است.

بهترین ابزارهای آنالیز سرعت سایت

قبل از تلاش برای رفع مشکل سرعت و استفاده از افزونه‌های سرعت سایت وردپرس باید وضعیت موجود را بررسی کرده و با توجه به شرایطی که دارد اقدام به استفاده از افزونه‌ها کنید؛ چون همان‌طور که گفتیم، استفاده از افزونه‌های متعدد باعث کاهش سرعت سایت می‌شود. در ادامه مهم‌ترین ابزارهای بررسی سرعت سایت را با هم بررسی می‌کنیم.

۱- PageSpeed Insights ابزار بررسی سرعت سایت

این ابزار توسط خود گوگل ارائه شده و به صورت عمیق سرعت سایت را در نسخه دسکتاپ و موبایل بررسی می‌کند، نقاط قوت و ضعف را نمایش می‌دهد و راهکارهایی برای بهتر کردن سرعت سایت ارائه می‌دهد.

با قرار دادن لینک سایت خود در این ابزار، نمره‌ای بین 1 تا 100 به سایت ارائه می‌دهد که با کسب نمره بالای 85 می‌توان گفت که سرعت سایت در وضعیت بهینه و مناسبی است.

۲- وب‌سایت رایگان تحلیل سرعت سایت Pingdom

این سایت رایگان، گزارش‌ها و وضعیت کلی از عملکرد و سرعت صفحات وب‌سایت ارائه می‌کند. این سایت به‌مثابه یک سیستم مانیتورینگ به مدیران سایت‌ها کمک می‌کند تا بتوانند به صورت مستمر به پایش سرعت سایت خود برسند و در زمان مناسب نسبت به رفع مشکلات سرعت سایت اقدام کنند.

۳- ابزار معروف بررسی سرعت سایت GTmetrix

ابزار معروف GTmetrix یکی از قوی‌ترین، رایج‌ترین و معروف‌ترین ابزارهای بررسی سرعت سایت است. در سال‌های اخیر آپدیت‌های منظم این ابزار و قدرت گرفتن از ابزار لایت هاوس گوگل باعث شده تا به عنوان یک مرجع مناسب مورد استفاده قرار گیرد.

مشاهده این مطلب  کنیبالیزیشن چیست و چگونه صفحات کنیبال می‌شوند؟

این ابزار به عنوان یک راهنمای جامع افزایش سرعت سایت، مواردی که باید بهبود پیدا کنند را نمایش می‌دهد و راهکاری لازم را نیز ارائه می‌کند.

۴- ابزار بهینه‌سازی سرعت سایت webpagetest

این ابزار به صورت رایگان بررسی سرعت سایت را انجام می‌دهد و از زمان بارگذاری تا عوامل تأثیرگذار در کندی وب‌سایت را برای وبمستر مشخص می‌کند.

به کمک ابزار webpagetest می‌توان مشکلات امنیتی، تصاویر پرحجم، منابع اضافی، پردازش‌های زمان‌بر و سایر نکات ضروری در افزایش سرعت سایت را به دست آورد.

۵- قسمت Core web vitals سرچ کنسول

سرچ کنسول با اینکه ابزاری برای تست سرعت سایت نیست؛ ولی در آپدیت اخیر، قسمت Core web vitals را اضافه کرده که عملکردی مشابه Page Speed دارد، با این تفاوت که از عدد و رقم استفاده نمی‌کند؛ بلکه وضعیت سایت را به سه طبقه خوب، متوسط و ضعیف تقسیم‌بندی می‌کند.

این ابزارها و ده‌ها ابزار دیگر برای تست سرعت وب‌سایت داریم که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. نکته مهم این است که متناسب با سرعت اینترنت این سنجش‌ها تغییر می‌کنند و بهتر است علاوه بر سیستم شخصی از یک سرور قوی هم برای تست سرعت سایت استفاده کنید.

در کنار افزونه‌های افزایش سرعت سایت وردپرسی می‌توان به افزونه‌های گوگل کروم هم اشاره کرد. این افزونه‌ها که در STOR گوگل کروم وجود دارد، می‌توانند در فرایند بهینه کردن سرعت سایت مفید واقع شوند و شناخت آن‌ها برای وبمسترها ضروری است.

بهترین افزونه‌های کروم برای بررسی سرعت سایت

گوگل کروم با اختلاف یکی از بهترین مرورگرهای دنیای وب به شمار می‌رود، رابط کاربری مناسب آن به همراه افزونه یا اکستنشن‌های کروم زیادی که دارد، باعث شده محبوب و پرطرفدار باشد. به همین خاطر افزونه‌های کروم بسیار زیادی توسط توسعه‌دهندگان ایجاد شده‌اند که افزونه‌های کروم بررسی سرعت سایت، یکی از این نوع اکستنشن‌ها به شمار می‌روند.

مشاهده این مطلب  استفاده از استراکچر ديتا برای سئو سايت

۱- اکستنشن کروم Speed-up browsing

این افزونه کروم برای بررسی سرعت سایت مناسب است. اگر برای بار دوم وارد سایت شوید، کش‌های موجود را در خود ذخیره می‌کند تا برای دفعات بعدی سایت سریع‌تر لود شود. برای دانلود این افزونه کروم می‌توانید از مخزن گوگل کروم اقدام کنید.

۲- افزونه Faster Chrome

این افزونه با ذخیره کردن کش و کوکی‌های سایت باعث می‌شود تا حس سریع‌تری به کاربر در بالا آوردن یک سایت منتقل کند. این افزونه که در مخزن گوگل کروم برای دانلود و نصب رایگان موجود است، باعث می‌شود تا سرعت باز شدن سایت‌ها برای کاربرانی که این افزونه را دارند، بیشتر شود.

این افزونه با ذخیره کردن کش و کوکی‌های سایت باعث می‌شود تا حس سریع‌تری به کاربر در بالا آوردن یک سایت منتقل کند. این افزونه که در مخزن گوگل کروم برای دانلود و نصب رایگان موجود است، باعث می‌شود تا سرعت باز شدن سایت‌ها برای کاربرانی که این افزونه را دارند، بیشتر شود.

بهترین افزونه برای افزایش سرعت وب‌سایت وردپرسی

افزونه‌های افزایش سرعت وردپرس زیاد هستند و در سال‌های اخیر تعداد زیادی افزونه رایگان افزایش سرعت وب‌سایت‌های وردپرسی در مخزن وردپرس آپلود شده‌اند. به همین خاطر در ادامه این مطلب بهترین افزونه‌هایی که می‌توان برای بهبود سرعت سایت وردپرسی از آن‌ها استفاده کرد را معرفی می‌کنیم.

۱- افزونه سرعت WP Rocket

از بهترین افزونه‌های ارتقای سرعت سایت وردپرسی به شمار می‌رود و امکانات متعدد این افزونه باعث شده تا به عنوان یکی از کامل‌ترین افزونه‌های سرعت سایت شناخته شود.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این افزونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پاک کردن کش پیج‌های وب‌سایت وردپرسی
  2. پاک کردن کش مرورگر برای کاربران
  3. فشرده‌سازی فایل‌ها (Gzip) سایت ورپرسی
  4. ادغام فایل‌ها برای کاهش حجم و بهبود سرعت
  5. کاهش سایز کدهای HTML، CSS و جاوا اسکریپت
  6. حذف جاوا اسکریپت کند
  7. ادغام CDN
  8. بهینه‌سازی دیتابیس سایت
مشاهده این مطلب  بهترین سایت‌های شرکتی

این موارد به صورت کامل در نسخه پولی یا پریمیوم افزونه قرار دارد و می‌توانید از مارکت پلیس‌های ایرانی اقدام به خرید این پلاگین کنید.

۲- افزونه سرعت WP Fastest Cache

این افزونه یکی از قوی‌ترین افزونه‌های افزایش سرعت سایت وردپرسی است که نسخه پایه آن به صورت رایگان از مخزن وردپرس قابل دانلود است. این پلاگین با بیش از 200 هزار نصب فعال و امتیاز 4.9 از سوی کاربران، توانسته عملکرد خوبی در افزایش سرعت سایت وردپرسی از خود نشان دهد.

از جمله مهم‌ترین امکانات این افزونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. فشرده‌سازی فایل‌ها
  2. پاک کردن کش مرورگر
  3. کاهش سایز برای HTML و CSS
  4. غیرفعال کردن کشینگ برای بعضی کاربران و محتواهای سایت
  5. ابزاری برای ادغام با CDNها
  6. بهینه‌سازی تصاویر
  7. بهینه‌سازی دیتابیس
  8. افزایش سرعت لود

این موارد از جمله مهم‌ترین امکانات این افزونه وردپرسی به شمار می‌روند که با تهیه نسخه پولی می‌توان از تمامی این قابلیت‌ها استفاده کرد. برای دانلود هم می‌توان به سایت‌های فروش افزونه داخلی و خارجی مراجعه کرد.

۳- افزونه WP Super Cache

این افزونه افزایش سرعت وردپرس، به صورت رایگان از مخزن وردپرس قابل دانلود است. به کمک این افزونه می‌توانید مواردی مانند انجام عملیات فشرده‌سازی، پاک کردن کش مرورگر، زمان‌بندی انجام کشینگ، کشینگ محتوا را به خوبی انجام دهید.

۴- افزونه W3 Total Cache

پلاگین W3 Total Cache یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های افزایش سرعت سایت وردپرسی به شمار می‌رود. برای سایت‌هایی که در آن‌ها مبحث کشینگ اهمیت بیشتری دارد، این پلاگین امکانات بیشتری دارد و برای کش کردن سایت مناسب‌تر است. این پلاگین برخلاف دیگر پلاگین‌ها پیچیدگی بیشتری دارد و برای وب مسترهای باتجربه بهتر است.

مشاهده این مطلب  تاثیر سرعت سایت در سئو چیست؟

از جمله مهم‌ترین امکانات این افزونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کشینگ پیج
  2. کشینگ مرورگر
  3. کشینگ دیتابیس
  4. Object Caching
  5. Fragment Caching
  6. کاهش سایز کدها
  7. اتصال بله CDN

این امکانات برای پروژه‌های پیچیده، می‌تواند به عنوان یک ابزار رشد سرعت سایت مورد استفاده قرار گیرد.

۵- افزونه WP-Optimize

این پلاگین برای وب‌سایت‌هایی که مشکل بهینه کردن دیتابیس دارند، پیشنهاد مناسبی می‌تواند باشد؛ چراکه به صورت عمیق می‌تواند به بهینه کردن وب‌سایت کمک کند. این افزونه، مواردی دیگری مانند کشینگ پیج‌های وب‌سایت، فشرده‌سازی تصاویر، فشرده‌سازی Gzip را در اختیار وبمسترها قرار می‌دهد. همچنین در نسخه پریمیوم یا پولی هم امکانات زیر موجود است.

  • زمان‌بندی کشینگ دیتابیس سایت وردپرسی
  • حذف تصاویر بی‌استفاده و تکراری
  • بهینه‌سازی تصاویر کند و کاهش سایز آن‌ها
  • بهینه‌سازی جدول‌های سایت

افزونه‌هایی که در این مطلب معرفی شدند بهترین، رایج‌ترین و معروف‌ترین افزونه‌های افزایش سرعت سایت به شمار می‌روند و می‌توان گفت توانسته‌اند با کارایی و اثربخشی بالا به افزایش سرعت سایت کمک کنند.

افزونه افزایش سرعت پولی بخریم یا افزونه رایگان

به صورت کلی اکثر افزونه‌های مدل فریمیوم دارند؛ به این معنی که خدمات پایه رایگان دارند و می‌توانید با نصب افزونه از طریق مخزن به این امکانات دسترسی داشته باشید؛ اما برای استفاده از امکانات حرفه‌ای این پلاگین‌ها باید نسخه پولی آن را تهیه کنید. افزونه‌های رایگان، به دلیل دانلود از طریق مخزن وردپرس از امنیت بالایی برخوردار هستند و حجم مناسبی هم دارند؛ در حالی که افزونه‌های پولی باید از مارکت معتبر تهیه شود و باید از حجم منطقی آن اطمینان حاصل کرد. به صورت کلی باید بدانید که افزایش دادن سرعت سایت و بالا بردن سرعت لود سایت با افزونه رایگان و پولی امکان‌پذیر است.

مشاهده این مطلب  (FCP) First Contentful Paint - اولین رنگ محتوا

نتیجه گیری مقاله افزونه های افزایش سرعت وردپرس

افزونه‌های افزایش سرعت وردپرس به عنوان یکی از ابزارهای مهم در فرایند سرعت سایت، نقش مهمی در تجربه کاربری و سئو سایت دارند و استفاده درست از آن‌ها می‌تواند به ارتقای سایت کمک کند. در این مسیر بهتر است به صورت مستمر از ابزارهای آنالیز سرعت سایت استفاده شود و کاربران را به نصب افزونه‌های کروم ترغیب کنید. بعد از این کار بهتر است متناسب با نیاز و ساختار سایت، بهترین افزونه وردپرسی که برای افزایش سایت شما مناسب است را انتخاب کنید.

در این مطلب علاوه بر معرفی ابزارهای آنالیز سئو و افزونه‌های افزایش سرعت سایت، بهترین پلاگین‌های سرعت سایت وردپرسی را معرفی کردیم. اگر در فرایند افزایش سرعت سایت تجربه موفقی دارید از طریق نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین اگر مدیر وب‌سایت هستید و از سرعت سایت خود ناراضی هستید، می‌توانید با شرکت سئو یاسئومی تماس بگیرید تا سرعت وب‌سایت شما را افزایش دهیم.

جواد یاسمی
جواد یاسمی

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

افزایش سرعت وردپرس در لوکال هاست
افزایش سرعت وردپرس در لوکال هاست
وردپرس (WordPress) یکی از محبوب ‌ترین سیستم‌ های مدیریت محتوا (CMS) است که برای ایجاد وب‌ سایت‌ های داینامیک...
افزایش سرعت سایت های شلوغ
افزایش سرعت سایت های شلوغ
هر روز، اهمیت سرعت بارگذاری وب ‌سایت‌ها در جذب و نگه‌داری کاربران بیشتر می ‌شود. بازار رقابتی امروزی،...
بررسی امنیت سایت
بررسی امنیت سایت
بررسی امنیت سایت یکی از موضوعات مهمی است که در هنگام راه اندازی سایت بایستی به آن توجه کرد. یکی از اقدامات...
بهترین سایت‌های شرکتی
بهترین سایت‌های شرکتی
بهترین سایت‌های شرکتی نه تنها بر جذب مشتریان و ایجاد نگرش مثبت تاثیر دارند، بلکه هویت برند و ارزش‌های...
بررسی وضعیت سایت در گوگل
بررسی وضعیت سایت در گوگل
بررسی وضعیت سایت در گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است. این کار به شما کمک می‌کند تا مشکلات سایت خود را...
افزایش سرعت سایت بدون افزونه
افزایش سرعت سایت بدون افزونه
سرعت سایت یکی از نکات بسیار مهمی است که می‌تواند به ساده‌ترین شکل ممکن، رتبه گوگل شما را افزایش دهد....

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات سئو سایت و گوگل

میخوایید رتبه یک سرچ گوگل شوید؟

سفارش >> 09376996070