سئو، سایت، محتوا، مدیا، گوگل و ... 6070-699-0937

تاثیر سرعت سایت در سئو چیست؟

اهمیت تاثیر سرعت سایت در سئو را نباید نادیده بگیرید. چرا که باعث افزایش رتبه بندی موتورهای جستجو گوگل شده و همچنین کاربران بیش‌تری به سمت سایتتان جذب می‌شوند. شما می‌توانید به راحتی سرعت سایتتان را با استفاده از ابزارهای رایگان بالا ببرید. همچنین سرعت بالا برای سایت‌های فروشگاهی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که باعث افزایش فروش محصولات و بازدید از صفحات سایت می‌شود.
آنچه در این مقاله می خوانید:

دلیل مهم بودن سرعت سایت

به دو علت سرعت بالا برای سایت شما اهمیت بسیار بالایی دارد:

تجربه کاربری

تجربه کاربری فاکتوری است که باعث می‌شود کاربران مجدد از سایت شما استقبال کنند یا برعکس، هرگز به سایت شما برای دریافت پاسخ سوالشان مراجعه نکنند. به طور کلی تجربه کاربری همان بازیدید اول از سایت را شرح می‌دهد که ممکن است کاربر از آن لذت برده یا متنفر شود. طرح قالب‌بندی سایت شما، شلوغ یا منظم بودن سایت، چیدن المان‌ها، تبلیغات بیش از اندازه و عضو شدن اجباری کاربر در آن می‌تواند عوامل آزار دهنده برای سایت شما باشد. با توجه به این فاکتور سایت‌هایی با سرعت بالا در آپلود مطالب از نظر موتورهای جستجو به دلایل زیر رتبه‌های برتری می‌گیرند.

  • به دلیل صرفه جویی در زمان مخاطبان آن را مورد قبول می‌دانند.
  • بهره‌وری در سایت‌های پر سرعت بسیار بالاتر است.
  • کاربران در سایتتان به مدت طولانی‌تری می‌مانند.

طبق تحقیقات انجام شده اگر سایتی سرعت آپلود آن بیش‌تر از 3 ثانیه باشد، 40 درصد از کابرانش را از دست می‌دهد. سرعت آپلود باید کم‌تر از 2 ثانیه باشد. بنابراین اولین فاکتوری که توجه کاربر را جلب می‌کند، سرعت سایت بوده و زیبایی آن تاثیر کم‌تری در جذب مخاطب دارد.

تاثیر سرعت سایت در سئو

سئو در واقع با وجود مزایای بسیار بالایی که برای سایت دارد، در صورت استفاده نادرست از آن می‌تواند باعث افت و ریزش سایت شما شود. گوگل عوامل مهمی را برای رتبه بندی سایت در نظر می‌گیرد. یکی از این عوامل سرعت بالای آن بوده که استاندرهای مشخصی برای سرعت بارگذاری سایت در دسکتاپ و موبایل دارد. اگر سایت این استانداردها را نداشته باشد، شما هیچ شانسی برای افزایش رتبه در گوگل را ندارید. موتورهای جستجو می‌خواهند مخاطبان را به سمت سایتی جذب کنند که کاربر پسند باشد و بالاترین میزان رضایت را از مخاطبان دریافت کند. در صورتی که شما بهترین محتوا را ارائه دهید، اما سرعت سایتتان بالا نباشد، نمی‌توانید مخاطبان را به سمت خود جذب کنید.

مشاهده این مطلب  معرفی سایت Gtmetrix جی تی متریکس

سرعت سایت چگونه آنالیز می‌ شود؟

شما می‌توانید با استفاده از یک سری ابزارهای رایگان در اینترنت وجود که می‌توانید سرعت سایتتان را بررسی کنید این ابزارها به شرح زیر است:

Google page speed insight

  • بررسی سرعت سایت توسط کاربران با دسکتاپ و موبایل
  • نمایش مشکلات سایت به صورت اخطار
  • ارائه راه حل برای مشکلات
  • ارائه سرویس‌های رایگان

Pingdom برای تست سرعت سایت

  • کاربردی برای مدیران مبتدی تا حرفه‌ای
  • استفاده راحت
  • سرویس رایگان
  • تحلیل آبشاری عملکرد سایت

اهمیت سرعت سایت در سئو و میزان فروش محصولات

امروزه سایت‌های فروشگاهی رقابت تنگاتنگی در زمینه بالا بردن سرعت سایت با هم دارند. طراحی سایت یک کار بسیار حرفه‌ای بوده و به مهارت خاصی نیاز دارد. حتما حین طراحی سرعت سایت را در نظر بگیرید چرا که عدم توجه به این موضوع باعث خسته شدن کاربر از سایت شما شده و به سایت دیگری برای خرید محصولات مراجعه می‌کند. همین مسئله باعث افت سئو سایت می‌شود. حتی چند صدم ثانیه در میزان فروش محصولاتتان موثر است که این موضوع تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد و همچنین باعث افزایش اعتماد کاربران به سایت شما می‌شود.

اگر در مورد خدمات سئو یاسئومی سوالی داشتین می توانید به صفحه اصلی سایت بروید.

تاثیر افزایش سرعت و بهبود دسترسی گوگل به سایت چیست؟

گوگل توسط ربات‌ها و موتورهای جستجو سایت شما را بررسی می‌کند. به همین دلیل هم سرعت سایت روی ایندکس محتوا تاثیر بسزایی دارد. اگر سرعت سایتتان پایین باشد، گوگل نمی‌تواند به صفحات مختلف سایتتان دسترسی پیدا کند به همین دلیل سئو سایت افت کرده و در گوگل رتبه بالایی نمی‌گیرد. این موضوع برای سایت‌هایی با تعداد صفحات بالا اهمیت زیادی دارد.

مشاهده این مطلب  تاثیر سرعت سایت در سئو

راه های بالا بردن سرعت سایت

روش‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید سرعت سایتتان را بالاتر ببرید. به این راه‌ها توجه کنید:

هاست مناسب برای سایت

انتخاب هاست مناسب تاثیر زیادی روی سرعت وب سایت شما دارد. هاست، فاکتور اصلی در سایت محسوب می‌شود و سایر عوامل موجود در سایت به متناسب بودن آن بستگی دارد. اگر هاست مناسبی انتخاب کنید، دیگر نیازی نیست آن را تغییر دهید چرا که در این صورت رتبه سایتتان کاهش می‌یابد. برای هاست خوب باید هزینه پرداخت کرده و از هاست‌های اشتراکی پرهیز کنید.

کد نویسی سایت

طراحی سایت کار ساده‌ای نیست و برای کدنویسی آن می‌بایست از افراد متخصص کمک بگیرید.

فشرده سازی خروجی سایت

کدهای css , js تاثیر زیادی روی سایت شما نمی‌گذارند و بین آن‌ها فاصله زیادی وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از حذف این فواصل از حجم کدها کم کنید. همچنین می‌توانید اقداماتی برای نصب افزونه GZIP انجام دهید.

تاثیر منفی تبلیغات روی سایت تازه تاسیس

اگر وب سایتتان را تازه طراحی کرده‌اید، بهتر است روی آن آگهی تبلیغاتی درج نکیند. به دلیل پایین بودن کاربرها، عدم درج تبلیغات باعث بهبود تجربه کاربری می‌شود. می‌بایست ابتدا روی محتوای جذاب سایت کار کنید. زمانی که پیشرفت سایت را مشاهده کردید، وقت درج آگهی روی سایت می‌رسد.

بهینه سازی تصاویر

حجم تصاویر و ویدیوها باید کم باشد، چرا که این موضوع اهمیت بسیار بالایی در افزایش سرعت سایت و بهبود سئو آن دارد. می‌توانید با استفاده از افزونه‌های رایگان حجم و اندازه آن‌ها را کاهش دهید.

امنیت سایت

زمانی که سایت شما امن باشد، به راحتی می‌توانید از خطرات بیرونی و حملات سایبری‌ها در امان باشید. همین مسئله باعث جلوگیری از مشکل و بالا بردن سرعت سایتتان می‌شود.

مشاهده این مطلب  بهترین افزونه‌های وردپرس 2022

قالب سایت

زمانی که می‌خواهید قالب سایت خود را انتخاب کنید؛ باید به پیچیده بودن یا نبودن قالب‌بندی سایت توجه ویژهای داشته باشید چرا که قالب‌های پیچیده باعث کند شدن روند بارگذاری مطالب می‌شود. در نتیجه شما شاهد افت شدید سایتتان هستید. به جای استفاده از قالب سنگین می‌توانید قالب‌های بهینه را برای سایت انتخاب کنید.

سرعت سایت در سئو چه تاثیری دارد؟

بالا بردن سرعت سایت از دو جهت اهمیت زیادی دارد. تجربه کاربری و سئو از جمله مواردی است که سرعت آپلود صفحات در آن‌ها موثر است. زمانی که سرعت سایتتان بالا باشد، تجربه کاربری بالاتر می‌رود به این صورت که کاربر تمایل بیش‌تری برای بازدید سایت از خود نشان می‌دهد. همچنین از نظر سئو دارای اهمیت است و زمانی که سرعت سایتتان بالا باشد، موتورهای جستجو به راحتی سایتتان را پیدا کرده و رتبه خوبی به شما می‌دهند. شما می‌توانید با استفاده از ابزارهایی سرعت سایتتان را ارتقا دهید.

جواد یاسمی
جواد یاسمی

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

افزایش سرعت وردپرس در لوکال هاست
افزایش سرعت وردپرس در لوکال هاست
وردپرس (WordPress) یکی از محبوب ‌ترین سیستم‌ های مدیریت محتوا (CMS) است که برای ایجاد وب‌ سایت‌ های داینامیک...
افزایش سرعت سایت های شلوغ
افزایش سرعت سایت های شلوغ
هر روز، اهمیت سرعت بارگذاری وب ‌سایت‌ها در جذب و نگه‌داری کاربران بیشتر می ‌شود. بازار رقابتی امروزی،...
بررسی امنیت سایت
بررسی امنیت سایت
بررسی امنیت سایت یکی از موضوعات مهمی است که در هنگام راه اندازی سایت بایستی به آن توجه کرد. یکی از اقدامات...
بهترین سایت‌های شرکتی
بهترین سایت‌های شرکتی
بهترین سایت‌های شرکتی نه تنها بر جذب مشتریان و ایجاد نگرش مثبت تاثیر دارند، بلکه هویت برند و ارزش‌های...
بررسی وضعیت سایت در گوگل
بررسی وضعیت سایت در گوگل
بررسی وضعیت سایت در گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است. این کار به شما کمک می‌کند تا مشکلات سایت خود را...
افزایش سرعت سایت بدون افزونه
افزایش سرعت سایت بدون افزونه
سرعت سایت یکی از نکات بسیار مهمی است که می‌تواند به ساده‌ترین شکل ممکن، رتبه گوگل شما را افزایش دهد....

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات سئو سایت و گوگل

میخوایید رتبه یک سرچ گوگل شوید؟

سفارش >> 09376996070