Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

سئو مداوم چیست؟ فرآیند و نکاتی برای کسب‌وکارها

بررسی سریع تیترهای مقاله

سئو مداوم چیست؟بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) مداوم روشی است که در آن به‌طور مستمر برای حفظ و بهبود آن در طول زمان تلاش می‌کنید، نه این‌که آن را به‌عنوان یک راهبرد یک‌باره در نظر بگیرید.

بعضی چیزها در زندگی یک‌بار مصرف هستند. مثلاً اگر به میز جدیدی نیاز دارید، می‌توانید فقط یکی بخرید؛ لازم نیست برای آن هزینه اشتراک پرداخت کنید (حداقل در هیچ فروشگاه مبلمانی که من می‌شناسم). و اگر گوشتان را سوراخ کردید، لازم نیست هر روز آن را دوباره سوراخ کنید.

بهینه‌سازی موتور جستجو این یکی از آن کارها نیست. یک استراتژی سئو موفق نیاز به نگهداری و بهبود مداوم دارد، به همین دلیل برای کسب‌وکار شما ضروری است که به‌طور مستمر سئو را انجام دهید. در این صفحه، در مورد چندین جنبه از این موضوع، از جمله موارد زیر، صحبت خواهیم کرد:

  • سئو مداوم چیست؟
  • مزایای مداوم سئو
  • روند سئو و نکاتی برای استفاده از آن

برای اطلاعات بیشتر در مورد هر کدام، ادامه مطلب را بخوانید!

سئو مداوم چیست؟

سئو مداوم به رویکردی از سئو اشاره دارد که در آن به‌طور مستمر کمپین‌های سئوی خود را به‌روزرسانی و مجدداً بهینه می‌کنید. ایده پشت سئو مداوم این است که برای مؤثر بودن سئو در بلندمدت، باید استراتژی خود را به‌طور مداوم با به‌روزرسانی‌های منظم حفظ و بهبود ببخشید. به‌عبارت دیگر، نمی‌توانید فقط چند محتوای پراکنده تولید کنید و سپس کنار بکشید.

استفاده از خدمات سئو وردپرس در فرآیند سئو مداوم می‌تواند به شما کمک کند تا با بروزرسانی‌های منظم و بهینه‌سازی پیوسته، عملکرد سایت خود را در نتایج جستجو بهبود دهید. این خدمات به شما امکان می‌دهند که تغییرات الگوریتم‌های گوگل را در نظر بگیرید و استراتژی‌های خود را تنظیم کنید.

مزایای سئو در حال انجام

حالا که به سوال «سئو مداوم چیست؟» پاسخ دادیم، بیایید در مورد…چراباید از سئو مداوم استفاده کنید.

داشتن یک استراتژی سئو مداوم، مزایای قابل توجهی دارد. در اینجا برخی از مهم‌ترین آن‌ها آمده است:

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

  • محتوای سئو شما همیشه به‌روز می‌ماند.
  • از رقبایت جلوتر هستی
  • شما دامنه‌ی کمپین خود را گسترش می‌دهید.
  • رتبه شما در نتایج جستجو بالاتر است.

تمام این مزایا در نهایت به مهم‌ترین نتیجه منجر می‌شوند: افزایش ترافیک وبسایت و در نهایت، درآمد بیشتر.

از طرف دیگر، عدم اجرای سئو مداوم باعث کهنه شدن محتوا، افت رتبه، کاهش ترافیک و در نهایت کاهش درآمد می‌شود. این چیزی است که قطعاً باید از آن اجتناب کنید!

در طراحی سایت وردپرس، سئو مداوم نیاز به ارزیابی منظم ساختار سایت دارد تا از لحاظ عملکرد، سرعت و کاربرپسند بودن همیشه بهینه باشد. به‌روزرسانی مستمر محتوای سایت و بررسی دقیق کلمات کلیدی باعث می‌شود سایت شما در جستجوهای مرتبط، جایگاه خوبی داشته باشد.

روند سئو و نکاتی برای استفاده از آن

حالا که با مزایای اصلی سئو در طول زمان آشنا شدید، بیایید فرآیند سئو و نکاتی برای بهینه‌سازی آن را بررسی کنیم. وظایف مختلفی در سئو وجود دارد که می‌توانید به طور مداوم انجام دهید و در ادامه شش مورد از این وظایف را بررسی خواهیم کرد.

  1. محتوای جدید منتشر کن
  2. محتوای موجود را به‌روزرسانی کنید
  3. بازرسی‌های دوره‌ای انجام دهید
  4. رقبای خود را رصد کنید
  5. لینک‌های معتبر به دست آورید
  6. از روندهای صنعت باخبر باشید

برای اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از این نکات سئو، ادامه مطلب را بخوانید.

محتوای جدید منتشر کنید

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید مرتب انجام دهید، محتوای جدید منتشر کن استراتژی سئو شما به محتوا وابسته است؛ بدون محتوا، چیزی برای جذب کاربران به سایت خود ندارید. اما این هم مهم است کهتازهمحتوا.

اگر همه مطالب شما سه سال پیش نوشته شده باشند و از آن زمان چیزی منتشر نکرده باشید، مردم به آن علاقه کمتری نشان خواهند داد. و این فقط مربوط به مردم نیست؛ گوگل هم محتوای جدیدتر را ترجیح می‌دهد، بنابراین انتشار مطالب به‌طور منظم به شما کمک می‌کند تا رتبه بالاتری کسب کنید.

همچنین، صرف نظر از صنعت شما، همواره موضوعات جدیدی مطرح می‌شوند. شما باید هنگام ظهور این موضوعات به آن‌ها بپردازید که تنها با تولید محتوای جدید امکان‌پذیر است. به همین دلیل، چه پست‌های وبلاگی، چه ویدیوها و چه هر قالب دیگری، به‌طور مداوم محتوا منتشر کنید.

محتوای موجود را به‌روزرسانی کنید

راه دیگر برای تازه نگه داشتن محتوای سئو شما این است که محتوای موجود را به‌روزرسانی کنید برای به‌روز نگه داشتن آن. با گذشت زمان، محتوا به‌طور اجتناب‌ناپذیری قدیمی می‌شود. گاهی اطلاعات منسوخ‌شده خواهد داشت و گاهی هم برای جدیدترین روش‌های سئو بهینه‌سازی نشده است. در هر دو حالت، یک به‌روزرسانی ساده محتوا می‌تواند مشکل را حل کند.

نگاهی به محتوای موجودتان داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید آن را دوباره بهینه کنید. حتی می‌توانید سیستمی راه‌اندازی کنید که به‌صورت چرخشی محتوا را به‌روزرسانی کند و هر ماه چند مورد از آن را بازنویسی کنید.

به طور مرتب حسابرسی انجام دهید.

سئو فقط محتوا نیست؛ عوامل دیگری هم باید در نظر گرفته شوند. عناصر سئو فنی در سراسر وب‌سایت شما. در حالی که ممکن است به نظر برسد که بهینه‌سازی همه‌چیز به طور همزمان کار ساده‌ای است، واقعیت این است که این عناصر اغلب به نگهداری مداوم نیاز دارند.

با پیشرفت و تغییر وبسایتتان، ممکن است برخی عناصر فنی دچار مشکل یا خرابی شوند. بنابراین، بهتر است مرتباً بررسی کنید تا این مشکلات را در همان ابتدای پیدایششان برطرف کنید. بررسی وبسایت .

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

عناصر قابل بررسی عبارتند از:

  • سرعت بارگذاری صفحه
  • سازگاری با موبایل
  • ناوبری وبسایت
  • داده‌های ساختاریافته و نشانه‌گذاری طرحواره

رقبای خود را رصد کنید

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات مداوم سئو این است که باید به‌طور مداوم رقبا را رصد کنید حتی اگر شما بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را به‌روز نگه ندارید، رقبا بی‌شک این کار را خواهند کرد و در نتیجه در نتایج جستجو از شما پیشی خواهند گرفت. برای جلوگیری از این اتفاق، حتماً از کارهایی که آنها انجام می‌دهند، باخبر باشید.

اگر دیدید رقیبان شما روی موضوع یا کلمه کلیدی خاصی تمرکز کرده‌اند یا به قالبی جدید از محتوا روی آورده‌اند، این می‌تواند نشانه‌ای برای شما باشد تا همین کار را بکنید. البته منظور این نیست که هر کاری رقیبان انجام می‌دهند، شما هم کپی کنید؛ اما اگر چیزی برای آن‌ها جواب می‌دهد، احتمالاً برای شما هم جواب خواهد داد.

پیوندهای برگشتی معتبر کسب کنید

کسب بک لینک این برای هر استراتژی سئو در حال اجرا نیز مهم است. اگر با بک‌لینک‌ها آشنایی ندارید، این‌ها لینک‌هایی از وب‌سایت‌های شخص ثالث به محتوای شما هستند. کسب بک‌لینک برای سئو مهم است، زیرا علاوه بر هدایت کاربران بیشتر به سایت شما، رتبه‌بندی شما در گوگل را نیز بهبود می‌بخشد.

شما به هر نوع بک‌لینکی نیاز ندارید، بلکه باید بک‌لینک‌هایی از وب‌سایت‌های معتبر در صنعت خودتان کسب کنید. وقتی گوگل می‌بیند یک سایت معتبر به سایت شما لینک داده، سایت شما را هم معتبر می‌داند و رتبه‌ی شما را بالاتر می‌برد.

برای کسب بک لینک، می‌توانید به وبسایت‌های مختلف رفته و به دنبال لینک‌های شکسته یا گمشده بگردید. وقتی چنین لینک‌هایی پیدا کردید، با صاحبان سایت تماس بگیرید و پیشنهاد دهید که آن‌ها را با لینک‌های جدید به محتوای شما جایگزین کنند. البته پیدا کردن این فرصت‌ها زمان می‌برد و به همین دلیل، این یک فرایند مستمر است.

همیشه از روندهای صنعت آگاه باشید.

در نهایت، همگام بودن با الگوها، روندها و اخبار جدید در دنیای سئو و صنعت خودتان بسیار مهم است. مثلاً اگر متوجه موضوع جدیدی در صنعت خود شدید، باید با محتوای خود به آن بپردازید. به همین ترتیب، اگر از تاکتیک جدید سئویی که کسب‌وکارهای دیگر با آن موفق بوده‌اند مطلع شدید، باید خودتان هم آن را امتحان کنید.

اما برای رسیدگی به موقع به این تغییرات، باید زود آن‌ها را تشخیص دهید؛ یعنی باید مرتب اخبار صنعت خود را دنبال کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا روندها را در همان ابتدای پیدایششان ببینید و در استراتژی سئو خود پیشرو باشید.

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

تصاویر سرچ کنسول پروژه ها

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *