مدرسه قدیمی آژانس های تبلیغاتی «که تا دهه 2000 برای هر شرکتی که میخواست داستان محصولاتش را منتشر کند، مورد استفاده قرار میگرفت – همه روشهای اولیه کار مشترکی داشتند. مدیران اکانت نیازهای مشتری را درک میکنند و خلاصهای را برای یک تیم خلاق، معمولاً یک کپینویس و مدیر هنری، مینویسند. در کنار هم، یک برنامه ریز رسانه استراتژی را برای جایی که آن محتوای خلاق ظاهر می شود تعیین می کند: همه کانال ها و نشریات مورد علاقه مخاطبان هدف. (یا حداقل کانال ها و نشریاتی که هفته قبل ناهار را به مرد رسانه ای رشوه داده بودند.)
در حالی که آژانسهای تبلیغاتی تکامل یافتهاند – “بزرگترین آژانسهایی که در حال حاضر بر روی دادهها کار میکنند، با تحلیلگران و استراتژیستها که از خلاقان صرفاً برتری دارند – این ساختار اساسی اکنون زندگی جدیدی دارد. زیرا اینگونه است که نسل جدید ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی کار می کند. ترکیبی از درک استراتژیک، محتوای اصلی، و تصمیم گیری تاکتیکی که روانشناختی هدف را درگیر می کند و سفر خرید آنها را در حالی که در قیف فروش پیش می رود دنبال می کند.
کسبوکارها و فنآوریها تغییر میکنند، اما روش اصلی انجام کارها تغییر نکرده است.
چیزی که ما در آن یافتیم با این حال، این است که بهترین استفاده از بازاریابی هوش مصنوعی نیاز به تفکر دقیق دارد. در این وبلاگ، روشهای مختلف برای کمک به هوش مصنوعی را معرفی میکنیم و نکاتی را برای به کارگیری ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی ارائه میکنیم.
بازاریابی هوش مصنوعی چیست؟
بازاریابی هوش مصنوعی هر فعالیتی است که با استفاده از نرم افزار هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار استراتژیک به تصویر برند، تعامل با مشتری و فروش/سود سازمان شما کمک می کند.
این بدان معناست که چت رباتهایی آموزش دیدهاند تا بدون دخالت انسان به سوالات رایج مشتریان پاسخ دهند. این به معنای نرم افزاری است که نرخ کلیک را تماشا می کند و یک عنوان را در مقابل سرفصل دیگر، یا یک پیشنهاد یا یک CTA را آزمایش می کند. این به معنای یادگیری ماشینی است که حجم زیادی از داده ها را برای الگوهای ظریفی که حاوی فرصت های تازه هستند مرتب می کند و الک می کند.
به عبارت دیگر، این اصطلاح الف را در بر می گیرد مقدار زیادی. برای دستیابی به این حوزه وسیع، ابتدا به سه برنامه کاربردی معمولی برای هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال نگاهی بیندازیم.
چند نوع راه حل بازاریابی هوش مصنوعی
ابتدا نمای هلیکوپتر سه رویکرد به هوش مصنوعی در بازاریابی عبارتند از یادگیری ماشین، هوش مصنوعی برای داده های بزرگ/تحلیل، و هوش مصنوعی به عنوان یک پلتفرم بازاریابی
یادگیری ماشینی
یادگیری ماشینی جایی است که هوش مصنوعی به برچسب “هوشمند” خود نزدیک می شود. یک مجموعه داده بزرگ را انتخاب کنید – حتی اگر بدون ساختار یا غیر متنی باشد، مانند مجموعه ای از تصاویر – و نرم افزاری ایجاد کنید که از آن داده ها برای “یادگیری” روابط و الگوهای درون مجموعه داده استفاده کند.
