بازاریابی ایمیلی به ابزاری حیاتی برای کسبوکارهای کوچک تبدیل شده است که میخواهند بهطور مرتب پیامهای بازاریابی ارسال کنند. جذابیت اولیه آن واضح است: سریع و ارزان است. اما این همه ماجرا نیست؛ بازاریابی ایمیلی فرصتهای پیچیدهای برای هدف قرار دادن پیامها به افراد مناسب در زمان مناسب و جذب مشتریان جدی ارائه میدهد.
نرخ پاسخگویی ایمیلهای انبوه به دلیل سرعت و دسترسی فوریتر، بیشتر از نامههای مستقیم است. نتایج قابل اندازهگیری هستند و میتوان از آنها برای هدفمندتر کردن کمپینهای ایمیل مارکتینگ بعدی استفاده کرد.
بازاریابی مستقیم از طریق ایمیل، روش ارتباطی ایدهآلی برای هر شرکت کوچک متکی به … است. وبسایت پستهای الکترونیکی میتوانند پیشنهادهای ویژه و محصولات جدید را برجسته کرده و گیرندگان را به کلیک کردن روی وبسایت ترغیب کنند.
اما بازاریابی ایمیلی نامناسب، مشکلاتی را هم به همراه دارد. ایمیلهای بیهدف، به عنوان هرزنامه تلقی میشوند. مسئولیتپذیری و مرتبط بودن، کلید واژههای اصلی هستند. شما باید… اجازه به گیرنده ایمیل بزنید، مخصوصاً حالا که موارد جدیدی وجود دارد قوانین حفاظت از اطلاعات قوانین و مدارک لازم برای اثبات تلاش شما در حفاظت از اطلاعات شخصی آنها را رعایت کنید. و اگر میخواهید پایگاه داده مخاطبین شما پاسخ مثبتی بدهد، باید پیامهایی ارسال کنید که … واقعا ارزشمند برایشان
ساخت لیست ایمیل مارکتینگ
یک پایگاه داده بهروز مبنای استراتژی بازاریابی ایمیلی مبتنی بر مجوز شماست. لیست مخاطبان شما باید اطلاعات لازم در مورد گیرندگان را داشته باشد تا بتوانید پیامهای خود را هدفمند کنید.
این افراد باید از طریق فرم یا وبسایت شما، با انتخاب گزینه «بله» یا مشابه، به دریافت ایمیلهای تبلیغاتی شما رضایت داده باشند. حتماً در تمام مطالب تبلیغاتی خود، کادرهای انتخابی ساده برای «بله» و «خیر» قرار دهید.
بخش لیست ایمیلهای خود را به گروههای کلیدی از افراد با ویژگیهای مشترک تقسیم کنید. مشتریان خود را بر اساس خریدهای قبلیشان دستهبندی کنید تا بتوانید پیامهای هدفمند در مورد طیف خاصی از محصولات را برای افراد مناسب ارسال کنید.
قانون بازاریابی ایمیلی
میتوانید با مشتریانی که قبلاً رضایت خود را برای دریافت اطلاعات از شما اعلام کردهاند، تماس بگیرید. نکته مهم این است که آنها باید بهطور فعال درخواست دریافت اطلاعات را داده باشند. ارسال ایمیلهای بازاریابی ناخواسته یا اسپم غیرقانونی است. هر کسی که در … ثبتنام کرده است سرویس تنظیمات ایمیل انجمن داده و بازاریابی باید از لیست مخاطبین شما حذف شود. میتوانید با خواندن (قسمت مربوط به قوانین) مطمئن شوید که از قوانین پیروی میکنید. راهنمایی در مورد بازاریابی مستقیم در وبسایت دفتر کمیسر اطلاعات
افشای اطلاعات گیرندگان ایمیلهای شما غیرقانونی است، بنابراین باید یک گروه پستی ایجاد کنید که از روش «کپی کربن مخفی» (bcc) استفاده کند. تمام ایمیلهای تجاری باید بهوضوح بهعنوان چنین ایمیلی شناسایی شوند. همزمان، نباید هویت خودتان را پنهان کنید. در نهایت، هر ایمیل باید گزینهی سادهی «لغو اشتراک» داشته باشد تا افراد در صورت تمایل بتوانند از دریافت ایمیلهای بعدی خودداری کنند.
ایجاد ایمیلهای بازاریابی
چه خبرنامههای ایمیلی منظم ارسال کنید چه پیشنهادهای گاهبهگاه، محتوای ایمیلهای بازاریابی شما باید مرتبط و مفید اگر برای مخاطب، یکی دو پیام بیربط بفرستید، ممکن است او شروع به حذف تمام ایمیلهای شما یا حتی لغو اشتراک کند.
برای اطمینان از مرتبط بودن، پیامها را هدفمند کنید بخشهای خاصی از پایگاه دادهی شما به جای لیست کامل، پاسخهای ایمیلهای قبلی و عادات خرید مشتریان را بررسی کنید تا مطمئن شوید پیام شما به افراد مناسب میرسد.
راههای زیادی برای … وجود دارد ایمیل خود را متمایز کنید با چیزی جذاب توجهها را جلب کنید موضوع اما از ادعاهای اغراقآمیز استفاده نکنید؛ این ادعاها ممکن است شبیه ایمیلهای تبلیغاتی بیارزش باشند. متن را ساده نگه دارید. از تصاویر بهدرستی استفاده کنید اقدام مشخصی انجام دهید و دلیلی برای پاسخ دادن ارائه کنید. گیرندگان را تشویق کنید روی وبسایت شما کلیک کنند.
قبل از فرستادن ایمیل، همیشه آن را مرور کنید و خودتان را جای گیرنده بگذارید. آیا واقعاً مرتبط یا مفید است؟
ایمیل زیبا ضروری است، اما برخی ایمیلها به دلیل ناسازگاری نرمافزار، در رایانه گیرنده خراب میشوند. ارائه هم ایمیل متنی و هم نسخه HTML ارزش دارد.
اندازهگیری پاسخ به ایمیلهای شما
پیگیری نتایج شما کمپینهای ایمیل به شما امکان میدهد نقاط قوت و ضعف را شناسایی کنید.
اطلاعات کلیدی مانند تعداد ایمیلهای ارسالشده، تعداد کلیکها و تعداد افرادی که انصراف دادهاند را جمعآوری کنید. برای محاسبه نرخ پاسخ هر کمپین ایمیل، به هر کمپین یک کد اختصاص دهید.
نرخ پاسخگویی ایمیل مارکتینگ اغلب از سایر روشهای بازاریابی مستقیم بیشتر است. نرخ متوسط حدود ۴ درصد است. اگر ایمیلهای خود را برای گروه بزرگی ارسال کنید، ممکن است با حجم زیادی از درخواستها مواجه شوید. مطمئن شوید که میتوانید… آنها را سریعاً رسیدگی و سفارشات را انجام دهید. و یا ممکن است به برند و اعتبارتان آسیب بزنید.