Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

آیا باید کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر را هدف قرار دهید؟ (و چگونه آنها را پیدا کنیم)

بررسی سریع تیترهای مقاله

آیا واقعا می‌توان از کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر یا کلمات کلیدی که در ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند SEO.com، Ahrefs، Semrush و Google Keyword Planner داده‌های مربوط به حجم جستجو ندارند، ترافیک ایجاد کرد؟ پاسخ بله است، اما قبل از هدف قرار دادن کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر یا کم، باید برخی نکات را در نظر گرفت. انتخاب کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر می‌تواند به شما در جذب مخاطبانی خاص کمک کند، به ویژه اگر در حوزه خدمات سئو وردپرس فعالیت دارید و به دنبال تقویت رتبه سایت خود هستید.

کلمات کلیدی با حجم صفر چیست؟

کلمات کلیدی بدون حجم، عبارات جستجویی هستند که در ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، داده‌های جستجوی کم یا بدون داده‌ی جستجو دارند. برنامه کلیدواژه گوگل ( ) سئو دات کام ( ) اهرفس و سِمروش در بهینه‌سازی موتور جستجو وب‌سایت‌ها برای رسیدن به مخاطبان بدون رقابت با کلمات کلیدی پرجستجو، به سراغ کلمات کلیدی کم جستجو می‌روند.

What are Zero-Volume Keywords

دانلود اینفوگرافی کامل درباره کلمات کلیدی با حجم صفر

برای یافتن این کلمات، ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی بسیار مفید هستند و می‌توانند به بهبود استراتژی طراحی سایت وردپرس شما با تمرکز بر نیازهای کاربران خاص کمک کنند.

انواع کلیدواژه‌های بدون حجم چیست؟

چند نوع کلمه کلیدی با حجم جستجوی صفر وجود دارد، از جمله:

  • کلمات کلیدی جدید، مانند «رشته‌های فیسبوک»
  • کلمات کلیدی خاص، مانند «باغ تفریحی مناسب کودکان خردسال در تگزاس»

گاهی اوقات، این کلمات کلیدی از حالت بدون جستجو به کلمات کلیدی پر جستجو یا کم جستجو تغییر می‌کنند. مثلاً، عبارت «نخ‌های فیسبوک» حجم جستجوی زیادی پیدا می‌کند اما ممکن است در زمان راه‌اندازی، بدون جستجو ثبت شود.

چرا کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر را هدف قرار دهیم؟

چند دلیل وجود دارد که متخصصان سئو به سراغ کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر می‌روند، از جمله:

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

به مخاطبان خاص دست یابی

اگر دارید مخاطبان خاص اغلب متوجه خواهید شد که کلمات کلیدی پر جستجو در رسیدن به بازار منحصر به فرد شما موثر نیستند. در عوض، می‌توانید از انجمن‌ها برای ارتباط با مشتریان بالقوه یا همکاری با افراد تاثیرگذار استفاده کنید.

کلمات کلیدی با حجم صفر، با این حال، می‌توانند به شما کمک کنند تا از طریق جستجوی ارگانیک به این بازار برسید.

با تلاش کمتر، رتبه‌ی بهتری کسب کنید.

یکی دیگر از دلایل تبلیغ کلمات کلیدی کم حجم توسط برخی متخصصان سئو این است که رقابت کلمات کلیدی .

هر کلمه کلیدی سطح رقابت خاص خود را دارد؛ یعنی نشان می‌دهد رتبه گرفتن برای آن چقدر دشوار است. برای مثال، رتبه گرفتن برای عبارت «پارک‌های تفریحی» احتمالا سخت‌تر از عبارت «پارک‌های تفریحی مناسب کودکان در تگزاس» است. و احتمالا عبارت «پارک‌های تفریحی مناسب کودکان خردسال در تگزاس» حتی آسان‌تر خواهد بود.

هرچند این از مزایای کلمات کلیدی بدون حجم است، باید به این نکته توجه کنید که:

  • ربط
  • کیفیت

اگر کلمه کلیدی مرتبط با بازار هدف شما نباشد، ترافیک هدفمند جذب نخواهید کرد. به همین دلیل، ارزیابی کلمات کلیدی کم حجم قبل از هدف‌گیری آن‌ها بسیار مهم است. اگر این کلمات به هدف کلی شما، مانند جذب ترافیک هدفمند بیشتر، کمکی نکنند، ارزش صرف وقت و منابع برای آن‌ها را ندارند.

کیفیت ترافیک را بهبود بخشید

بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر را نیز تبلیغ می‌کنند، زیرا می‌توانند کیفیت ترافیک را بهبود ببخشند.

این مزیت از داشتن مخاطبان خاص ناشی می‌شود. اگر مخاطبان بسیار دقیقی دارید که از یک کلمه کلیدی کم‌حجم مشخص استفاده می‌کنند، هدف‌گذاری و رتبه‌بندی برای آن می‌تواند به جذب ترافیک با کیفیت‌تر برای کسب‌وکارتان کمک کند.

به خاطر داشته باشید که از آنجایی که شما کلمه کلیدی بدون حجم جستجو را هدف قرار داده‌اید، نتیجه‌ای نخواهید دید.کهترافیک سنگین

نتایج جستجوی صوتی هدف

کسب‌وکارهایی که مخاطبان پرتحرکی دارند یا در حال آزمایش بهینه‌سازی جستجوی صوتی هستند، از کلمات کلیدی کم‌حجم نیز بهره می‌برند. زیرا جستجوهای صوتی ساختاری متفاوت از جستجوهای متنی دارند.

مثلاً اگر دنبال جایی برای غذا خوردن هستید، جستجوی شما ممکن است این شکلی باشد:

  • جستجوی صوتیدنبال یه جای خوب برای خوردن سوشی می‌گردم
  • جستجوی متنرستوران‌های سوشی نزدیک من

از آنجایی که داده‌های کلمات کلیدی جستجوی صوتی در ابزارهای سئو و تحقیق کلمات کلیدی مانند برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل و Ahrefs محدود یا وجود ندارد جایگزین‌های Ahrefs و با استفاده از ابزارهایی مثل Semrush، اغلب متوجه می‌شوید که جستجوهای صوتی به‌عنوان کلمات کلیدی با حجم کم یا صفر ثبت می‌شوند.

رهبری فکری را به نمایش بگذارید

کلمات کلیدی بدون حجم جستجو نیز می‌توانند به کسب‌وکار شما در نشان دادن رهبری فکری کمک کنند.

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

هدف قرار دادن کلمات کلیدی جدید، مانند «نخ‌های فیسبوک»، می‌تواند به خوانندگان نشان دهد که شرکت شما پیشرو در صنعت است. شما از اتفاقات بازار به‌روز هستید و تجربه لازم برای ارائه دیدگاه‌ها و توصیه‌های خود در مورد تغییرات، محصولات یا روندهای جدید را دارید.

چه زمانی باید کلمات کلیدی بدون حجم جستجو را هدف قرار دهید؟

چند سناریویی وجود دارد که باید در آنها هدف قرار دادن کلمات کلیدی بدون حجم جستجو را در نظر بگیرید، از جمله:

  • می‌خواهی به عنوان یک فرد تاثیرگذار شناخته شوی و موضوعات به‌روزتری را پوشش دهی.
  • می‌خواهید به مخاطبان بسیار خاص و واجد شرایط برسید
  • می‌خواهی با هدف قرار دادن کلمه‌ای کلیدی که حجم جستجوی آن رو به افزایش است، پیشرفت کنی.
  • می‌خواهید در نتایج جستجوی صوتی ظاهر شوید

قبل از ادامه کار با کلمات کلیدی کم حجم، بسیار مهم است که:

  • رفتار مخاطبان هدف خود را در فضای آنلاین درک کنید
  • میزان سود بالقوه خود را، مانند ترافیک یا فروش، از هدف قرار دادن این کلمات کلیدی تخمین بزنید.
  • استراتژی خود را با کلمات کلیدی بلند یا کوتاه متعادل کنید.

گرچه کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر می‌توانند مؤثر باشند، اما توصیه می‌کنیم هدف‌گذاری کلمات کلیدی خود را متنوع کنید.

چطور کلمات کلیدی بدون حجم جستجو را پیدا کنیم

اگر به دنبال استفاده از کلمات کلیدی با حجم جستجوی کم هستید، در اینجا چند نکته برای یافتن کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر آمده است:

  • از ابزار تولید کلمات کلیدی رایگان SEO.com استفاده کنید.
  • از داده‌های جستجوی گوگل سرچ کنسول استفاده کنید
  • از پیشنهادهای جستجوی گوگل استفاده کن
  • از بخش «افراد همچنین پرسیده‌اند» گوگل استفاده کنید
  • از انجمن‌های اینترنتی مرتبط با بازار هدف خود استفاده کنید.

همچنین می‌توانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Ahrefs، Semrush یا برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل برای یافتن عبارات کم جستجو استفاده کنید. اگر به دنبال کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر هستید، آن‌ها را در این پلتفرم‌ها پیدا نخواهید کرد.

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

تصاویر سرچ کنسول پروژه ها

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *