فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

بازاریابی دیجیتال مؤثر برای استارت‌آپ‌ها

آنچه در این مقاله می خوانید:

در سال ۲۰۲۳، بریتانیا جایگاه خود را به‌عنوان… حفظ کرد سومین اکوسیستم استارت‌آپی ارزشمند در جهان، با وجود وجود اشتیاق و انرژی کارآفرینی فراوان در بریتانیا، اکثر بنیان‌گذاران موفق نمی‌شوند کسب‌وکار نوپای خود را راه‌اندازی کنند.

بیش از 50 درصد از شرکت‌های نوپای بریتانیا ظرف سه سال اول فعالیت خود، شکست می‌خورند. دوره اولیه فعالیت یک شرکت نوپا که هنوز به سوددهی نرسیده است.منحنی دره مرگ.

هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.

شیب مرگ دره یادآور تلخی این واقعیت است که داشتن ایده‌ی عالی برای محصول یا خدمت کافی نیست. به دست آوردن مشتری به‌طور مداوم و منجر شدن به جریان نقدینگی مثبت، به … وابسته است. بازاریابی دیجیتال مؤثر .

رهایی از پیچ مرگ دره

برای عبور موفق از پیچ دره مرگ، به شما ارائه می‌دهیمسه نکته‌ی ضروری بازاریابی دیجیتال برای استارت‌آپ‌ها

مشتری ایده‌آل خود را شناسایی کنید

تحقیقات بازار، بخش جدایی‌ناپذیری از موفقیت بازاریابی دیجیتال شماست و ما با آن شروع می‌کنیم. متاسفانه، بسیاری از بنیانگذاران مشتاق استارت‌آپ‌ها، مرحله‌ی شناسایی مشتری ایده‌آل را نادیده می‌گیرند.

زیبایی بازاریابی دیجیتال در این است که به شرکت‌ها، صرف نظر از منابعشان، امکان هدف قرار دادن مخاطبان خاص را می‌دهد. مؤثرترین بازاریابی دیجیتال، رویکردی متمرکز و مبتنی بر تصمیم‌گیری داده‌محور دارد.

درک مشتری ایده‌آل زمانی به بهترین نحو صورت می‌گیرد که بر پایه داده‌های واقعی مشتری باشد. تاریخچه تراکنش‌ها و خریدها در اینجا مفید هستند، همان‌طور که بینش‌های حاصل از ابزارهای تحلیلی نیز مفیدند.

خلاقیت به خرج دهید و با ارائه چیزی ارزشمند، از قدرت تبادل استفاده کنید. خواهید دید که راه‌های خلاقانه بسیاری برای درک مشتریان فعلی و بالقوه وجود دارد. از فرم‌های ثبت نام برای خبرنامه یا سایر محتواها استفاده کنید، داده‌های مشتری را از شبکه‌های اجتماعی استخراج کنید و از ابزارهای ردیابی موجود استفاده کنید. نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.

مشاهده این مطلب  راهنمای مشاوران سئو: چه زمانی استخدام کنید و چه انتظاراتی داشته باشید.

تعریف واضح مشتری ایده‌آل، بازاریابی دیجیتال شما را فوق‌العاده تقویت خواهد کرد.

طراحی یک وبسایت کاربردی

وبسایت، دارایی اصلی دیجیتال شماست. شرکت‌های نوپا اغلب وبسایت خود را محلی برای روایت داستان و ایجاد اعتبار برند می‌دانند. درحالی‌که این امر مهم است، وبسایت شما بسیار فراتر از یک ارائه چندرسانه‌ای است.

وبسایت‌های کاربردی اهداف متعددی را در یک استراتژی بازاریابی دیجیتال گسترده‌تر دنبال می‌کنند. علاوه بر قابلیت جمع‌آوری داده‌های تحلیلی در مورد بازدیدکنندگان، یک وبسایت به‌خوبی طراحی‌شده، بنیان استراتژی سئو علاوه بر این، می‌توانید قابلیت‌های قدرتمند تجارت الکترونیک را اضافه کنید.

همه ما به طور شهودی از عواملی که از دیدگاه کاربر، وب‌سایتی کاربردی می‌سازند آگاهیم؛ ترکیبی از نگارش و محتوای خوب، سرعت بالای بارگذاری صفحات، ناوبری آسان و سازگاری کامل با همه دستگاه‌ها.

اما یک وبسایت کاربردی در فضای استارت‌آپی چه شکلی است؟

برای حل مشکل اصلی استارت‌آپ‌ها، یعنی مشتریان بالقوه‌ای که هنوز آماده خرید نیستند، باید فکر کرد. بنابراین، وب‌سایت یک استارت‌آپ باید طوری طراحی شود که بتواند سرنخ‌های فروش را جذب کند. بازدیدکنندگانی خواهند بود که هنوز آماده خرید نیستند، نکته مهم این است که آن‌ها را برای همیشه از دست ندهید.

فراخوان‌ها به اقدام و روش‌های جذب مخاطب مانند ارائه محتوای رایگان و نسخه‌های نمایشی محصول که کاربران را به ارائه آدرس ایمیل خود ترغیب می‌کنند، ضروری هستند.

وقتی برای وب‌سایتتان فراخوان اقدام (CTA) می‌نویسید، به یاد داشته باشید که مشتریان احتمالی بعید است اطلاعات تماس خود را به‌صورت رایگان ارائه دهند. آن‌ها از خود خواهند پرسید:چه سودی برای من دارد؟

بهینه‌سازی موتور جستجو را به طور مؤثر اجرا کنید

بهینه‌سازی موتورهای جستجو بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) فرایندی در بازاریابی دیجیتال است که هدف آن جذب ترافیک ارگانیک به وب‌سایت شماست. با پیاده‌سازی مؤثر، SEO باعث می‌شود محتوای شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بالاتری کسب کند.

مشاهده این مطلب  جالب ترین های ویکی پدیا

پیش از شروع، لازم به ذکر است که مزایای سئو (افزایش ترافیک وب‌سایت، بهبود آگاهی از برند و جذب سرنخ) در میان‌مدت تا بلندمدت حاصل می‌شود. بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت برای موتورهای جستجو فرآیندی مستمر است، اما پایداری در آن سودمند خواهد بود. مزایای بهبود سئو شما با گذشت زمان، فزاینده می‌شود.

استارت‌آپ‌هایی که می‌خواهند سئو موثری را پیاده‌سازی کنند، باید درک محکمی از اصول زیر داشته باشند: تحقیق کلمات کلیدی، سئو داخلی، سئو فنی و سئو خارجی/ارتباطات.

کلمه کلیدیابی

در اصل، سئو به معنای تولید محتوایی است که با جستجوهای مشتریان بالقوه شما مرتبط باشد. اما بدون دانستن اینکه مشتریان بالقوه شما چه چیزی جستجو می‌کنند، نمی‌توانید محتوای وب‌سایت خود را بهینه کنید.

می‌توانید با تحقیق کلمات کلیدی، دو چیز را مشخص کنید:

  1. کلمات کلیدی جستجوی کاربران
  2. تعداد افرادی که این کلمات کلیدی را جستجو می‌کنند.

با توجه به تحقیقاتتان، می‌توانید کلمات کلیدی هدف خود را انتخاب کرده و تولید محتوای بهینه‌شده را آغاز کنید. برای اطلاعات بیشتر، اینجا را ببینید. مقدمه‌ای بر تحقیق کلمات کلیدی که شامل بحثی درباره ابزارهای محبوب تحقیق کلمات کلیدی نیز می‌شود.

بهینه‌سازی داخلی سایت

بهینه‌سازی درون صفحه‌ای (On-page SEO) به معنای بهینه‌سازی صفحات وب با در نظر گرفتن تجربه کاربری است. وب‌سایت‌هایی که بازدیدکنندگان زمان بیشتری را در آن‌ها سپری می‌کنند و اغلب به آن‌ها بازمی‌گردند، در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب می‌کنند.

به یاد داشته باشید که مزایای سئو با گذشت زمان چگونه اثر مرکب دارند؟ سئو داخلی نمونه‌ای بارز از این اثر مرکب است. هر چه وب‌سایت خود را بیشتر بهینه کنید، احتمال ارائه تجربه کاربری بهتر بیشتر می‌شود. تجربه کاربری خوب به معنای صرف زمان بیشتر بازدیدکنندگان در سایت شماست. زمان بیشتر در سایت نشان‌دهنده کاربران بسیار درگیر است. کاربران بسیار درگیر بیشتر احتمال دارد که به مشتری بالقوه تبدیل شوند.

مشاهده این مطلب  تبلیغات دیجیتال خارج از منزل (DOOH) چیست؟

تمام محتوای قابل مشاهده‌ی وبسایت شما از طریق سئو داخلی قابل بهینه‌سازی است. این فقط به کلمات کلیدی که در صفحات وب خود استفاده می‌کنید مربوط نمی‌شود، بلکه به محل قرارگیری آن‌ها و نحوه‌ی ساختاردهی محتوا برای کمک به کاربران در پیمایش سایت نیز مربوط می‌شود.

بهینه‌سازی فنی سایت

بهینه‌سازی درون صفحه‌ای برای کاربر انجام می‌شود، اما بهینه‌سازی فنی برای موتورهای جستجو است. اگر صفحات وب‌سایت شما برای موتورهای جستجو قابل مشاهده نباشند، نمی‌توان آن‌ها را نمایه کرد و در پاسخ به جستجوی کاربران نمایش داد.

در حالی که بهینه‌سازی فنی سایت این درباره اطمینان از این است که موتورهای جستجو می‌توانند صفحات وب‌سایت شما را نمایه کنند؛ همچنین می‌توان آن را نوعی محدود کردن خسارت دانست. بازرسی‌های دوره‌ای وب‌سایت، خطاهایی مانند کدهای گم‌شده، لینک‌های شکسته و سرعت پایین بارگذاری صفحات را بررسی می‌کنند. مشکلات رایج دیگر شامل آدرس‌های URL تکراری یا صفحات قدیمی با کلمات کلیدی بی‌اثر که دیگر برای مخاطبان شما مرتبط نیستند، می‌شود.

چکاپ‌های منظم، احتمال جریمه شدن وب‌سایت و افت رتبه آن را، به‌خصوص بعد از به‌روزرسانی‌های الگوریتمی گوگل، کاهش می‌دهد.

بهینه‌سازی خارج از صفحه و ارتباط با وبسایت‌های دیگر

بهینه‌سازی خارج از صفحه (Off-page SEO) به حضور کلی شما در اینترنت مربوط می‌شود. هدف در اینجا، ایجاد پروفایل باکیفیت بک لینک است. موتورهای جستجو، بک لینک‌ها (پیوندهایی به صفحات وب شما از وب‌سایت‌های دیگر) را نشانه‌ای از اعتبار و اقتدار می‌دانند. پروفایل بک لینک شما به یک عامل رتبه‌بندی مهم به نام «رتبه دامنه» کمک می‌کند.

پروفایل بک‌لینک باکیفیت، پروفایل رو به رشدی است که شامل بک‌لینک‌هایی از وب‌سایت‌های دارای رتبه دامنه بالا می‌شود. بک‌لینک از وب‌سایت‌هایی در همان صنعت یا صنعتی مرتبط، مطلوب است. بک‌لینک‌ها را می‌توان از طریق روش‌های مختلفی کسب کرد: از طریق ایجاد محتوای بسیار خوبی یا از طریق ارتباطات گسترده.

مشاهده این مطلب  درس‌های خدمات مشتری برای خرده فروشان

یک کمپین اطلاع‌رسانی مؤثر شامل شناسایی وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های انتشار مناسب (مرتبط با صنعت شما و دارای رتبه دامنه مثبت)، برقراری ارتباط برای بحث در مورد نحوه‌ی معرفی شما و جزئیات لینک و فرآیند تولید محتواست. به یاد داشته باشید که با افزایش حضور آنلاین شما، ممکن است مواقعی پیش بیاید که نیاز به حذف یا ردّ پیوندهای برگشتی ناخواسته داشته باشید.

همانند سایر جنبه‌های سئو، ایجاد پروفایل بک لینک زمان‌بر است. استارت‌آپ‌ها می‌توانند با همکاری متخصصان باتجربه سئو که در تولید محتوا یا ارتباط با پلتفرم‌های انتشار مناسب کمک می‌کنند، کمپین‌های ارتباطی خود را به‌طور قابل توجهی بهبود بخشند.

به پرواز درآمدن

همان‌طور که بیشتر استارت‌آپ‌ها بدون سرمایه‌گذاری خارجی راه‌اندازی می‌شوند، بازاریابی دیجیتال مؤثر هم لزوماً به بودجه‌ی بزرگ بازاریابی متکی نیست. در عوض، بیشتر استارت‌آپ‌ها با تمرکز دقیق بر مخاطب هدف مشخص، کار خود را آغاز می‌کنند.

اگرچه سئو برای استارت‌آپ‌هایی که به دنبال حداکثر بازگشت سرمایه هستند گزینه‌ی مناسبی است، برخی کسب‌وکارها ممکن است برای استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال دیگری مناسب‌تر باشند. تبلیغات پولی و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توانند برای استارت‌آپ‌ها استراتژی‌های موثری باشند.

هر استراتژی که انتخاب می‌کنید، به‌طور نظام‌مند اجرا کنید. هرجا شک دارید، از متخصصان دیجیتال مارکتینگ که خدمات اختصاصی ارائه می‌دهند، کمک بگیرید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای
بهترین شرکت تبلیغاتی مشهد
شهر مشهد به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم در ایران، همواره نیاز به خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای داشته است....
لیست ایمیل و پیامک خود را به راحتی افزایش دهید
در سالی که تجارت الکترونیک بیش از هر زمان دیگری رونق دارد، ممکن است به دنبال راه‌های جدیدی برای متمایز...
تسریع فرآیند پرداخت برای افزایش سفارشات
بازاریابی تجارت الکترونیک مدرن پیچیده است؛ اما در بسیاری از موارد، به دو مرحله ساده خلاصه می‌شود: عشق...
مدیریت آسان مرجوعی‌های شاپيفای
هرچند آزاردهنده هستند، اما هیچ کسب‌وکاری که محصولاتش را آنلاین می‌فروشد، از پس فرستادن گاه‌و‌بیگاه محصولات...
چه زمانی باید لیست ایمیل خود را پاکسازی کنید
چه زمانی باید مشترکان غیرفعال را از فهرست ایمیل خود حذف کنید؟ ساختن لیست ایمیل، به‌طور طبیعی، بخش مهمی...
چگونه و چرا کسب‌وکارم در حوزه غذا را راه‌اندازی کردم
شرکت کابوتو فودز مستقر در بریستول قصد دارد نودل‌های فوری را به سطحی کاملا جدید ارتقا دهد. اما چه چیزی...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070