Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

زیر دامنه‌ها برای سئو: آیا باید از آن‌ها استفاده کنید؟ چرا بله و چرا نه؟

بررسی سریع تیترهای مقاله

اگر قصد ایجاد زیر دامنه‌ای برای سایت خود را دارید، ابتدا باید مطمئن شوید که با کسب‌وکارتان همخوانی دارد. زیر دامنه‌ها ممکن است برای برخی شرکت‌ها مفید باشند، البته بسته به … اهداف سئو معمولاً زیرپوشه انتخاب بهتری است بهینه‌سازی موتور جستجو .

در طراحی سایت وردپرس، انتخاب درست بین زیر دامنه‌ها و فولدرهای داخلی به عوامل مختلفی بستگی دارد. در حالی که زیر دامنه‌ها ممکن است برای سایت‌های با محتواهای متفاوت مفید باشند، استفاده نادرست از آن‌ها ممکن است باعث پیچیدگی در ساختار سایت و آسیب به سئو شود.

اما موضوع از این پیچیده‌تر است، پس بیایید عمیق‌تر بررسی کنیم. در این صفحه، به موارد زیر می‌پردازیم:

  • زیر دامنه چیست و چه تفاوتی با زیر پوشه دارد؟
  • چه زمانی باید از زیر دامنه استفاده کرد
  • آیا زیر دامنه‌ها برای سئو مضر هستند؟
  • وبلاگ با زیر دامنه همیشه ایده خوبی نیست

آماده‌اید بهترین راه حل برای کسب و کارتان را پیدا کنیم؟ بیایید شروع کنیم!

زیر دامنه چیست؟

زیر دامنه، افزونه‌ای است که در ابتدای دامنه اصلی قرار می‌گیرد. نام دامنه مانند blog.mysite.com. زیر دامنه بخشی مجزا از سایت شما را ایجاد می‌کند که همچنان به آدرس اصلی شما متصل است.

زیر دامنه، برند شما را حفظ کرده و از دیدگاه کاربر همچنان به سایت اصلی شما مرتبط خواهد بود، اما در غیر این صورت، تا حد زیادی مستقل خواهد بود.

زیر دامنه در برابر زیر پوشه

تفاوت اصلی زیر دامنه و زیر پوشه این است که زیر پوشه پوشه‌ای درون سایت اصلی شماست، در حالی که زیر دامنه بخشی مجزا است.

آدرس زیرمجموعه به این شکل خواهد بود: mysite.com/blog که در آن «blog» زیرمجموعه است.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

آیا باید از زیر دامنه استفاده کنید؟

استفاده از زیر دامنه‌ها بستگی به اهداف تجاری شما و نحوه‌ی استفاده‌ی مورد نظرتان از آن دارد. برخی شرکت‌ها از زیر دامنه‌ها برای موارد زیر استفاده می‌کنند:

  • کشورها یا زبان‌های مختلف را هدف قرار دهید، مانند بهینه‌سازی موتور جستجوی بین‌المللی
  • میزبان محتوا مربوط به زیرمجموعه‌های برند یا حوزه‌های تخصصی
  • صفحات جدید در حال توسعه را آزمایش و آماده‌سازی کنید.

برای توسعه‌دهندگان، زیر دامنه روشی آسان برای حفظ ساختار لینک‌های سایت در حین آزمایش طرح‌ها یا بخش‌های جدید وب‌سایت است. از آنجا که زیر دامنه بخشی مجزا از دامنه اصلی است، می‌توان آن را خصوصی و با رمز عبور محافظت کرد.

اما نسخه‌های زنده‌ی سایت چه؟ اگر محتوایی با هدف مشخص و متفاوت از سایت اصلی داشته باشید، استفاده از زیر دامنه مفید خواهد بود. دامنه .

مثلاً فرض کنید رستورانی دارید و می‌خواهید وبلاگی درباره فرهنگ عامه ایجاد کنید (شاید برای مخاطبان شما جذاب باشد!). چون موضوع وبلاگ کاملاً جدا از رستوران است، می‌توانید آن را روی یک زیر دامنه منتشر کنید.

برندهای بزرگ تجاری، از زیر دامنه‌ها برای زیربرندهای مختلف خود بسیار استفاده می‌کنند.

مثلاً اپل این کار را با سرویس پخش آنلاین خود انجام می‌دهد که در آدرس tv.apple.com ارائه می‌شود. شرکت‌های بهداشتی ممکن است رویکرد مشابهی در پیش گرفته شود، مثلاً استفاده از زیر دامنه‌ای برای اطلاعات یا فعالیت‌های مخصوص شرکت‌های بیمه.

آیا زیر دامنه‌ها برای سئو مضر هستند؟

زیر دامنه‌ها به طور مستقیم برای سئو مضر نیستند، اما همیشه بهترین انتخاب استراتژیک نیستند. گوگل اعلام کرده است که… زیر دامنه‌ها و زیر پوشه‌ها هر دو مناسب هستند. اما زیر دامنه‌ها خزید و جداگانه ردیابی شدند.

زیر دامنه شما احتمالا به صورت مستقل خواهد بود عوامل سئو مانند ارزش لینک است، و احتمالا ارزش لینک را به دامنه اصلی شما هم منتقل نمی‌کند.

بینش‌هایی ازGoogle logo

جستجوی وب گوگل مشکلی با استفاده از زیر دامنه یا زیر پوشه ندارد… توصیه می‌کنم سیستمی را انتخاب کنید که بتوانید برای مدت طولانی‌تری از آن استفاده کنید.

جان مولر، گوگل

زیرا ساخت لینک می‌تواند یکی از چالش‌برانگیزترین و حیاتی‌ترین جنبه‌های شما باشد سئو استراتژی برای انتخاب زیر دامنه به جای زیر پوشه، به دلیلی بسیار محکم نیاز خواهید داشت.

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

مثلاً اگر موضوع زیر دامنه کاملاً با دامنه اصلی متفاوت باشد، نمایه بک لینک مرتبط نیز کاملاً متفاوت خواهد بود. در این صورت، استفاده از زیر دامنه می‌تواند مناسب باشد.

نگه‌داشتن موضوع جدید به‌صورت جدا از سایت اصلی به شما کمک می‌کند تا یک استراتژی سئو اختصاصی برای آن حوزه، از جمله کلمات کلیدی مرتبط، بسازید. در عین حال، قرار دادن آن به‌عنوان زیر دامنه به‌جای یک دامنه کاملا جدید، به شما امکان حفظ اعتبار برندتان را می‌دهد.

چرا وبلاگ زیر دامنه معمولا ایده بدی است

اما اگر می‌خواهید وبلاگتان را روی زیر دامنه قرار دهید، بهتر است دوباره فکر کنید. اگر محتوای وبلاگ با سایت اصلی شما مرتبط است، با قرار دادن آن روی زیر دامنه، ممکن است فرصت‌های قدرتمند لینک‌سازی را از دست بدهید.

محتوای آموزنده و مفید، مانند آنچه در وبلاگ‌ها می‌بینید، معمولا لینک‌های زیادی جذب می‌کند. اگر می‌خواهید سایت اصلی‌تان از این لینک‌های ارزشمند بهره‌مند شود، بهتر است وبلاگتان را در یک زیرپوشه از سایت اصلی قرار دهید.

زیر دامنه‌ای را فقط در صورتی انتخاب کنید که با استراتژی کسب‌وکارتان هم‌خوانی داشته باشد.

در نهایت، زیر دامنه می‌تواند برای برخی نیازهای تجاری مناسب باشد، اما انتخاب این مسیر مستلزم درک کاملی از مزایا و معایب آن (یا داشتن …) است. شرکت سئو زیر دامنه‌های غیرضروری می‌توانند استراتژی سئو شما را بیش از حد پیچیده کنند، اما گاهی اوقات، باید یک بخش از کسب‌وکار خود را از بخش دیگر متمایز کنید.

استفاده از خدمات سئو وردپرس می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید آیا استفاده از زیر دامنه‌ها برای سایت شما بهینه است یا خیر. در برخی موارد، ایجاد زیر دامنه‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا محتوای خاصی را متمایز کنید و در نتایج جستجو جایگاه بهتری داشته باشید.

 

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

تصاویر سرچ کنسول پروژه ها

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *