Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

سمراش در مقابل اسپای‌فو: کدام یک برای سئو در سال 2024 بهتر است؟

بررسی سریع تیترهای مقاله

سمروش بهتر است یا اسپای‌فو برای سئو؟

سم‌رش و اسپای‌فو ابزارهای سئو مؤثری هستند، اما اگر بتوانید سم‌رش را تهیه کنید، قابلیت‌های بیشتری برای مدیریت و تحلیل تلاش‌های سئوی خود خواهید داشت. با این حال، اسپای‌فو جایگزین مقرون‌به‌صرفه‌ای برای کسب‌وکارهای کوچک و فریلنسرها است.

بهینه‌سازی موتور جستجو زمان می‌برد؛ به همین دلیل متخصصان سئو از ابزارهای سئو استفاده می‌کنند (و آن‌ها را دوست دارند). اگر به دنبال… ابزارهای مختلف سئو و اگر در انتخاب بهترین ابزارها (مثل مقایسه Semrush و SpyFu) مردد هستید، ادامه مطلب را بخوانید!

 

سمروش یا اسپای‌فو برای سئو بهتر است؟

در مقایسه سِمروش و اسپای‌فو در زمینه‌ی سئو، سِمروش گزینه‌ای رقابتی برای کسب‌وکارهایی است که به دنبال ابزاری قدرتمند و متنوع برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو هستند؛ اما افرادی که به دنبال گزینه‌ی ارزان‌تری می‌گردند، باید اسپای‌فو را در نظر بگیرند. انتخاب بین این دو ابزار به اهداف شما بستگی دارد، اما برای پروژه‌های پیشرفته خدمات سئو وردپرس، سمراش امکانات کامل‌تری ارائه می‌دهد.

مقایسه Semrush با SpyFu

با استفاده از جدول مقایسه‌ی زیر، تحقیق خود را در مورد Semrush در برابر SpyFu آغاز کنید. برای اطلاعات دقیق‌تر، به خواندن ادامه دهید!

ویژگی‌ها: سم‌رش (4.5 از 5 ستاره)، اسپای‌فو (4.6 از 5 ستاره). بهترین برای…

  • کارشناسان سئو
  • شرکت‌های سئو
  • سازمان‌های بزرگ
  • مبتدیان سئو
  • فریلنسرهای سئو
  • کسب‌وکارهای کوچک

قیمت از ماهانه ۱۲۹.۹۵ دلار شروع می‌شود. قیمت از ماهانه ۳۳ دلار شروع می‌شود. نقاط قوت

  • ابزارهای سئو و بازاریابی دیجیتال، شامل تبلیغات کلیکی
  • حجم پایگاه داده کلیدواژه‌ها و بک لینک‌ها
  • تحلیل عمیق رقبا
  • تحقیق کلمات کلیدی رقیبان
  • تحلیل بک لینک رقیبان
  • تحقیقات پرداخت به ازای کلیک

ضعف‌ها

  • رابط کاربری پیچیده و گیج‌کننده
  • شیب یادگیری
  • تمرکز بیشتر روی تبلیغات کلیکی (PPC) نسبت به سئو
  • تاکید بر تحقیق درباره رقبا در مقابل تمام جنبه‌های سئو

بررسی سایت، حسابرسی عمیق سئو، حسابرسی پایه سئو، تحقیق کلمات کلیدی

  • پژوهش کلمات کلیدی باز
  • تحلیل شکاف کلمات کلیدی
  • داده‌های کلیدی کلمات رقبا
  • عملکرد کلمات کلیدی رقیب

ردیابی رتبه کلمات کلیدی

  • ردیابی مبتنی بر مکان
  • برچسب‌های کلیدی
  • هم‌خواری کلیدواژه
  • تاریخچه رتبه‌بندی
  • گروه‌های کلیدی و برچسب‌ها

محتوای بهینه‌سازی‌شده برای موتورهای جستجو

  • ایجاد موضوع
  • خلاصه محتوا

تولید موضوع و تحقیق رقیب

  • کلمات کلیدی
  • پیوندهای برگشتی
  • عملکرد تبلیغات پرداخت به ازای کلیک
  • سهم صدا
  • منابع ترافیک
  • کلمات کلیدی
  • پیوندهای برگشتی
  • عملکرد تبلیغات کلیکی

تحلیل بک لینک

  • پایگاه داده گسترده پیوندهای برگشتی
  • فاصله بک لینک
  • لیست رقبای

پیشنهادهایی برای بک‌لینک بر اساس کلمه کلیدی «پشتیبانی مشتری»

  • چت آنلاین
  • کتابخانه منابع
  • کلاس‌های آنلاین
  • چت آنلاین
  • گوشی
  • کتابخانه منابع

آسانی استفادهبه دلیل منحنی یادگیری، دشوارتربه دلیل رابط کاربری، آسان‌تر هوش مصنوعی

  • خلاصه عملکرد مبتنی بر هوش مصنوعی
  • ابزار هوش مصنوعی مبتنی بر محتوا
  • ابزارهای هوش مصنوعی رایگان بدون نیاز به اشتراک

ابزار هوش مصنوعی مبتنی بر محتوا

اسپای‌فو با ارائه داده‌های دقیق درباره رقبا، به ویژه برای پروژه‌های طراحی سایت وردپرس، می‌تواند به شما در تدوین استراتژی رقابتی کمک کند.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

جایگزین‌های SEMrush و Spyfu

  • سئو دات کام ابزاری مقرون به صرفه و ساختنی برای ردیابی آسان رتبه‌بندی‌ها، تحقیق کلمات کلیدی و تحلیل رقبا
  • اهرفس ابزاری جامع سئو برای تحلیل بک لینک، تحقیق کلمات کلیدی و بررسی سایت
  • موتز مجموعه‌ای قوی از ابزارهای سئو برای ساخت لینک، حسابرسی و بهینه‌سازی درون‌صفحه‌ای ارائه می‌دهد.
  • رتبه‌بندی جستجو ابزارهایی برای تحلیل وبسایت، پایش بک‌لینک و تحلیل رقبا ارائه می‌دهد.

سم‌رش در مقابل اسپای‌فو

در ادامه، بیشتر در مورد مقایسه Semrush و SpyFu بیاموزید.

آسانی استفاده

سمراش به سهولت استفاده معروف نیست. بدترین ابزار این دسته نیست، اما قطعا می‌تواند شهودی‌تر باشد.

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

از طرف دیگر، SpyFu به سهولت استفاده و پیمایش معروف است (به جز نمودارهایش). به همین دلیل، SpyFu در این بخش به راحتی برنده می‌شود.

برندهجاسوسی جنگ

قیمت‌گذاری

هم Semrush و هم SpyFu طرح رایگان دارند، پس از این نظر هیچ کدام برتری ندارند. بنابراین باید به بررسی طرح‌های پولی آن‌ها بپردازیم و ببینیم کدام یک گران‌تر است.

ارزان‌ترین پلن سِمروش ماهانه ۱۳۰ دلار است و قیمت‌ها از آنجا به بالا می‌رود. در حالی که ارزان‌ترین پلن پولی اسپای‌فو با پرداخت سالانه ۱۶ دلار و با پرداخت ماهانه ۳۹ دلار در ماه ارائه می‌شود. حتی با پرداخت ماهانه، اسپای‌فو بسیار ارزان‌تر از سِمروش است.

یعنی باز هم SpyFu برنده است.

برندهجاسوسی‌فو

پژوهش

سم‌رش و اسپای‌فو هر دو امکان تحقیق در مورد فرصت‌های مختلف برای استراتژی سئو، از جمله کلمات کلیدی و رقبا را می‌دهند. پس، در این زمینه چگونه با هم مقایسه می‌شوند؟

در مورد کلمات کلیدی، Semrush قطعا از SpyFu جلوتر است، اما برعکس این موضوع در مورد تحلیل رقبا صادق است که نقطه قوت اصلی SpyFu محسوب می‌شود. با این حال، SpyFu به داشتن مشکلاتی در دقت داده‌ها نیز شناخته شده است و این باعث می‌شود Semrush با اختلاف کمی پیروز شود.

برندهسمراش

ایده‌های کلیدی را در چند ثانیه تولید کنید

تا 50 ایده کلمه کلیدی سفارشی همراه با اطلاعات ضروری مانند حجم جستجو، میزان سختی کلمه کلیدی و هزینه هر کلیک را بدون نیاز به ورود به سیستم تولید کنید! ایده‌های کلیدی را اکنون تولید کن

طراحی سایت وردپرسی به صورت کاملا حرفه ای و در سطح جهانی در شرکت یاسئومی انجام می شود و پشتیبانی فنی 24 ساعته ارائه می شود.

هیچ چیزی داخل پرانتز وجود ندارد.

تحلیل

علاوه بر جستجوی فرصت‌های جدید، SpyFu و Semrush می‌توانند به تحلیل کمپین‌ها و منابع فعلی شما نیز کمک کنند؛ از جمله بک‌لینک‌ها، ترافیک وب‌سایت و موارد دیگر.

هر دو ابزار در این زمینه عملکرد خوبی دارند؛ اما Semrush برنده است زیرا به سادگی…بیشترسرشار از قابلیت‌های تحلیلی است، از جمله ابزاری عالی برای تحلیل بک‌لینک که از SpyFu بهتر عمل می‌کند و این امر Semrush را به یکی از… تبدیل می‌کند. بهترین ابزارهای ساخت لینک آنجا بیرون

برندهسمروش

پشتیبانی مشتری

خدمات مشتری SpyFu چیز خاصی ندارد و کاملا معمولی است. با این حال، از پشتیبانی مشتری Semrush که به کندی و دشواری مشهور است، بهتر است. به همین دلیل، در این مقایسه، SpyFu برنده است.

برندهجاسوسیِ گوگل

درون سِمروش

بیشتر درباره مزایا و معایب سمراش بدانید

مزایای سِمروش

هنگامی که از Semrush به عنوان ابزار سئو استفاده می‌کنید، با مزایای مختلفی مواجه خواهید شد، از جمله:

  • امکانات فراوانیکی از نقاط قوت سِمروش، ویژگی‌های فراوان آن است. هرچند بسیاری از این ویژگی‌ها تنها در طرح‌های پولی قابل دسترسی هستند، اما شامل همه چیز از ابزارهای یافتن سرنخ تا نقشه‌های حرارتی می‌شود.
  • تحلیل بک لینکیکی از بهترین ویژگی‌های سمراش، قابلیت تحلیل بک‌لینک‌های آن است؛ قابلیتی که نمای کلی از تمام وب‌سایت‌هایی که به سایت شما لینک می‌دهند، ارائه می‌دهد.
  • طرح رایگاندر نهایت، بخش زیادی از تصمیم شما احتمالا به قیمت بستگی خواهد داشت. سم‌رش در این زمینه برتری دارد چون طرح رایگان ارائه می‌دهد.

معایب سِمروش

استفاده از Semrush مزایای زیادی دارد، اما معایبی نیز دارد، از جمله:

  • قیمتسمراش ممکن است طرح رایگان داشته باشد، اما امکانات آن بسیار محدود است. برای استفاده از امکانات بهتر، باید یکی از طرح‌های پولی را انتخاب کنید که بسیار گران هستند.
  • خدمات مشترییکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف سِمروش، خدمات مشتری آن است که بسیاری از کاربران آن را به‌شدت کند و کم‌فایده می‌دانند.
  • غیر کاربرپسندرابط کاربری سِمروش چندان کاربرپسند نیست و پیمایش آن دشوار است. البته این بدان معنا نیست که رابط کاربری آن بسیار بد است، اما قطعا نیاز به بهبود دارد.

درون SpyFu

درباره مزایا و معایب SpyFu بیشتر بدانید

مزایای اسپای‌فو

مانند Semrush، SpyFu نیز مزایای خاص خود را دارد. از جمله این مزایا:

  • تجزیه و تحلیل رقابتیبا توجه به نامش، جای تعجب نیست که بزرگترین قدرت SpyFu در این است که به شما کمک می‌کندجاسوساز رقبایتان اطلاعات کسب کنید و به بینش سئو آن‌ها دست یابید و آن را به یکی از بهترین‌ها تبدیل کنید. ابزارهای تحلیل رقبا آنجا بیرون
  • کاربرپسندیSpyFu به خاطر رابط کاربری شهودی و آسان‌نفس خود، که به‌سرعت می‌توان با ابزار آشنا شد، بسیار مورد ستایش قرار می‌گیرد.
  • طرح رایگانمثل سمراش، اسپای‌فو هم طرح رایگان ارائه می‌دهد، بنابراین اگر الان بودجه کافی برای پرداخت ندارید، باز هم یک گزینه است. البته، این طرح بسیار محدود است.

معایب SpyFu

متاسفانه، SpyFu معایبی نیز دارد، از جمله:

  • داده‌های نادرستبسیاری از کاربران از دقت پایین اطلاعات SpyFu شکایت دارند که بسیار آزاردهنده است، چرا که دقت اطلاعات یکی از ویژگی‌های اصلی این ابزار محسوب می‌شود.
  • نمودارهای غیرقابل فهم برای کاربربیشتر ابزار کاربرپسند است، اما این ویژگی شامل نمودارهای آن نمی‌شود و کاربران کار با آن‌ها را دشوار می‌دانند.
  • عدم تمایز موتورهای جستجوبرخی کاربران گزارش داده‌اند که SpyFu بین گوگل و دیگر موتورهای جستجو تمایز قائل نمی‌شود؛ به این معنی که همیشه نمی‌دانید ترافیک شما از کجا می‌آید.

انتخاب بین Semrush و SpyFu کدام بهتر است؟

هنگام انتخاب بین هر دو ابزار سئو، چه سَمروش در مقابل اسپای‌فو باشد یا … سمراش در مقابل اهرفس سوال‌های زیر می‌توانند به محدود کردن انتخاب‌های شما کمک کنند.

  1. بودجه شما چقدر است؟
  2. به چه قابلیت‌هایی نیاز دارید؟
  3. آیا به ابزارهایی غیر از ابزارهای سئو نیاز دارید؟ (مثل سمروش و اسپای‌فو) ابزارهای بازاریابی دیجیتال (چه چیزی؟)
  4. آیا شما تنها کاربر هستید یا اعضای دیگر تیم هم از این ابزار استفاده خواهند کرد؟
  5. آیا این ابزارها نسخه آزمایشی رایگان یا سیاست بازپرداخت دارند؟

از آنجایی که هر دو سرویس سمراش و اسپای‌فو دوره آزمایشی رایگان دارند، پیشنهاد می‌کنیم هر دو را امتحان کنید تا ببینید کدام یک بیشتر با نیازهای شما سازگار است. اگر به دنبال… ابزارهای سئو ارزان این آزمایش‌ها فرصت مناسبی را برای ارزیابی ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن‌ها بدون هیچ سرمایه‌گذاری اولیه فراهم می‌کنند.

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

تصاویر سرچ کنسول پروژه ها

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *