تقریباً سه چهارم تمام تیمهای بازاریابی برای کمک به هدایت فعالیتهای بازاریابی محتوای خود به شخصیتهای خریدار متکی هستند. شخصیت های خریدار ابزاری قدرتمند برای ایجاد محتوای مرتبط و کاربر محور هستند. این امر تجربه محتوای مخاطبان شما را افزایش میدهد و در عین حال به شما در دستیابی به اهداف کلیدی، از جمله یافتن بهتر موتور جستجو، تبدیل بالاتر و بازگشت سرمایه بهتر در فعالیتهای بازاریابی محتوای شما کمک میکند.
شما می توانید با انجام تحقیقات بازار و تجزیه و تحلیل داده ها، همراه با مصاحبه هایی که مشتریان، رهبران و مروجین برند خود را هدف قرار می دهند، شخصیت های خریدار خود را ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که به طور مداوم پرسونای خود را کنترل و به روز کنید، زیرا ترجیحات و علایق مشتری شما در طول زمان تغییر می کند.
به عنوان یک حرفه ای بازاریابی، احتمالا بارها و بارها در مورد آن شنیده اید اهمیت شناخت مشتری. از این گذشته، هر برندی میخواهد به پایگاه مشتری خود پاسخ دهد و روابط پایدار با مشتری ایجاد کند. برندهای مشتری محور 60 درصد سودآورتر هستند به طور متوسط نسبت به برندهایی که زمان کمتری را به “شناخت مشتریان خود” اختصاص می دهند
بنابراین، چگونه میتوانید یک تجربه برند معنادار و متمرکز بر مشتری ایجاد کنید و نشان دهید که میدانید واقعاً چه چیزی برای مشتریانتان اهمیت دارد؟ ایجاد پرسونای خریدار می تواند کمک کننده باشد. در واقع تا 74 درصد از بخش های بازاریابی می گویند که از شخصیت های مشتری برای به دست آوردن درک غنی تری از پایگاه مشتری خود استفاده می کنند.
مانند هر تاکتیک بازاریابی، نظرات متناقض زیادی در مورد بهترین رویکرد برای کار با شخصیت های مشتری وجود دارد. در این راهنمای نهایی، ما شما را با آخرین بینشها، بهترین شیوهها و دستورالعملهای گام به گام برای ایجاد شخصیتهای قدرتمند و مؤثر مشتری در حال حاضر آشنا خواهیم کرد.
خریدار پرسونا چیست؟
شخصیت خریدار نمایشی نیمه تخیلی از مشتری ایده آل شما بر اساس تحقیقات و داده های واقعی است.
این شبیه یک طرح شخصیتی دقیق است که شامل تمام ویژگیها، ترجیحات و رفتارهای فرد یا افرادی است که میخواهید با محتوا و تلاشهای بازاریابی خود هدف قرار دهید.
بازاریابان از شخصیت های خریدار به دلایل استراتژیک متعددی استفاده می کنند، همانطور که در زیر به شما نشان خواهیم داد. اما در حال حاضر فقط به خاطر داشته باشید که پرسونای خریدار همه در مورد ایجاد یک تصویر واضح از شخص یا افرادی است که میخواهید هدف قرار دهید. آنها مشتری شما را زنده می کنند و به شما این احساس را می دهند که به جای صرف مجموعه ای انتزاعی از نقاط داده، با یک فرد واقعی و ملموس ارتباط برقرار می کنید.
چرا شخصیت های خریدار اینقدر مهم هستند؟
بازاریابان به دلایل زیادی از شخصیت های خریدار استفاده می کنند. در اینجا برخی از مزایای اصلی است که می توانید هنگام کار با شخصیت های خریدار خود انتظار داشته باشید:
- تجربیات محتوای مناسب: کار با شخصیت خریدار واضح در ذهن به شما امکان می دهد محتوای خود را طوری تنظیم کنید که با مخاطب خاصی که هدف آن هستید طنین انداز شود. این شخصیسازی تعامل را افزایش میدهد و تبدیلها را افزایش میدهد. در واقع، مک کینزی این را یافته است شرکت هایی که در شخصی سازی برتری دارند 40 درصد درآمد بیشتری تولید می کنند از فعالیت های آنها نسبت به شرکت های متوسط. به عبارت دیگر: محتوای شخصی شده نتیجه می دهد.
