سئو، سایت، محتوا، مدیا، گوگل و ... 6070-699-0937

افزایش سرعت سایت بدون افزونه

افزایش سرعت سایت بدون افزونه
آنچه در این مقاله می خوانید:

سرعت سایت یکی از نکات بسیار مهمی است که می‌تواند به ساده‌ترین شکل ممکن، رتبه گوگل شما را افزایش دهد. با این وجود راه‌های بسیار زیادی پیش روی شما است که بتوانید این کار را انجام دهید. بسیاری از افراد تنها راه ممکن را اضافه کردن پلاگین‌های مخصوص برای این کار می‌دانند؛ اما آیا می‌دانید از چه راهی می‌توان به افزایش سرعت سایت بدون افزونه کمک کرد؟

البته همیشه پلاگین‌ها مضر نیستند و شما می‌توانید حتی با سفارش افزونه اختصاصی برای سایت خود، جذابیت سایت را بالا ببرید؛ اما بدون پلاگین هم می‌توانید سایتی زیبا داشته باشید. بالا بردن سرعت، با افزونه یا بدون آن را بهتر است به دست افرادی بسپارید که در این زمینه تخصص کافی دارند. متخصصان سایت یاسئومی در کنار شما هستند.

راهکار توضیحات
بهینه‌ سازی تصاویر استفاده از فرمت‌های تصویری فشرده‌تر و بهینه شده مانند JPEG یا WebP و کاهش ابعاد تصاویر
کاهش استفاده از اسکریپت‌ها و فایل‌های CSS حذف اسکریپت‌ها و فایل‌های CSS غیرضروری و بهینه‌سازی فایل‌های موجود برای کاهش حجم وب‌سایت
بهینه‌سازی کش استفاده از کش سمت سرور و کش مرورگر برای جلوگیری از بارگذاری مجدد منابع وب‌سایت
فشرده‌سازی فایل‌ها استفاده از فشرده‌سازی Gzip برای کاهش حجم فایل‌های CSS، HTML و JavaScript
بهبود ساختار HTML و CSS استفاده از کدهای بهینه‌تر و حذف بخش‌های تکراری و اضافی در HTML و CSS
استفاده از CDN استفاده از شبکه توزیع محتوا برای قرار دادن منابع وب‌سایت در سرورهای متعدد و کاهش زمان بارگذاری منابع

چند راهکار برای افزایش سرعت سایت بدون افزونه

یکی از بهترین کارها آن است که برای بالا بردن بازدید سایت خود، سرعت آن را افزایش دهید. البته اگر خودتان در انجام این کار توانایی کافی را ندارید می‌توانید از خدمات افزایش سرعت سایت که شرکت‌های معتبری مانند یاسئومی برایتان در نظر گرفته‌اند بهره‌مند شوید. با این حال اگر خودتان تمایل دارید این کار را بدون کمک گرفتن از افزونه‌ها انجام دهید این چند راهکار را امتحان کنید:

مشاهده این مطلب  افزایش خوانایی مقالات با طراحی سایت
هاست درست انتخاب کنید
پهنای باند و رم بزرگ تر باعث افزایش سرعت و قدرت سایت می شود.

هاست درست انتخاب کنید

یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد، میزبانی وب است. تفاوتی ندارد که چه خدماتی مدنظر شما است. در هر صورت اگر هاست مناسبی انتخاب کرده‌ باشید یک گام به جلو دارید. البته اگر سایت شما قدیمی است می‌توانید می‌توانید از خدمات بازطراحی سایت کمک بگیرید.

فراموش نکنید هاست با کیفیت می‌تواند به عنوان یکی از عوامل بسیار مهم و کلیدی در افزایش سرعت سایت بدون افزونه باشد. میزبان‌هایی که از پهنای باند و رم بزرگ‌تر استفاده می‌کنند تضمین می‌کنند که سرعت و قدرت سایت شما بسیار بیشتر خواهد بود. البته علاوه بر این مورد مکان سرور نیز می‌تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. اگر هاست شما خارج از کشور باشد می‌تواند حدود یک ثانیه سرعت کندتری داشته باشد. به همین دلیل بهترین اقدام انتخاب هاست از درون کشور یا نهایتا درون قاره است!

نسخه PHP را آپدیت کنید!

یکی از مواردی که می‌تواند در کاهش سرعت سایت تاثیر بسیار چشمگیری داشته باشد، نسخه‌های قدیمی PHP است. بهترین کاری که می‌توانید در اولین گام انجام دهید این است که مطمئن شوید جدیدترین نسخه را دارید، در غیر این صورت امکان این که به یکباره سایت از کار بیفتد، البته در شرایط بسیار نادر، وجود دارد. برای این کار بهتر است مسیر زیر را دنبال کنید:

software > multi PHP manager > PHP Version area

در برخی از موارد ممکن است شرکتی که از سایت شما میزبانی می‌کند، از cPanel استفاده نمی‌کند، در این موارد بهتر است نام سایت میزبان را + نسخه PHP جستجو کرده و در سایت آن راهنمایی برای این کار پیدا کنید. اگر همچنان نتوانستید راهی برای این کار پیدا کنید، حتما از متخصصان ما راهنمایی بخواهید.

مشاهده این مطلب  معرفی سایت Gtmetrix جی تی متریکس

فایل‌ها را فشرده کنید

اگر بعد از آپدیت، همچنان سرعت مطلوب را به دست نیاورده‌اید، بهتر است اقدام دیگری انجام دهید. لازم است تصاویر و ویدیوهایی را که بسیار حجیم هستند فشرده کنید. به صورت کلی این حجم بالای تصاویر و محتوای ویدیویی می‌تواند سرعت را به شدت بالا ببرد. زمانی که حجم این تصاویر کاهش پیدا کند، به سادگی می‌توانید به افزایش سرعت سایت بدون افزونه کمک کنید.

صفحه اصلی را بهینه کنید

صفحه اصلی، مهم‌ترین قسمت سایت است که می‌تواند حجم وسیعی از محتوا، ابزارک یا پلاگین را در خود جای دهد. همه این موارد می‌تواند باعث شود تا سرعت سایت کاهش پیدا کند. پس بهتر است سعی کنید موارد اضافی را حذف کنید. محتواها را به نحوی طراحی کنید که تنها چند خط آن در صفحه اول دیده شود، تصاویر را فشرده کنید. پست‌ها را کم کنید و سعی کنید به هر شکلی که می‌توانید سایت را بهینه سازی کنید.

افزونه‌های اضافی را حذف کنید

یکی از اقدامات دیگری که باید در زمینه افزایش سرعت سایت بدون افزونه انجام دهید این است که هر پلاگین یا افزونه‌ای را که دیگر به آن نیازی ندارید یا برای سایت شما غیر ضروری است حذف کنید. فراموش نکنید تعداد بالای افزونه‌ها می‌تواند قاتل سرعت سایت شما باشد. اگر سایت خود را تازه راه‌اندازی کرده‌اید فریب این همه افزونه را نخورید و سعی کنید از تعداد کمتری استفاده کنید. با این حال اگر سایت شما قدیمی‌تر است، پلاگین‌ها را کاهش دهید.

اگر پلاگینی دارید که محتوایی را از سایر منابع خارج از سایت بارگذاری می‌کند حتما باعث کاهش سرعت می‌شود. چت آنلاین، کد ردیابی و مواردی از این دست از جمله افزونه‌های مضر برای سایت هستند.

مشاهده این مطلب  تاثیر سرعت سایت در سئو چیست؟
افزونه_های اضافی را حذف کنید
چت آنلاین، کد ردیابی و … موارد مضری که عامل کاهش سرعت سایت هستند.

می‌توانید از HTTPS استفاده کنید

زمانی که سایت شما از حالت HTTPS استفاده می‌کند می‌تواند طبق پروتکل‌های HTTP2 که نسبت به نسل گذشته سریع‌تر هستند عمل کند. اگر هاست شما از این پروتکل پشتیبانی نکند، به معنای آن است که هاست زیرساختی قدیمی دارد و کامل نیست. به این ترتیب بهتر است به فکر تغییر هاست خود باشید.

سخن پایانی

مخاطبان شما تحمل ندارند مدت زیادی منتظر بمانند تا سایت بالا بیاید. بر اساس آمار مخاطبان شما به صورت میانگین بیش از 3 ثانیه منتظر نمی‌ مانند و همین نشان می‌دهد که چقدر سرعت شما مهم است. راه‌ های زیادی برای بالا بردن سایت وجود دارد که ما از این میان، افزایش سرعت سایت بدون افزونه را برای شما توضیح داده‌ایم.

با این وجود اگر حتی با خواندن این مقاله متوجه شده‌اید که نمی‌توانید افزایش سرعت سایت بدون افزونه را داشته باشید، ما توصیه می‌ کنیم حتما از متخصصان این امر کمک بخواهید. متخصصان شرکت یاسئومی می‌ توانند به بهترین شکل به شما در این مسیر کمک کنند.

جواد یاسمی
جواد یاسمی

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

افزایش سرعت وردپرس در لوکال هاست
افزایش سرعت وردپرس در لوکال هاست
وردپرس (WordPress) یکی از محبوب ‌ترین سیستم‌ های مدیریت محتوا (CMS) است که برای ایجاد وب‌ سایت‌ های داینامیک...
افزایش سرعت سایت های شلوغ
افزایش سرعت سایت های شلوغ
هر روز، اهمیت سرعت بارگذاری وب ‌سایت‌ها در جذب و نگه‌داری کاربران بیشتر می ‌شود. بازار رقابتی امروزی،...
بررسی امنیت سایت
بررسی امنیت سایت
بررسی امنیت سایت یکی از موضوعات مهمی است که در هنگام راه اندازی سایت بایستی به آن توجه کرد. یکی از اقدامات...
بهترین سایت‌های شرکتی
بهترین سایت‌های شرکتی
بهترین سایت‌های شرکتی نه تنها بر جذب مشتریان و ایجاد نگرش مثبت تاثیر دارند، بلکه هویت برند و ارزش‌های...
بررسی وضعیت سایت در گوگل
بررسی وضعیت سایت در گوگل
بررسی وضعیت سایت در گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است. این کار به شما کمک می‌کند تا مشکلات سایت خود را...
سرعت سایت وردپرس
خدمات افزایش سرعت سایت وردپرس
سریع لود شدن صفحات سایت برای فروش بیشتر بسیار مهم است. در خدمات افزایش سرعت سایت وردپرس (بهبود سرعت روی...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات سئو سایت و گوگل

میخوایید رتبه یک سرچ گوگل شوید؟

سفارش >> 09376996070