«Captchas» اینگونه کار میکند و به ماشینها کمک میکند تشخیص دهند کدام تصاویر از یک مجموعه حاوی دوچرخه است. (بله، وقتی کپچا را کامل میکنید، در حال آموزش هوش مصنوعی هستید.) این نحوه تجزیه و تحلیل رباتهای چت است که سؤالات شما را تجزیه میکنند و بر اساس شباهت سؤال شما با سؤالی که قبلاً شنیده شده است، پاسخ ارائه میکنند. و این نحوه عملکرد ChatGPT سالیانه است که احتمال آماری را برای مجموعهای از نشانههای کلمهمانند اعمال میکند تا محتوایی شبیه زبان طبیعی تولید کند.
یادگیری ماشینی از روشهای مختلفی استفاده میکند که سالها شناخته شدهاند، از جمله اتوماتای سلولی، الگوریتمهای ژنتیک و شبکههای عصبی. اما فقط در سالهای اخیر است که «محاسبات» – اصطلاح عمومی برای توان موجود از مراکز داده در صورت تقاضا – فراوان و به اندازه کافی ارزان بوده است که آن را برای کاربردهای مصرفکننده قابل دوام کند.
کلان داده و تجزیه و تحلیل
در سال 2020، جهان ایجاد و مصرف کرد 64 زتابایت داده (Zb) (یعنی 64 تریلیون گیگابایت)؛ پنج سال قبل فقط 4Zb بود. تا سال 2025 پیش بینی می شود که به 180 برسد. خوشبختانه، اگر یادگیری ماشینی یک چیز را بیشتر از داده دوست دارد، آن Big Data است.
همه تجزیه و تحلیل ها شامل پیش بینی آماری است: اگر مشتری نوع A تجربه مشتری خوبی با خرید 400 یورویی خود داشته باشد، دفعه بعد 460 یورو خرج خواهد کرد. با چند صد مثال، تیم بازاریابی شما می تواند با خیال راحت این فرض را مطرح کند. اما اگر مجموعه داده به 10 میلیون مشتری افزایش یابد و شما هزاران نقطه داده در مورد هر کدام داشته باشید، می توانید پیش بینی های عمیق تر و مطمئن تری انجام دهید.
مشتریان نوع A به ازای هر 20 بررسی مثبت در TrustPilot، 20٪ به حاشیه سود شما اضافه می کنند. یک روز تاخیر در تحویل منجر به ریزش 5 درصدی مشتریان در شمال شرقی ایالات متحده در مشاغل یقه آبی می شود.
استفاده تحلیلی از هوش مصنوعی میتواند این الگوها را در دادههای شما پیدا کند و بینشهایی را ارائه دهد که میتوانید از آنها برای تمرکز تلاشهای بازاریابی خود بر روی سودآوری استفاده کنید.
پلتفرم ها و ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی
برای ایجاد روابط با مشتری، به ارتباط نیاز دارید – چه خبرنامه های ایمیل، وبلاگ ها در وب سایت شما، یا لحن صدایی که ربات چت شما استفاده می کند. بنابراین، مرحله سوم هوش مصنوعی پلتفرمی است که برای انجام آن در مقیاس استفاده می کنید.
هیچ انسانی نمیتواند 1000 ایمیل را با پاراگرافهای کمی متفاوت ارسال کند، یا مجموعهای از پیشنهادات را با هم ترکیب کند تا به هر گیرنده 3 موردی که به احتمال زیاد میخرد بدهد. اما یک پلت فرم بازاریابی به کمک هوش مصنوعی می تواند. میتواند با استفاده از یک الگو بنویسد، بهترین شیوهها را کشف کند، هر خط موضوعی و جملهای را مطابق با قوانینی که از اتفاقات قبلی یاد میگیرد سفارشی کند و تنظیم کند.
به همین دلیل است که برترین پلتفرم های بازاریابی محتوا در جهان. از جمله خود javadyasemi هوش مصنوعی را عمیقاً در فرآیندهای تجاری خود تعبیه می کنند. زیرا به مشتریان این امکان را می دهد که به خواسته های مشتریان خود به صورت جداگانه و در مقیاس پاسخ دهند.
موارد استفاده بازاریابی هوش مصنوعی
امکاناتی که ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی باز می کنند، دانستن اینکه از کجا شروع کنید را دشوار می کند. بنابراین، در مرحله بعد، بیایید به چند چیز عملی که می توانید نگاه کنیم انجام دهید با این رویکردهای هوش مصنوعی، از امروز شروع می شود.
تولید محتوا
در حالی که ChatGPT ابزارهای ایجاد محتوا را محبوب کرده است، در واقع طیف گسترده ای از ابزارهای مشابه وجود دارد که برخی از آنها سال هاست که وجود دارند. این فناوری از تواناییهای متن پیشبینی هوش مصنوعی (معروف به «مدلهای زبان بزرگ») برای تولید مقالات، وبلاگها و سایر محتوایی که شبیه زبان طبیعی است استفاده میکند.
آنچه در اینجا مهم است، مراقبت است: نحوه استفاده از ابزارهایی مانند Jasper و ChatGPT. محتوای ارزانقیمت و کمهزینهای که قبلاً برای آن به Fiverr و Upwork رفتهاید: توضیحات محصول برای یک کاتالوگ، روشهای عمومی برای افزایش ردپای سایت شما، بروشورهایی که فضا را پر میکنند؟
بله، تولید محتوای هوش مصنوعی کمک بزرگی است – و میتواند کارهای زیادی را با کمترین درخواست انجام دهد. اما از آنها بخواهید که یک کاغذ سفید با دقت در نظر گرفته شده، یا یک “تفکر” با مفهومی خلاقانه واقعی تولید کنند، آنها شکست خواهند خورد. زیرا یادگیری ماشینی هنوز قادر به این کار نیست.
با توجه به این، javadyasemi قدرت استعداد خلاق و فناوری پیشرفته و مبتنی بر هوش مصنوعی را ترکیب می کند برای اطمینان از ایجاد محتوای درجه یک
بازخوانی محتوا
ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی زمانی میتوانند بدرخشند که نیاز به بهروزرسانی محتوا داشته باشید: شاید سؤالات متداول و کپی محصول شما خسته و قدیمی به نظر برسد.
PropertyGuru، پلتفرم پیشرو جستجوی ملک در آسیای جنوب شرقی، با چالشی روبرو بود. این شرکت دارای محتوای قدیمی قدیمی فراوانی بود. با توجه به این موضوع، موقعیت سئو آن در حال فرسایش بود. اگر علاقه مند به حل این مشکل هستید، ما را بررسی کنید مطالعه موردی در مورد اینکه چگونه PropertyGuru محتوا را در مقیاس با استفاده از فناوری پیشرفته هوش مصنوعی و استعدادهای خلاق انسانی به روز می کند.
درخواست از هوش مصنوعی تولید محتوا برای تولید نسخه متفاوتی از یک متن، یا بازنویسی نسخه موجود با دستورالعملهای خاص برای آهنگ صدا، میتواند منجر به محتوای رنگارنگ و جذابتر شود که خوانندگان را به عقب بازگرداند. البته، شما می توانید این کار را برای بازاریابی ایمیلی و تبلیغات آنلاین خود نیز انجام دهید. فقط مطمئن شوید که A/B انواع جدید خود را تست کرده اید تا مطمئن شوید که در حال ارائه هستند.
کمپین های ایمیل خودکار
تغییر دیگری: به جای تنظیم یک تقویم فراگیر برای کمپین های بازاریابی ایمیلی خود و فشار دادن “ارسال” در زمان های تعیین شده در هر ماه، چرا آنها را خودکار نکنید؟
بسیاری از پلتفرمهای بازاریابی محتوا در حال آزمایش این «بازاریابی بر اساس تقاضا» هستند و بهجای انجام یک کمپین ماهانه، اطلاعات مناسب را در مناسبترین لحظه به مشتری ارائه میدهند. و بسیاری از ارائه دهندگان SaaS، از ابزارهای پلاگین برای وب سایت ها گرفته تا خدمات هوش مصنوعی مبتنی بر ابر، آنها را ارائه می دهند.
چت ربات ها
برخی از افراد با خاطرات بد از عوامل بی پاسخ و زمان انتظار طولانی، ناله می کنند که مجبورند در پنجره چت تایپ کنند. ربات های بازاریابی هوش مصنوعی در حال تغییر آن هستند. با تولید محتوای یادگیری ماشینی، آنها اکنون می توانند به سؤالات نسبتاً پیچیده پاسخ دهند و همچنین با پیشنهاد (و پیوند دادن) مواردی که مشتری ممکن است مفید بداند، به فروش کمک کند.
چتباتهای جدید که مجموعه دادههای داخلی شرکت را با یادگیری عمیق خارجی ادغام میکنند، سرانجام به وعده خود عمل میکنند و مشتریان آنها را واقعاً مفید میدانند.
چالش های بازاریابی هوش مصنوعی
البته، هوش مصنوعی راه حلی برای همه چیز نیست، شما برخی از مشکلات را تشخیص داده اید. مهمتر از همه، درک کنید که هوش مصنوعی ممکن است “هوشمند” باشد، اما اینطور نیست حساس. این به سادگی به داده ها پاسخ می دهد. هیچ زندگی درونی یا ظرفیتی برای تفکر انتزاعی ندارد، آنقدر که گاهی به نظر می رسد. در اینجا مواردی وجود دارد که باید مراقب آنها باشید.
زمان آموزش و کیفیت داده ها
زباله داخل، زباله بیرون. (GIGO برای چندین دهه به عنوان شکایت غم انگیز یک هکر مورد استفاده قرار گرفته است.) داده های آموزشی بد هوش مصنوعی خود را تغذیه کنید و پاسخ های تولید شده آن خاموش خواهند شد. (برخی این را «دره غیرمعمول» می نامند، جایی که همه چیز در ابتدا درست به نظر می رسد، اما یک نگاه دوم نشان می دهد چیزی وجود دارد که کاملاً درست نیست.)
درست کردن این یک چالش سخت است، زیرا به معنای پیشبینی موقعیتهایی است که تا به حال در نظر نگرفتهاید. (شما نمی دانید آنچه را که نمی دانید.)
بنابراین ابتدا مطمئن شوید که مجموعه داده آموزشی شما با خروجی مورد نظر شما مطابقت دارد. اگر از آن برای ایجاد 10000 تار کاتالوگ استفاده می کنید، 500 بیت محتوای قبلی شما شروع خوبی است. اما شاید بخواهید سبک جدیدی را اعمال کنید، یا متوسط طول جمله را کوتاهتر کنید، یا استفاده از اصطلاحات یا اصطلاحات عامیانه را کاهش دهید. هوش مصنوعی برای انجام این کار عالی است – اگر به طور انتقادی در مورد آنچه می خواهید فکر کنید.
استقرار بهترین شیوه ها
در javadyasemi ، توصیه نمیکنیم که در روز اول همهچیز بروید. اتخاذ بازاریابی هوش مصنوعی بیشتر شبیه یک منحنی یادگیری است: برنامه ریزی، آزمایش، ارائه و ارزیابی آنچه اتفاق افتاده است.
به همین دلیل است که هنگام استفاده از هوش مصنوعی، بهتر است آن را به یک فرآیند تدریجی تبدیل کنید. با یک مورد استفاده (شاید یک کمپین ایمیل) تست کنید، بررسی کنید که خروجی با انتظارات شما مطابقت دارد و توجه داشته باشید که کجا نیست. سپس داده های بیشتری اضافه کنید، تغییرات را یادداشت کنید، آبکشی کنید و تکرار کنید.
اکثر بازاریابان متوجه می شوند که به همین دلیل است که هوش مصنوعی برای کمک به آنها وجود دارد، نه جایگزین آنها. تولید محتوا، و بررسی نتایجی که هوش مصنوعی تولید میکند، از بینش و قضاوت انسانی بهره میبرد.
انطباق با چشم انداز بازاریابی در حال تغییر
بازاریابی هوش مصنوعی یک مزیت را فراهم می کند، اما همه به طور همزمان از این مزیت استفاده نمی کنند. این بدان معنی است که یک استراتژی کلیدی هوش مصنوعی به سادگی به اندازه کافی سریع اجرا می شود تا در مسابقه باقی بماند.
اما اگر همه از ChatGPT برای محتوای خود استفاده می کنند، آیا محتوای همه یکسان نیست؟به طور قاطع، بله. کاربران برخی از پلتفرمهای بازاریابی محتوا شکایت دارند که یک بریف با 200 پیشنهاد تقریباً یکسان پاسخ داده میشود.
و از آنجایی که دپارتمانهای بازاریابی در شرایط ToV خود ریسکگریزتر و عمومیتر میشوند، تشخیص برندها از هم اکنون سخت شده است.
این یک مشکل است اما این نیز یک فرصت عالی است. پس بیایید در ادامه نحوه استفاده از این ابزارها را به هوشمندترین روش بررسی کنیم.
نحوه استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی
همه چیز تا کنون نشان می دهد که زمانی که شما در حال استفاده از ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی هستید، کمی آینده نگری به شما کمک می کند. بنابراین در اینجا یک چک لیست کوچک برای شروع:
- آنچه را که می خواهید انجام دهید، با یک استراتژی بازاریابی یکپارچه هوش مصنوعی.
- تکالیف خود را انجام دهید، با تحقیق در مورد ابزارهای مختلف بازاریابی هوش مصنوعی موجود در آنجا.
- یکی (یا چند مورد) را انتخاب کنید که بهترین پاسخ به نیازهای شما است.
- و با یک تست کوچک شروع کنید یا دو تا قبل از عرضه در سطح سازمانی!
برای تکمیل، اجازه دهید به هر مرحله نگاه کنیم.
یک استراتژی بازاریابی هوش مصنوعی یکپارچه ایجاد کنید
یک شروع خوب: به استراتژی بازاریابی فعلی خود نگاه کنید و ببینید هوش مصنوعی کجا می تواند کمک کند. هر چه باشد شما انجام می دهید “استراتژی بازاریابی هوش مصنوعی” جدا از استراتژی اصلی خود ندارید.
آیا ترکیب محصول شما پر از اقلام با ارزش بالا و بلیط بزرگ است، مانند خانه های لوکس یا جت های شخصی؟ هر فروش به تماس انسانی و خدمات شخصی بسیار بیشتری نیاز دارد تا مثلاً خرید ظروف پلاستیکی. بنابراین هوش مصنوعی در اینجا انتخاب مناسبی برای خدمات مشتری نیست. اما برای تماس مداوم با مشتری، ممکن است یک گزینه عالی باشد، که بتواند پیشنهادات فروش و فروش متقابل متناسب با هر مشتری را انتخاب و سفارشی کند. (در مقیاس.)
همینطور برای اقلام با بلیط کمتر. حتی اگر طیف واحدی از وسایل آشپزخانه را بفروشید، مشتریان ممکن است به تنظیمات، رنگها، حتی نژاد و جنسیت افراد در عکسهای تبلیغاتی واکنش متفاوتی نشان دهند. هوش مصنوعی می تواند این عناصر را با هم ترکیب کند به روش هایی که فرصت فروش را برای هر چنگال و قاشق به حداکثر می رساند.
برای یک استراتژی بازاریابی هوش مصنوعی که جواب می دهد، آن را بخشی از استراتژی فعلی خود قرار دهید.
