فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

ده نوع تبلیغات و نحوه استفاده موثر از آنها

آنچه در این مقاله می خوانید:

(چه به تازگی) یک وب‌سایت ساختم به شروع یک کسب و کار یا می‌خواهید یک محصول جدید را معرفی کنید یا یک محصول موجود را تبلیغ کنید، تبلیغات می‌توانند به شما کمک کنند. فرصت‌های زیادی برای رسیدن به مخاطبان جدید، افزایش فروش و آگاهی از برند شما از طریق انواع تبلیغات سنتی و دیجیتال وجود دارد.

برای کمک به شما در انتخاب روش تبلیغاتی مناسب از بین روش‌های مختلف، انواع برجسته تبلیغات را به طور کامل توضیح داده‌ایم. با شناخت این انواع، می‌توانید بهترین روش تبلیغاتی را برای رشد کسب و کار خود انتخاب کنید.

تبلیغات امروزی چیست؟

تبلیغات استراتژی بازاریابی است که کسب و کارها برای ارتقا برند، محصولات و/یا خدمات خود از آن استفاده می کنند. هر نوع تبلیغات اهداف مشابهی دارد – چه تبدیل خریداران بالقوه به مشتریان واقعی، چه به اشتراک گذاری اطلاعات با مخاطبان جدید، یا ایجاد آگاهی از برند – در نهایت، تبلیغات به رشد کسب و کار شما کمک می کند.

بازاریابی در مقابل تبلیغات

در حالی که بازاریابی و تبلیغات شباهت‌های زیادی دارند (و بسیاری از آنها این دو واژه را به جای هم استفاده می‌کنند) ، تبلیغات فقط بخشی از … استراتژی بازاریابی بازاریابی بخش راهبردی در ساختن یک کسب‌وکار است که شامل انواع تبلیغات از جمله تبلیغات ارگانیک و پولی می‌شود، در حالی که تبلیغات، صرف نظر از نوع آن، به این معنی است که شما برای جلب توجه به برند خود پول پرداخت می‌کنید.

با رشد کسب‌وکار کوچک شما، برای رسیدن به اهداف و نقاط عطف خاص در استراتژی بازاریابی، نیاز به طراحی کمپین‌های تبلیغاتی مختلف خواهید داشت.

تبلیغات را می‌توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد: تبلیغات سنتی و دیجیتال.

تبلیغات سنتی

تبلیغات سنتی به نوعی از تبلیغات اشاره دارد که معمولا به صورت آفلاین انجام می‌شوند. مثال‌های تبلیغات یکه روش‌های بازاریابی سنتی را نشان می‌دهد. کسب و کارها هنوز از این پلتفرم‌های تبلیغاتی سنتی برای فروش محصولات یا جذب افراد به برند خود استفاده می‌کنند.

تبلیغات دیجیتال یا رسانه‌های نو

تکامل فناوری، دنیای بازاریابی را متحول کرده و بسیاری از کسب و کارها، بیشتر تبلیغات خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند. از پیامک تا کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات دیجیتال به بازاریابی در بستر پلتفرم‌های آنلاین و کانال‌های ارتباطی دیجیتال اشاره دارد.

بازاریابی دیجیتال به بخشی جدایی‌ناپذیر از جستجوی آنلاین تبدیل شده است، جایی که تقریباً هر نقطه تماسی روزانه در اینترنت فرصتی برای تبلیغات ارائه می‌دهد. صاحبان مشاغل کوچک، تبلیغات دیجیتال را به ویژه جذاب می‌دانند، زیرا این تبلیغات معمولاً مقرون‌به‌صرفه تر هستند و اغلب از تجزیه و تحلیل پیشرفته برای سنجش نتایج استفاده می‌کنند. یکی از انواع اصلی این تبلیغات

تبلیغات دیجیتال بر اساس آمار Statista انتظار می‌رفت که این رقم در سال 2021 به بیش از 500 میلیارد دلار برسد و تا سال 2026 به رقم باورنکردنی 876 میلیارد دلار افزایش یابد. این موضوع گواه این است که شرکت‌ها در سراسر جهان، تبلیغات دیجیتال را به عنوان بخش بزرگی از استراتژی‌های تبلیغاتی خود پذیرفته‌اند.

تبلیغات جستجوی آنلاین

بالغین آمریکایی به طور میانگین ۳.۵ ساعت از روز خود را آنلاین می‌گذرانند. استفاده زیاد از اینترنت تبلیغات آنلاین هدف تبلیغات مرتبط این است که مخاطبان شما را در جایی که بیشتر وقت خود را می‌گذرانند، هدف قرار دهند.

