اشتباه کردن – یا حتی شکست – بخشی ضروری از پیشرفت حرفه ای (و انسانی) است. آنکور روپارلیا، مدیر عامل Deloitte، می نویسد: “در هر سفر موفق، شکست اجتناب ناپذیر است.” وبلاگ مارس 2021. رقابتی بودن به هیچ وجه بد نیست، اما اینکه بگذاریم برنده شدن تنها اولویت بیش از خیلی چیزهای مهم دیگر باشد، ممکن است رویکرد درستی نباشد. شکست دو طرف دارد یکی شما را قوی می کند و دیگری شما را برای همیشه شک و تردید می کند. حالا بستگی دارد که کدام طرف را انتخاب کنیم.â€
در اینجا، شکست و اشتباهات را از دریچه فریلنسر بررسی میکنیم و با 5 فریلنسر در مورد چیزهایی که اشتباه پیش رفتهاند صحبت میکنیم و اینکه چگونه از این تجربیات برای پیشبرد و ارتقای شغل خود استفاده میکنند.
در درس گرفتن از شکست
کریستن لمب، نویسنده کپیرایت، میگوید: «موفقیت یک افزایش اعتماد به نفس است، اما شکستها و اشتباهات به شما چیزهای زیادی در مورد اینکه یک کپیرایتر، بازاریاب، و فریلنسر بهتری باشید، میآموزد». â € œبه پایان رسیده است 200 متغیر که می تواند بر رتبه بندی یک قطعه از محتوا تأثیر بگذارد — تعداد زیادی متغیر وجود دارد که بر تبدیل نسخه شما نیز تأثیر می گذارد.
“به عنوان یک نویسنده یا کپی رایتر بازاریابی محتوای آزاد، می توانید از بهترین شیوه های نوشتن و تبدیل یا تبدیل استفاده کنید. استراتژی های سئو برای بهینه سازی کپی و محتوای خود برای کمک به نتایج. اما هر زمان که چیزی آنطور که شما پیشبینی میکردید یا امیدوار بودید عمل نمیکند، همچنان میتوانید آن را به عنوان یک یادگیری ببینید.
از شکست تا شانس
“شکست فرصتی است برای کشف اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان خود و آنچه برای آنها بهتر است. چه چیزهای جدیدی در مورد مخاطبان خود آموختید؟ کدام عناصر کپی بهترین عملکرد را داشتند و کدام نه؟ میتوانید از ابزارهای نگاشت حرارتی مانند Hotjar و همچنین تستهای A/B برای برجسته کردن مشکلات احتمالی و مواردی که باید در مورد محتوا یا کپیتان اصلاح کنید، استفاده کنید.
کارین دنزلر میگوید، با این حال، مترجمان باید توجه داشته باشند، زیرا این زمینه نیاز به محصول نهایی بدون خطا دارد. در عوض، او میگوید: «بیشتر در مورد یافتن یک فرآیند کاری بهینه (برای شما) است، به طوری که تا حد امکان کمتر اشتباه کنید و از ناامیدی مشتریان خود جلوگیری کنید.»
خواه این یک خطا در نتیجه (فقدان) ارتباط باشد، یا صرفاً یک نادیده گرفتن، اغلب فریلنسرها نمونه ای واقعی از اشتباهی را که در گذشته مرتکب شده اند با خود حمل می کنند.
کریستی متیوسون، نویسنده کپینویس، میگوید: «در اوایل کارم، درباره اهمیت فرآیند بازخورد بهموقع که در آن هر دو طرف بتوانند در مورد مسائل یا چیزهایی که میخواهند تغییر کنند صادق باشند، با مشتریان به اندازه کافی روشن نبودم». “در حالی که هنوز اعتماد به نفسم در حال افزایش بود، همیشه جزئیات کافی را در خلاصه ها نمی خواستم، به این معنی که گاهی اوقات برای اولویت بندی اطلاعات به بهترین شکل ممکن تلاش می کردم یا یک ترفند با عبارت یا CTA را از دست می دادم.”
اشتباه رفع شد
گاهی اوقات، اشتباهات واضح تر از سایرین هستند – و متاسفانه برای طراح گرافیک میشل ون هالند، بسیار بیشتر قابل مشاهده است:
â € œاخیرا، من یک خبرنامه میشل می گوید برای یک مشتری. “من مجبور شدم هدر را در عکس اصلی قرار دهم. حاوی تاریخی بود که رویداد در آن برگزار می شد. متاسفانه در متن ارائه شده درست نخوندم و چون متن در فتوشاپ انواع افکت داشت به جای کپی پیست در خودم تایپ کردم. من یک نسخه آزمایشی از نامه را برای تأیید به مشتری ارسال کردم، اما متأسفانه مشتری نیز آن را از دست داد. و به این ترتیب اتفاق افتاد که تقریباً 6000 ایمیل با تاریخ اشتباه برای یک رویداد مهم ارسال شد. خوشبختانه مشتری دقیقاً پس از ارسال آن اشتباه را مشاهده کرد و من توانستم خیلی سریع یک نامه اصلاحی دقیق ارسال کنم. اشتباه برطرف شد – اما، البته، پیشگیری بهتر بود
گاهی اوقات، مانند مورد طراح محصولات دیجیتال، الکسیس رومو نجرا، اشتباهات درها را باز می کنند – و با آشکار کردن مرزهایی که می توان آنها را گسترش داد، خود حرفه ای را بالا می برد: – بهترین مثالی که می توانم بزنم این بود که بیش از حد قول بدهم. او میگوید: چیزهایی به مشتریان، ارائه بیشتر از آنچه میتوانم انجام دهم یا فراتر از دانشم – این اشتباه من بود. “اما همین اشتباه باعث شد تا کارهای بیشتری را یاد بگیرم، زیرا اگر مشتری از من ویدیویی میخواست، میگفتم که میتوانم آن را بدون مشکل انجام دهم، حتی بدون اینکه بدانم چگونه ویرایش کنم. یاد بگیرید که آن را برای برآورده کردن خواسته های مشتری و ارائه آنچه او خواسته است انجام دهید. این به من کمک کرد که در حالی که در مورد زایمان عصبی بودم، در همان زمان مهارتهایم را توسعه میدادم که در آینده میتوانم ارائه دهم.
در مورد اجتناب از اشتباهات
اشتباهات، همانطور که در وبلاگ دیلویت در بالا ذکر شد، “غیرقابل اجتناب” هستند. اما این بدان معنا نیست که ما نمی توانیم برای اجتناب از آنها گام برداریم. گاهی اوقات، این به معنای استفاده از نکات یا ترفندهای ساده است که منجر به محصولات نهایی با کیفیت بالاتر می شود
برای من شخصاً، اگر ابتدا یک نسخه سریع از a بسازم، بهترین کار را دارد ترجمه و سپس کامل بودن و صحت آن را بررسی کنید. کارین می گوید، سپس ترجیح می دهم متن را یک شبه یا نصف روز بگذارم.
کرستن میافزاید: «من یادآوریهای جلسه را در الکسا تنظیم میکنم و یک تخته سفید دارم که زمانبندی و محتوا و تاریخهای تحویل کپی را برای هفته مشخص کرده است». “اگر آن را یادداشت نکنم، آن را به خاطر نمی آورم.
در فرآیند ایجاد شرکت کنید
در همین حال، الکسیس اطمینان حاصل می کند که مشتری را در هر مرحله از فرآیند ایجاد درگیر می کند و در نتیجه هم ترازی بهتر و کاهش احتمال اشتباه می کند: «اکنون دوست دارم آنها را در کل فرآیند و با ابزارهایی مانند Figma و ثابت مشارکت دهم. با تجدید نظر، ما هر دو دیدگاه یکسانی داریم و پروژه ها سریعتر و بدون اشتباه به پایان می رسند.â€
با این حال، تقریباً به اتفاق آرا، فریلنسرهایی که با آنها صحبت کردیم، به موضوع مشابهی برخورد کردند: ارتباطات. بدون یک کانال باز و انتظارات روشن، احتمال اشتباهات یا خطاها به شدت افزایش می یابد:
کریستی میگوید برای نوشتن خلاصههایی که سطوح خوبی از اطلاعات در مورد پروژه و کارهایی که انجام میدهند و نمیخواهند، وقت بگذارید. همچنین دانستن درباره استراتژی بازاریابی برند، نحوه تبلیغ محتوای خود، آنچه برای آنها بهتر است و بالعکس، خوب است. وقتی صحبت از راهنماهای سبک به میان می آید، درک واقعی شخصیت برند و آنچه آن را منحصر به فرد می کند بسیار عالی است. این باید از یک مکان صادقانه باشد، اگرچه – هر برندی یک رهبر فکری نیست. خیلی بهتر است که نام تجاری خود را با عبارات معناداری توصیف کنید که با نویسنده کپی رایتر طنین انداز شود و به آنها کمک کند تفاوت شما را درک کنند و چگونه کمک می کنید. علاوه بر این، اگر مشتری برای تماس های خلاصه در دسترس باشد، این می تواند فوق العاده مفید باشد.
بیشتر بهتر است
کارین میگوید: «[نیاز دارم] تا آنجا که ممکن است اطلاعات بیشتری به من داده شود، که ترجمهای را تضمین میکند که به طور مطلوب با نیازها و خواستههای شما به عنوان یک شرکت مطابقت داشته باشد».
و در نهایت، کرستن میافزاید، وضوح نکته کلیدی است: «متن دقیق و مختصر اسناد روی صدا و لحن عالی هستند. همچنین نمونههایی از کپی یا محتوایی را که تحسین میکنید ارائه دهید و آنچه را که در مورد آن دوست دارید به اشتراک بگذارید – تصور من از “مکالمه” ممکن است با شما متفاوت باشد.
برای شروع ساخت تیم فریلنسرهای سطح بالا آماده اید؟ امروز یک نسخه نمایشی درخواست کنید برای دیدن javadyasemiدر عمل.