برای بسیاری از خرده فروشان، سال مالی جدید به معنای بازنگری بودجه و فشار برای افزایش فروش است. اما فروش فقط به معنای تخفیف ۵۰ درصدی نیست؛ بلکه درگیر کردن مشتریان برای بازگشت در طول سال است. در این مقاله، به چند مثال از چگونگی… بازاریابی ایمیلی میتوانم برای سال 2024 استراتژی تعیین کنم.
پاداش دادن به مشتریان ارزشمند
ابتدا فروش خود را به تعداد محدودی از مشتریان وفادار خود ارائه دهید. از نرمافزاری استفاده کنید که دید کاملی از تکتک مشتریان به شما میدهد تا بتوانید مشتریان باارزش یا وفادار را انتخاب و هدف قرار دهید و فروش خود را ۲۴ ساعت زودتر از سایرین به آنها ارائه کنید. این روش بسیار مناسبی است برای… پاداش وفاداری و به آنها نشان دهید که به مشتری مداری آنها اهمیت میدهید.
تشویق مشتریان به خرید مجدد
برخی خرده فروشان فقط در زمان کریسمس و هنگام خرید هدیه برای دیگران، مشتریانی را میبینند که از فروشگاه یا وبسایت آنها بازدید میکنند. اگر شما هم چنین مشتریانی دارید، برای تشویق آنها به بازگشت در طول سال، دوباره با آنها تماس بگیرید. اطلاعات جمعآوری شده از این خریداران را بررسی کنید و برای تولدها و سایر جشنها به آنها هدیه پیشنهاد دهید. به آنها انگیزهای برای بازگشت در طول سال بدهید.
حس فوریت ایجاد کنید
این روش قدیمی گاهی با روشهای دیگر تداخل دارد، اما در دورههای فروش اثربخشی خود را ثابت کرده است. یادآوری تاریخ انقضای تخفیفها به مشتریان، حس فوریت ایجاد میکند تا پیش از از دست رفتن تخفیفهای فوقالعاده، خرید کنند.
بر کیفیت تأکید کن
با تبلیغ کیفیت کالا یا خدمات خود و همچنین قیمتهای مناسب، مشتریان را جذب کنید. به یاد داشته باشید که در طول فروش، از نمونههای رایگان، دورههای آزمایشی و نمایش محصولات برای هدف قرار دادن مشتریان استفاده کنید. اگر بتوانید در طول فروش، به شیوههایی غیر از قیمت، آنها را تحت تاثیر قرار دهید، در آینده میتوانید بدون تخفیف، آنها را به خرید ترغیب کنید.
از تصاویر قوی استفاده کنید
تصاویر و ویدئوها در فضای دیجیتال اهمیت فزایندهای دارند. هر بار که برنامهریزی برای دورهی فروش خود را آغاز میکنید، باید به تأثیر بصریهایتان فکر کنید. چگونه نظر مشتریان را جلب خواهید کرد؟ چه کسانی آنها را به یاد خواهند سپرد و از فروشگاه شما خرید خواهند کرد؟
صحبت کنید
بازاریابی ایمیلی همچنین به معنای ادامه گفتگو پس از فروش است. مشتریان هدف را با ایمیلهای خودکار شخصی پس از خرید مجدد هدف قرار دهید و آنها را در بلندمدت دوباره جذب کنید. بازاریابی رفتاری، مانند PureTargeting، به شما امکان میدهد مشتریان را به راحتی مجدداً هدف قرار دهید.
بازاریابی ایمیلی میتواند برای شرکت شما بسیار سودمند باشد. همکاری با آژانس تجارت الکترونیک به شما کمک میکنیم تا بازاریابی ایمیلی را بهگونهای مدیریت کنید که کسبوکارتان از مزایای آن بهرهمند شود.