علاوه بر این، بازاریابان از امکان ردیابی فوری بازدهی و نتایج کمپین‌های آنلاین خود بسیار استقبال می‌کنند. از آنجایی که بسیاری از ابزارها و تحلیل‌ها در تبلیغات دیجیتال ادغام شده‌اند، می‌توانید به صورت لحظه‌ای بدانید فروش شما از کجا می‌آید و برای ارتقای عملکرد، به سرعت بهینه‌سازی‌های لازم را انجام دهید.

مشاهده این مطلب  تیک آبی اسپاتیفای (Spotify)

با توجه به قدرت این نوع تبلیغات، می‌توانید از روش‌های دیجیتال متعددی برای تبلیغ خود در فضای آنلاین استفاده کنید.

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک این روش به شما اجازه می‌دهد که در موتورهای جستجو به طور تدریجی و بدون ناگهانی ظاهر شوید. در کمپین‌های PPC، شما یک سری از کلمات کلیدی را انتخاب می‌کنید تا بر روی آن‌ها پیشنهاد قیمت بدهید و به این ترتیب تبلیغ شما در بالای نتایج جستجو برای کلماتی که کسب‌وکار یا محصولات شما را توصیف می‌کنند، قرار می‌گیرد.

حتی می‌توانید روی نام‌های برند رقیب پیشنهاد قیمت بدهید تا به عنوان یک گزینه دیگر در نظر گرفته شوید. ۹۰ درصد از جستجوگران قبل از شروع جستجو، در مورد برند مورد نظر خود تصمیمی نگرفته‌اند..

این نوع تبلیغات به صورت متنی نمایش داده می‌شوند، پس مطمئن شوید که متن تبلیغاتی شما جذاب و گیرا باشد، چرا که نمی‌توانید برای جلب توجه کاربران به تصاویر تکیه کنید.

علاوه بر این، بسیاری از تبلیغ‌کنندگان ترافیک آنلاین پولی خود را به صفحات فرود منحصرا برای ارتقای فروش و افزایش نرخ تبدیل مشتریان

در نهایت، تبلیغات PPC طوری طراحی شده‌اند که فقط زمانی که کسی روی تبلیغ شما کلیک می‌کند، هزینه پرداخت می‌کنید، بنابراین یک روش عالی برای یادگیری است. چطور در گوگل تبلیغ کنیم؟ شما می‌توانید هزینه هر کلیک (CPC) را به دلخواه تعیین کنید. بنابراین این روش یک انتخاب عالی برای تبلیغات آنلاین کمپین‌هایی با اهداف فروش مشخص، معیارهای CPL و ROI است.

نمایش بنرها

آیا تا به حال هنگام خواندن مطلبی آنلاین، تصویر مربعی یا مستطیلی در لبه‌های صفحه یا بین پاراگراف‌ها مشاهده کرده‌اید؟ این نوع تبلیغات، بنر نمایش نامیده می‌شود و معمولاً از تصاویر جذاب یا ویدیوها تشکیل شده که همراه با متن‌های لایه بندی شده و دکمه فراخوان عمل، یک محصول یا خدمت تبلیغاتی را به نمایش می‌گذارد.

تبلیغات بنری بر اساس هزینه به ازای هر هزار نمایش (CPM) یا هزینه به ازای هر کلیک (CPC) هزینه می‌شوند، که بستگی به پلتفرمی که شما تبلیغات خود را در آن اجرا می‌کنید دارد. از آنجایی که نرخ کلیک (CTR) در بنرهای نمایش به اندازه تبلیغات PPC بالا نیست، معمولاً از آن‌ها برای ایجاد آگاهی از برند و کمک به ماندن در ذهن مخاطبان استفاده می‌شود.

تبلیغات بومی

تبلیغات بومی

چیزی که متمایز می‌کند تبلیغات بومی تبلیغات بومی، برخلاف انواع دیگر تبلیغات، به گونه‌ای طراحی می‌شوند که اغلب متوجه نمی‌شویم تبلیغ هستند. این تبلیغات با تطبیق قالب و سبک محتوای اصلی صفحه، به طور تقریبی غیر قابل تشخیص می‌شوند.

توانایی استتار آنها، این قالب تبلیغاتی را بسیار محبوب کرده است. تبلیغات بومی تا پایان سال ۲۰۲۱، ۷۴ درصد از کل درآمد تبلیغات نمایشی آمریکا را به خود اختصاص خواهند داد. بازاریابان عاشق این نوع تبلیغات هستند چون راهی زیرکانه برای جلب توجه مخاطب هدف است، بدون آن که خیلی واضح باشد. مثلا اگر به دقت به محتوا در انتهای صفحه یا بین مقالات در سایت‌هایی که تبلیغات نمایش می‌دهند نگاه کنید، یک متن کوچک با عبارت “داستان‌های حمایت شده” یا “توسط … تبلیغ شده است” را مشاهده خواهید کرد.

از آنجایی که تبلیغات بومی اغلب در پلتفرم‌های انتشار محتوا یا کانال‌های ویدیویی مانند یوتیوب قرار دارند، می‌توانند راهی عالی برای هدایت ترافیک به یک پست وبلاگ، یک ویدیوی آموزشی یا سایر انواع محتوای آموزشی طولانی مدت باشند.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی، برخلاف بسیاری از روش های تبلیغاتی دیگر، به شما امکان تعامل اصیل با مخاطبان را می دهد. شما نه تنها می توانید تبلیغات خود را با توجه به پارامترهای مخاطب هدف شخصی سازی کنید، بلکه می توانید با افرادی که با تبلیغات شما تعامل داشته اند، ارتباط برقرار کنید. تبلیغات هدفمند در بهترین حالت خود

مشاهده این مطلب  نیچ مارکت چیست و چگونه به یک بازار نیچ دست پیدا کنیم؟

علاوه بر این، استفاده از رسانه‌های اجتماعی روز به روز در حال افزایش است. اکنون، بسته به مخاطبان هدف و اهداف شما، پلتفرم‌های پیشرو متعددی برای تبلیغات وجود دارد.

تا سال 2021 در سال جاری، هزینه‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان به بیش از ۱۸۰ میلیارد دلار رسید. بخش عمده‌ای از این هزینه صرف تبلیغات موبایل شد. انتظار می‌رود که این رقم تا سال ۲۰۲۶ به بیش از ۳۵۰ میلیارد دلار برسد.

تبلیغات لینکدین تبلیغات لینکدین

لینکدین با تبلیغات B2B شناخته شده است و به شما امکان می‌دهد به پایگاه داده حرفه‌ای بیش از 690 میلیون کاربر خود دسترسی پیدا کنید و با استفاده از محتواهای اسپانسر شده، پیام‌های اسپانسر شده، تبلیغات متنی و تبلیغات پویا به مخاطبان خود برسید.

نکته‌ی خاص این کانال این است که افراد در حال حاضر در یک ذهنیت حرفه‌ای قرار دارند و به همین دلیل بیشتر احتمال دارد که نسبت به تعامل با فرصت‌های جدیدی که به رشد کسب و کارشان کمک می‌کند، پذیرا باشند.

(توجه داشته باشید که هزینه هر کلیک در لینکدین نسبت به دیگر شبکه‌های اجتماعی بالاتر است. با این حال، برای کسب‌وکارهای B2B که قیمت هر فروش آنها بالا است، این هزینه‌ها می‌تواند با بازدهی مثبت سرمایه‌گذاری، هزینه‌های تبلیغات را جبران کند.)

تبلیغات فیسبوک تبلیغات فیسبوک

تبلیغات فیسبوک به ۱.۶ میلیارد نفر دسترسی دارد و امکان شخصی سازی کمپین‌هایتان را براساس اهداف خاص و مخاطبان بی‌شمار به شما می‌دهد. شما می‌توانید انتخاب کنید که در فیسبوک، اینستاگرام، مسنجر، Audience Network یا در همه آن‌ها تبلیغ کنید. بیشتر تبلیغات فیسبوک بر اساس مدل هزینه به ازای کلیک (PPC) با قیمت‌های نسبتا پایین اجرا می‌شوند و هیچ حداقل هزینه ای برای تبلیغات وجود ندارد که برای مشاغل کوچک می‌تواند مفید باشد.

تبلیغات اینستاگرام تبلیغات اینستاگرام

اینستاگرام به شما امکان می‌دهد به‌راحتی پست‌های موجود را به تبلیغات تبدیل کنید. می‌توانید محتوای تبلیغاتی خود را در استوری‌ها، ریل‌ها و فید مخاطبان خود نمایش دهید. آموزش‌های تصویری پرطرفدارترین نوع محتوا در اینستاگرام هستند.لطفا متن مورد نظر خود را در پرانتز قرار دهید تا ترجمه کنم.

سپس انتخاب کنید که بازدیدکنندگان را به کجا هدایت کنید، چه به فروشگاه اینترنتی (پروفایل اینستاگرام یا هر جای دیگری. از آنجایی که فیسبوک مالک اینستاگرام است، شما می توانید تبلیغات خود را از داخل برنامه اینستاگرام یا از طریق مدیر تبلیغات فیسبوک اجرا کنید.)

تبلیغات در توییتر تبلیغات توییتری

توییتر فرمت‌های تبلیغاتی مختلفی ارائه می‌دهد، از جمله محبوب‌ترین آن‌ها پست‌های تبلیغاتی معمولی هستند که در تایم‌لاین مخاطبان شما، در کنار توییت‌های معمولی، نمایش داده می‌شوند.

یکی دیگر از قالب‌های رایج تبلیغات، تبلیغات دنبال‌کننده است که می‌تواند به افزایش دید شما و ارتقای حساب شما کمک کند. تبلیغات دنبال‌کننده در توییتر می‌تواند با نشان دادن حساب توییتر کسب و کار شما در بخش “چه کسی را دنبال کنید” به عنوان یک پیشنهاد، این کار را انجام دهد. این به شما کمک می‌کند تا توسط مخاطبان جدیدی که ممکن است قبلاً شما را نشناخته‌اند، دیده شوید.

تبلیغات پینترست تبلیغات پینترست

تبلیغات پینترست به شما امکان می‌دهد پین‌هایی بسازید که در فید مخاطبان شما نمایش داده می‌شوند. هدف این است که کاربران این پین‌ها را مرتبط و جذاب ببینند، روی آن‌ها کلیک کنند و برای بعد آن‌ها را ذخیره کنند. قالب تبلیغاتی پینترست بسیار بصری است و می‌تواند برای برندهای خرده فروشی بسیار مفید باشد.

مشاهده این مطلب  هشت گام برای تبدیل مشتریان به فروشندگان

زیبایی این نوع تبلیغات در این است که اغلب متوجه نمی‌شوی که پین‌ها تبلیغاتی هستند و این برای کاربر نهایی تجربه‌ای بسیار مطلوب ایجاد می‌کند. 78 درصد از کاربران پینترست محتوای برندها را مفید می‌دانند. پس با اطمینان کامل در جستجوهای آنها حاضر شو.

تبلیغات در تیک تاک تبلیغات در تیک‌تاک

تیک‌تاک فقط برای ویدیوهای رقص سرگرم‌کننده نیست، بلکه با تبلیغات ویدیویی کوتاه خود به کسب‌وکارها هم توجه می‌کند. این پلتفرم جدید رسانه‌های اجتماعی نرخ تعامل بالایی را نشان می‌دهد و به شما دسترسی به کاربران پرشور را می‌دهد. علاوه بر این، می‌توانید مخاطبان هدف خود را بر اساس بخش‌های مختلف تفکیک کنید تا به مخاطبان مرتبط‌تر برسید.

به یاد داشته باشید که کلید تبلیغات تیک تاک، روایت داستان برند شما به شیوه‌ای منحصربه‌فرد است. سعی کنید از آهنگ‌ها و صداهای ترند شده در ویدیوهای تبلیغاتی خود استفاده کنید تا با لحن و سبک این نوع تبلیغات هماهنگ باشد.

چاپ

یکی از اولین و قدیمی‌ترین روش‌های تبلیغات چاپ کن این روش تبلیغاتی به شما امکان می‌دهد تا برند خود را در روزنامه‌ها، مجلات و بروشورهای چاپی به نمایش بگذارید.

با وجود اینکه انواع تبلیغات دیجیتالی سهم قابل توجهی از بازار چاپ را به دست گرفته‌اند، هنوز هم تمایل به نگهداری و مطالعه محتواهای فیزیکی وجود دارد که مصرف‌کنندگان آن را دوست دارند.

روزنامه و مجله

چه در روزنامه نیویورک تایمز باشد چه در مجله مد وگ، شما می‌توانید تبلیغات کسب‌و‌کارتان را به صورت یک صفحه اختصاصی کامل یا یک آگهی کوچک‌تر در صفحه‌ای همراه با چند تبلیغ دیگر نشان دهید.

در نشریات، هزینه تبلیغات بر اساس اندازه آگهی و موقعیت آن در مجله یا روزنامه تعیین می‌شود. مثلاً صفحه آخر مجله به دلیل دیده شدن توسط تعداد بیشتری از خوانندگان، هزینه بیشتری خواهد داشت و اثرگذاری بالاتری هم دارد. به همین ترتیب، آگهی‌های تمام صفحه به طور قابل توجهی گران‌تر از فرمت‌های کوچک‌تر هستند.

باید نوع مجلاتی که مخاطبان شما احتمالاً می‌خوانند را انتخاب کنید، زیرا برخی از نشریات به‌طور واضح برای گروه‌های جمعیتی خاص طراحی شده‌اند.

بروشور و تراکت

اگر می‌خواهید اثر خود را به دست تعداد زیادی از مردم برسانید کارت ویزیت مزایای محصولات و خدمات خود را در محتوای چاپی که می‌توانید به راحتی توزیع کنید، برجسته کنید. سپس این دارایی‌های تبلیغاتی را در فروشگاه‌ها، در رویدادها یا حتی در خیابان‌های پر رفت‌وآمد پخش کنید.

پست مستقیم

ما می‌دانیم که نامه‌های سنتی در سرعت ضعف دارند. با این حال، همیشه صندوق پستی خود را چک می‌کنیم و گاهی از آن لذت می‌بریم. در واقع، ۵۵ درصد مردم مشتاقانه منتظر هستند تا ببینند چه نامه‌ای دریافت کرده‌اند. در مقایسه با بازاریابی ایمیلی ۸۰ درصد از نامه‌های سنتی باز می‌شوند، در حالی که ۸۰ درصد از ایمیل‌ها نادیده گرفته می‌شوند..

بازاریابان از پست مستقیم برای ارسال کوپن، تبلیغات و اخبار مربوط به کسب و کارشان به مشتریان.وب‌سایت تجاری تا کاربران بتوانند برای اطلاعات بیشتر درباره پیشنهاد آنلاین شوند. یک راه آسان برای جذب خوانندگان به صورت آنلاین ایجاد یک کد QR که با اسکن شدن، کاربر را بلافاصله به مقصد تبلیغاتی هدایت می‌کند.

نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ می‌توانید با یافتن آدرس‌های مشتریان فعلی خود برای تبلیغات مستقیم پستی آغاز کنید.مدیریت ارتباط با مشتری علاوه بر این، می‌توانید به شرکت‌های ارسال نامه مستقیم که این نوع اطلاعات را می‌فروشند، مراجعه کنید.تبلیغات رادیویی، ویدیویی و تلویزیونی

مشاهده این مطلب  نکات ضروری و غیر ضروری هنگام بازدید از نمایشگاه تجاری

دوربین، نور، حرکت. فیلمنامه ویدیویی‌تان را آماده کنید و فیلمبرداری را شروع کنید، چون محتوا ویدیویی نوعی از تبلیغات بسیار موثر و جذاب است. ۶۱ درصد بازاریابان قصد دارند در سال ۲۰۲۱ هزینه های ویدیویی خود را افزایش دهند. آینده تبلیغات در همین نوع تبلیغات است. ویدیوها می‌توانند کسب و کارتان را از طریق پخش، اینفومرشیال و… تبلیغ کنند. تبلیغات تلویزیونی تجاری یا از طریق پلتفرم‌های پخش

از یک سو، تبلیغات تلویزیونی برای رسیدن به بازار وسیع‌تر و عمومی‌تر ایده‌آل است زیرا می‌تواند به طور همزمان به هزاران و حتی میلیون‌ها نفر برسد. از سوی دیگر، اندازه‌گیری میزان دسترسی و بازگشت مستقیم سرمایه‌گذاری (ROI) و تأثیر تبلیغات تلویزیونی بر فروش دشوار است، زیرا ردیابی آنها به اندازه تبلیغات آنلاین ساده نیست.

همچنین، تبلیغات تلویزیونی می‌توانند گران باشند زیرا به صورت ثانیه‌ای فروخته می‌شوند و قیمت آن‌ها می‌تواند بسته به زمان پخش، برنامه‌ای که در آن پخش می‌شود و حتی اینکه شبکه تلویزیونی محلی یا سراسری باشد، تغییر کند.

مهم نیست که تصمیم می‌گیرید تبلیغات ویدیویی خود را در کجا نمایش دهید (یوتیوب همیشه یک شروع خوب است)، مطمئن شوید که کیفیت ویدیوی شما بالا است و جزئیاتی در مورد ارزش محصول یا مشکلی که حل می‌کند ارائه می‌دهید.

ساخت کمپین‌های ویدئویی آنلاین با ابزارهای بازاریابی مانند (ابزار رایگان آنلاین) واقعاً ساده شده است.سازنده ویدئوپس از پایان کار، می‌توانید ویدیوی ساخته شده خود را برای انواع مختلف تبلیغات، از جمله شبکه‌های اجتماعی، دوباره استفاده کنید.

تبلیغات محیطی

آیا تا به حال به تایمز اسکوئر در نیویورک سیتی رفته‌اید؟ آنجا می‌توانید نمای ۳۶۰ درجه‌ای از تبلیغات فضای باز را در اطراف خود ببینید که به شکل بیلبوردهای چشمک‌زن، اتوبوس‌هایی که با تبلیغات رستوران‌ها و نمایش‌های برادوی از کنار شما رد می‌شوند و تابلوهایی که از هر طرف به چشم شما می‌خورند.

اما نیویورک تنها جایی نیست که تبلیغات محیطی این کار آنقدر موفق است که بیشتر شهرها و روستاها در سراسر جهان از فضای باز به عنوان فضایی برای تبلیغات استفاده می‌کنند. ۷۱٪ از مشتریان اغلب به پیام های روی وسایل نقلیه و تابلوهای تبلیغاتی کنار جاده توجه می‌کنند..

تبلیغات در فضای باز، به خصوص در مناطق پر رفت و آمد و محبوب، هزینه های زیادی را در بر می گیرد.

تا سال ۲۰۲۳ انتظار می‌رود که هزینه‌های تبلیغات خارج از خانه به ۳۹ میلیارد دلار آمریکا برسد و این نشان می‌دهد که این نوع سنتی تبلیغات هنوز هم راهی موثر برای رسیدن به مردم است.

تابلوهای تبلیغاتی

تابلوهای تبلیغاتی به کمپین شما اجازه می‌دهند تا روی بنرهای بزرگ در مکان‌هایی مثل کنار اتوبان‌ها یا استادیوم‌های ورزشی به نمایش درآیند. به طور خلاصه، هر جایی که تردد زیادی دارد برای این نوع تبلیغات مناسب است.

جذابیت این بیلبوردها به دلیل ابعاد بزرگ و جلب توجه آن‌هاست، به خصوص زمانی که رسانه‌های دیجیتال را در فضاهای باز ادغام می‌کنند.

حمل و نقل

هر روز میلیون‌ها نفر با استفاده از روش‌های مختلف حمل و نقل به محل کار خود می‌روند. بسیاری از تبلیغ‌کنندگان از این رفت‌وآمدها برای نمایش تبلیغات در مکان‌های عمومی مانند اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، دوچرخه‌ها، فرودگاه‌ها و صندلی‌های هواپیما استفاده می‌کنند.

تبلیغات خیابانی

تبلیغات خیابانی در پیاده‌روها، گذرگاه‌ها، یا مکان‌هایی که مردم در آن راه می‌روند یا می‌نشینند، انجام می‌شود. بازاریابی چریکی اغلب در تبلیغات خیابانی گنجانده می‌شود که در آن از عناصر طبیعی محیط خیابان برای تبلیغ یک کسب‌وکار استفاده می‌شود.

مشاهده این مطلب  گرایش‌های بخش فروشندگان خودرو

برای مثال، تبلیغ مک دونالد را در نظر بگیرید که یک خط عابر پیاده ساده را به سیب زمینی سرخ شده معروف خود تبدیل کرد. ایده‌های دیگر می‌تواند رنگ آمیزی نیمکت‌ها با رنگ برند شما یا ادغام خلاقانه محصولتان در فضا باشد. همانطور که می‌بینید، این تبلیغات بسیار خلاقانه هستند، بنابراین سعی کنید در این نوع تبلیغات، منحصر به فرد و خارج از چارچوب فکر کنید.

تبلیغات موبایلی

آیا می‌دانستید آمریکایی‌ها روزانه 96 بار گوشی‌های خود را چک می‌کنند که به طور متوسط هر 10 دقیقه یک بار می‌شود. استفاده مداوم از تلفن همراه توضیح می‌دهد که چرا بازاریابان از تبلیغات موبایلی به عنوان یکی از مجاری بازاریابی خود استفاده می‌کنند.

تبلیغات موبایل به شما امکان می‌دهد که اعلانات را از طریق پیامک به مشتریان هدف خود ارسال کنید. شما می‌توانید یک پیشنهاد یا تخفیف ارسال کنید و معمولا یک URL به صفحه فرود یا وب‌سایت برای اقدام به همراه آن قرار دهید.

این نوع تبلیغات به دلیل هزینه کم و پوشش وسیعش محبوب است. میانگین نرخ باز شدن پیامک‌های بازاریابی ۹۸ درصد است.

قرارداد تبلیغات محصول

شاید قبلاً متوجه این موضوع نشده باشید، اما اکثر برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها محصولات تبلیغاتی را در خود دارند. به این معنا که شما به عنوان یک کسب و کار می‌توانید برای اینکه یک شخصیت خاص در فیلم، از قهوه برند شما بنوشد یا لباس‌های طرح شما را بپوشد، پول پرداخت کنید. اما این فقط محصولات فیزیکی نیستند که تحت این نوع تبلیغات قرار می‌گیرند، شما می‌توانید فقط نام یا برند کسب و کارتان را در داستان فیلم یا سریال قرار دهید.

تبلیغات محصول باعث می‌شود که بینندگان ناخودآگاه ارتباطی بین صحنه فیلم و یک برند خاص برقرار کنند، مثلا بین شخصیت قدرتمند جیمز باند و ماشین اسپورت لوکس آستون مارتین که او رانندگی می‌کند. ۵۲ درصد از مردم آمریکای شمالی به تبلیغات محصول در فیلم‌ها و سریال‌ها اعتماد داشتند و ۴۹ درصد از آن‌ها پس از دیدن این تبلیغات، اقدام به خرید یا استفاده از محصول کردند..

اگر تبلیغات قرارگیری محصول را انتخاب می کنید، با دقت به مکان و نحوه قرار دادن محصولاتتان فکر کنید و مطمئن شوید که با تصویر برند شما همخوانی دارد.

تولید شده توسط مصرف‌کننده

تبلیغات تولید شده توسط مصرف کننده یکی از جدیدترین انواع تبلیغات است که دنیای بازاریابی را تسخیر کرده است. تبلیغات مبتنی بر محتوای تولید شده توسط کاربران بسیار مورد اعتماد مخاطبان است و نرخ کلیک چهار برابر بالاتر دریافت کنید(نسبت به دیگر انواع تبلیغات.)

در این استراتژی بازاریابی آنلاین، برندها به افراد پول می‌دهند تا محتوایی برای آنها بسازند و آن را به نمایندگی از برند تبلیغ کنند. این محتوا می‌تواند شامل هر چیزی از ویدیو و مطلب وبلاگ گرفته تا پست شبکه‌های اجتماعی، آموزش و موارد دیگر باشد.

در این دنیای تبلیغات، فرصت‌هایی برای همکاری با اینفلوئنسرها، میکرواینفلوئنسرها، بازاریابان وابسته و سفیران برند خواهید یافت. رسیدن به مخاطبان سازندگان محتوا مزیت بزرگی به شمار می‌رود، زیرا به شما دسترسی مستقیم و مرتبط می‌دهد.

صرفه جویی در زمان نیز یکی از مزایای تبلیغات تولید شده توسط مصرف کننده است، زیرا مشاغل نیازی به صرف وقت برای ایجاد و ترویج دارایی‌ها ندارند. همچنین باید بدانید که روش‌های پرداخت برای محتوای تولید شده توسط مصرف کننده به پول محدود نمی‌شوند. گاهی اوقات می‌توانید با محصولات رایگان، تجارب و تخفیف به خالقان پاداش دهید.

تبلیغات رادیویی و پادکست

در دنیای پرشتاب امروز، رادیو و تبلیغات پادکست به یک روش رایج برای دریافت اطلاعات در حال حرکت، به ویژه از طریق پادکست و رادیو تبدیل شده است.

مشاهده این مطلب  میزبانی از مشتریان: قوانین پذیرایی

با توجه به این موضوع، شما می‌توانید از تعداد زیاد شنوندگان در ساعات اوج ترافیک، که با تبلیغات به آنها دسترسی دارید، استفاده کنید.

برای هدف‌گیری، می‌توانید روی گروه خاصی از شنوندگان تمرکز کنید که تبلیغ شما را جالب و مرتبط می‌دانند. برای این کار، یک کانال رادیویی یا نوع پادکست خاص که با خدمات شما همخوانی دارد را انتخاب کنید. ممکن است کاربران پیام حمایت شده شما را بسیار مفید بدانند. 54 درصد از شنوندگان پادکست می‌گویند که بیشتر احتمال دارد برندهایی را که در پادکست‌ها تبلیغ می‌شوند، در نظر بگیرند..

در نهایت، لازم نیست به رادیو یا پادکست‌های بزرگ موجود متکی باشید. شما می‌توانید به طور رایگان با استفاده از یکی از این موارد، پادکست خودتان را راه‌اندازی کنید. قالب های وب سایت پادکست این بستر به شما امکان می‌دهد تا تخصص خود را برجسته کنید و داستان منحصر به فرد برندتان را تعریف کنید.

تکنیک‌های رایج تبلیغاتی برای شروع

بعد از اینکه نوع تبلیغات مورد نظرتان را برای معرفی کسب و کارتان انتخاب کردید، باید به این فکر کنید که از چه تکنیک های تبلیغاتی در استراتژی خود استفاده کنید.

روش‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد که هر کدام می‌توانند روی نحوه‌ی واکنش مخاطب هدف شما به استراتژی و کمپین‌های تبلیغاتی شما تاثیر بگذارند، اما ما لیستی از محبوب‌ترین روش‌ها را برای شروع شما با نوع دلخواهتان گردآوری کرده‌ایم.

احساسات را به کار گرفتن تصور کنید یک آگهی تلویزیونی برای یک خودرو. این خودرو پر از یک خانواده است که برای یک سفر جاده‌ای هیجان‌انگیز آماده می‌شوند، همه آن‌ها می‌خندند و از خوشحالی برای ماجراهای پیش رو، ذوق‌زده هستند. این صحنه احساسات مثبت را نسبت به خودرو و برند آن ایجاد می‌کند.

احساسات را برانگیختن

اثر پیروی از اکثریت این تکنیک به ایجاد تقاضا و هیاهو برای یک محصول از طریق نشان دادن استفاده از آن توسط دیگران می‌پردازد. تصور کنید تبلیغی در شبکه‌های اجتماعی برای یک گوشی جدید، که در آن جمعیت زیادی از افراد از همان گوشی استفاده می‌کنند تا حس “من هم باید داشته باشم” را در مخاطبان ایجاد کنند.

اثر گله

چاپ و حروفچینی این روش برای برندهای بزرگ که لوگوی آنها با فونت شناخته شده‌ای طراحی شده، بهترین عملکرد را دارد. برای مثال، کوکاکولا در بسیاری از تبلیغات خود، تایپوگرافی و لوگوی شناخته شده خود را در مرکز صحنه قرار می‌دهد.

تایپوگرافی تایپوگرافی

روانشناسی رنگ این در مورد استفاده از رنگ‌ها برای برانگیختن احساسات در مخاطبان هدف شماست تا آنها را به انجام کاری ترغیب کند. برای مثال، رنگ قرمز به عنوان محرک اشتها شناخته می‌شود و در تبلیغات غذاهای فوری، چه آنلاین چه چاپی، به کار می‌رود. روانشناسی رنگ و جذابیت عاطفی برای مخاطبان هدف، اغلب در تبلیغات به طور همزمان به کار می‌روند.

روانشناسی رنگ

نظرات مشتریانبه عنوان نوعی تأیید اجتماعی، نظرات و بازخوردها در همه انواع تبلیغات می‌توانند تأثیرگذار باشند. مردم به نظرات مثبت یا داستان‌های کاربران مشابه خود که از یک محصول یا خدمات استفاده می‌کنند و تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند، واکنش مثبتی نشان می‌دهند.

نظرها

انواع تبلیغات، سوالات متداول

پنج نوع تبلیغات آنلاین چه هستند؟

  1. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

  2. تبلیغات بومی

  3. تبلیغات موبایلی

  4. تبلیغات جستجو (هم پولی و هم ارگانیک)

  5. بازاریابی یا تبلیغات ایمیلی

  • بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

 

چه نوع تبلیغاتی موثرتر است؟

چه نوع تبلیغاتی بیشترین سودآوری را دارد؟

هشت نوع اصلی تبلیغات چه هستند؟

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای
بهترین شرکت تبلیغاتی مشهد
شهر مشهد به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم در ایران، همواره نیاز به خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای داشته است....
لیست ایمیل و پیامک خود را به راحتی افزایش دهید
در سالی که تجارت الکترونیک بیش از هر زمان دیگری رونق دارد، ممکن است به دنبال راه‌های جدیدی برای متمایز...
تسریع فرآیند پرداخت برای افزایش سفارشات
بازاریابی تجارت الکترونیک مدرن پیچیده است؛ اما در بسیاری از موارد، به دو مرحله ساده خلاصه می‌شود: عشق...
مدیریت آسان مرجوعی‌های شاپيفای
هرچند آزاردهنده هستند، اما هیچ کسب‌وکاری که محصولاتش را آنلاین می‌فروشد، از پس فرستادن گاه‌و‌بیگاه محصولات...
چه زمانی باید لیست ایمیل خود را پاکسازی کنید
چه زمانی باید مشترکان غیرفعال را از فهرست ایمیل خود حذف کنید؟ ساختن لیست ایمیل، به‌طور طبیعی، بخش مهمی...
چگونه و چرا کسب‌وکارم در حوزه غذا را راه‌اندازی کردم
شرکت کابوتو فودز مستقر در بریستول قصد دارد نودل‌های فوری را به سطحی کاملا جدید ارتقا دهد. اما چه چیزی...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070