09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

ایجاد محتوای بسیار متقاعد کننده: درس هایی از اپل

آنچه در این مقاله می خوانید:

آیا به دنبال راه هایی برای تأثیرگذاری بیشتر از محتوای خود هستید؟ برای افزایش بازدید صفحه و نرخ کلیک و دریافت لایک و اشتراک گذاری بیشتر؟ و بالاتر از همه، برای متقاعد کردن مشتریان جدید برای تبدیل؟ خوب پس چرا چند نکته را از یکی از برندهای واقعاً نمادین و فوراً قابل تشخیص جهان نگیرید: اپل.

در این مقاله، ما قصد داریم به برخی از ویژگی‌هایی که محتوای اپل را در طول سال‌ها تأثیرگذار کرده‌اند، نگاهی بیندازیم. و ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید از همان تکنیک ها برای کمک به افزایش عملکرد محتوای خود استفاده کنید، صرف نظر از اینکه اهداف بازاریابی محتوای شما چیست.

تکنیک 1: با ویژگی ها پیشرو باشید

اپل برای جلب توجه به ویژگی های محصولات خود وقت تلف نمی کند. زیرا آنها می دانند که این ویژگی ها همان چیزی است که اکثر خریداران آنلاین می خواهند درباره آن بدانند. بنابراین، به‌جای پر کردن سرصفحه‌ها و سرفصل‌های فرعی خود با ادعاهای مبهم، مانند «راه‌حل پیشرو» یا «هر چیزی که نیاز دارید»، ویژگی‌ها را به‌طور خاص نام‌گذاری کنید و به خواننده اجازه دهید تصمیم بگیرد که آیا آن ویژگی‌ها با نیازهای او صحبت می‌کنند یا خیر.

تکنیک 2: هر صفحه یک صفحه فرود است

شما هرگز نمی توانید به طور کامل پیش بینی کنید که چگونه یک مشتری در وب سایت شما قرار می گیرد. البته مهمترین چیز این است که آنها در آنجا فرود می آیند. و هنگامی که آنها این کار را انجام دهند، شما فقط یک فرصت دارید تا توجه آنها را جلب کنید، به آنها احساس خوش آمدید بدهید و آنها را در حال پیمایش و کلیک کردن نگه دارید.

مشاهده این مطلب  ۲۰ پرسش برتر که تحقیق می‌تواند به پاسخگویی به آنها کمک کند

اپل طراحی وب بسیار کاربرپسند است زیرا به کاربران حس جهت‌گیری فوری از لحظه‌ای که فرود می‌آیند، می‌دهد. مهم نیست که در کدام صفحه وارد سایت آنها می شوید، به لطف سرفصل های واضح، طراحی بدون درهم و برهمی، استفاده فراوان از فضای سفید و هدر مینیمالیستی، یک نمای کلی فوری خواهید داشت.

هنگام طراحی صفحات خود، همیشه از خود بپرسید: چه می شد اگر این اولین صفحه ای بود که یک مشتری در آن قرار می گرفت؟ آیا این بلافاصله باعث می شود آنها احساس کنند که در خانه هستند؟ آیا آنها می توانند بلافاصله هر چیزی را که ممکن است به دنبال آن باشند پیدا کنند؟

تکنیک 3: مخاطبان خود را وارد عمل کنید

اپل بهتر از هر برند دیگری درک می کند که قرار دادن مخاطبان خود در مرکز توجه چقدر اهمیت دارد. آنها در ایجاد یک ارتباط عاطفی فوری بین مخاطبان و محصولات خود استاد هستند. محتوای آنها شخصی، دوستانه و معتبر است. اما چگونه به آن دست می یابند؟ این واقعاً به برخی از مهارت های اصلی نوشتن خلاصه می شود:

  • مخاطبان خود را مستقیماً مورد خطاب قرار دهید (بگویید «شما» و اغلب بگویید).
  • از دستوراتی استفاده کنید که دارای افعال مثبت و قدرتمند هستند (مانند «به دست آوردن»، «ایجاد کردن» و «پیدا کردن»).
  • تخیل خواننده را با داستان سرایی جذب کنید.

وقتی نوبت به داستان‌گویی می‌رسد، نقطه قوت اپل در یافتن عبارات کامل (بسیار کوتاه) است که خواننده را فوراً در یک سناریو قرار می‌دهد. خواننده می تواند بلافاصله تصور کند که از استفاده از محصول لذت می برد. این یک تکنیک بسیار قدرتمند است و به یک واژه ساز واقعی نیاز دارد تا آن را دقیقاً به درستی دریافت کند.

