حرفه ای و پایدار از روز اول با جواد یاسمی

مقدمه ای برای بومی سازی بازاریابی

آنچه در این مقاله می خوانید:

آیا می خواهید با محتوایی که مستقیماً با آنها صحبت می کند توجه مخاطبان خود را جلب کنید؟ امیدوارید کسب و کار خود را در مناطق جدید و ناشناخته رشد دهید؟ شما به بومی سازی بازاریابی نیاز خواهید داشت.

مانند همه استراتژی های تجاری ارزشمند، بازاریابی محلی سازی کمی زمان و تلاش می گیرد اما، اگر به درستی متوجه شوید، این شانس را دارید که مخاطبان کاملاً جدیدی را به دست آورید و آن مزیت رقابتی بسیار مهم را به دست آورید. برای کشف اصول بومی سازی بازاریابی و اینکه چگونه می تواند به کسب و کار شما کمک کند، ادامه مطلب را بخوانید.

در این وبلاگ به شما نشان خواهیم داد:

  • بومی سازی بازاریابی چیست؟
  • چگونه بومی سازی بازاریابی می تواند به شما کمک کند مخاطبان بیشتری را جذب کنید.
  • چگونه از بومی سازی بازاریابی برای ایجاد روابط قوی تر با مشتری و افزایش وفاداری استفاده کنیم.
  • نحوه شروع بومی سازی بازاریابی

بومی سازی بازاریابی چیست؟

بومیسازی بازاریابی، استراتژی، فرآیند و فعالیتهایی است که در تطبیق بازاریابی یک برند با یک مخاطب خاص نقش دارند. بومی سازی بازاریابی می تواند برای طیف گسترده ای از محتوا، چه دیجیتال و چه فیزیکی اعمال شود. این می تواند شامل محتوای وب سایت، پست های رسانه های اجتماعی، کتاب های الکترونیکی و سایر محتوای نوشتاری باشد. اما میتواند در مورد استراتژی و تاکتیکهای بازاریابی کلی شما، داراییهای برند بصری شما و تطبیق قیمتگذاری شما با ارز مناسب نیز اعمال شود.

بومی سازی بازاریابی برای UX نیز مهم است. برای مثال، اگر به بازدید از وبسایتهای اروپایی عادت کردهاید، پیمایش در یک وبسایت طراحیشده برای بازار چین میتواند بسیار مشکل باشد!

مشاهده این مطلب  دوره تخصصی آموزش دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین

مزایای بومی سازی بازاریابی چیست؟

اگر قصد دارید کسب و کار خود را به مناطق جدیدی توسعه دهید یا می خواهید ارتباطات خود را با مخاطبان جغرافیایی خاصی بهبود بخشید، بومی سازی بازاریابی برند خود باید در اولویت باشد. در اینجا برخی از مزایای بومی سازی بازاریابی آورده شده است.

می توانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید

یکی از بسیاری از چیزهای بزرگ در مورد وب جهانی این است که “شما حدس زدید” آن در سراسر جهان است. اگر کسب و کار شما در کشور خود رونق دارد و محصولات یا خدمات شما احتمالاً برای مخاطبان در قلمرو دیگری مناسب است، پس چرا عکس نگیرید؟ دسترسی جهانی اینترنت، سیستم های پرداخت جهانی قابل اعتماد و تعداد زیادی از ارائه دهندگان لجستیکی معتبر تا حد زیادی موانع را بر سر راه تجارت بین المللی از بین برده است. مخاطب بیشتر به معنای درآمد بیشتر، سهم بازار بیشتر و برتری نسبت به رقبای شماست.

توصیه ما به مشاغل با جاه طلبی های جهانی این است که قبل از رقبای خود، بومی سازی بازاریابی خود را مرتب کنید!

شما از ابتدا روابط عالی با مشتری ایجاد می کنید.

اولین برداشت مهم است اگر وبسایت و کامهایی را ارائه میدهید که بر اساس استانداردهای حرفهای بومیسازی شدهاند (مثلاً بر خلاف ترجمه شدهاند)، شانس بسیار بیشتری برای جذب مخاطبان جدید خود، بهبود تجربه مشتری و جلب اعتماد آنها خواهید داشت. هرگونه لغزش در املا یا دستور زبان، یا استفاده از ارجاعات فرهنگی که مردم درک نمیکنند، خطر بیگانهکردن آنها یا منحرف کردن حواس آنها را از حرف شما خواهد داشت.

مشاهده این مطلب  وبینارهایی که مشتری می سازند: تبدیل سرنخ ها به مشتریان در سال 2024

یک 2020 نظرسنجی از CSA Research دریافتند که 76 درصد از خریداران آنلاین ترجیح می دهند محصولات خود را با اطلاعات به زبان مادری خود خریداری کنند. از کلمات و لحن مناسب و همچنین زمینه های مرتبط استفاده کنید که مشتریان بالقوه شما آن را درک کنند، و در موقعیت عالی برای شروع ایجاد روابط بلندمدت با مشتری مثمر ثمر خواهید بود.

