09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

نمای کلی بازاریابی ایمیلی | دونات بازاریابی

آنچه در این مقاله می خوانید:

بازاریابی ایمیلی به ابزاری حیاتی برای کسب‌وکارهای کوچک تبدیل شده است که می‌خواهند به‌طور مرتب پیام‌های بازاریابی ارسال کنند. جذابیت اولیه آن واضح است: سریع و ارزان است. اما این همه ماجرا نیست؛ بازاریابی ایمیلی فرصت‌های پیچیده‌ای برای هدف قرار دادن پیام‌ها به افراد مناسب در زمان مناسب و جذب مشتریان جدی ارائه می‌دهد.

نرخ پاسخگویی ایمیل‌های انبوه به دلیل سرعت و دسترسی فوری‌تر، بیشتر از نامه‌های مستقیم است. نتایج قابل اندازه‌گیری هستند و می‌توان از آن‌ها برای هدفمندتر کردن کمپین‌های ایمیل مارکتینگ بعدی استفاده کرد.

بازاریابی مستقیم از طریق ایمیل، روش ارتباطی ایده‌آلی برای هر شرکت کوچک متکی به … است. وبسایت پست‌های الکترونیکی می‌توانند پیشنهادهای ویژه و محصولات جدید را برجسته کرده و گیرندگان را به کلیک کردن روی وب‌سایت ترغیب کنند.

اما بازاریابی ایمیلی نامناسب، مشکلاتی را هم به همراه دارد. ایمیل‌های بی‌هدف، به عنوان هرزنامه تلقی می‌شوند. مسئولیت‌پذیری و مرتبط بودن، کلید واژه‌های اصلی هستند. شما باید… اجازه به گیرنده ایمیل بزنید، مخصوصاً حالا که موارد جدیدی وجود دارد قوانین حفاظت از اطلاعات قوانین و مدارک لازم برای اثبات تلاش شما در حفاظت از اطلاعات شخصی آن‌ها را رعایت کنید. و اگر می‌خواهید پایگاه داده مخاطبین شما پاسخ مثبتی بدهد، باید پیام‌هایی ارسال کنید که … واقعا ارزشمند برایشان

ساخت لیست ایمیل مارکتینگ

یک پایگاه داده به‌روز مبنای استراتژی بازاریابی ایمیلی مبتنی بر مجوز شماست. لیست مخاطبان شما باید اطلاعات لازم در مورد گیرندگان را داشته باشد تا بتوانید پیام‌های خود را هدفمند کنید.

این افراد باید از طریق فرم یا وبسایت شما، با انتخاب گزینه «بله» یا مشابه، به دریافت ایمیل‌های تبلیغاتی شما رضایت داده باشند. حتماً در تمام مطالب تبلیغاتی خود، کادرهای انتخابی ساده برای «بله» و «خیر» قرار دهید.

مشاهده این مطلب  چگونه نامی برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید

بخش لیست ایمیل‌های خود را به گروه‌های کلیدی از افراد با ویژگی‌های مشترک تقسیم کنید. مشتریان خود را بر اساس خریدهای قبلی‌شان دسته‌بندی کنید تا بتوانید پیام‌های هدفمند در مورد طیف خاصی از محصولات را برای افراد مناسب ارسال کنید.

قانون بازاریابی ایمیلی

می‌توانید با مشتریانی که قبلاً رضایت خود را برای دریافت اطلاعات از شما اعلام کرده‌اند، تماس بگیرید. نکته مهم این است که آن‌ها باید به‌طور فعال درخواست دریافت اطلاعات را داده باشند. ارسال ایمیل‌های بازاریابی ناخواسته یا اسپم غیرقانونی است. هر کسی که در … ثبت‌نام کرده است سرویس تنظیمات ایمیل انجمن داده و بازاریابی باید از لیست مخاطبین شما حذف شود. می‌توانید با خواندن (قسمت مربوط به قوانین) مطمئن شوید که از قوانین پیروی می‌کنید. راهنمایی در مورد بازاریابی مستقیم در وب‌سایت دفتر کمیسر اطلاعات

افشای اطلاعات گیرندگان ایمیل‌های شما غیرقانونی است، بنابراین باید یک گروه پستی ایجاد کنید که از روش «کپی کربن مخفی» (bcc) استفاده کند. تمام ایمیل‌های تجاری باید به‌وضوح به‌عنوان چنین ایمیلی شناسایی شوند. همزمان، نباید هویت خودتان را پنهان کنید. در نهایت، هر ایمیل باید گزینه‌ی ساده‌ی «لغو اشتراک» داشته باشد تا افراد در صورت تمایل بتوانند از دریافت ایمیل‌های بعدی خودداری کنند.

ایجاد ایمیل‌های بازاریابی

چه خبرنامه‌های ایمیلی منظم ارسال کنید چه پیشنهادهای گاه‌به‌گاه، محتوای ایمیل‌های بازاریابی شما باید مرتبط و مفید اگر برای مخاطب، یکی دو پیام بی‌ربط بفرستید، ممکن است او شروع به حذف تمام ایمیل‌های شما یا حتی لغو اشتراک کند.

برای اطمینان از مرتبط بودن، پیام‌ها را هدفمند کنید بخش‌های خاصی از پایگاه داده‌ی شما به جای لیست کامل، پاسخ‌های ایمیل‌های قبلی و عادات خرید مشتریان را بررسی کنید تا مطمئن شوید پیام شما به افراد مناسب می‌رسد.

مشاهده این مطلب  از این 8 اشتباه بازاریابی دوری کنید و در شرایط دشوار پیشرفت کنید

راه‌های زیادی برای … وجود دارد ایمیل خود را متمایز کنید با چیزی جذاب توجه‌ها را جلب کنید موضوع اما از ادعاهای اغراق‌آمیز استفاده نکنید؛ این ادعاها ممکن است شبیه ایمیل‌های تبلیغاتی بی‌ارزش باشند. متن را ساده نگه دارید. از تصاویر به‌درستی استفاده کنید اقدام مشخصی انجام دهید و دلیلی برای پاسخ دادن ارائه کنید. گیرندگان را تشویق کنید روی وب‌سایت شما کلیک کنند.

قبل از فرستادن ایمیل، همیشه آن را مرور کنید و خودتان را جای گیرنده بگذارید. آیا واقعاً مرتبط یا مفید است؟

ایمیل زیبا ضروری است، اما برخی ایمیل‌ها به دلیل ناسازگاری نرم‌افزار، در رایانه گیرنده خراب می‌شوند. ارائه هم ایمیل متنی و هم نسخه HTML ارزش دارد.

اندازه‌گیری پاسخ به ایمیل‌های شما

پیگیری نتایج شما کمپین‌های ایمیل به شما امکان می‌دهد نقاط قوت و ضعف را شناسایی کنید.

اطلاعات کلیدی مانند تعداد ایمیل‌های ارسال‌شده، تعداد کلیک‌ها و تعداد افرادی که انصراف داده‌اند را جمع‌آوری کنید. برای محاسبه نرخ پاسخ هر کمپین ایمیل، به هر کمپین یک کد اختصاص دهید.

نرخ پاسخگویی ایمیل مارکتینگ اغلب از سایر روش‌های بازاریابی مستقیم بیشتر است. نرخ متوسط حدود ۴ درصد است. اگر ایمیل‌های خود را برای گروه بزرگی ارسال کنید، ممکن است با حجم زیادی از درخواست‌ها مواجه شوید. مطمئن شوید که می‌توانید… آنها را سریعاً رسیدگی و سفارشات را انجام دهید. و یا ممکن است به برند و اعتبارتان آسیب بزنید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

زمان‌ بندی پست در فیسبوک: چگونه در ۳ قدم ساده، حضور حرفه‌ ای و بدون استرس بسازید

اگر از تلاش‌های بی‌نتیجه برای انتشار منظم در فیسبوک خسته شده‌اید، وقتش رسیده به روش حرفه‌ای‌ها روی بیاورید:...
لینک گذاشتن توی پست‌ های لینکدین

آیا افزودن لینک در پست‌های لینکدین باعث کاهش بازدید می‌شود؟ برعکس، باعث افزایش تعامل است

آیا لینک گذاشتن در پست‌های لینکدین باعث کاهش بازدید می‌شود؟ بررسی کامل با داده‌های واقعی برای سال‌ها،...
سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
آموزش کامل نصب Google Tag

آموزش کامل نصب Google Tag برای ردیابی تبدیل در سال ۱۴۰۴

اگر در سال ۱۴۰۴ هنوز از ابزارهای دقیق برای ردیابی تبدیل‌های سایت و تبلیغات گوگل استفاده نمی‌کنید، احتمالاً...
ابزارهای ساخت ویدیو با هوش مصنوعی

۷ ابزار برتر ساخت ویدیو با هوش مصنوعی

تولید ویدیوهای جذاب برای شبکه‌های اجتماعی یا کمپین‌های بازاریابی، همیشه یکی از چالش‌های بزرگ برای تولیدکنندگان...
هدف‌گذاری و بهترین زمان انتشار

معرفی قابلیت هدف‌گذاری و زمان‌بندی هوشمند پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی

اگر مدیریت شبکه‌های اجتماعی برات یک دغدغه دائمیه، خبر خوب اینکه حالا می‌تونی با ابزارهای جدید، بدون دغدغه...
تقویم مناسبت‌ های شبکه‌ های اجتماعی برای سال ۱۴۰۴ شمسی

تقویم مناسبت‌ های شبکه‌ های اجتماعی برای سال ۱۴۰۴ شمسی (۲۰۲۵ میلادی)

مناسبت‌های شبکه‌های اجتماعی همیشه هم ارزش استفاده ندارند؛ اما اگر رویدادهایی را پیدا کنید که با محتوای...
افزایش تعامل در لینکدین با ویدیو | نکات تولید محتوای ویدیویی در LinkedIn

چگونه با تولید محتوای ویدیویی در لینکدین، تعامل خود را چند برابر کنیم؟ (راهنمای ۲۰۲۵)

با رشد سریع محبوبیت ویدیو در پلتفرم‌های اجتماعی، لینکدین نیز تمرکز خود را روی محتوای ویدیویی افزایش داده...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070