- برنامه ریزی کارآمد: شناخت مخاطبان به شما کمک می کند زمان و بودجه خود را عاقلانه تخصیص دهید. با وضوح داشتن شخصیت خریدار، میدانید که کدام کانالهای محتوا، قالبها و موضوعات بیشتر در هر مرحله از سفر خریدار تأثیر میگذارند.
- پیام رسانی پیشرفته: پرسونای خریدار دقیق نشان می دهد که شما تا چه اندازه نکات دردناک و انگیزه های روانی مخاطبان را درک می کنید. با در نظر گرفتن این اطلاعات، میتوانید پیامهایی ایجاد کنید که مستقیماً با آنها صحبت میکند و برند شما را برای آنها مرتبطتر و به یاد ماندنیتر میکند.
- کاهش حدس و گمان: بدون دید واضح مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و چه چیزی باعث می شود آنها را انتخاب کنند، هنگام توسعه خود باید به حدس و گمان تکیه کنید استراتژی محتوا. ایجاد (و اصلاح مداوم) پرسونای خریدار، تلاشهای بازاریابی شما را استراتژیکتر و مبتنی بر دادهها میکند.
- ارتباط: از آنجایی که ایجاد محتوای مرتبط با مخاطب هدف شما، نه تنها برای تعامل، بلکه برای سئو نیز بسیار مهم است گوگل محتوایی را در اولویت قرار می دهد که به وضوح «مفید، قابل اعتماد و در درجه اول برای مردم» باشد. پرسونای خریدار به شما امکان میدهد محتوایی را ایجاد کنید که برای بخشهای خاصی از مخاطبانتان مرتبط و ارزشمند است و احتمال تعامل و تبدیل را افزایش میدهد.
- سازگاری: پرسونای خریدار به شما کمک میکند تا پیامهای خود را در کانالهای مختلف بازاریابی حفظ کنید. الف صدای برند ثابت و پیام برای ایجاد اعتماد و شناخت برند در بین مخاطبان شما ضروری است.
- ردیابی عملکرد: پرسونای خریدار همچنین چارچوبی مناسب برای سنجش میزان موفقیت فعالیتهای بازاریابی محتوایی به شما میدهد. میتوانید نحوه تعامل شخصیتهای مختلف با محتوای خود را پیگیری کنید، نرخ تبدیل را تجزیه و تحلیل کنید و استراتژی خود را بر اساس آنچه که دادهها نشان میدهند تنظیم کنید.
چرا باید پرسونای خریدار بسازید؟
برای اکثر بازاریابان محتوا، پرسونای خریدار جزء ضروری استراتژی آنهاست. اگر قبلاً از شخصیتهای خریدار استفاده نمیکنید، در اینجا دلایل خوبی وجود دارد که چرا باید:
- شما می خواهید مخاطبان خود را بهتر درک کنید: ایجاد یک شخصیت خریدار مفید با تحقیق و تجزیه و تحلیل گسترده شروع می شود که همیشه به شما کمک می کند مخاطب هدف خود را بهتر بشناسید. به دست آوردن بینش در مورد جمعیت شناسی، نقاط دردناک و ترجیحات مخاطب هدف شما را قادر می سازد محتوای مرتبط تری ایجاد کنید.
- شما می خواهید از طریق محتوای شخصی سازی شده، مخاطبان را به طور مؤثرتری هدف قرار دهید: اگر در حال حاضر فقط در حال ایجاد محتوای عمومی و پیشرفته هستید که در هر مرحله از سفر خریدار با مخاطبان خاصی صحبت نمی کند، متوجه خواهید شد که می توانید از طریق شخصی سازی ارزش بسیار بیشتری از محتوای خود دریافت کنید. . ایجاد پرسونای خریدار دقیق، شما و سازندگان محتوایتان را راهنمایی می کند که با هر محتوایی که ایجاد می کنید، «با چه کسی صحبت می کنید». در نتیجه، محتوای شما هدفمندتر، شخصی تر و موثرتر است.
- شما می خواهید روابط با مشتری را تقویت کنید و حفظ را تقویت کنید: این تجربیات شخصی سازی شده محتوایی همچنین به ایجاد روابط قوی تر با مشتریان شما کمک می کند. هنگامی که یک مشتری به طرفدار قابل اعتماد برند شما و محتوای آن تبدیل شود، همچنان برای خرید بیشتر مراجعه می کند و در نتیجه ارزش طول عمر مشتری بالاتر (CLV).
نحوه ساخت پرسونای خریدار در 7 مرحله
اکنون که به اهمیت پرسونای خریدار پرداختیم، احتمالاً از خود میپرسید: چگونه میتوانم خود را بسازم؟ در زیر، راهنمای ۷ مرحلهای برای ایجاد شخصیتهای خریدار مفید بر اساس بهترین شیوههای فعلی که توسط صدها بازاریاب محتوا که هر روز با آنها کار میکنیم، ارائه میکنیم.
مرحله 1: اطلاعات را از سراسر تجارت جمع آوری کنید
ایجاد پرسونای خریدار یک تلاش مشترک است، زیرا اعضای مختلف تیم در شرکت شما میتوانند بینشهای منحصربهفردی را به شما کمک کنند تا تصویر کاملتری از مشتریان خود به دست آورید. با برگزاری جلساتی با نمایندگان بخشهای مختلف، بهویژه تیمهای بازاریابی، فروش، پشتیبانی مشتری و محصول شروع کنید. بر یادگیری نمونه های واقعی از آنچه در ذهن مشتریان شماست تمرکز کنید. در اینجا چند نمونه سوال وجود دارد که باید هنگام ملاقات با اعضای تیم های دیگر شرکت خود بپرسید:
- سوالات اصلی مشتریان چیست؟
- مرا از طریق تعامل فروش/پشتیبانی با یک مشتری متوسط راهنمایی کنید.
- کدام موضوعات یا موقعیتها بیشترین پاسخهای منفی (شکایت) را در بین مشتریان ایجاد میکنند؟
- وقتی مشتریان به آن موضوعات پاسخ منفی می دهند چه می گویند؟
- کدام موضوعات بیشترین پاسخ های مثبت را ایجاد می کنند؟
- مشتریان وقتی پاسخ مثبت می دهند چه می گویند؟
مرحله 2: در مورد مخاطب هدف خود تحقیق کنید
هنگامی که با صحبت با همکاران خود در موقعیت های رو به مشتری، دید واضح تری از مشتریان خود به دست آوردید، زمان آن فرا رسیده است که این دیدگاه را با تحقیقات بازار، مانند نظرسنجی ها، گسترش دهید. بسیاری از شرکتها با یک شریک تحقیقاتی بازار خارجی کار میکنند تا بینشهای کلیدی در مورد مشتریان خود ارائه دهند. اگر نمی توانید این شغل را برون سپاری کنید، هنوز هم می توانید با انجام تحقیقات خود به بینش های زیادی دست پیدا کنید. ممکن است با استفاده از a شروع کنید الگوی تحقیقات بازار رایگان مانند این، ارائه شده توسط HubSpot.
مرحله 3: داده های شخص اول خود را تجزیه و تحلیل کنید
در کنار تحقیقات بازار، دادههای مشتریان شرکت شما بهترین منبع اطلاعاتی است که اگر میخواهید مشتریان خود را بهتر بشناسید، به آن مراجعه کنید. دادههای مشتری شما عموماً حاوی حقایق مفید زیادی در مورد اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند، از جمله مکان، جنسیت، الگوهای هزینه و ترجیحات رسانهای است.
