شرکت فناوری آموزش الکترونیکی Easygenerator که در سال ۲۰۱۳ در هلند تاسیس شد، با هدف “تغییر آینده یادگیری” فعالیت میکند. پلتفرم آموزش الکترونیکی آنلاین و کاربرپسند این شرکت توسط برخی از بزرگترین شرکتهای جهان پذیرفته شده است. از ابتدای بحران کرونا، Easygenerator شاهد افزایش تقاضا برای راه حل آموزش الکترونیکی خود بوده که به سازمانها امکان ارائه آموزش از راه دور را میدهد.
ایزیجنریتور به عنوان پیشگام در صنعت خود، همواره بر رهبری فکری و تولید محتوای باکیفیت برای آگاهسازی و آموزش مشتریان تمرکز کرده است. ایگور رودی، مدیر بازاریابی رشد در ایزیجنریتور، میگوید از ابتدای بحران کرونا، این تمرکز قوی بر محتوا اثربخشی خود را نشان داده است.
ایگور می گوید: «بازاریابی محتوایی خوب برای مشتریان ارزش ایجاد میکند و در هر مرحله از مسیرشان از آنها حمایت میکند.» «متن با کیفیت بالا به سوالات پاسخ میدهد و مردم را آموزش میدهد. این امر شرکت ما را به عنوان یک متخصص در موضوع و رهبر فکری در صنعت ما معرفی میکند و به جذب مشتریان جدید نیز کمک میکند.»
ایگور درباره چشمانداز بازاریابی محتوا در شرکتش در زمان تغییر صحبت کرد. بینشهایی که او ارائه داد اهمیت یک استراتژی محتوای قوی در طول بحران را نشان میدهد.
با محتوای قوی شروع کردن
ایزیجنریتور برای رسیدن به مخاطبان خود از انواع مختلفی از محتوا استفاده میکند و ارتباطات خود را متناسب با سطح دانش مخاطبان در مراحل مختلف سفر مشتری تنظیم میکند. ایگور میگوید که به لطف پایگاه محتوای قویای که ایزیجنریتور دارد، این شرکت در موقعیتی مناسب برای رسیدن به مخاطبان جدید با شروع بحران کرونا قرار گرفت.
او میگوید: “ما شاهد افزایش ناگهانی در علاقه به محتوای موجود خودمان بودیم. قبل از شروع بحران، پایه محتوایی قوی داشتیم. این به ما مزیت بزرگی داد. چون وقتی مردم به دنبال راه حل میگشتند، به خاطر کیفیت بالای محتوایی که ارائه میدادیم، ابتدا ما را پیدا میکردند. از ماه فوریه، 60 درصد افزایش ترافیک به مقالاتمان داشتیم.”
ایگور تأکید میکند که کیفیت اطلاعات ارائه شده برای موفقیت اساسی است. او میگوید: «چه B2B باشد و چه B2C، هر مشتری جستجوی خود را به صورت آنلاین آغاز میکند. محتوای شما اولین برداشت مشتری از برندتان است. باید از کیفیت بالا برخوردار و متمرکز بر مشتری باشد.» «کانال اصلی ما وبسایت ما است، بنابراین به شدت به سئو متکی هستیم. بسیاری از مقالات ما در صفحه اول گوگل رتبهبندی میشوند که به ما مزیت واضحی میدهد.»
تطبیق محتوا با شرایط بازار جدید
ایزیجنریتور برای جذب افراد در مراحل مختلف سفر مشتری، محتواهایش را با دقت تنظیم میکند.
ایگور میگوید به دلیل هجوم کاربران جدید از آغاز بحران، ایزیجنریتور اکنون تمرکز خود را بر روی ایجاد الگوهای آمادهی دورهها گذاشته است. کاربران میتوانند به صورت رایگان در این پلتفرم ثبت نام کرده و از این الگوها برای ساخت دورههای یادگیری الکترونیکی خود استفاده کنند. ایگور میگوید: “این الگوها بسیار موفق بودهاند. از ماه فوریه تاکنون شاهد افزایش ۸۰ درصدی استفاده از الگوها بودهایم.”
ایزیجنریتور با ارائه این نوع محتوای منحصر به فرد، دقیقا همان چیزی را که مشتریان در حال حاضر به آن نیاز دارند، به آنها ارائه میدهد. ایگور میگوید: «ما میدانیم که در زمان بحران باید سریع عمل کنید. دورههای مبتنی بر الگو ما این فرآیند را هموار میکنند، چه بخواهید دورههای موجود خود را مهاجرت دهید یا از ابتدا دورههای جدیدی ایجاد کنید.»
بهروزرسانی استراتژی محتوا
این بحران تمرکز جدیدی را برای ایزیجنریتور در زمینه مدیریت کمپینهای محتوایی ایجاد کرده است. ایگور میگوید: «در طول بحران، مردم به دنبال راه حلی مثل محصول ما هستند. به همین دلیل، ما یک کمپین خاص برای برجستهسازی کمکمان به آنها ایجاد کردیم. موضوع اصلی کمپین، کار از راه دور بود. این کمپین نشان میدهد که چگونه مردم میتوانند از طریق محصول ما از راه دور کار کنند.»
این کمپین جدید همچنین فرصتی برای ایزی جنراتور فراهم کرد تا بار دیگر خود را از رقبا متمایز کند. ایگور میگوید: «بخش ادغام محصولات ما در مقایسه با بسیاری از ابزارهای موجود در بازار بسیار آسان است، بنابراین ما میخواستیم این موضوع را در محتوای جدیدمان به نمایش بگذاریم».
ایگور در طول بحران متوجه شد که محتوای باکیفیت چقدر برای رشد ایزیجنریتور ارزشمند است. به همین دلیل او میگوید که شرکت قصد دارد تمرکز خود را روی محتوا در آینده گسترش و تقویت کند. او میگوید: “ما میخواهیم تولید محتوای خود را ساختارمندتر و روانتر کنیم. هدف ما تولید متن باکیفیت بالا و مرتبط به سرعت بالا است.” برای تسهیل این کار، ایگور میگوید که شرکت قصد دارد برای برنامهریزی خروجی خود از ساختار خوشهای محتوا استفاده کند.
پیگیری عملکرد
ایزیجنریتور از ابزاری برای خودکارسازی بازاریابی استفاده میکند تا عملکرد محتوای خود را پیگیری کند. این به آنها کمک میکند تا تمرکز خود را بر روی مشتریان بهتر کنند. ایگور میگوید: «وقتی مردم با مطالب شما تعامل میکنند، متوجه میشوید که در چه مرحلهای از سفر مشتری قرار دارند.»
این بحران به طور چشمگیری تعداد تعاملات بازدیدکنندگان با محتوای Easygenerator را افزایش داده است. این فرصتی برای شرکت فراهم می کند تا درک عمیقتری از خواستههای واقعی مشتریانش به دست آورد.
هر بار که یک بازدید کننده به یک فراخوان عمل پاسخ میدهد، فرم درخواست را پر میکند یا برای ایجاد حساب کاربری شخصی ثبت نام میکند، این کار بینشی را ارائه میدهد که ایگور و تیم او از آن برای درک نیازها و علایق مشتریان خود استفاده میکنند. ایگور میگوید: «پس از ثبت نام، کاربران میتوانند پلتفرم ما را کاوش کنند و اولین دوره خود را بسازند. سپس تیم ما میتواند با آنها تماس بگیرد و پشتیبانی ارائه دهد.»
ایگور میگوید که ایزیجنریتور نیز به تحقیقات گسترده کلمات کلیدی برای یافتن فرصتهای موضوعات مرتبط متکی است. او توضیح میدهد: «ما میدانیم که وقتی میدانیم مردم به دنبال چه هستند، میتوانیم محتوای بیشتر و بهتری تولید کنیم.»
ایگور میگوید: «برای ما، بحران فقط تأیید میکند که باید محتوای شما بسیار مشتریمحور باشد.» درس اصلی که او در ماههای گذشته آموخته است این است که «محتوا در مورد گوش دادن به مشتریان شما، کمک به آنها و تبدیل شدن به متخصص در صنعت خود است.»
ایگور می گوید: «خیلی از شرکت ها با تولید محتوای صرفا شرکتی اشتباه میکنند. بخش گوش دادن به مشتریان از یادشان رفته و بعد تعجب میکنند که چرا انتشاراتشان نتیجهای ندارد.» تعادل بین تمرکز بر مشتری، دقت در سنجش و تولید محتوای منحصربهفرد و باکیفیت Easygenerator، یک استراتژی پیروز است که حتی در زمان بحران به رشد شرکت کمک میکند.