خواننده باربادوسی، ریحانا، با زیبایی، زندگی پرهیجان، آهنگهای موفق و اجراهای بینظیرش، در دو دهه گذشته قطعاً توانست مردم را شیفته خود کند. البته علاوه بر همه اینها، میتوان گفت ریحانا با برند آرایشی خود، فنتی بیوتی که در سال ۲۰۱۷ تاسیس کرد، یکی از هنرمندانی است که اغلب از او صحبت میکنیم و تحسینش میکنیم.
فِنتي بيوتي از زمان تاسیسش با هیاهوی فراوان و جلب توجه بسیاری از افراد با هر پیشینهای، توانسته به برندی محبوب در میان علاقهمندان به آرایش تبدیل شود. طراحی، بستهبندی، تنوع رنگها و کیفیت بالای مواد بهکاررفته در آن، در سالهای اخیر باعث شده فِنتي بيوتي از بسیاری از برندهای دیگر لوازم آرایشی پیشی بگیرد.
پس راز موفقیت این برند چیست؟ استراتژی بازاریابی فِнти بیوتی بیشک باید بهعنوان نمونهای الگو قرار گیرد و ما تمام اطلاعات لازم برای آشنایی بیشتر با آن را گردآوری کردهایم!
استراتژی بازاریابی برند زیبایی فنتی را بشناسید
در صنعت زیبایی و آرایشی، کمتر برندی توانسته است مانند فنتی بیوتی، ذات شمولیت و تنوع را به تصویر بکشد. این برند به سرعت به شهرت رسید، هنجارهای صنعت را به چالش کشید و استانداردهای زیبایی را دوباره تعریف کرد. موفقیت تبلیغاتی فنتی بیوتی تا حد زیادی مدیون استراتژی بازاریابی و تبلیغات خلاقانه و فراگیر آن است. این برند در سال ۲۰۱۷ راهاندازی شد و با بیش از ۵۰۰ میلیون دلار فروش در سال اول خود، به پدیدهای جهانی تبدیل شده است. در واقع، فنتی بیوتی برند پیشرو آرایشی متعلق به افراد مشهور بود، با 570 میلیون دلار درآمد در سال ۲۰۲۱
شمولیت
یکی از عوامل کلیدی موفقیت برند فنتی بیوتی، رویکرد فراگیر آن در حوزه زیبایی است. این برند طیف وسیعی از محصولات را برای همه رنگ پوست ارائه میدهد. رویکرد بازاریابی فراگیر فنتی بیوتی با مصرفکنندگان از همه زمینهها طنینانداز شده و به فنتی بیوتی کمک کرده تا به برندی محبوب برای افرادی تبدیل شود که میخواهند در صنعت زیبایی خود را نمایندگی شده ببینند.
اساس استراتژی بازاریابی فنتی بیوتی، اصل شمولیت است. این برند با ارائه ۵۰ سایه مختلف از کرم پودر، طیف گستردهای از رنگ پوستها را پوشش میدهد تا هر فرد بتواند رنگ مناسب خود را پیدا کند. وفاداری مشتریان فنتی بیوتی به دلیل توجه به طیف وسیعی از مشتریان و احترام و پاسداشت زیباییهای متنوع است.
نمایندگی از همه
برند فنتی بیوتی به قدرتِ نمادسازی در بازاریابی و تبلیغات واقف است. این برند آگاهانه طیف وسیعی از مدلها و سفیران با تنوع قومیتی، جنسیتی و اندامی را در کمپینهای تبلیغاتی خود به نمایش میگذارد. فنتی بیوتی با این کار پیام روشنی میدهد که زیبایی مرزی نمیشناسد و همه سزاوارند خود را در آن نمایندگی شده و دربر گرفته ببینند. این رویکرد نه تنها با استقبال مصرفکنندگان مواجه شده، بلکه سایر برندها را نیز به تقلید واداشته و تحولی ضروری در صنعت ایجاد کرده است. شرکت بازاریابی زیبایی .
استفاده از شبکههای اجتماعی
فِنتي بيوتي در هنرِ… بازاریابی شبکههای اجتماعی با استفاده از پلتفرمهایی مانند اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و تیک تاک برای تعامل با مخاطبان و تبلیغ محصولات خود.
فعالانه با دنبالکنندگان در تعامل بودن و پستهای آنها را دوباره منتشر کردن محتوای تولیدشده توسط کاربر و تشویق مشتریان به اشتراک گذاشتن تجربیاتشان با محصولات فنتی، از استراتژیهای کلیدی بازاریابی دیجیتال این برند محسوب میشود. این استراتژی حس تعلق و اصالت ایجاد کرده و پایگاهی از طرفداران وفادار را شکل داده که خود را به برند نزدیک میبینند.
علاوه بر این، تبلیغات برند فنتی بیوتی عمدتا بر همکاری با اینفلوئنسرهای کوچک تا بزرگ تمرکز دارد و دامنه نفوذ آن را گسترش میدهد. کمپینهای رسانههای اجتماعی فنتی بیوتی در زیر آمده است!
محصولات و تمایز برند فنتی بیوتی
استراتژی بازاریابی دیجیتال فنتی بیوتی با تعهد آن به نوآوری در محصولات، پیوند عمیقی دارد. این برند زیبایی با ارائه محصولات منحصربهفردی مانند فونداسیون مات با ماندگاری طولانی پرو فیلتر و هایلایتر کیلاوات، توجه و تحسین قابل توجهی را به خود جلب کرده است. فنتی بیوتی با عرضه این نوع محصولات با کیفیت بالا، خود را به عنوان پیشرو در صنعت معرفی کرده و نظر علاقهمندان و متخصصان زیبایی را به خود جلب کرده است. این تاکید بر نوآوری بهطور مداوم از طریق کمپینهای بازاریابی آن منتقل میشود و تصویر برند را بهعنوان برندی آیندهنگر و مرز شکن در صنعت زیبایی تقویت میکند.
کمپینهای بازاریابی و تبلیغاتی برند زیبایی فنتی
فِنتى بیوتی با ادغام بینقص محصولاتش در رویدادها و همکاریهای سطح بالا، تبلیغات تأثیرگذاری را به کمال رسانده است. از محتوای ویروسی اینفلوئنسرها تا لحظات ماندگار در فرهنگ عامه، تبلیغات فِنتى بیوتی همواره توجه عموم را به خود جلب کرده و استانداردهای جدیدی در صنعت زیبایی وضع میکند.
رونمایی از محصول آرایشی ایز دراپ لایت فنتی بیوتی
در سال ۲۰۲۳، برند فنتی بیوتی محصول «ایزی دراپ لیت» را روانه بازار کرد؛ محصولی برای ایجاد درخششی طبیعی و تابناک روی پوست. کمپین تبلیغاتی این محصول شامل مجموعهای از پستها و استوریهای اینستاگرام با حضور افراد مشهور و کاربران عادی بود که از محصول استفاده میکردند. این کمپین بر روی تطبیقپذیری و سهولت استفادهی محصول تمرکز داشت و نشان میداد که میتوان آن را با کرم پودر ترکیب کرد یا بهتنهایی برای داشتن ظاهری درخشان استفاده نمود.
تجربه زیبایی و پوست فنتی در روبلوکس
برند محبوب لوازم آرایشی فنتی، در اواسط سال ۲۰۲۳ با تجربه «فنتی بیوتی و اسکین» در روبلوکس، اولین حضور خود را در متاورس تجربه کرد. این کمپین تبلیغاتی نوآورانه به کاربران اجازه داد تا از طریق جستجوی گنج، ماز و فرصتهای خلق محصول با برند تعامل داشته باشند. کاربران میتوانستند برق لب مجازی Gloss Bomb فنتی بیوتی خود را بسازند و در مسابقات هفتگی شرکت کنند. این کمپین بازاریابی فنتی بیوتی، محصولات کلیدی برند مانند پاککنندهی آرایش Melt Awf Jelly Oil و برق لب جهانی Gloss Bomb را برجسته کرد.
هدف از ورود فنتی بیوتی به روبلوکس، جذب مخاطبان جوانتر برند و بهرهمندی از محبوبیت فزایندهی تجربیات مجازی بود.
کمپین ریمل لب فِнти آیکون
کمپین تبلیغاتی ریمل لب فِنتى اواخر سال 2022 راهاندازی شد و تمرکز آن بر خط جدید رژ لبهای قابل شارژ این برند بود. در این کمپین، خود ریحانا در مجموعهای از عکسها و فیلمهای مجلل حضور داشت و جنبه لوکس و پایدار محصول را تبلیغ میکرد.
منبع
رژها با پوشش نیمهمات و طیف وسیعی از رنگهای مناسب برای همه پوستها تبلیغ میشدند.