وفاداری مشتری را افزایش می دهد.

بومی سازی بازاریابی به برندها کمک می کند تا در سطح عمیق تری با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. بازاریابی امروزی تماماً به اشتراک گذاری یک داستان متقاعد کننده با مخاطبان است. اگر پیام شما از نظر فرهنگی حساس نباشد، پر از اشتباهات گرامری باشد یا تجربه کاربری ضعیفی ارائه دهد، نمی توانید این کار را انجام دهید.

مشتریان عموماً نیازی به خرید از برندهایی ندارند که محلی برای آنهاست. اما آنها میخواهند با آنها با احترام رفتار شود و احساس نکنند که فقط یک رقم فروش است. بومیسازی بازاریابی نشان میدهد که شما متعهد به ارائه خدمات درازمدت به مشتریان خود هستید – و این باعث ایجاد وفاداری، اعتماد و حمایت میشود.

نحوه شروع بومی سازی بازاریابی

  • مطمئن شوید که تفاوت بین آنها را درک کرده اید ترجمه و بومی سازی بازاریابی شما اگر در مورد اصطلاحات مربوط به بومی سازی بازاریابی گیج شده اید، نگران نباشید، ما از شما حمایت می کنیم. ما را بررسی کنید وبلاگ در مورد تفاوت بین ترجمه، ترجمه و بومی سازی.
  • کشورها یا مناطقی را که می خواهید آزمایش و هدف قرار دهید، شناسایی کنید. تحقیقات بازار و رقبا را انجام دهید تا مطمئن شوید که چگونه می توانید بهترین خدمات را به این مخاطبان ارائه دهید.
  • برنامه ای برای آزمایش این بازارها ایجاد کنید. اگر منابع زیادی ندارید، ایده خوبی است که هر بار به یک بازار جدید نزدیک شوید. در کنار کاهش خطر بارگذاری بیش از حد تیم خود، یک رویکرد محتاطانه تر به این معنی است که می توانید بینش های ارزشمندی به دست آورید و در حین حرکت یاد بگیرید.
  • متخصصان مناسب را در اختیار داشته باشید. برای اینکه بومی سازی خود را به موفقیت برسانید، باید تمام جنبه های ارتباطات فروش و بازاریابی خود را در نظر بگیرید. محتوا، وثیقه، خدمات مشتری و هر نقطه تماسی که مخاطب جدید شما با شما خواهد داشت. بدون پشتیبانی حرفه ای کار زیادی انجام می شود. کار با مبتکران حرفه ای بازاریابی محتوا این بار را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. اگر می خواهید بیشتر بدانید، همین امروز با تیم ما تماس بگیرید.
مشاهده این مطلب  خدمات دیتا اینتری (وارد کردن محصول در فروشگاه)

خلاصه محلی سازی بازاریابی

امیدواریم این مقدمه برای بومیسازی بازاریابی، ایدههای مفید و الهامبخشی برای رشد کسبوکارتان در مناطق جدید به شما داده باشد. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، کمی کار وجود دارد، اما حداقل می توان گفت که پاداش های بالقوه قابل توجه است.

تیم javadyasemi از بحث در مورد نیازهای بومی سازی بازاریابی شما بسیار خوشحال است، بنابراین لطفاً با ما تماس بگیرید – ما دوست داریم کمک کنیم. همچنین میتوانید درباره روندهای بازاریابی، از جمله بومیسازی، اطلاعات بیشتری کسب کنید گزارش صنعت جدید ما.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

تسلط بر هوش مصنوعی و بازاریابی: راهنمای مبتدیان
به بخش اول از مجموعه مقالات ما در مورد هوش مصنوعی (AI) برای مبتدیان بازاریابی خوش آمدید. هدف این مقاله،...
SEM چیست؟ راهنمای شما به بازاریابی موتور جستجو
بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) به بخش مهمی از بازاریابی تبدیل شده است. با توجه به اینکه ما به طور فزاینده‌ای...
هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک: ۱۵ مثال از تأثیر آن امروز و فردا
در دنیای پویای تجارت الکترونیک استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها کلید پیشرو بودن است. هوش مصنوعی (AI) انقلابی...
۸ راهکار بهینه‌سازی وبسایت تجارت الکترونیک برای افزایش فروش
وقتی صحبت از تجارت آنلاین می‌شود، … ساخت یک وب‌سایت تجارت الکترونیک (و کامل کردن آن هیچ وقت تمام...
تبلیغات آنلاین: راهنمای کامل انواع و فرمت‌های تبلیغات
سرمایه‌گذاری در تبلیغات آنلاین، چالش‌های جدیدی را به همراه دارد، چرا که شما با انواع مختلف تبلیغات و...
ده نوع تبلیغات و نحوه استفاده موثر از آنها
(چه به تازگی) یک وب‌سایت ساختم به شروع یک کسب و کار یا می‌خواهید یک محصول جدید را معرفی کنید یا یک محصول...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070