مرحله 4: مشتریان خود را تقسیم بندی کنید
همه مشتریان یکسان نیستند. مخاطبان خود را بر اساس ویژگی های مشترک یا میزان تطابق آنها با محصولات مختلف شرکت شما تقسیم بندی کنید. این تقسیم بندی به شما کمک می کند تمرکز خود را محدود کنید. اکثر شرکت ها از هر جایی استفاده می کنند 3 تا 8 شخصیت مختلف بسته به پیچیدگی بازار و ارائه محصول آنها.
مرحله 5: برای هر بخش مصاحبه یا گروه های متمرکز برگزار کنید
اکنون زمان آن است که واقعاً چهره ای انسانی بر روی شخصیت های خود قرار دهید. برای درخواست مصاحبه کوتاه یا دعوت از آنها برای شرکت در یک گروه متمرکز، با مشتریان واقعی، سرنخ ها و ارجاع ها تماس بگیرید. بسیاری از شرکت ها مشوق هایی مانند هدایای رایگان را به افرادی که در این نوع فعالیت های تحقیقاتی بازار شرکت می کنند ارائه می دهند. همانطور که مشخص شده است، تشویق می تواند یک راه مفید برای تقویت تحقیقات شما باشد افزایش مشارکت مخاطبان تا 19 درصد.
صرف نظر از اینکه انگیزه می دهید یا نه، سعی کنید تا حد امکان شرکت کنندگان را جذب کنید، در حالی که هنوز حجم کاری خود را قابل کنترل نگه دارید. به یاد داشته باشید که آماده سازی و انجام مصاحبه ها یک فرآیند طولانی و فشرده است، بنابراین مهم است که همه چیز را تا حد امکان متمرکز نگه دارید. در هر صورت، برای هر بخش از مخاطبان خود، سعی کنید حداقل با یک مصاحبه شونده از هر یک از دسته های زیر مصاحبه کنید:
- مشتریان فعلی: مشتریان موجود معدن طلایی اطلاعات هستند. آنها را برای مصاحبه هدف قرار دهید تا همه چیز را در مورد تجربیات، نکات دردناک، ترجیحات و انتظارات آنها بدانید.
- منجر می شود: صحبت با مشتریان احتمالی روند تصمیم گیری آنها را روشن می کند. با آنها در ارتباط باشید تا انگیزه ها و نقاط دردناک آنها را درک کنید.
- مروجین: پروموترها (اصطلاحی که از مفهوم “نمرات خالص پروموتر”/NPS به عاریت گرفته شده است) بزرگترین طرفداران برند شما هستند. آنها افرادی هستند که به طور فعال برند شما را به دیگران توصیه می کنند. اگر شرکت شما از NPS به عنوان بخشی از نظرسنجی معمول مشتری خود استفاده میکند، میتوانید با تماس با مروجین خود پیگیری کنید و در مورد اینکه چرا آنها نسبت به برند شما احساس شدیدی دارند، سؤال کنید.
مرحله 6: شخصی خریدار خود را ایجاد کنید
با تمام اطلاعات در دست، زمان آن فرا رسیده است که شخصیت خریدار خود را بسازید. این شامل ایجاد یک نمایه دقیق است که تمام ویژگی ها و بینش هایی را که شما جمع آوری کرده اید در بر می گیرد. پرسونا یا شخصیت هایی که ایجاد می کنید به هدایت فعالیت های بازاریابی محتوای شما در آینده کمک می کند.
مرحله 7: به بهینه سازی ادامه دهید
همه چیز تغییر می کند. نام تجاری شما به مراحل جدیدی از بلوغ و بازارهای جدید می رسد. علایق مخاطبان شما در واکنش به تحولات کلان اقتصادی تغییر می کند. حداقل سالی یک بار پرسونای مشتریان خود را بررسی کنید و مراحل 1 تا 6 را به طور جزئی یا کامل تکرار کنید تا به طور مداوم پرسونای خود را به روز و اصلاح کنید. این اطمینان حاصل می کند که شما همیشه یک نمایش واقعی از مشتری ایده آل شرکت خود را هدف قرار می دهید.
انواع مختلف پرسونای خریدار
هیچ دو شخصیت خریدار شبیه به هم نیستند، اما دسته بندی های گسترده ای از شخصیت های خریدار وجود دارد که می توانید در ابتدای توسعه شخصیت خریدار از بین آنها انتخاب کنید. انتخاب یک دسته به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که هنگام ایجاد شخصیت خریدار روی کدام جزئیات تمرکز کنید:
- شخصیت خریدار B2B: اگر محصولات یا خدمات شرکت شما برای سایر مشاغل طراحی شده است، شما با شخصیت های خریدار B2B کار خواهید کرد. این شخصیتهای خریدار تقریباً به اندازه شخصیتهای B2C انسانی هستند، اما شما میخواهید توجه بیشتری را روی درک اینکه چگونه ملاحظات مربوط به کسبوکار در تصمیمگیری آنها نقش دارد، متمرکز کنید. این امر مستلزم دانش عمیق تری از صنایع، روندهای اقتصادی و چشم انداز رقیب شما است.
- شخصیت خریدار B2C: اگر مستقیماً به مصرف کنندگان بفروشید، می خواهید شخصیت های خریدار B2C را توسعه دهید. این پروفایل ها به تطبیق تلاش های بازاریابی برای مصرف کنندگان فردی کمک می کند. آنها بر روی مسائل شخصی تر، مانند ترجیحات مشتری، روندها و انگیزه های روانی تمرکز خواهند کرد.
نمونه شخصیت خریدار
در اینجا چند مثال آورده شده است که به شما نشان می دهد شخصیت خریدار چگونه می تواند باشد (و چگونه می تواند مخاطبان شما را منعکس کند):
نمونه شخصیت خریدار B2B
تصور کنید شرکت شما نرم افزار حسابداری دیجیتال را به مشاغل می فروشد. شخصیت خریدار B2B شما ممکن است “مدیر مالی فیونا” باشد:
- فیونا بر بخش مالی در یک شرکت متوسط در صنعت مدیریت املاک نظارت دارد.
- او علاقه مند است که کار تیمش را ساده کند، در 2 سال آینده به طور کامل به سمت کار از راه دور حرکت کند و قوانین حفاظت از داده ها را رعایت کند.
- هزینه همیشه برای فیونا یک نگرانی است، اما او بیشتر به ارزش و بازگشت سرمایه طولانی مدت نسبت به هزینه های اولیه علاقه مند است.
- فیونا وقت زیادی برای خواندن پست های وبلاگ ندارد، اما دوست دارد پادکست ها و هر هفته 1 تا 2 ساعت را به خواندن گزارش های تحقیقاتی عمیق مرتبط با روندهای مدیریت مالی اختصاص می دهد.
- او هرگز بدون شرکت در یک نسخه آزمایشی یا آزمایشی رایگان تصمیم خرید بزرگی برای بخش خود نمی گیرد.
- تمام تصمیمات خرید نهایی باید توسط گزارش مستقیم او، مدیر عامل شرکت تأیید شود.
این پرسونا تصویر کاملاً واضحی از اینکه فیونا کیست و در هنگام جستجوی نرم افزار حسابداری به چه چیزی اهمیت می دهد به شما می دهد. بر اساس این پرسونا، می توانید از قبل شروع به شناسایی بسیاری از موضوعات محتوایی کنید که ممکن است برای او جالب باشد. به عنوان مثال:
- کتاب الکترونیکی در مورد «نحوه محاسبه ROI در راه حل نرم افزار حسابداری خود».
- یک کتاب الکترونیکی یا پادکست در مورد “روندهای برتر حسابداری برای صنعت مدیریت املاک در سال جاری”
- گزارشی عمیق در مورد “امنیت داده ها در آینده ترکیبی مدیریت مالی”
نمونه شخصیت خریدار B2C
فرض کنید برای یک شرکت خرده فروشی آنلاین متخصص در تجهیزات ورزشی کار می کنید. شرکت شما در حال راهاندازی خط جدیدی از تجهیزات کمپینگ پیشرفته است که افرادی را هدف قرار میدهد که در مورد کمپینگ کنجکاو هستند اما نمیخواهند راحتی را به خطر بیندازند. شما ممکن است شخصیتی مانند “Glamping Greg” ایجاد کنید:
- گرگ یک مرد خانواده اهل شهر با دو فرزند خردسال است.
- او از عقب نشینی به بیابان لذت می برد تا از استرس شغلی خود به عنوان مدیر بازاریابی محتوا خلاص شود.
- گرگ مقداری درآمد قابل مصرف برای خرج کردن دارد، و اولویت شماره یک او ایجاد تجربیات به یاد ماندنی در فضای باز با خانواده اش، با کمترین دردسر ممکن است.
- گرگ عاشق خواندن وبلاگ های سفر و سبک زندگی برای یادگیری در مورد فعالیت های کل خانواده است.
- گرگ حدود 3 ساعت در هفته را در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام می گذراند.
- Greg حداقل 2 بار در ماه به صورت آنلاین خرید می کند.
توجه کنید که چگونه شخصیت گرگ ترکیبی از اطلاعات متنی و نقاط داده واقعی است؟ بر اساس این شخصیت، ممکن است در نظر داشته باشید که گری را با محتوایی مانند زیر هدف قرار دهید:
- یک پست وبلاگ: “10 محصول جدید برتر برای یک ماجراجویی کمپینگ بدون استرس برای کل خانواده”
- یک پست در رسانه های اجتماعی: “سبک کمپینگ شما چیست؟” تست شخصیت کمپینگ ما را انجام دهید
چگونه از پرسونای خریدار در بازاریابی محتوایی خود استفاده کنیم؟
همانطور که مثال های بالا نشان می دهند، شخصیت خریدار شما می تواند به شما کمک کند استراتژی بازاریابی محتوا به طرق مختلف در اینجا چند زمینه اصلی وجود دارد که می توانید از پرسونای خود برای هدایت تصمیم گیری مرتبط با محتوای خود استفاده کنید:
- سفارشی سازی محتوا: بر اساس شخصیت های خریدار خود، می توانید محتوایی ایجاد کنید که مستقیماً با نقاط درد، علایق و خواسته های مخاطبان هدف شما صحبت کند. همچنین میتوانید ایدههایی را که به نظر نامربوط یا «خارج از شخصیت» هستند را برای شخصیتهای خود فیلتر کنید.
- انتخاب کانال: دانستن ترجیحات رسانه ای شخصیت خود به شما این امکان را می دهد که بر روی کانال ها و قالب هایی تمرکز کنید که بیشترین تأثیر را دارند – دیگر هیچ تلاشی در پلتفرم های اشتباه هدر نمی دهید.
- دقت پیام رسانی: با داشتن یک شخصیت واضح در ذهن، می توانید پیام خود را طوری تنظیم کنید که گویی مستقیماً با یک شخص واقعی صحبت می کنید. این به عمق و طنین احساسی میافزاید که باعث میشود برند شما مرتبطتر و به یاد ماندنیتر شود.
سوالات متداول شخصیت خریدار
همانطور که به دنیای شخصیت های خریدار می پردازید، احتمالاً با سوالاتی روبرو خواهید شد. بیایید به چند مورد رایج بپردازیم:
شخصیت های منفی خریدار چیست؟
پرسونای خریدار منفی پروفایل افرادی هستند که مشتریان ایده آل شما نیستند. وقتی صحبت از هدف قرار دادن محتوای شما می شود، درک اینکه چه کسانی را به عنوان مشتری نمی خواهید به اندازه شناخت مخاطب ایده آل شما مهم است. شخصیت های منفی به شما کمک می کنند تا از هدر دادن منابع برای فعالیت های اشتباه جلوگیری کنید.
تفاوت بین پرسونای خریدار و پرسونای کاربر چیست؟
در حالی که شخصیت های خریدار بر روی مشتریان ایده آل شما تمرکز می کنند، شخصیت های کاربر بر روی افرادی متمرکز می شوند که از محصول یا خدمات شما استفاده می کنند. اگر شرکت شما از محتوا برای ایجاد روابط با کاربران (که لزوماً «خریداران» نیستند، استفاده میکند، پس داشتن یک ایده واضح از نیازهای کاربر، شما را قادر میسازد تا ارتباطات خود را به طور مؤثرتری با آنها هماهنگ کنید.
چگونه شخصیت خود را بسازم؟
ایجاد شخصیت خود مستلزم تحقیق دقیق و تجزیه و تحلیل داده ها است. 7 مرحله ذکر شده در بالا در این راهنما یک چارچوب محکم برای ایجاد پرسونای شما فراهم می کند. فعالیت های اصلی جمع آوری داده ها، شناسایی الگوها و ایجاد پروفایل های دقیق است.
اجزای کلیدی شخصیت خریدار چیست؟
مؤلفههای کلیدی شخصیت خریدار شامل جمعیتشناسی (سن، جنسیت، موقعیت مکانی)، روانشناختی (علایق، ارزشها، آرزوها)، نقاط درد، اهداف، چالشها و کانالهای ارتباطی ترجیحی است. اگر روی یک بازار B2B تمرکز می کنید، شخصیت شما باید اطلاعاتی در مورد حرفه ای های خاصی که هدف آن ها قرار می دهید نیز داشته باشد: عنوان شغلی، سلسله مراتب تصمیم گیری، صنعت، اندازه شرکت، بودجه، اولویت های تجاری و غیره.
چقدر طول می کشد تا شخصیت خریدار ایجاد شود؟
زمان لازم برای ایجاد شخصیت خریدار به پیچیدگی مخاطبان و عمق تحقیق شما بستگی دارد. ممکن است از چند هفته تا چند ماه متغیر باشد. نکته کلیدی این است که کامل و مبتنی بر داده باشد. همچنین باید برنامه ریزی کنید که به طور مرتب شخصیت های خریدار خود را بررسی و بازبینی کنید، زیرا ترجیحات مشتریان شما در طول زمان تغییر می کند.
شخصیت خریدار به زبان ساده چیست؟
به زبان ساده، پرسونای خریدار نمایه مشتری ایده آل شماست. این یک توصیف واقعی از مشتری است که میخواهید با محصولات یا خدمات خود جذب کنید و به آنها خدمت کنید. با درک مخاطبان خود در سطح عمیق، می توانید محتوا و استراتژی های بازاریابی ایجاد کنید که به احتمال زیاد مورد علاقه آنها باشد.
مخاطبان هدف خود را زنده کنید
بازاریابی محتوای متمرکز بر کاربر با یک تصویر واضح از مخاطبان هدف شرکت شما شروع می شود. به همین دلیل است که پرسونای خریدار روشی اثبات شده برای تصمیم گیری بهتر مرتبط با محتوا، انتخاب موضوعات و کانال های مناسب و افزودن ارتباط و ارزش بیشتر برای مخاطبان شماست. نکته کلیدی این است که زمان کافی را به تحقیق در مورد بازارهای خود و تجزیه و تحلیل داده های خود اختصاص دهید. هرچه تحقیقات شما غنی تر باشد، شخصیت های شما مفیدتر خواهند بود.
با داشتن شخصیت خریدار قوی، مخاطب خود را زنده می کنید. این تفاوت زیادی در فعالیت های بازاریابی شما ایجاد می کند، زیرا دیدگاه شما را به عنوان یک بازاریاب تغییر می دهد: به جای اینکه صرفاً محتوایی برای یک «مخاطب بی چهره و انتزاعی» ایجاد کنید، در یک گفتگوی معنادار و مفید با یک شخص واقعی شرکت می کنید. . این به محتوای شما عمق و کیفیت می بخشد که برای مخاطبان شما حلقه حقیقت دارد.
آیا آماده اید که از استراتژی بازاریابی محتوای خود بهره بیشتری ببرید؟ بیاموزید که چگونه Contentoo میتواند به شما کمک کند تا از فناوری محتوای پیشرفته ما استفاده کنید و در عین حال از تجربه محتوایی مبتنی بر کاربر و برند مطمئن شوید.اینجا را کلیک کنید تا دریابید که چرا ما برای کیفیت، سرعت و تخصص در بازاریابی محتوا انتخاب ارجح هستیم.