نمونه هایی از هوش مصنوعی در بازاریابی را تحقیق کنید
هیچ جایگزینی برای مطالعات موردی خوب وجود ندارد. بنابراین، در مرحله بعد، به دنبال نمونه های واقعی از کارهایی باشید که هوش مصنوعی برای مشتریان در بخش شما انجام می دهد. آیا تصویری از کارهایی که هوش مصنوعی به خوبی انجام می دهد و کارهایی که انجام نمی دهد در حال ظهور است؟
برخی از برندها متوجه میشوند «کمتر است بیشتر»: ارتباطات کمتر در کانالهای کمتر باعث ایجاد حس انحصاری میشود. دیگران با موفقیت استراتژی های مشتری در مقیاس کوچک را با کمک هوش مصنوعی برای مخاطبان بزرگتر ارائه می کنند و ارزش آنها را بدون افزایش هزینه افزایش می دهند. برعکس، برخی در حال کشف مکان هایی هستند که از هوش مصنوعی استفاده نکنند: شاید مشتریان با ارزشی که از فروشنده خود چهره انسانی می خواهند.
در هر کسب و کاری که هستید، سعی کنید ایده ای از آنچه رقبای شما در واقع با ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی انجام می دهند به دست آورید.
پلتفرم های مختلف هوش مصنوعی را بررسی کنید
آخرین، با دستیاران هوش مصنوعی زیادی وجود دارد، تصور اینکه کدام یک را انتخاب کنید سخت است. استراتژی اصلی در اینجا: پلتفرمی را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد برنامه ها و ابزارهای مختلف را ادغام کنید تا به استراتژی بازاریابی هوش مصنوعی خود در آینده کمک کند.
یک پلت فرم پایه ای برای به اشتراک گذاری داده ها بین برنامه های کاربردی (به عنوان مثال، پایگاه داده مشتری و مرکز بازاریابی ایمیل شما) فراهم می کند. برای ایجاد محتوا و انتشار آن در وب؛ حتی همکاری بین مترجمان و تیم های پروژه که در آن می توان وظایف را تعیین کرد و تأییدیه ها را قبل از شروع دستیاران هوش مصنوعی جمع آوری کرد.
بدیهی است، ما ایده هایی در مورد بهترین آنها داریم. اما تصمیم با شماست.
مزایای استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی
بیایید با چند مزیت به پایان برسانیم. در اینجا یک ضربه به ضربه از آنچه می توانید با استفاده هوشمندانه از این ابزارهای هوشمند انتظار داشته باشید.
ROI کمپین افزایش یافته است
همانطور که هر بازاریاب می داند، بهبود عملکرد کمپین یک تغییر گامی ناگهانی نیست، بلکه فرآیندی تدریجی برای گوش دادن به داده ها، انجام تنظیمات کوچک و تکرار نکات مثبت در طول زمان است. تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی در اندازه گیری این معیارها بسیار خوب است.
بنابراین آن افزایش کوچک 0.012٪ را در آخرین کمپین خود یا آن دو مشتری از بین 1000 مشتری که در آخرین بازدید از سایت خود یک SKU اضافی خریداری کردند را نادیده نگیرید. با گذشت زمان، همه آن بردهای کوچک به نتایج بزرگی اضافه می شوند.
روابط بهتر با مشتری، شخصی سازی در زمان واقعی
اگر ارتباط با مشتری را به عنوان یک تصور کنید مکالمه مدیریت شده در طول زمان، فرکانس و محتوای آن ارتباطات – از جمله کانال هایی که در آنها اتفاق می افتد – مهم هستند. ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی می توانند به شما کمک کنند با انتخاب صحیح کلمات، در کانال های مناسب و در زمان مناسب به مشتریان دسترسی پیدا کنید. همه اینها با هدف افزایش P2B (میل به خرید) و در عین حال افزایش رضایت و تعامل مشتری اتفاق می افتد.
فایده دیگری هم دارد در روزهای اولیه وب، هزینه پایین بازاریابی ایمیلی به این معنی بود که مشتریانی که بیشتر از آنها میشناختید، اغلب با پیشنهادات و پیامهای بیش از حد غرق میشدند. (اگر ارسال یک ایمیل دیگر هزینه ای ندارد، چرا پیشنهادات خود را تنظیم کنید؟)
این در حال حاضر به عنوان یک استراتژی بد شناخته شده است. ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی می توانند تعداد صحیح ارتباطات را برای به حداکثر رساندن رابطه برنامه ریزی کنند، بدون اینکه مشتری را با تعداد زیاد آزار دهند.
معیارها و معیارهای بازاریابی پیشرفته
همه دادهها دادههای خوبی هستند، اما بهترین دادههایی که انسانها میتوانند به آن نگاه کنند، وقتی فقط ۲۴ ساعت در روز وجود دارد، چیست؟ این مجموعه مناسبی است معیارها و معیارها
هوش مصنوعی می تواند داده ها را برای الگوها و بینش های جالب استخراج کند و آنها را در داشبورد بازاریابی شما خلاصه کند. اما ابزارهای نوآورانه تری نیز در راه است خودشون معیارهای بهبود یافته – یافتههای مرتبط با شما کسب و کار، با استفاده از مجموعه داده های گسترده تر.
به عنوان مثال: قبلاً می دانستید که کت های زمستانی شما در پاییز فروش خوبی دارند – اما داده های بازار نشان می دهد که اگر آنها را در ماه آگوست، زمانی که مشتریان تعطیلات بعدی خود را برای اسکی رزرو می کنند، بفروشید، درآمد بیشتری کسب خواهید کرد. معیارهای جدید، فرصت های جدید.
سریعتر، هوشمندانه تر، تصمیم گیری بهتر
در آخر ارزش پیشنهادی هوش مصنوعی در بازاریابی قرار دارد: پشتیبانی تصمیم برای مدیریت. گاهی اوقات گفته می شود چالش اصلی مدیریت تصمیم گیری بر اساس اطلاعات ناقص است. با هوش مصنوعی، این ناقصی به یک مشکل کوچکتر تبدیل می شود.
شما شغل خود را به دلیل هوش مصنوعی از دست نخواهید داد. اما ممکن است آن را به کسی که بهتر از شما از هوش مصنوعی استفاده می کند، از دست بدهید. آن نسخه از شما نباشید.
اگر به آنها نشان دهید که چگونه یک تغییر فروش را تا 5.5٪ در سال آینده افزایش می دهد، C-Suite شما سریعتر آخرین استراتژی شما را اجرا می کند. یا اینکه چگونه یک آمیخته بازاریابی مجدد با همان هزینه بودجه، حاشیه سود شما را دو برابر می کند. یا اینکه یک کمپین به یک بخش روانشناختی جدید 80 درصد احتمال دارد که یک میلیون بیشتر فروش قبل از سه ماهه چهارم داشته باشد.
ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی این پشتیبان را در اختیار شما قرار می دهند. و در نهایت، گام به گام، آنها به شما کمک می کنند تا در شغل خود موفق تر و بیشتر شوید.
مزایای رقابتی بازاریابی محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی
همانطور که فناوری هوش مصنوعی شتاب میگیرد، همه نمیخواهند از آن استفاده کنند. برای کسانی که این کار را انجام می دهند، مزایای زیادی در فروشگاه وجود دارد، یعنی توانایی بهره وری بیشتر با بودجه کمتر. بدون شک، پذیرندگان اولیه یک مزیت رقابتی خواهند داشت، تا زمانی که بتوانند بر یک منحنی یادگیری تند غلبه کنند.
خوان فیصل میگوید: «آنها توانایی چند برابر کردن خروجیها و ارائه خدمات به مشتریان را با مواد بیشتر با قیمتهای مضحک و سرعتهای بیشتر خواهند داشت». “من هنوز مکانی برای محتوای ۱۰۰٪ ساخته شده توسط انسان می بینم، اما بیشتر یک “لذت بخشی” برای مارک های منتخب در کمپین های انتخابی است که آن را بخشی از نقطه فروش می کند.
برخلاف این افسانه که ماشینها به جای ما آمدهاند، استعدادهای خلاق انسان به این زودیها به جایی نمیرسد. در عوض، محتوا در مقیاسی بسیار بیشتر با کسری از قیمت تولید خواهد شد. به طور فزاینده ای، برندها می توانند وظایف خسته کننده را به هوش مصنوعی برون سپاری کنند و زمان و منابع را برای کارهای پیچیده تر و خلاقانه تر آزاد کنند.
“آنها از مزایای کامل بازاریابی محتوا بهره مند خواهند شد و خود ناشر خواهند شد ران ون والکنگود، مدیر ارشد اجرایی و سرمایه گذار در javadyasemi می گوید.
فقط تصور کنید که بتوانید محتوا را با نرخی پنج برابر بیشتر از قبل و با همان قیمت مقیاس بندی کنید، در حالی که بتوانید به طور مداوم محتوای قدیمی را به روز کنید. از آنجایی که بیش از 80 درصد از محتوای وبسایتهای اکثر شرکتها قدیمی است، یک بهروزرسانی میتواند تا 80 درصد ترافیک ارگانیک بیشتری ایجاد کند.
به طور کلی، برندهایی که از ابزارهای تولید محتوای هوش مصنوعی استفاده می کنند، زمان بازگشت سریع تری خواهند داشت، در تولید محتوا مؤثرتر و کارآمدتر می شوند و با مخاطبان خود مرتبط تر می شوند.
بزرگترین تغییر دهنده های بازی هوش مصنوعی
در آینده، نه تنها پذیرش گسترده هوش مصنوعی وجود خواهد داشت، بلکه برنامه هایی نیز وجود خواهد داشت که رفتار و افکار انسان را درک می کنند. هنگامی که این فناوری به طور انبوه مورد استفاده قرار گیرد و بیشتر در زندگی روزمره ادغام شود، یک تغییر بازی برای گونه ما به عنوان یک کل خواهد بود.
در حالی که پیش بینی دقیق فردا دشوار است، کارشناسان ما برخی از نتایج ملموس را پیش بینی می کنند. به عنوان مثال، تولید متن به ویدئو، تقلبی های عمیق، و فروش فرضی احتمالاً رایج تر است. همچنین، ممکن است بتوان از داده های بدون ساختار برای تولید محتوا استفاده کرد.
“مکالمات اولویت اصلی خواهد بود آرپیت سینگ می گوید. «افراد از رسانههای اجتماعی مبتنی بر فید به گروهها و پلتفرمهای مبتنی بر جامعه خارج یا داخل برنامههای رسانههای اجتماعی تغییر خواهند کرد».
اگر دنیای دیجیتال همانطور که می شناسیم تغییر کند، بازاریابی محتوا نیز تغییر خواهد کرد. به نوبه خود، ممکن است شاهد پیشرفتهای OpenAI جدید، اتوماسیون فرآیندهای ایجاد و آموزش مدلهای هوش مصنوعی برای برندها و تبدیلها باشیم. در مجموع، این رویدادها بینش منحصر به فردی را به همراه خواهند داشت.
یک کارشناس پیشنهاد می کند که در زمینه کار، ممکن است شکافی بین کارگران ثروتمند و متصل و عادی و افراد جدا شده بیشتر شود. صرف نظر از این، تغییر دهنده های بازی می توانند مثبت و منفی باشند. اینکه کدام یک از اینها به نتیجه می رسد باید دید.
نتیجه گیری: با هوش مصنوعی javadyasemi سریع و کوچک شروع کنید
بنابراین شما آن را دارید: نقاط مثبت (و معایب) هوش مصنوعی برای بازاریابی. اشتباه نکنید، این آسان نیست. اما هست هیجان انگیز. و اگر ایده های بزرگی برای کسب و کار خود دارید، لیست بلندبالایی از ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی وجود دارد که آماده کمک به شما هستند.
یکی از آنها، البته، این است پلتفرم یکپارچه بازاریابی محتوای هوش مصنوعی javadyasemi ، ترکیبی از بهترین استعدادهای آزاد انسانی با دقیق ترین ابزارهای هوش مصنوعی. هنوز چند اسلات در برنامه بتا ما وجود دارد – چرا نمی آیید و ما را آزمایش نمی کنید؟