نمایشگاههای تجاری فرصتی عالی برای برقراری ارتباط و معرفی کسبوکار شما هستند، اما نیازمند سرمایهگذاری قابل توجهی از وقت و پول شما هستند؛ بنابراین، مطمئن شوید که بهخوبی آماده هستید.
در اینجا بهترین توصیهها و بینشهای ما برای بهرهمندی حداکثری از غرفه شما، از طراحی غرفه تا تعامل با مشتریان بالقوه آمده است.
- به طور میانگین، ۷۵ درصد از بازدیدکنندگان یک نمایشگاه به آنجا میروند تاخریداری کرده یا قصد خرید دارددر آینده. مخاطبان بسیار سطح بالایی هستند، پس مطمئن شوید که ارائه شما بیعیب و نقص است.
- نمایش دادن یکی از به صرفه راهی برای معرفی محصولات و خدماتتان به مشتریان، تا زمانی که حضور خود را به حداکثر برسانید و سخت تلاش کنید.
- نمایش دادن به شما اجازه میدهد تا واقعاًتعاملبا مشتریان بالقوه، از طریق پنج حس ارتباط برقرار کنید. از غرفههای نمایش خلاق و مشارکتی برای این کار بهره ببرید.
- مشخص کنید که چرا در نمایشگاه شرکت میکنید آنچه میخواهید به دست آورید اهداف مشخص و قابل سنجش داشته باشیداهدافمثلاً، به دست آوردن ۳۰۰ سرنخ فروش واجد شرایط، یا انجام ۵۰ مصاحبه تحقیقاتی.
- غرفه خود را طراحی کنید برای تحقق اهداف شما کمک کند. مطمئن شوید که هوشمندانه، جذاب، قابل مشاهده و معرف خوبی از شرکت شما باشد.
- دارندیک نفر مسئولاز همه جنبههای نمایشگاه گزارش بخواهید، آنها را پاسخگو کنید و درخواست گزارش پیشرفت کنید.
- 80 درصد موفقیت یک کسب و کار به کارکنان آن بستگی دارد، بنابراین آنها را آموزش دهید به طور کامل و دقیق بررسی کنید و مطمئن شوید که تمام روز سخت کار میکنند.
- اگر میتوانیددعوت کردن مردماز شبکههای اجتماعی، ایمیل و وبسایت خود برای اطلاعرسانی و دعوت از مشتریان بالقوه به غرفه خود استفاده کنید.
- برنامهای برای چگونگی… بچینید. پیگیری همه سرنخها.
- در نمایش، به مردم اطلاع دهید که شما آنجا هستیدتبلیغ کردنخجالتی نباش.
- از پرسیدن سوالهای بسته خودداری کنید. از سوالهای باز استفاده کنید.مشتريان بالقوه را به صحبت کردن ترغیب کنیددرباره کسبوکار، مشکلات و نیازهایشان
- مکالمات خود را کوتاه و مختصر نگه دارید. هدف شما این است کهبا حداکثر تعداد مشتریان بالقوه صحبت کنید.
- گوشی تلفن همراه یا سایر دستگاههای الکترونیکی خود را خاموش کنیدروی بازدیدکنندگان تمرکز کنبه پایگاه خودت.
- همهٔاطلاعات و مشخصات تماسمیتوانید اطلاعات مخاطب خود را از او بگیرید یا اگر امکان دارد، با اسکن کارت یا گردنبند شناسایی او، اطلاعاتش را ثبت کنید.
- شیفت کاری کارکنان را تنظیم کنتا همه بدانند کجا هستند و چه میکنند، چه زمانی.
- همیشه بساز تماس چشمی و لبخند .
- به مشتری بالقوه خود گوش دهیدو مزایا را به فروش برسانید نه ویژگیهای محصولات یا خدماتتان، بلکه تمرکزتان باید بر روی توضیح چگونگی حل مشکلات مشتریان توسط کسبوکارتان باشد.
- پیشبینی پرسشها و اعتراضاتو مطمئن شوید که میتوانید به سرعتبه آنها پاسخ بدهبدون اینکه آشفته شوید یا بگویید «بعداً به شما جواب میدهم»… قبلاً آنها را از دست دادهاید.
- شما و کارکنانتان بایدتازه و با طراوت به نظر برسید و احساس تازگی کنید.اگر خستهاید، کمی استراحت کنید یا کارتان را به فرد دیگری که انرژی بیشتری دارد بسپارید؛ وقتتان را هدر ندهید.
- خلاق باشبرای جذب مشتری به غرفه تان، نمونههای رایگان بسیار مؤثرند.
- اگر برنامه چند روزه است، هر روز یک تیم داشته باشید.گزارش نهاییتا برای روز بعد بهتر عمل کنی.
- طبقهبندیهمه سرنخهافقط جزئیات را یادداشت نکنید؛ مطمئن شوید که میدانید فرد کیست و چه میخواهد تا پیگیری شما شخصی و مرتبط باشد.
- روی جایگاه غذا نخورید و با هم صحبت نکنید، فقط بمانید.ظاهر حرفهایو مشتریمدار.
- به یاد داشته باش که چرا آنجا هستیروی اهداف خود تمرکز کنید.
- کمتر حرف بزنبیشتر گوش کنجلب توجه مشتری بالقوه
- در پایان مراسم، انجام دهیدگزارش نهایی جلسهبا تیم پشتیبانی صحبت کنید و نقاط قوت و ضعف را شناسایی کنید.
- فراموش نکنید کهاز برگزارکنندهی مراسم تشکر کنید.برای موفقیت نمایش، میتوانید در تبلیغات پس از نمایش به آنها کمک کنید تا محبوبیت خودتان و آنها را بیشتر کنید.
- پیگیری سرنخهابا پیام یا تماس شخصی. ممکن است برای جلب نظر آنها بهطور متوسط شش بار با آنها تماس بگیرید.
- استفاده کن ازتمام اطلاعاتشما اطلاعاتی جمعآوری کردهاید. برای مثال، از بازخورد شرکتکنندگان برای پیشبرد توسعهی محصول در آینده استفاده کنید.
- زودتر رزرو کنیدبرای سال آینده، تا بهترین جایگاه را کسب کنیم.