حرفه ای و پایدار از روز اول با جواد یاسمی

چگونه مطالب خود را برای خواندن و درک آسان نگه دارید

آنچه در این مقاله می خوانید:

آیا می خواهید محتوای جذابی ایجاد کنید که خوانندگان شما آن را دوست داشته باشند و به اشتراک بگذارند؟ با اطمینان از اینکه متن شما برای خواندن، درک و هضم آسان است شروع می شود.

در زیر، برخی از بهترین روش‌هایی را که سازندگان محتوای آزاد توصیه می‌کنند به اشتراک می‌گذاریم. اینها به شما کمک می کنند که پیام خود را هر بار به وضوح و جذاب منتقل کنید.
در این وبلاگ به موارد زیر می پردازیم:

  • آنچه برای ایجاد متنی لازم است که خواندن، درک و هضم آن آسان باشد.
  • رهنمودهای عملی برای ساختاربندی نوشتار شما.
  • بهترین روش ها برای ایجاد متن به راحتی قابل مشاهده است.

آن را کوتاه و ساده نگه دارید

قانون شماره 1 برای ایجاد آسان خوانا محتوا کوتاه نگه داشتن مطالب است و ساده از غلبه بر خواننده خود با جملات و پاراگراف های هیولایی خودداری کنید.

به عنوان یک قاعده، سعی کنید حفظ کنید:

  • پست های وبلاگ شما زیر زمان خواندن 7 دقیقه (یعنی حداکثر 1600 کلمه.)
  • هر جمله زیر 20 کلمه
  • هر پاراگراف زیر 70 کلمه در حالت ایده آل، بیش از 3 یا 4 جمله نباشد.

در موضوع بمانید

هر قسمت از محتوا باید روی موضوع خاصی تمرکز کند. با معرفی واضح موضوع در مقدمه شروع کنید. این به خواننده این امکان را می دهد که دقیقاً انتظار چه چیزی را داشته باشد.

اطمینان حاصل کنید که هر پاراگراف و بخش بعد از مقدمه به موضوع اصلی مربوط می شود. از ردیابی جانبی به موضوعات دیگر خودداری کنید. اگر نیاز به صحبت در مورد موضوع دیگری دارید، این یک دلیل عالی برای ایجاد یک دارایی جداگانه است.

مشاهده این مطلب  کنیبالیزیشن چیست و چگونه صفحات کنیبال می‌شوند؟

یک ساختار واضح با سرفصل ها ارائه دهید

از سرفصل ها (H2s) برای ایجاد یک ساختار واضح استفاده کنید. خواننده باید بتواند بفهمد که کل مقاله در مورد چه چیزی است، فقط با مرور سرفصل ها. همچنین فهرستی از غذاهای آماده را در ابتدا قرار دهید تا خوانندگان بدانند دقیقاً چه چیزی را انتظار دارند.

سرفصل های شما باید شامل باشد کلمات کلیدی بیش از حد. این به محتوای شما کمک می کند عملکرد سئو. در عین حال، به خوانندگان شما کمک می کند تا اطلاعات مورد نظر خود را راحت تر پیدا کنند.

آن را بصری کنید

اکثر خوانندگان آنلاین ترجیح می دهند دانش جدید را از طریق ترکیبی از رسانه ها به دست آورند. با گنجاندن عناصر بصری که متن شما را تقویت می کنند، انواع مختلف خوانندگان را جذب کنید. به عنوان مثال، محتوا را در یک اینفوگرافیک مختصر سازماندهی کنید. یا اطلاعات کلیدی را در نمودار یا جدول به جای پاراگراف فهرست کنید.

دیزاین

 

از لیست ها و نقاط گلوله استفاده کنید

هر زمان که نیاز به فهرست کردن حقایق کلیدی یا سایر اطلاعات تکراری دارید، از لیست ها و نقاط گلوله استفاده کنید. اینها به راحتی قابل بررسی هستند، بنابراین خواننده بدون نیاز به حفاری در پاراگراف های طولانی، اطلاعات را به دست می آورد.

به خصوص هنگام فهرست کردن اطلاعات واقعی (شامل اعداد) ایده خوبی است که از نقاط گلوله استفاده کنید. به این ترتیب از تحت تأثیر قرار دادن خواننده جلوگیری می کنید. به علاوه، دیدن اطلاعات به شکل گلوله باعث به یاد ماندن‌تر شدن و هضم آن‌ها می‌شود.

مشاهده این مطلب  تولید محتوا در یوتیوب چگونه است؟

از زبان طبیعی استفاده کنید

حتی اگر با یک موضوع فنی سر و کار دارید، همچنان مهم است که متن را تا حد امکان طبیعی نگه دارید. سعی کنید در مورد موضوع به روشی بنویسید که در مورد آن صحبت می کنید. اگر مجبور به استفاده از اصطلاحات تخصصی هستید، حتماً در اولین استفاده از آن با استفاده از کلمات ساده آن را توضیح دهید.

یک راه خوب برای آزمایش اینکه آیا متن شما به راحتی قابل خواندن است یا خیر، خواندن آن با صدای بلند است. آیا وقتی کلمات گفته شده را می شنوید برای شما طبیعی به نظر می رسد؟ اگر نه، سعی کنید برای استفاده از زبانی با صدای طبیعی تر، عبارت را دوباره بیان کنید.

فاصله آن را بگذارید

مطمئن شوید که فضای خالی زیادی روی صفحه وجود دارد. بیشتر خوانندگان دوست ندارند با صفحه‌ای پر از چیزی جز متن مواجه شوند. رها کردن عمدی فضای سفید روی صفحه، چیدمان آرامی ایجاد می کند که خواننده را بیشتر دعوت می کند. همچنین به جلب توجه آنها به محتوای شما کمک می کند.

بسیاری از تاکتیک های دیگر در بالا مزیت افزوده ایجاد فضای سفید اضافی را دارند. به عنوان مثال، هنگامی که لیست ها، نقاط گلوله، سرصفحه ها و عناصر گرافیکی را اضافه می کنید، به طور خودکار فضای سفید جذابی روی صفحه ایجاد می کنید.

برای موبایل برنامه ریزی کنید

اکثر مشتریان هنوز دسکتاپ را در مرحله تبدیل ترجیح می دهند. اما اکثریت از دستگاه های تلفن همراه خود در مرحله جمع آوری اطلاعات بالاتر در قیف استفاده می کنند. این یکی دیگر از دلایلی است که شما می خواهید چیزها را کوتاه و بدون درهم و برهم نگه دارید.

مشاهده این مطلب  راهنمای نحوه اطلاع رسانی به یک کپی رایتر مستقل در سال 2024

در دستگاه تلفن همراه، فضای صفحه نمایش محدود است. هرچه محتوای شما مختصرتر باشد، بهتر است. فضای سفید نیز از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا صفحه نمایش کوچک تلفن همراه به راحتی در هم ریخته و گیج کننده به نظر می رسد زمانی که متن بیش از حد به یکباره ظاهر می شود.

برای ایده های بیشتر، حتما وبلاگ های ما را در این سایت بررسی کنید چگونه محتوای بهتری ایجاد کنیم و بالای ما 7 نکته برای مقیاس بندی محتوای خود.

با تولیدکنندگان محتوای حرفه ای کار کنید

آیا می خواهید فوراً بر تمام تکنیک های ایجاد متن بسیار خوانا مسلط شوید؟ اگر چنین است، پس کار با تولیدکنندگان محتوای حرفه ای راهی برای رفتن است. javad yasemi شما را به بهترین استعدادهای کلاس در سراسر جهان متصل می کند. تولیدکنندگان محتوای آزاد ما تجربه و خلاقیتی برای تولید محتوای جذاب و بسیار خوانا برای هر هدفی دارند. اینجا را کلیک کنیدبرای پیدا کردنتوضیح دهید که چرا ما برای کیفیت، سرعت و تخصص در بازاریابی محتوا انتخاب ارجح هستیم.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

تسلط بر هوش مصنوعی و بازاریابی: راهنمای مبتدیان
به بخش اول از مجموعه مقالات ما در مورد هوش مصنوعی (AI) برای مبتدیان بازاریابی خوش آمدید. هدف این مقاله،...
SEM چیست؟ راهنمای شما به بازاریابی موتور جستجو
بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) به بخش مهمی از بازاریابی تبدیل شده است. با توجه به اینکه ما به طور فزاینده‌ای...
هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک: ۱۵ مثال از تأثیر آن امروز و فردا
در دنیای پویای تجارت الکترونیک استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها کلید پیشرو بودن است. هوش مصنوعی (AI) انقلابی...
راهنمای بازرگانان برای مالیات فروش آنلاین
(راه اندازی کسب و کار خودتان) فروشگاه آنلاین طراحی اولین وب‌سایت و انتخاب محصولات مناسب برای فروش، هیجان...
بهترین راه حل‌های پرداخت آنلاین برای فروشگاه آنلاین شما
وقتی شروع کسب و کار انتخاب یک راه حل پرداخت آنلاین امن، کاربر پسند و قابل اعتماد، امری ضروری است. فرض...
راه اندازی کسب و کار دراپ شیپینگ در 10 مرحله
فروش از انبار دیگران روش “دراپ شیپینگ” یک روش فروش کم ریسک برای خرده فروشان است که در آن...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070