09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

چگونه لحن صدای منحصر به فرد برند خود را پیدا کنید

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

لحن صدا در برندسازی و بازاریابی چیست؟ چرا مهم است؟

در برندسازی و بازاریابی، لحن صدا، سبک امضایی است که یک شرکت در آن ارتباط برقرار می کند. این ترکیبی از واژگان، سبک و لحن است که شخصیت برند شما را می‌سازد، خواه این شخصیت آرام و عجیب، «حرفه‌ای و در عین حال سرگرم‌کننده» یا «فلسفی و فلسفی» باشد. رویایی، فقط برای نام بردن چند احتمال.

هر محتوایی که شرکت شما منتشر می‌کند، از قبل دارای لحنی است، چه از آن آگاه باشید یا نه. نکته کلیدی این است که با دقت در مورد یک لحن صدای معتبر و مناسب تصمیم بگیرید که با مخاطبان شما طنین انداز شود. و برای استفاده مداوم از آن، ارتباطات برند شما متمایز و به وضوح قابل تشخیص باشد.

لحن صدا مهم است زیرا باعث می شود نام تجاری شما با مخاطبان شما مرتبط باشد. در بازارهای شلوغ امروزی، اگر مردم فوراً آن را بشناسند، برند شما دارای یک مزیت قوی است. لحن صدای مناسب به رسمیت شناختن برند کمک می کند، که به برند شما کمک می کند تا از سایرین متمایز شود.

مزایای دادن لحن صدای منحصر به فرد به برند شما

اگر هنوز یک لحن واضح برای ارتباطات برند خود تعریف نکرده اید، اکنون زمان خوبی برای شروع است. در اینجا فقط چند مورد از مزایای کلیدی که می توانید انتظار داشته باشید آورده شده است:

  • افزایش آگاهی از برند: در بازارهای شلوغ مانند خدمات B2B و SaaS، بسیاری از برندها کمتر شبیه به رقبای خود هستند. لحن منحصربفردتر به احتمال زیاد توجه مخاطبان شما را به خود جلب می کند و آگاهی برند را افزایش می دهد. از آنجایی که این یک مزیت بزرگ برای بازاریابان محتوای B2B است 84 درصد از آنها می گویند افزایش آگاهی از برند یکی از اهداف کلیدی آنها در 12 ماه گذشته بوده است.
  • درک مثبت برند: یک لحن واضح و ثابت باعث می شود که برند شما منسجم تر و حرفه ای تر به نظر برسد. این به ارتباطات شما چیز خاصی می دهد، که به مخاطبان شما نشان می دهد که در حال فکر و تلاش برای نحوه ارائه خود هستید. این امر باعث ایجاد یک غوغای مثبت در اطراف برند شما می شود، که دوباره به شما کمک می کند تا از مارک هایی که با لحن صدای آشفته و نامرتب ارتباط برقرار می کنند متمایز شوید.
  • افزایش شناخت برند: همانند آگاهی از برند، شناخت برند شما نیز از لحن صدای متمایز بهره می برد. وقتی به یک سبک ارتباطی خاص پایبند باشید، نشان می دهد که برند شما چه چیزی منحصر به فرد است. این باعث می شود ارتباطات شما برای مخاطبان شما به یاد ماندنی تر و قابل تشخیص باشد.
  • روابط قوی با مشتری: افراد تمایل بیشتری به درگیر شدن و بازگشت به چیزهایی دارند که برایشان آشنا به نظر می رسد. ایجاد لحن متمایز صدایی باعث می‌شود مخاطبان شما با برند شما احساس راحتی کنند – گویی که دارند با کسی که می‌شناسند و به آن اعتماد دارند، وقت می‌گذرانند.
  • همکاری آسان‌تر در تیم‌های شما: یک مزیت عملی کلیدی داشتن یک لحن صدای مشخص این است که تضمین می کند همه اعضای تیم برندینگ و بازاریابی شما (چه داخلی و چه برون سپاری) همیشه در یک صفحه هستند. همه در هنگام تولید محتوا از یک سبک ثابت پیروی می کنند که به حرفه ای بودن و شناخته شدن محتوای شما کمک می کند.
مشاهده این مطلب  مروری بر وبسایت شما

برای شناسایی لحن ایده آل برای برند و مخاطبان خود به کمک نیاز دارید؟ اسکن رایگان Tone of Voice javad yasemi محتوای شما را تجزیه و تحلیل می کند و گزارش کاملی را در اختیار شما قرار می دهد.

این گزارش لحن صدای فعلی شما را شناسایی می‌کند و پیشنهادهای مفیدی در مورد چگونگی بهبود ثبات و افزایش عملکرد محتوای شما ارائه می‌دهد.

امتحان کنید تجزیه و تحلیل رایگان آهنگ صدا javad yasemi امروز

چگونه لحن صدای برند خود را تعریف کنیم

اکنون که می دانید لحن صدا چیست و چرا مهم است، بیایید شروع به تعریف لحن صدای برند خود کنیم. برای شروع، ما 5 عنصر کلیدی لحن صدای برند موثر را توضیح خواهیم داد.

5 عنصر یک لحن موثر صدا

  • اصالت: یک لحن موثر باید واقعی و با ارزش های اصلی برند شما صادق باشد. اصالت اعتماد ایجاد می کند، افراد را به مشتریان وفادار تبدیل می کند و جذابیت کلی برند شما را افزایش می دهد.
  • سازگاری: ثبات برای شناخت برند ضروری است. استفاده از لحن یکسان در همه کانال ها پیام شما را تقویت می کند و شناسایی محتوای مرتبط با کسب و کار شما را برای مشتریان آسان تر می کند.
  • وضوح: لحن صدای شما باید واضح باشد و به راحتی قابل تعریف باشد. لحن پیچیده باعث سردرگمی می شود و از معنای پیام شما منحرف می شود.
  • رزونانس: لحن قوی از نظر عاطفی با مخاطب شما ارتباط برقرار می کند. این بدان معناست که باید با احساسات و تجربیات آنها همخوانی داشته باشد.
  • تطبیق پذیری: اگرچه تن صدای شما سازگار است، اما لحن صدای شما باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا با انواع مختلف پیام ها و کانال ها سازگار شود. این بدان معنی است که شما می خواهید از ایجاد لحن بسیار سفت و سخت اجتناب کنید.
    5 مرحله برای تعریف لحن صدای برندتان
مشاهده این مطلب  ده راه برای بهبود صفحات محصولات وب‌سایت شما

در مرحله بعد، 5 مرحله برای تعریف لحن صدای برند شما را طی می کنیم. خواه برای اولین بار لحن صدایی را برای برند خود ایجاد می کنید، یا سعی می کنید لحن موجود خود را بهبود بخشیده و تیز کنید، این راهنمای گام به گام به شما در این راه کمک می کند.

  • ارزش ها و هویت برند خود را ایجاد کنید: دانستن ارزش های برند شما همیشه اولین قدم برای تعریف لحن صحیح صدا است. بسیاری از برندها با مشاوران خارجی کار می کنند تا ارزش های خود را به وضوح تعریف کنند. این به آنها احساس قوی تری از هدف می دهد که به هدایت تمام فعالیت ها، استراتژی ها و ارتباطات آنها کمک می کند.
  • مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید: با صدای برند خود سعی در دستیابی به چه کسانی دارید؟ تو را دارم شخصیت های خریدار را برای گروه های هدف خود توسعه داده اید? به دست آوردن درک واضحی از مخاطبان هدف خود همچنین به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که کدام سبک ارتباطی احتمالاً با آنها طنین انداز می شود. به عنوان مثال، اگر مخاطبان بسیار باهوش فناوری را هدف قرار می دهید، می توانید از لحن آکادمیک تر و فنی تر استفاده کنید، اما همچنین از طنز آنلاین برای متعادل کردن همه چیز استفاده کنید.
  • لحن خود را با هر کانال ارتباطی تطبیق دهید: اکثر برندهای امروزی از الف پیروی می کنند استراتژی بازاریابی محتوای چند کاناله. هنگام ایجاد لحن صدای خود، حتماً در نظر داشته باشید که در هر کانالی که استفاده می کنید چقدر خوب کار می کند. در صورت لزوم، لحن هر کانال را تغییر دهید. برای مثال، ممکن است در پست‌های وبلاگ و رسانه‌های اجتماعی از لحن شوخ‌تر و شوخ‌آمیزتر استفاده کنید، اما برای مقالات سفید از لحن آکادمیک‌تری استفاده کنید.
  • یک راهنمای صوتی ایجاد کنید: لحن صدای خود را در یک کتابچه راهنمای واضح مستند کنید. مطمئن شوید که تمام قوانین نحوه استفاده از لحن صدای خود را در همه کانال های مختلف خود و برای همه شخصیت ها یادداشت کنید. گنجاندن لیستی از بایدها و نبایدها مفید است تا اطمینان حاصل شود که تمام سازندگان محتوای شما دقیقاً نحوه استفاده صحیح از لحن صدای برند شما را می دانند.
  • نظارت بر عملکرد و بهینه سازی مستمر: هنگامی که در مورد لحن صدای خود تصمیم گرفتید، حتماً آن را در محتوای موجود خود نیز اعمال کنید. این امر یکپارچگی در همه دارایی ها را تضمین می کند. نظارت کنید که چگونه به‌روزرسانی لحن صدای شما بر KPIهای محتوای شما تأثیر می‌گذارد. اگر تأثیرات منفی بر معیارهای کلیدی مانند تعامل اجتماعی، CTR یا تبدیل می بینید، به تنظیم و تنظیم دقیق لحن صدای خود ادامه دهید تا زمانی که در مسیر درست قرار بگیرید.
مشاهده این مطلب  پرسش و پاسخ‌های تکنیک‌های فروش

چگونه لحن صدای برند ثابتی را حفظ کنیم

حفظ ثبات در لحن صدای برند شما برای یک هویت برند کارآمد بسیار مهم است. این تضمین می کند که تمام محتوای شما با تصویر شرکت شما مطابقت دارد. همچنین شناخت برند را تقویت می کند و منجر به روابط معنادارتر با مخاطبان هدف شما می شود.

برای ثابت نگه داشتن لحن صدای برندتان:

  • یک لحن دقیق راهنمای صوتی ایجاد کنید: مثال‌های واقعی از بایدها و نبایدها را وارد کنید. همچنین به ایجاد واژه نامه یا فهرستی از اصطلاحات تایید شده و اصطلاحات ممنوع کمک می کند.
  • بازخوانی محتوای موجود: هنگامی که در مورد لحن مناسب تصمیم گرفتید، یک به روز رسانی محتوا انجام دهید برای اطمینان از اینکه محتوای موجود شما به روز شده و با محتوای جدید سازگار است.
  • همه سازندگان محتوا را با لحن صدای شما همراهی کنید: چه با تولیدکنندگان محتوای داخلی کار کنید و چه با استعدادهای فریلنسری، مطمئن شوید که با استفاده از لحن صدای برند خود، آنها را به سمت راست حرکت کنید.

چگونه مطمئن شویم که لحن صدای شما معتبر است

از آنجایی که اصالت یکی از عوامل اصلی پشت هر لحن صدای موثر است، بیایید به نحوه ایجاد لحن صدایی که واقعاً شخصیت برند شما را تسخیر می کند، نگاهی بیاندازیم:

  • همه را درگیر کنید: تمام بخش ها و رهبری شرکت را گرد هم بیاورید تا ارزش های برند خود را مشخص کنید. مجدداً، معمولاً ایده خوبی است که یک مشاور برندسازی را برای کمک در این مورد بیاورید. با جمع‌آوری داده‌ها از بخش گسترده‌ای از سازمانتان، احتمال بیشتری وجود دارد که به اصل چیزی برسید که برند شما را منحصر به فرد می‌کند.
  • به نحوه صحبت مشتریان خود گوش دهید: علاوه بر ارزش های برند شما، مشتریان شما باید نقش اصلی را در شکل دادن به لحن صدای شما ایفا کنند. پس از همه، شما می خواهید لحن شما با آنها طنین انداز شود. نحوه ارتباط مشتریان فعلی و هدف خود را تجزیه و تحلیل کنید. با تیم های فروش و پشتیبانی مشتری خود صحبت کنید تا درک دقیقی از آنچه در ذهن مشتریان شماست و واژگانی که آنها استفاده می کنند به دست آورید.
  • مثل حرف زدنت بنویس: امروزه بیشتر بازاریابی محتوا بر زبانی ساده و قابل فهم تمرکز دارد. استفاده از لحن صدایی را در نظر بگیرید که احساسی دوستانه، قابل دسترس و هرگز ترساننده نداشته باشد.
  • تعادل بین سازگاری و سازگاری را بیابید: در حالی که یکنواختی کلیدی است، لحن شما نیز باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا با کانال ها و انواع پیام های مختلف سازگار شود. اگر از صدایی استفاده می‌کنید که کاملاً فنی است، زمانی که می‌خواهید پیامی ساده بفرستید (مثلاً یک تبریک تعطیلات در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود) نامشخص به نظر می‌رسد. تعادل مناسب را ایجاد کنید تا به برند خود شخصیتی دقیق و واقع بینانه ببخشید.
مشاهده این مطلب  گرایش‌های بازاریابی دیجیتال در سال 2024: چه انتظاراتی باید داشته باشیم و چگونه آماده شویم؟

لحن نام تجاری نمونه های صدا

هنگام انتخاب لحن صدای برند خود، گزینه های زیادی دارید. بسته به ارزش‌های برندتان، ترجیحات مخاطبان و استراتژی بازاریابی محتوایتان، مزایا و معایب هر یک از گزینه‌های لحن صدای زیر را در نظر بگیرید و ببینید کدام یک (یا ترکیب) برای شما مناسب‌تر است:

لحن مستقیم

این نوع لحن از زبان واضحی استفاده می کند که مستقیماً به تجارت می رسد. سطح خنثی از احساسات را حفظ می کند و بیشتر بر ارزش افزوده از دیدگاه تجاری تمرکز می کند.

جوانب مثبت: درک آسان، کم خطر بیگانگی مخاطبان با پیام های بیش از حد احساسی.

معایب: ممکن است خیلی “سرد” یا بی طنز به نظر برسد.

لحن دوستانه

همانطور که از نام آن پیداست، یک لحن دوستانه باعث می‌شود محتوای شما به نظر برسد که توسط یک دوست نوشته شده است. غالباً از زبان محاوره ای استفاده می کند و گرما را تراوش می کند و باعث می شود خوانندگان احساس راحتی و استقبال کنند. این لحن ترجیحی برای بسیاری از استارت‌آپ‌های فناوری B2C و B2B است.

جوانب مثبت: باعث می شود برند شما دوست داشتنی و قابل دسترس به نظر برسد.

معایب: اگر زیاده روی کنید، ممکن است ساختگی یا غیرحرفه ای به نظر برسد.

لحن خوش بینانه/رویایی

لحن خوش بینانه با هدف القای امید و مثبت اندیشی در مخاطبان خود است. کلماتی که استفاده می شود به سمت انگیزه و تشویق به پیشرفت یا توسعه تمایل دارند. یک مثال است بیانیه ماموریت تسلاt: “برای تسریع انتقال جهان به انرژی پایدار”.

جوانب مثبت: به برند شما حالتی رویایی و متمرکز بر آینده می دهد.

مشاهده این مطلب  افزایش بازدید یوتیوب

معایب: ممکن است محتوای شما را تبلیغاتی به نظر بیاورد مگر اینکه از آن با ارزش افزوده واقعی نسخه پشتیبان تهیه کنید.

لحن سرگرم کننده

برندهایی که هدفشان لحن سرگرم کننده است، شوخ طبعی، شوخ طبعی یا خاصیت را به پیام های خود تزریق می کنند تا مخاطبان را سرگرم کنند و در عین حال محصولات یا خدمات خود را نیز تبلیغ کنند. Old Spice این لحن را با عباراتی کنایه آمیز مانند: “بوی مرد، مرد” تجسم می کند.

جوانب مثبت: احتمال ویروسی شدن شما را افزایش می دهد.

معایب: برای موفقیت به خلاقیت و استعداد (و همچنین بودجه) زیادی نیاز است.

لحن بازیگوش

اگر سعی می کنید از طریق سبک ارتباطی خود شادی و سرگرمی را برانگیزید، ممکن است یک لحن بازیگوش مناسب باشد! این نوع با طنز یا هیجان بی‌نظیر، مخاطبان را بدون زحمت جذب می‌کند.

جوانب مثبت: باعث می شود نام تجاری شما دمدمی مزاج و سبک به نظر برسد، که ممکن است به شما کمک کند تا از سایرین متمایز شوید.

معایب: ممکن است غیر جدی جلوه کند. همچنین حفظ لحن بازیگوش در همه ارتباطات ممکن است سخت باشد، زیرا محتوا باید ساده تر باشد.

لحن فنی

برندهای Tech و SaaS و همچنین بسیاری از مارک‌های B2B اغلب رنگ‌های فنی را اتخاذ می‌کنند که بر دانش خاص صنعت متکی است. محتوای آنها برای مخاطبان تخصصی مانند مهندسان یا متخصصان فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده است.

جوانب مثبت: باعث می شود نام تجاری شما مانند یک رهبر فکری/خودی به نظر برسد.

معایب: ممکن است با برخی از مخاطبان مهم شما بیگانه باشد. این مهم است که محتوای خود را با سطح تخصص فنی هر شخص تطبیق دهید.

مشاهده این مطلب  مهم‌ترین تاریخ‌های تجارت الکترونیک در سال ۱۴۰۳ + الگوی تقویم رایگان

لحن رسمی

لحن رسمی که اغلب به‌عنوان «سخت یا خسته‌کننده» خوانده می‌شود، با نحوی دقیق و پیروی از قوانین زبان استاندارد مشخص می‌شود. معمولاً توسط شرکت های حقوقی، خدمات B2B یا مؤسسات مالی استفاده می شود. به عنوان مثال، بانک BNP Paribas را در نظر بگیرید، با شعار آنها، “بانک جهانی در حال تغییر

مزایا: برند شما را جدی و حرفه ای جلوه می دهد.

معایب: ممکن است احساس غیرشخصی داشته باشد. می تواند متمایز شدن از رقبا را سخت تر کند.

لحن غیر رسمی

یک لحن غیررسمی، زبان دوستانه و طنزآمیز را با پیام‌های ساده که همه می‌توانند درک کنند، ترکیب می‌کند. شعار مترو یک مثال عالی است: تازه بخور!

مزایا: با مخاطبان گسترده ای طنین انداز می شود.

معایب: ممکن است برای هر بخش یا بازار مناسب نباشد. تنظیم رسمی با هنجارهای فرهنگی نیز مهم است، به همین دلیل است بومی سازی محتوا بسیار حیاتی است

برای شناسایی لحن ایده آل برای برند و مخاطبان خود به کمک نیاز دارید؟

اسکن رایگان Tone of Voice javad yasemi محتوای شما را تجزیه و تحلیل می کند و گزارش کاملی را در اختیار شما قرار می دهد. این گزارش لحن صدای فعلی شما را شناسایی می‌کند و پیشنهادهای مفیدی در مورد چگونگی بهبود ثبات و افزایش عملکرد محتوای شما ارائه می‌دهد.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی به منظور بهتر شدن شرایط سایت و بهبود تعامل مخاطبان انجام می‌شود. در عصر دیجیتال...
خدمات تیک آبی اینستاگرام

خدمات تیک آبی اینستاگرام | هزینه گرفتن تیک آبی اینستاگرام

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده که در شبکه اجتماعی اینستاگرام دنبال اکانت واقعی یک شخصیت مشهور و...
پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
افزایش بازدید گوگل بالا بردن سایت

افزایش بازدید گوگل

امروزه گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در دنیا از لحاظ رتبه بندی سایت ها و کسب و کار های اینترنتی...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070