اجرای ریحانا در نیمه نهایی سوپربول
در طول نمایش میانوقت بسیار مورد انتظار سوپربول، ریحانا با پودر آرایشی برند خود، فنتی بیوتی، آرایشش را مرتب کرد. این استراتژی تبلیغاتی برای شرکت فنتی بیوتی او سودآور بود. ۵.۶ میلیون دلار در ۱۲ ساعت اول ارزش تاثیرگذاری رسانهای
روتین مراقبت از پوست شبانه ریحانا
ریانا با همکاری مجله هارپرز بازار، روتین مراقبت از پوست شب خود را با استفاده از محصولات مراقبت از پوست فنتی بیوتی به اشتراک گذاشت. این ویدیو ۱.۷۱ میلیون بار دیده شد.
همکاری برند زیبایی فنتی با بوتس بریتانیا
به جای همکاری با چهرههای مشهور، استراتژیهای تبلیغاتی برند فنتی بیوتی بر ایجاد کمپینی با عنوان #FentyFace به همراه بوتس انگلستان تمرکز داشت تا هفت نفر را که واقعا معرف اصول برند فنتی هستند، انتخاب کند. البته اجرای استراتژیهای بازاریابی دیجیتال مورد نظر برای برندها میتواند چالشبرانگیز باشد. اما برای کسانی که به دنبال فرصتهای همکاری در انگلستان به عنوان یک برند زیبایی یا آرایشی مانند فنتی بیوتی هستند، توصیه میکنیم که … شرکتهای تولیدکننده لوازم آرایشی و بهداشتی که بیشترین تناسب را با نیازهای شما دارد.
مِردیت داکسبری و زیبایی فنتی
مریت دوکسبری، اینفلوئنسر معروف آرایش، با برند فنتی بیوتی همکاری کرد و قبل از شرکت در یک ضیافت شام با این برند، با استفاده از محصولات فنتی بیوتی، یک آرایش انجام داد. ویدیوی تیک تاک او ۳٫۴ میلیون بار دیده شد.
مریدیت داکسبری
آماده شدن برای رفتن به شام با فنتی بیوتی آماده شو، با من بیا آموزش آرایش مریدیت دوکسبری چالش بنیاد
صدای اصلی – مریدیت داکسبری
دانیل کالویا با آرایش فِнти بیوتی در مراسم اسکار
دنیل کالویا، بازیگر مشهور فیلمهای «پلنگ سیاه» و «برو بیرون»، از کرم پودر پرو فیلتر فنتی بیوتی در شمارههای ۴۸۰ و ۴۹۰ استفاده کرد. این مثال بسیار خوبی از نحوهی ترویج ماموریت برند با شعار «زیبایی برای همه» و درهم شکستن کلیشه استفادهی انحصاری زنان از آرایش است.
چه کسی میگوید مردان نمیتوانند بپوشند؟ فِنتِی بیوتی چیزی برای ترجمه وجود ندارد. لینک ارائه شده حاوی اطلاعاتی در مورد نحوهی جستجوی اطلاعات در گوگل است.
مجله آلور ۶ مارس ۲۰۱۸
آماندلا استنبرگ نخستین سفیر برند زیبایی فنتی شد.
در سال ۲۰۱۹، آماندلا استنبرگ، بازیگر و فعال آمریکایی، اولین سفیر برند فِнти بیوتی شد. فِнти بیوتی و آماندلا استنبرگ ویدئوهایی درباره آرایش برای کانال یوتیوب برند ساختند که میلیونها بازدید داشت.
همکاریهای اینستاگرامی با اینفلوئنسرهای کوچک تا بزرگ
برند فنتی بیوتی با انواع اینفلوئنسرها و چهرههای مشهور برای تبلیغ محصولاتش همکاری میکند. این برند با قیمتهای مناسب و بستهبندی جذاب، موفق شده است مورد علاقه دنبال کنندگان خود قرار بگیرد و همزمان با استفاده از طیف وسیعی از افراد مختلف، تلاش میکند تا به گروههای مخاطب متنوعی دست یابد.
نتیجه
استراتژی بازاریابی و تبلیغات برند فنتی بیوتی، بیشک صنعت زیبایی و آرایشی را متحول کرده است. این برند با حمایت از شمولیت، گرامی داشتن تنوع و ارائه محصولات نوآورانه، جایگاه ویژهای برای خود ایجاد کرده است. از نظر استراتژیهای بازاریابی برای برندهای آرایشی برند فوقالعادهای است.
موفقیت برند زیبایی فنتی را میتوان به توانایی آن در ارتباط شخصی با مصرفکنندگان و ایجاد حس تعلق و توانمندسازی نسبت داد. با توجه به تحولات مستمر در صنعت زیبایی، رویکرد پیشرو این برند یادآور تأثیرگذار بازاریابی و تبلیغات در شکلدهی به هنجارهای اجتماعی و انتظارات مصرفکنندگان است.