یافتن مشتریان بیشتر برای رشد پایدار کسبوکار شما حیاتی است. اتکا به تعداد کمی از مشتریان میتواند شما را آسیبپذیر کند؛ از دست دادن حتی یکی از آنها میتواند به بحران نقدینگی منجر شود. با جستجوی مداوم و جذب مشتریان جدید، شانس موفقیت خود را افزایش میدهید. در اینجا نه نکته برای کمک به شما در جذب مشتریان جدید آمده است.
شناخت مشتری
اگر بدانید دنبال چه نوع مشتری یا کسبوکاری هستید، شانس بیشتری برای جذب مشتریان جدید خواهید داشت، بنابراین باید ایدهی خوبی از (مشتریان یا کسب و کارهای) هدف خود داشته باشید. بازار هدف پروفایل مشتریان بالقوه را بسازید؛ بهویژه به خواستههایشان و چگونگی جذب آنها بیندیشید. همیشه تلاش کنید چیزی بینظیر یا با ارزشتر از رقبا ارائه دهید.
دوم به مشتریان فعلی انگیزه بدهید
برای مشتریان فعلی که مشتریان جدیدی را به شما معرفی میکنند، تخفیف در خریدهای بعدی یا حتی پورسانت در نظر بگیرید. معرفی دهان به دهان بهترین نوع تبلیغات، تبلیغ دهان به دهان است؛ بنابراین تا جای ممکن از انتظارات مشتریان فراتر روید و به معرفی کسبوکار خود توسط مشتریان تشویق کنید.
سه تصویر خودتان را تازه کنید
مطمئن شوید که کسب و کارتان برای مشتریان جدید جذاب است. آیا تابلو یا لوگوی تجاری شما کهنه به نظر میرسد؟ آیا وبسایت شما نیاز به بازسازی دارد؟ آیا حداکثر استفاده را از شبکههای اجتماعی میکنید؟ آیا زمان آن فرا رسیده است که… بازسازی برند یا حتی نام کسبوکارتان را تغییر دهید؟
چهارمین مورد. از بازاریابی محلی استفاده کنید
پخش کردن تراکت در منطقه شما و ارائه پیشنهادات اولیه. کمپین نامه مستقیم یا یک کمپین بازاریابی ایمیلی میتواند راه موثری برای دسترسی به مشتریان بالقوه جدید باشد؛ حتما رعایت کنید قوانین حفاظت از دادهها اگر این راه را بروید. شبکههای اجتماعی نیز بخش مهمی از بازاریابی محلی و همچنین اپلیکیشنهایی مانند … هستند. خانهی بغلی ثبت نام در گوگل را فراموش نکنید تا کسبوکار شما در جستجوی نقشه گوگل برای کسبوکارهایی مشابه، نمایش داده شود.
پنجم. بازاریابی کسبوکار با بودجه کم
آیا از روشهای کلیدی بازاریابی رایگان یا کمهزینه برای کسبوکارتان غافل هستید؟ راههای زیادی برای دسترسی به مخاطبان هدف وجود دارد.
- مدیریت رسانههای اجتماعی درگیر شدن در شبکههای اجتماعی معمولا هزینهای جز صرف وقت ندارد و میتواند سود سرشاری به همراه داشته باشد.
- پرداخت به ازای هر کلیک تبلیغات آنلاین، مثل پرداخت به ازای هر کلیک یا تبلیغ در سایتهایی مثل فیسبوک، میتواند به طور قابل توجهی گسترهی مخاطبان شما را افزایش دهد و لزوماً هزینه زیادی هم ندارد.
- بهینهسازی موتور جستجو علاوه بر این، سئو استراتژی قدرتمندی برای افزایش دیده شدن وبسایت شما و جذب ترافیک بیشتر ارگانیک بدون صرف هزینههای گزاف است.
استخدام آژانس بازاریابی میتوانیم این تلاشها را با ارائه استراتژیها و اجرای حرفهای، برای حداکثر تاثیرگذاری و بازدهی در بازاریابی شما، سادهتر و کارآمدتر کنیم.
ششم با روابط عمومی خبرساز شوید
تلاش کنید به دست آورید گزارش روزنامه محلی شما یا در مطبوعات تجاری. برای پوشش خبری منظم، باید اخبار قابل توجهی خلق کنید و با خبرنگاران محلی ارتباط برقرار کنید. اگر کسبوکاری بینشرکتی دارید، میتوانید خودتان را بهعنوان کارشناسی که در مورد پیشرفتهای حوزه خود اظهارنظر میکند، معرفی کنید.
هفتم. با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید
شبکههای اجتماعی میتوانند ابزار بازاریابی بسیار موثری باشند، اما شبکهسازی حضوری به شما کمک میکند تا در بلندمدت روابط مثبتی ایجاد کنید. در نمایشگاهها و کنفرانسهای تجاری شرکت کنید و با افراد زیادی صحبت کنید. در انجمنها و رویدادهای کسبوکار محلی فعال باشید. آیا مشارکت بیشتر در جامعه محلی برای کسبوکار شما مفید خواهد بود؟
هشت کانالهای فروش جدید پیدا کنید
شاید وقتش رسیده باشد که شروع کنیم. فروش آنلاین اگر هنوز این کار را نکردهاید، راهاندازی فروشگاه اینترنتی میتواند به شما کمک کند تا به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنید و بهطور شبانهروزی فروش داشته باشید. اگر تازه کار خود را در تجارت الکترونیک شروع کردهاید، میتوانید از بازارچههایی مانند آمازون، ایبی و اِتسی برای دسترسی به مخاطبان گستردهتری استفاده کنید.
نهم. اهداف فروش و جذب مشتریان جدید را تعیین کنید
پیشبینی فروش فقط به برنامهریزی کمک نمیکند، بلکه راهی برای چالش دادن به خودتان برای جذب مشتریان بیشتر است. هدفگذاری برای جذب سرنخهای فروش و مشتریان جدید، با اهداف بلندپروازانه اما واقعبینانه – مثلاً با… مقایسه عملکرد عملکرد شما در مقایسه با سایر شرکتها