Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

14 روش سئو برای افزایش رتبه شما

بررسی سریع تیترهای مقاله
14 روش سئو برای افزایش رتبه و ترافیک
  1. به وب‌سایت‌های رقبا نگاه کنید تا ایده بگیرید.
  2. برای اسنیپت‌های ویژه و بخش «افراد همچنین می‌پرسند» بهینه‌سازی شود
  3. عکس‌های خود را فشرده و ویدیوها را تعبیه کنید
  4. لینک‌های شکسته را حذف کن
  5. با شرکت‌ها برای گرفتن بک لینک ارتباط برقرار کنید
  6. به شاخص‌های اصلی وب خود توجه کنید
  7. محتوای جذاب و لینک‌پذیر بنویسید
  8. از نقل قول‌ها و تحقیق برای سئو E-E-A-T استفاده کنید
  9. لینک‌های داخلی اضافه کنید تا رتبه‌بندی صفحه بهبود یابد.
  10. نقشه سایت بسازید تا نمایه سازی بهبود یابد
  11. خوشه‌های موضوعی را ایجاد کنید
  12. فراداده‌ها را بهینه کنید تا ایجاد کنید
  13. ناوبری خود را بازسازی کنید
  14. آزمون‌های A/B انجام دهید و بازخوردها را پیاده‌سازی کنید.

اگر می‌خواهید افزایش دهید نتایج بهینه‌سازی موتور جستجو باید بدانید چه روش‌هایی برای وب‌سایت شما بهترین نتیجه را دارند. بهترین تکنیک‌های سئو به شما کمک خواهند کرد. بهینه‌سازی سئو را بهبود بخشید عملکرد سایت شما را بهبود ببخشید و آن را به نمایش دقیق و قابل دسترسی از کسب و کارتان تبدیل کنید.

این صفحه ۱۴ روش مختلف سئو داخلی و خارجی را توضیح می‌دهد تا به شما در بهبود رتبه سایت کمک کند. صفحات نتایج موتور جستجو (در مورد هر کدام بیشتر بخوانید و ببینید که این روش‌ها چگونه می‌توانند به وب‌سایت شما کمک کنند!)

خدمات سئو وردپرس به شما این امکان را می‌دهند که از تکنیک‌های بهینه‌سازی داخلی مانند استفاده از تگ‌های صحیح، بهینه‌سازی تصاویر، و ساختار URL مناسب برای افزایش سرعت و کارایی سایت خود بهره‌برداری کنید. این تکنیک‌ها به شما کمک می‌کنند که رتبه سایت را در نتایج جستجو بهبود بخشید.

از وب‌سایت‌های رقبا ایده بگیرید.

یک راه برای یافتن ایده‌ها هنگامی که بهینه سازی موتور جستجو را خودتان انجام دهید به کارهای دیگران نگاه کردن است صنعت تحلیل رقیبان به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که تجربه‌ای با همان کیفیت رقبا ارائه می‌دهید و نقاط ضعف آنها را که می‌توانید پر کنید، بیابید.

چندین ابزارهای تحلیل رقبا ابزارهایی در بیرون وجود دارند که می‌توانند به درک بهتر رقبای شما کمک کنند. برخی از عواملی که می‌توانید در این تحلیل به دنبال آن‌ها باشید عبارتند از:

  • استفاده از کلمات کلیدی و رتبه‌بندی
  • موضوعات وبلاگ
  • منابع لینک برگشتی
  • فرکانس انتشار
  • استفاده از تصویر و ویدئو

ابزارهای سئو مثل اهرفس ارزیابی صفحات رقبایتان و دیدن میزان ترافیک آنها را آسان کنید. فهرستی از مشاهدات خود تهیه کرده و آن را با کمپین‌های سئو‌ی فعلی خود مقایسه کنید.

طراحی سایت وردپرس نقش مهمی در سئو ایفا می‌کند، چرا که طراحی یک سایت واکنش‌گرا و سازگار با موبایل باعث افزایش تجربه کاربری و کاهش نرخ پرش می‌شود. این عوامل به طور غیرمستقیم بر رتبه‌بندی سایت شما در موتورهای جستجو تاثیر مثبت می‌گذارند.

 

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

برای اسنیپت‌های برجسته و بخش «افراد همچنین می‌پرسند» (PAA) بهینه‌سازی کنید.

همه نتایج جستجو یکسان نیستند؛ به همین دلیل باید قبل از نوشتن صفحه، درباره موضوعات مورد نظر خود تحقیق کنید تا مطمئن شوید با قالب صفحه مطابقت دارد.

