09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

وبینارهایی که مشتری می سازند: تبدیل سرنخ ها به مشتریان در سال 2024

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

در حالی که کلمه “webinar” ممکن است خاطراتی از Windows XP، MySpace و مدل موهای ناخوشایند اوایل دهه 2000 را برای برخی از ما تداعی کند، این رویدادهای یکپارچهسازی با سیستمعامل وب بازگشته اند و بهتر از همیشه هستند.

امروزه بسیاری از بازاریابان برتر وبینارها را یکی از قدرتمندترین ابزارهای تبدیل در زرادخانه خود می دانند. و محبوبیت آنها همچنان رو به افزایش است. یک محقق بازار حتی دریافت که حضور در وبینار87 درصد در سال 2019 افزایش یافته است. این تعداد قطعاً در سال 2020 همچنان در حال افزایش است زیرا افراد بیشتری فعالیت های یادگیری و توسعه خود را به صورت آنلاین انجام می دهند.

بنابراین، آیا می خواهید بدانید چگونه می توانید وبینارهای خود را به یک روش تبدیل با کارایی بالا تبدیل کنید؟ این مقاله الهام‌بخشی و بهترین روش‌ها را برای تبدیل آن سرنخ‌های وبینار به مشتریان جدید و وفادار به شما می‌دهد.

چرا وبینارها در حال حاضر بسیار محبوب هستند؟

وبینار

دلایل زیادی وجود دارد وبینارها تبدیل به یک فعالیت بازاریابی محتوا در بخش‌های B2C و B2B شده‌اند، از فناوری، مالی، تا کالاهای مصرفی در حال حرکت، به نام شما. در اینجا به برخی از مهمترین دلایل اشاره می شود:

  • میزبانی وبینارها ارزان هستند. پلتفرم‌های کم‌هزینه زیادی وجود دارد که شرکت شما می‌تواند یک وبینار حرفه‌ای را با بودجه کمتری میزبانی کند.
  • وبینارها برای تبلیغات ارزان هستند. می توانید از رسانه های اجتماعی و پلتفرم هایی مانند Meetup.com برای تبلیغ وبینار خود استفاده کنید.
  • وبینارها شخصی هستند. زمانی که وبینارها به درستی میزبانی شوند، فرصتی را برای سرنخ های شما ایجاد می کنند تا شخصاً با برند شما و محصولات آن آشنا شوند. آنها به برند شما و محصولاتش چهره و صدا می دهند. این به ایجاد رابطه ای کمک می کند که برای تبدیل سرنخ ها به مشتریان پولی لازم است.
  • وبینارها موثر هستند. آنها رهبری فکری برند شما را ایجاد می کنند و نشان می دهند که برند شما به نیازهای مشتریان خود توجه دارد.
مشاهده این مطلب  چطور با رها شدن سبد خرید مشتریان مقابله کنیم

با این حال، با قدرت بزرگ، مسئولیت بزرگی نیز به همراه دارد. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که وبینارهای شما تبدیل می‌شوند، باید در هر مرحله، از توسعه، تولید محتوا، میزبانی و (بسیار مهم) تا پیگیری، همه چیز را با دقت برنامه‌ریزی کنید. ناگفته نماند که شما می خواهید موضوعات بسیار مرتبط را انتخاب کنید و میزبان هایی را انتخاب کنید که واقعاً رهبری فکری برند شما را به نمایش بگذارند.

در اینجا چند روش دیگر برای به جریان انداختن انرژی های خلاقانه شما آورده شده است.

همان تغییری باشید که رهبر شما می خواهد ببیند

برای شروع، باید موضوعاتی را مطرح کنید که در واقع با سرنخ های شما صحبت کند. یک موضوع وبینار خوب نوید ارائه راه حلی برای یک مشکل واقعی را می دهد که به سرنخ شما مرتبط است. وبینار شما باید بر اطلاع رسانی به رهبر خود تمرکز کند و در عین حال آنها را قادر می سازد تا تجسم کنند که چگونه راه حل شرکت شما می تواند زندگی آنها را متحول کند.

مردم در وبینارها ثبت نام می کنند زیرا به دنبال ورودی جدید هستند. از مرحله برنامه ریزی به بعد، مطمئن شوید که تمرکز شما بر ارزش افزوده و «تغییر» است که رهبران شما می خواهند ببینند.

از یک پلتفرم وبینار پایدار با ویدیو و صدای عالی استفاده کنید

فقط به این دلیل که وبینارها یک قالب قدیمی هستند به این معنی نیست که می توانید با استفاده از فناوری های قبل از Y2K کنار بیایید. وبینار شما باید در یک پلتفرم وبینار حرفه ای و با استفاده از ابزارهای تعاملی و عالی برگزار شود ویدئو کیفیت پخش و صدا این همچنین به معنای ارائه یک میکروفون با کیفیت خوب برای استفاده از بلندگوها است. و مطمئن شوید که همیشه از ویدئویی استفاده کنید که بلندگوهای شما به وضوح دیده شوند. وبینارهای فقط صوتی به مراتب کمتر جذاب هستند.

مشاهده این مطلب  مصاحبه با ایگور رودی، مدیر بازاریابی رشد

وجود داردتعداد زیادی پلتفرم وبینار عالیوجود دارد برای انتخاب. موردی را انتخاب کنید که با بودجه و نیازهای شما مطابقت دارد، اما مراقب باشید که اهمیت یک محیط پایدار و با کیفیت را دست کم نگیرید. هیچ چیز بدتر از کیفیت صدا و تصویر وحشتناک، یا تجربه «مشکلات فنی» نیست، در حالی که در تلاش برای ایجاد رهبری فکری برند خود در مقابل مخاطبان جهانی هستید. این معادل آنلاین میزبانی یک مهمانی Tupperware در چادر در هنگام طوفان باران است: هرگز تبدیل نمی‌شود.

همیشه از یک ناظر استفاده کنید

برای جلوگیری از تبدیل شدن وبینار خود به هرج و مرج مجازی، به یک ناظر ماهر نیاز دارید تا همه چیز را بین سخنران(ها) و مخاطبان حفظ کند. هرگز یک وبینار را به تنهایی میزبانی نکنید. داشتن یک ناظم مزایای زیادی دارد:

  • این باعث می شود سخنرانان شما معتبرتر به نظر برسند، زیرا آنها شخصی را دارند که آنها را به مخاطبان معرفی می کند.
  • ناظم می تواند همه چیز را در مسیر خود نگه دارد و سؤالات دریافتی از مخاطبان را نمایش دهد. این باید به روشی ساختاریافته انجام شود تا از تغییرات ناگهانی موضوع جلوگیری شود.
  • ناظم ایده ایجاد پیوند بین مخاطب و موضوع را تقویت می کند. آنها راهنمای و مدافع مخاطب هستند. آنها باید از این نقش مهم آگاهی کامل داشته باشند.

حتما مدیر را در مرحله توسعه محتوا مشارکت دهید. حداقل، ناظر باید قبل از وبینار به طور کامل در جریان قرار گیرد. به این ترتیب، آنها ساختار را کاملاً درک می کنند، بنابراین می توانند سؤالات دریافتی از مخاطبان را بررسی کنند و در لحظات مناسب، بدون قطع جریان یا تغییر موضوع، آنها را به میزبانان ارسال کنند.

مشاهده این مطلب  بازگرداندن مشتریان: آشتی کردن کار دشواری است

ضبط صدا

وبینارها را تعاملی کنید

یکی از بزرگترین مزایای وبینارها این است که فضایی را برای برندها ایجاد می کند تا مستقیماً با سرنخ ها تعامل داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که وبینارهای شما کاملاً تعاملی هستند. به آن به عنوان یک رویداد مشترک فکر کنید تا یک گفتگوی یک طرفه.

از پلتفرمی استفاده کنید که به شرکت کنندگان اجازه دهد به راحتی سوالات و نظرات خود را ارسال کنند. در صورت امکان، از سخنرانان خود بخواهید به سوالات و نظرات خود در زمان واقعی پاسخ دهند. اگر آنها با سؤالات بمباران شوند، این می تواند کمی مشکل باشد.

اما بهتر است فوراً پاسخ دهید تا اینکه شرکت کنندگان را مجبور کنید تا آخر برای پرسش و پاسخ منتظر بمانند. این به این دلیل است که برخی از شرکت‌کنندگان اگر احساس کنند نادیده گرفته شده‌اند، منطقه را بیرون می‌کشند و تنظیم می‌کنند. این جایی است که ناظم شما وارد عمل می‌شود. آنها باید سؤالات دریافتی را در حالی که سخنرانان اصلی صحبت می‌کنند، بررسی کنند و آن‌ها را به‌طور یکپارچه در زمان‌های مناسب به ارائه ارائه دهند تا همه چیز خوب و ساختارمند بماند.

پیگیری امری اساسی است

اغلب نادیده گرفته می شود، مرحله پیگیری احتمالاً مهم ترین جنبه برای تبدیل پس از وبینار است. برای پیگیری، ظرف 24 ساعت یک ایمیل برای شرکت کنندگان ارسال کنید. از نظرسنجی ها استفاده کنید تا فرصتی برای ارزیابی تجربه خود به آنها بدهید.

ایده خوبی برای پایان دادن به هر وبینار با یک فراخوان برای اقدام واضح است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع مشابه و مرتبط، شرکت کنندگان را به یک وبینار آینده دعوت کنید. بسته به آنچه می‌خواهید بفروشید، به ارائه یک نمونه یا هدیه رایگان به شرکت‌کنندگان خود فکر کنید (مانند یک کد تخفیف آنلاین در صورت ثبت نام برای آزمایشی، وبینار آینده یا خرید محصول از سایت شما).

مشاهده این مطلب  شناسایی شکاف‌های بازار

پیگیری به تقویت پیوند و تحکیم رابطه ای که در طول وبینار ایجاد کرده اید کمک می کند. مطمئن باشید که از آن به عنوان فرصتی برای پیشبرد بیشتر تبدیل استفاده کنید.

بازگشت به آینده

بنابراین، اکنون می توانید ببینید که چرا بسیاری از برندهای برتر گرد و غبار را از وبینار حذف می کنند تا تبدیل خود را افزایش دهند. به لطف فناوری‌های مدرنی که تجربه وبینار قدیمی را جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر از همیشه می‌کند، این ابزار تبدیل قدرتمند اکنون تقریباً برای هر شرکتی قابل دسترسی است.

فقط به یاد داشته باشید که وبینار خود را مرتبط، شخصی و تعاملی کنید. مانند هر شکلی از بازاریابی محتوا: یک وبینار بد بدتر از عدم وجود وبینار است. و هنگامی که مخاطبان خود را با ارائه یک وبینار درجه یک تحت تاثیر قرار دادید، مطمئن شوید که این معامله را با پیگیری های معنی دار انجام دهید. به این ترتیب می توانید این ابزار بازاریابی نسبتاً ارزان را به طلای تبدیلی تبدیل کنید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی به منظور بهتر شدن شرایط سایت و بهبود تعامل مخاطبان انجام می‌شود. در عصر دیجیتال...
خدمات تیک آبی اینستاگرام

خدمات تیک آبی اینستاگرام | هزینه گرفتن تیک آبی اینستاگرام

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده که در شبکه اجتماعی اینستاگرام دنبال اکانت واقعی یک شخصیت مشهور و...
پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
افزایش بازدید گوگل بالا بردن سایت

افزایش بازدید گوگل

امروزه گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در دنیا از لحاظ رتبه بندی سایت ها و کسب و کار های اینترنتی...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070