مشاهده این مطلب  روندهای بازاریابی محتوا برای امسال و بعد از آن

تکنیک 4: از زبان رضایت بخش و متقارن استفاده کنید

به عنوان بازاریاب محتوا، همه ما می خواهیم فوراً توجه مخاطبان خود را به خود جلب کنیم. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار استفاده از عبارات کوتاه و سریعی است که حرف‌های زیادی می‌زند و تا حد امکان از کلمات کمتری استفاده کنید. بار دیگر، این تکنیکی است که اپل بر آن مسلط است. محتوای آنلاین آن‌ها مملو از نمونه‌های بی‌شماری از عبارات تند است که چشم را جلب می‌کند، حال و هوا را ایجاد می‌کند و تخیل خواننده را تحریک می‌کند. در اینجا چند مورد از تکنیک های اصلی آنها برای رسیدن به این اثر استفاده می شود:

  • زبان متقارن:به عبارت “آنچه بالا می رود، باید پایین بیاید” فکر کنید. وقتی چنین عبارتی را می گویید تقریباً یک احساس فیزیکی به شما دست می دهد. اپل آن را با عباراتی که به نظر می رسد «بالا می روند» (هیجان ایجاد می کند) و «پایین می آید» (ارائه وضوح) کانالی می کند.
  • تکرار:در سرتاسر محتوای اپل، عباراتی را خواهید یافت که حول یک کلمه ساخته شده اند (معمولاً یک کلمه بسیار ساده و رایج مانند «همه» یا «هر کدام»). این کلمه یک یا دو بار در یک عبارت تکرار می شود تا یک اثر هارمونیک ایجاد شود.

بنابراین، چرا این تکنیک ها اینقدر متقاعد کننده هستند؟ در سطح ناخودآگاه، آنها حس تعادل، هماهنگی و تفکیک را ایجاد می کنند. این باعث می شود خواننده به طور غریزی احساس کند “همه چیز درست است”. و این اثر روانی ظریف این را به یک تکنیک تولید محتوا بسیار قدرتمند تبدیل می کند.

مشاهده این مطلب  چگونه ایجاد محتوای هوش مصنوعی آینده نویسندگی خلاق را شکل می دهد

تکنیک 5: با تولیدکنندگان محتوای حرفه ای کار کنید

همانطور که سودآورترین شرکت جهان، واضح است که اپل مقداری پول برای تکمیل محتوای خود دارد. آنها تقریباً مطمئناً تیم های بزرگی از سازندگان محتوای داخلی را تشکیل می دهند که در هر کلمه ای که در کانال های آنلاین آنها ظاهر می شود همکاری می کنند. و این در کیفیت محتوا منعکس می شود. به متخصصان واقعی نیاز است تا آن عبارات کاملاً بیان شده را بیان کنند و آن تأثیر عاطفی آنی را ایجاد کنند.

هرکسی که تا زمانی که ما محتوای اپل را دنبال می‌کند، موافق است: آنها بدیهی است که با تولیدکنندگان محتوای حرفه‌ای کار می‌کنند که تمام هدفشان در زندگی خلق کردن است. متقاعد کننده، محتوای جذابی که همیشه بهتر و بهتر می شود.

شاید شرکت شما در موقعیت استخدام تیم بزرگی از تولیدکنندگان محتوای داخلی نباشد. خبر خوب این است: شما همچنان می توانید محتوای باکیفیتی را که برای برجسته کردن برند خود به آن نیاز دارید، دریافت کنید. کار با متخصصان آزاد راه حل ایده آل است. شما کیفیت مورد نیاز خود را به همراه بسیاری از ایده های تازه و خارجی دریافت می کنید. به علاوه، از انعطاف پذیری مالی عدم نیاز به کارمندان سازندگان محتوای خود لذت می برید. شما لازم نیست استیو جابز بعدی باشید تا ببینید چگونه می توانید به اهداف بازاریابی محتوای خود برسید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

استراتژی محتوا در صنایع رگوله‌ شده

استراتژی محتوا در صنایع رگوله‌ شده | چگونه در دل محدودیت‌ ها، اعتماد و تمایز بسازیم؟

در فضای پرچالش صنایع رگوله‌شده مانند مالی، بیمه، بهداشت، داروسازی یا حتی دخانیات، تولید محتوا دیگر صرفاً...
سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
نکات و ترفندهای نوشتن محتوا با هوش مصنوعی

نکات و ترفندهای نوشتن محتوا با هوش مصنوعی

دنیای تولید محتوا با سرعتی باورنکردنی در حال تغییر است و هوش مصنوعی یکی از بازیگران اصلی این تحول شده...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

استراتژی‌های جستجو و برندینگ نه تنها هم‌زیستی دارند، بلکه وقتی ترکیب شوند، پیروزی‌های بزرگی در زمینه...
سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

برند خود را حرفه‌ای نشان دهید، نه صرفاً تبلیغاتی مقدمه‌ای بر اهمیت تیزرهای صنعتی در عصر دیجیتال در دنیای...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
۱۵ روش ثابت‌شده برای افزایش دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی

۱۵ روش ثابت‌شده برای افزایش دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی

افزایش تعداد دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی یکی از اهداف مهم برندها و کسب‌وکارهاست؛ اما با وجود رقابت...
آینده بازاریابی در عصر هوش مصنوعی | چگونه AI صنعت مارکتینگ را متحول می‌کند؟

در عصر هوش مصنوعی، چه بر سر بازاریابی خواهد آمد؟

۳۰ سال پیش، دنیا با ورود نرم‌افزارهای واژه‌پرداز و صفحات گسترده، آماده‌ی یک انقلاب در بهره‌وری شد. وعده...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070