بخش‌های برجسته PAA و اسنیپت‌های پاسخ‌های ویژه، دو ویژگی متفاوت در نتایج جستجوی گوگل هستند که می‌توانید در محتوای خود برای آن‌ها بهینه‌سازی کنید. این موقعیت در نتایج جستجو «مقام صفر» نامیده می‌شود، زیرا کاربران نیازی به کلیک روی نتیجه ندارند و در بالای سایر نتایج ظاهر می‌شود.

گوگل برای سهولت مرور، پاسخ‌ها و نتایج جستجو را مستقیماً نمایش می‌دهد.

Featured snippet that answers "how many people use social media"

آنها همچنین پرسش و پاسخ‌های مرتبط را از منابع دیگر در بخش PAA نشان می‌دهند.

People also ask section listing questions related to SEO

هنگام نوشتن محتوا، برای هدف قرار دادن اسنیپت ویژه، به طور فوری و مختصر به سوالات پاسخ دهید. به دنبال سوالات مرتبط با کلمات کلیدی خود (PAA) بگردید، آنها را عنوان‌های فرعی (H2) خود قرار دهید و به آنها پاسخ دهید. بدین ترتیب مقاله‌ای آموزنده خواهید ساخت که رتبه خوبی کسب می‌کند!

عکس‌هایتان را فشرده و ویدیوها را تعبیه کنید.

هیچ‌کس از عکس یا ویدیویی که دیر بارگذاری می‌شود خوشش نمی‌آید. درواقع، اکثر مردم اگر عکس‌ها بارگذاری نشوند، صفحه را می‌بندند و همین موضوع در مورد ویدیوها هم صادق است. به همین دلیل فشرده سازی تصاویرتان و جاسازی ویدیوها برای سئو ضروری است.

فشرده سازی تصاویر به معنای کاهش حجم فایل تصویر بر حسب بایت بدون افت کیفیت است. از آنجایی که فایل‌های کوچک‌تر سریع‌تر بارگذاری می‌شوند، اطمینان حاصل می‌کنید که هر تصویر بدون تغییر خود تصویر، به سرعت نمایش داده می‌شود.

جاسازی ویدیوها در سایتتان به جای هدایت کاربران به سایت دیگر، می‌تواند سرعت بارگذاری را افزایش دهد، اما ابتدا با هاست سایتتان مشورت کنید تا مطمئن شوید این امکان وجود دارد. اگر به طور کلی سرعت صفحه سریع است، پس نباید خیلی روی ویدیوهای شما تأثیر بگذارد.

لینک‌های شکسته را حذف کنید

لینک‌های شکسته این‌ها صفحاتی هستند که به جای صفحه مورد نظر، پیام خطا نشان می‌دهند. این مشکل می‌تواند به چند دلیل رخ دهد، از جمله:

  • صفحه مورد نظر دیگر وجود ندارد.
  • آدرس اینترنتی اشتباه تایپ شده است.
  • محتوا جابجا شده است.

بررسی وب‌سایت شما برای یافتن لینک‌های شکسته، سایت شما را برای کاربران و موتورهای جستجو بهینه می‌کند. ابزار Ahrefs می‌تواند به شما در پیدا کردن این لینک‌ها و رفع آن‌ها کمک کند.

برای دریافت بک لینک، با شرکت‌ها تماس بگیرید.

از نظر تکنیک‌های سئو خارج از صفحه، کسب بک لینک‌ها شاید مهم‌ترین کار باشد. پیوندهای برگشتی منابع معتبر به گوگل اطلاع می‌دهند که سایت‌های دیگر به سایت شما اعتماد دارند. باید هرچه بیشتر بک‌لینک از منابع معتبر بگیرید.

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

راه‌های کسب بک لینک عبارتند از:

  • تماس با شرکت‌ها و درخواست لینک دادن به محتوای شما
  • پیدا کردن لینک‌های شکسته در محتوای آن‌ها و درخواست از آن‌ها برای جایگزینی لینک با وب‌سایت شما
  • تولید محتوایی که وبسایت‌های دیگر به‌طور طبیعی به آن لینک دهند

برای پرسش‌های مربوط به ساخت لینک، راهنمای رایج ما را ببینید. پرسش و پاسخ‌های سئو !

به شاخص‌های اصلی وب خود توجه کنید

شاخص‌های اصلی عملکرد وب معیارهای گوگل برای محاسبه تجربه کاربری برای بهبود سرعت بارگذاری، تعامل‌پذیری و پایداری صفحه. این معیارها می‌توانند تأثیر زیادی بر نحوه تعامل کاربران با صفحه شما و رتبه‌بندی گوگل داشته باشند.

برخی از راه‌های بهبود شاخص‌های اصلی وب شامل ایجاد سیستم کش، بهینه‌سازی تصاویر و به‌روزرسانی میزبانی وب‌سایت است. این‌ها عمدتا تغییرات فنی سمت سرور هستند که می‌توانند به روان‌تر شدن سایت شما کمک کنند.

محتوای ارزشمند و قابل اشتراک‌گذاری بنویسید.

همانطور که پیش‌تر گفتیم، محتوای شما باید به‌طور طبیعی سایت‌های دیگر را به لینک‌دادن به آن ترغیب کند. اما چند راه برای تشویق به لینک‌دهی بیشتر وجود دارد، از جمله:

  • نوشتن راهنما برای پرسش‌های رایج صنعت
  • نوآوری‌هایی که شما و کسب‌وکارتان توسعه داده‌اید را شرح دهید.
  • گردآوری و گزارش‌دهی پژوهش‌های جدید انجام‌شده در کسب‌وکار شما
  • در زمینه‌ی خاصی متخصص شوید یا موضوعی ترند و مد روز برای صنعت خود ابداع کنید.

تمام این صفحات به‌طور طبیعی‌تر از یک پست وبلاگی معمولی، لینک‌ها را تشویق می‌کنند، زیرا برای سایت‌های دیگر آسان است که هنگام تأیید ادعاهای خود، به آن‌ها ارجاع داده و لینک ایجاد کنند.

از نقل قول‌ها و پژوهش‌ها برای سنجش کیفیت محتوا (E-E-A-T) استفاده کنید.

گوگل صفحات باکیفیت را با معیار تجربه، تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن (E-E-A-T) تعریف می‌کند. بنابراین، E-E-A-T چیست؟ این سیستم به گوگل کمک می‌کند تا بهترین صفحات را برای جستجوگران رتبه‌بندی کند و هدف قرار دادن این معیارها می‌تواند به شما در نشان دادن اعتبار E-E-A-Tتان کمک کند.

برای نشان دادن دانش خود به گوگل، می‌توانید از نقل قول‌های حرفه‌ای‌ها و پژوهش‌های معتبر استفاده کنید تا تخصص و اعتبار خود را نشان دهید.

در اینجا چند مثال از چگونگی تاثیر این عوامل بر محتوا آمده است:

طراحی سایت وردپرسی به صورت کاملا حرفه ای و در سطح جهانی در شرکت یاسئومی انجام می شود و پشتیبانی فنی 24 ساعته ارائه می شود.

  • نظر یکی از مشتریان همیشگی این کافه و کافه‌های مشابه (تجربه)
  • مطلبی پزشکی با نقل قول از پزشکان دندان‌پزشکان و سایر متخصصان (متخصصین)
  • یک منتقد فیلم نام‌آشنا که پیش‌بینی‌ای دربارهٔ… صنعت سرگرمی .
  • پیمانکاری که تحقیقات و تجربیات پروژه‌های گذشته خود را به اشتراک می‌گذارد (قدرت و اعتبار)

اعتمادپذیری از ترکیب این سه مؤلفه نشأت می‌گیرد و اگر هرکدام از آنها کم باشد، گوگل وب‌سایت و برند شما را غیرقابل اعتماد می‌داند. به همین دلیل، افزودن نقل قول‌ها و تحقیقات می‌تواند به ساخت سایت شما کمک کند.

پیوندهای داخلی اضافه کنید تا به رتبه‌بندی صفحه کمک کند.

پیوند دادن صفحات، نشان دادن ارتباط بین موضوعات و صفحات سایت را آسان‌تر می‌کند. ضمن اینکه به کاربران کمک می‌کند صفحات دیگر را مرور کنند و به گوگل نشان می‌دهد که سایت شما چگونه به هم مرتبط است.

اضافه کن پیوندهای داخلی در سراسر سایت خود به صفحات مرتبط دیگر لینک دهید. برای تقویت موضوع صفحه، از کلمه کلیدی هدف صفحه فرود به عنوان متن لنگر استفاده کنید.

نقشه سایت بسازید تا نمایه سازی بهبود یابد.

نقشه سایت همانطور که از نامشان پیداست، نقشه صفحاتی از وب‌سایت شما هستند. دو نوع از آنها وجود دارد که می‌توانید برای کمک به کاربران و موتورهای جستجو در دسترسی به وب‌سایت خود استفاده کنید.

نقشه سایت HTML صفحه‌ای است که به تمام صفحات دیگر وب‌سایت شما که کاربران ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشند، لینک می‌دهد.

Ulta.com sitemap, listing links to various pages, organized by section

نقشه سایت XML کدی است که برای کمک به گوگل در خزش و نمایه سازی صفحاتتان به آن ارائه می‌دهید. ساخت نقشه سایت را فارغ از کوچک بودن سایتتان توصیه می‌کنیم. همیشه جایی برای رشد وجود دارد و ارائه آن می‌تواند به گوگل در یافتن سریع‌تر سایتتان کمک کند.

خوشه‌های موضوعی را تدوین کنید

اگر نمی‌دانید در وبلاگ یا وب‌سایت خود درباره چه بنویسید، می‌توانید از خوشه‌های موضوعی برای سازماندهی ایده‌هایتان استفاده کنید. خوشه‌های موضوعی، گروه‌هایی از ایده‌های مرتبط هستند که همگی در یک دسته قرار می‌گیرند. ایجاد خوشه‌های موضوعی به شما کمک می‌کند تا ایده‌های محتوایی را برای صفحات متعدد برنامه‌ریزی کنید.

فرض کنید مغازه لوازم هنری دارید. یکی از موضوعاتی که می‌توانید درباره آن بنویسید، «هنرهای دستی کودکان» است و می‌توانید صفحه‌هایی راجع به نقاشی، طراحی، هواپیماهای کاغذی و موارد دیگر بنویسید.

به حوزه‌ها و موضوعات مشترک در کسب‌وکار و زمینه‌ی کاری خود فکر کنید و ببینید چه موضوعات دیگری به آن‌ها ارتباط تنگاتنگی دارند. ممکن است در سایت خود صفحاتی داشته باشید که بتوانید آن‌ها را بازنویسی یا گسترش دهید تا صفحاتی خوشه‌ای ایجاد کنید.

بهینه‌سازی داده‌های متا برای ایجاد نتایج جستجوی روان

فراداده، اطلاعاتی است که گوگل از صفحه شما می‌گیرد و در نتایج جستجو (SERPs) نمایش می‌دهد. اگر خودتان فراداده را ارائه نکنید، گوگل معمولا ابتدای مقاله شما را برمی‌دارد که ممکن است به خوبی موضوع صفحه شما را نشان ندهد.

حتماً یک توضیح واضح اضافه کنید عنوان و توضیحات متا به کاربران موضوع صفحه خود را بگویید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را برای افزایش یکپارچگی کلمات کلیدی، در آن بگنجانید.

ناوبری خود را بازنگری کنید

هدایت و ناوبری کلید تجربه کاربری است خزنده‌های موتور جستجو با ناوبری باکیفیت، می‌توانید کاربران را ترغیب به ماندن در وب‌سایت خود کنید که این امر در رتبه‌بندی موتورهای جستجو تأثیر مثبتی دارد.

نوع اصلی ناوبری، نوار دارای فهرست‌های کشویی یا پیوندهاست.

The New York Times navigation bar, which displays key categories

اگر صفحات زیادی دارید که روی هم قرار می‌گیرند، می‌توانید از این روش هم استفاده کنید. خرده نان برای مرتب نگه داشتن آن‌ها

Breadcrumbs that link to the category and subcategories that page is listed under

آزمون‌های A/B انجام دهید و بازخوردها را پیاده‌سازی کنید.

چه راهی بهتر از پرسیدن مستقیم از کاربران برای آزمایش صفحاتتان وجود دارد؟ تست A/B به شما امکان می‌دهد دو نسخه از صفحه‌تان را ایجاد کرده و با کاربران آزمایش کنید تا ببینید کدام نسخه را ترجیح می‌دهند. با تست A/B، می‌توانید از هدر دادن وقت و پول روی صفحه‌ای که کارایی نخواهد داشت، اجتناب کنید.

ابزارهای زیادی برای تست A/B وجود دارد، از جمله:

  • اپتیمایزی
  • کاملئون
  • تبدیل کن

هر یک از این ابزارها می‌تواند در ساخت صفحات، یافتن مخاطب و ثبت واکنش‌های آن‌ها پیش از پیاده‌سازی صفحات در سایتتان به شما کمک کند. همچنین می‌توانید از تست A/B برای تبلیغات خود استفاده کنید.

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

تصاویر سرچ کنسول پروژه ها

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *